Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän mulla vois olla? Siis mikä vitamiinin puutos tms??

Vierailija
01.09.2017 |

- hermot jatkuvasti kireällä
- vatsaa turvottaa kokoajan (olen kyllä hoikka!)
- unettomuutta
- ummetusta
- keho tuntuu käyvän ylikierroksilla
- hiustenlähtöä
- kuukautisten epäsäännöllisyyttä, tulee kerran 2-3kk aikana enkä syö mitään hormoneja
- vaikeutta saada asioita tehtyä, jaksan vain urheilla mutten mitään muuta

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin mittauttamassa omat vitamiini-, hivenaine- sekä rasvahapot keväällä, ja kävi ilmi että minulla oli raudan lisäksi  myös kuparin vaje elimistössä.

Ongelmana oli väsymys, ajottainen huimaus, suonenvedot toisessa jalassa, päänsäryt, sydämentykytykset, hiustenlähtö, ahdistusoireet ja välillä paniikkikohtauksia. En palautunut enää yhtä hyvin liikunnan jälkeen vaan minua heikotti. Ensin epäiltiin kilpirauhasta ja sokeriarvojen heittelyä, mutta ne arvot olivat ok.

Nyt voin hyvin.

Vierailija
82/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän myötä vitamiinien jne imeytyvyys heikkenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä rahkoja ja maitotuotteita kannata syödä ylettömästi, menee vain pakki sekaisin. Vaihda kasvisperäisiin tuotteisiin, soija- ja kaurajuomiin.

Jodia saa nykyisin vaikka mistä, leivissäkin on jo merkitä suola jodioitu.

Vierailija
84/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun verenkuvat eivät kertoneet mistään ongelmasta eli kaiken piti olla kunnossa, mutta homeopaatin testit näyttivät kaikki vajeet. Meni vähän usko perinteiseen länsimaiseen koululääketieteeseen.

Vierailija
85/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on kuparikierukka, joten en uskoisi kuparinpuutetta olevan? Kuparikierukkaa en myöskään epäile vatsavaivojen syyksi, koska miten se kuparikierukka mulle ilmavaivoja tekisi? Kun siis aivan selvästi vatsaongelmani ovat ruokailusta aiheutuvat käsittämättömät ilmavaivat, ja en tietenkään voi joka paikassa olla päästelemässä vaan joudun pidättämään -> vaiva pahenee kamalasti. Joskus kärsin koulussa koko päivän vatsa täynnä ilmaa, vaikken olisi ehtinyt juuri mitään edes syömään. Heti alkaa mahavaivat kaikesta. Olen kokeillut mm. cuplatonia ja muita ilmavaivoihin auttavia itsehoitolääkkeitä eikä todellakaan mitään apua, tuntuu enemmänkin, että homma vaan pahenee. Joskus harvoin on päiviä, kun mitään vatsavaivoja ei ole. Kummallista kaiken kaikkiaan. Oisko sitte laktoosi-intoleranssi tai keliakia... tai se ärtynyt suoli.. niitä nyt epäilen toistaiseksi. En ole viitsinyt olla gluteiinittomalla, kun ei kuulemma saisi olla ennen keliakiatestejä..

Ap

Vierailija
86/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iän myötä vitamiinien jne imeytyvyys heikkenee.

olen nuori nainen

Ap

Vierailija
87/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin mittauttamassa omat vitamiini-, hivenaine- sekä rasvahapot keväällä, ja kävi ilmi että minulla oli raudan lisäksi  myös kuparin vaje elimistössä.

Ongelmana oli väsymys, ajottainen huimaus, suonenvedot toisessa jalassa, päänsäryt, sydämentykytykset, hiustenlähtö, ahdistusoireet ja välillä paniikkikohtauksia. En palautunut enää yhtä hyvin liikunnan jälkeen vaan minua heikotti. Ensin epäiltiin kilpirauhasta ja sokeriarvojen heittelyä, mutta ne arvot olivat ok.

Nyt voin hyvin.

Kirjoitin tuon edellisen kommentin, jossa mainitsin myöskin tuon kuparin. Kuparia on kaikissa punasoluissa, luin jonkun lääkärin tekstin, jossa sanottiin, että kuparilisää syömällä vasta 6kk kuluttua se taso nousee normaaliksi (laadi kaadi solukalvon sisällä). Mä totesin itse itselleni kuparin puutteen. Hiukset irtoili, olin tosi väsynyt ja iho muuttui todella läpikuultavaksi. Kupari kannattaa ottaa eri aikaan, kun syö sinkkipitoisia ruokia. Se imeytyy hyvin.

Vierailija
88/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtyneen suolen oireyhtymä aivan selvästi. Käyt nyt lääkärissä kuitenkin.

Jos mitään ei löydy niin sulla on ärsyyntynyt suoli. Meet ravintoterapeutin juttusille tutustumaan fodmap-ruokavalioon.

Vierailija
89/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä stressaat vatsaasi -> hiustenlähtö ja ärtyneisyys

Sulla on varmaan ärtyneen suolen oireyhtymä ja stressivatsa molemmat. Vaarattomia vaivoja, vaikkakin hyvin kiusallisia.

Vierailija
90/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on kuparikierukka, joten en uskoisi kuparinpuutetta olevan? Kuparikierukkaa en myöskään epäile vatsavaivojen syyksi, koska miten se kuparikierukka mulle ilmavaivoja tekisi? Kun siis aivan selvästi vatsaongelmani ovat ruokailusta aiheutuvat käsittämättömät ilmavaivat, ja en tietenkään voi joka paikassa olla päästelemässä vaan joudun pidättämään -> vaiva pahenee kamalasti. Joskus kärsin koulussa koko päivän vatsa täynnä ilmaa, vaikken olisi ehtinyt juuri mitään edes syömään. Heti alkaa mahavaivat kaikesta. Olen kokeillut mm. cuplatonia ja muita ilmavaivoihin auttavia itsehoitolääkkeitä eikä todellakaan mitään apua, tuntuu enemmänkin, että homma vaan pahenee. Joskus harvoin on päiviä, kun mitään vatsavaivoja ei ole. Kummallista kaiken kaikkiaan. Oisko sitte laktoosi-intoleranssi tai keliakia... tai se ärtynyt suoli.. niitä nyt epäilen toistaiseksi. En ole viitsinyt olla gluteiinittomalla, kun ei kuulemma saisi olla ennen keliakiatestejä..

Ap

No toi kierukkahan voi aiheuttaa sulle raudanpuuteanemian...

Vierailija
91/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkisin: kilpirauhashormonit TSH ja T4v, ferritiini, b12-vitamiini ja perusverenkuva. Näin aluksi ja katsoa sitten tilannetta. Voi johtua myös stressistä tai äkillisistä painon muutoksista. 

Vierailija
92/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä stressaat vatsaasi -> hiustenlähtö ja ärtyneisyys

Sulla on varmaan ärtyneen suolen oireyhtymä ja stressivatsa molemmat. Vaarattomia vaivoja, vaikkakin hyvin kiusallisia.

Raudanpuutteesta johtuu.

Vierailija
93/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautatasot saa kotikonstein parhaiten kuntoon, kun vaan huolehtii siitä, että c-vitamiinia on joka aterialla mukana. Se noin niinkuin perusperiaatteena.

Vierailija
94/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun itselläni todettiin raudanpuuteanemia, ei minulla ollut vielä kierukkaa. Olen vasta jälkeenpäin hankkinut kierukan, koska hormonaaliset ehkäisyt ei käy. Selvitän kuitenkin myös hemoglobiinin.

Ap

Vierailija
95/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ylimääräisestä jodista haittaa? Missä kaikessa jodia on? Jodioitua suolaa varmaan on monissa ruuissa ja jogurtteja, rahkoja yms syön.

Ap

Saantisuositus on 150 mikrogrammaa/vrk. Katsokaapa huvikseen mitä pitää syödä, jotta tuon saa!!! Siis ihan oikeasti jos tuon maidon jättää pois, niin aika reippaasti saatte syödä kanamunia ja kalaa että tuohon pääsette!

Joo jodioidussa suolassa 25 mikrogrammaa/g, eli 6 grammaa pitäisi vetää jodioitua suolaa päivässä, jotta yksin se tyydyttäisi jodin tarpeen.

Niin ja suomalaisten suositusten mukaan jodin turvallinen raja on 600 mikrogrammaa/vrk. Esim japanissa, jossa ruokavaliossa on merilevää ja mereneläviä, ylitetään tuo 600 raja reippaasti, eli anna mennä vaan...

Vierailija
96/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai raudanpuute mitään vatsan turvotusta aiheuta aina ruokailun jälkeen? Selvästihän se on jostain ruuasta! Minä veikkaan aloittajalla keliakiaa ja anemiaa!

Vierailija
97/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut hometalossa ja syöt yksipuolisesti. Karppaus on epäterveellistä.

Vierailija
98/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia. Gluteiinia on kaikkialla, ei todellakaan välttämättä pelkästään viljoissa. Esim. salaatinkastikkeissa, soijakastikkeissa, pinaattikeitoissa jne voi olla myös gluteiinia. Sitä syö erittäin helposti vahingossa ellei ole kunnon gluteiiniton ruokavalio johon perehdytty. Pelkästään viljoja välttelemällä ei gluteiinilta välty. 

Vierailija
99/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asut hometalossa ja syöt yksipuolisesti. Karppaus on epäterveellistä.

En todellakaan ole karppaaja, missä olen niin sanonut? Ap

Vierailija
100/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ärtyneen suolen oireyhtymä

- Kilpirauhasen vajaatoiminta

- Stressi

- Jokin ruoka-aine allergia

- laktoosi-intoleranssi

- keliakia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi