Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän mulla vois olla? Siis mikä vitamiinin puutos tms??

Vierailija
01.09.2017 |

- hermot jatkuvasti kireällä
- vatsaa turvottaa kokoajan (olen kyllä hoikka!)
- unettomuutta
- ummetusta
- keho tuntuu käyvän ylikierroksilla
- hiustenlähtöä
- kuukautisten epäsäännöllisyyttä, tulee kerran 2-3kk aikana enkä syö mitään hormoneja
- vaikeutta saada asioita tehtyä, jaksan vain urheilla mutten mitään muuta

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voita en todellakaan naamaani pistä. :D

Rasvaa syön kalasta, avokadoista, pähkinöistä. En mistään voista todellakaan.

Ap

Vierailija
42/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun t4v on kyllä kamalan huono. Lähellä ylärajaa paras.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumia löytyy kaapista. Alan huomisesta lähtien ottamaan tabletin päivässä kaiken varalta.

Ap

Vierailija
44/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä olen itsekin ehdottomasti samaa mieltä ja aina ollut! Tsh on hyvä, mutta t4v huonompi. Mitäs ihmettä sellaisessa tilanteessa tehdään? :D

Ap

Vierailija
45/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen menossa ensi viikolla lääkäriin, ja ajattelin pyytää ainakin kilpirauhaskokeet ja sen keliakiatestin verestä ja varmaan verenkuvan yleisesti mistä näkee hemoglobiinit ja muut. Estrogeeni mulla on vähän alhainen, aiheuttaisko se tämmöstä? Olen 22v nainen.

Ap

Jospa jättäisit ihan suosiolla kouluttautuneen lääkärin päätettäväksi, mitä kokeita otetaan.

Vierailija
46/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyroksiinia en halua lähteä ilman syytä syömään, ettei iske liikatoiminta joka sekin on vaarallinen. Ylipäänsä en halua syödä tyroksiinia ilman oikeasti huonoja arvoja. Jos tsh pysyy matalana, tuskin mulle suostutaan tyroksiinia antamaan. Otan ensi viikolla arvot taas ja vertaan noihin vuosien takaisiin.

Ap

Vierailija
47/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magnesiumia löytyy kaapista. Alan huomisesta lähtien ottamaan tabletin päivässä kaiken varalta.

Ap

Viisas päätös :) ei siitä ainakaan haittaa ole. Kertoisitko vielä onko sinulla muita magnesiumpuuotoksen oireita, eli ruuan jälkeen väsyttää, lihaskireyttä, elohiirtä?

Sellainen juttu vielä, että magnesoum imeytyy elimistöön aika heikosti ja puutostila kehittyy hitaasti. Vastaavasti puutoksen korjaaminen ei ihan hetkessä tapahdu. Tässä ketjussa on juttua magnesiumin imeytymisestä ym, kannattaa lukasta :) http://www.vauva.fi/keskustelu/2901385/palstalaakareita-paikalla-aivan-…

Vierailija
48/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on joskus keliakia verikoe otettu, ja mielestäni se oli viite-arvojen ylhäällä, siis nippa nappa meni vielä viitearvojen sisäpuolelle. Ja tuo tsh tosiaan on hyvä, mutta t4v alhainen tosin nippanappa viitteissä vielä. Todettiin vaan ''labrat ok'', Ja tästä tosiaan aikaa jo parisen vuotta. Saa nähdä mitä tilanne on sitten nyt.

Vierailija
49/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä oireet ovat kestäneet jo kauan. En itse usko kilpirauhasen vajaatoimintaan, tosin aion otattaa testit kyllä ensi viikolla lääkärissä. Jos vajaatoiminta todetaan, aion lopettaa syömisen tai vähentää sen todella minimiin.

Ap

Ei kilpirauhasen vajaatoiminta parane syömisen lopettamisella.

Ettet vain sairastaisi / olisi sairastumassa anoreksiaan. Oireesi sopivat siihen, ja pisti kyllä heti silmään tuo "vatsaa turvottaa kokoajan (olen kyllä hoikka!)", kuukautishäiriöt, ja että ainut mitä jaksat on urheilla.

Vierailija
50/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä olen itsekin ehdottomasti samaa mieltä ja aina ollut! Tsh on hyvä, mutta t4v huonompi. Mitäs ihmettä sellaisessa tilanteessa tehdään? :D

Ap

Mennään lääkäriin. Kilpirauhassairauksia on paljon enemmän kuin vain vajaa- ja liikatoiminta, ja valitettavasti tk-lääkärit ovat aika avuttomia niiden kanssa. (Itsellä Hashimoto: sekä TSH että t4v nätisti viitearvoissa, tpoab (vasta-aineet) aivan metsässä, oirekirjo yhdistelmä molempia ääripäitä ja loppuiän lääkitys, joka ei ole ikinä oikein kohdallaan - kilpparin on väliin ali-, väliin ylikierroksilla.)

Vierailija
51/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut magnesium puutteen oireita, ei ole lihaskireyttä eikä elohiirtä ainakaan muistaakseni ollut. Mutta eipä siitä varmasti haittaakaan ole. Joskus kauan sitten mulla oli elohiirtä ja sydämen muljahteluja joskus, aloin syömään magnesiumia ja oireet katosi saman tien eikä ole sen jälkeen enää näkynyt. :D

Ap

Vierailija
52/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ilmankos voit huonosti, kun et syö hyvää rasvaa.

Vierailija
53/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaakohan tyroksiinia saada kokeiluun lääkäristä? Onko siitä mitään haittaa elimistölle?

Ap

Jos normaalissa kilpirauhastoiminnassa määrätään Thyroxinia, tulee rytmihäiriöitä, vapinaa ja luusto haurastuu.

Vierailija
54/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasarvoni ovat muistaakseni olleet tsh-arvo 1,5 ja t4v tyyliin 13. Seuraavalla kerralla oli tsh-arvo 1,2 ja t4v 12

Mä sain melko lailla vastaavilla arvoilla lääkityksen.

Vierailija
55/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoreksiaa en sairasta, mutta menneisyydestä löytyy kyllä hieman syömishäiriöön viittaavia oireita. Tilanne on kyllä ollut jo kauan tasapainossa. Joskus 17-vuotiaana laihdutin rankalla liikunnalla ja painoin poikkeuksellisesti 50-52kg jonkun aikaan. Nyt kuitenkin tässä 58kg ollut jo kauan ja olen oikein tyytyväinen omaan kehooni ja syön ihan normaalisti jopa liikaa mielestäni, kun maha on tässä kondiksessa.

Ap

Vierailija
56/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä kieltämättä mystistä ja mielenkiintoista. Mukavaa kun tullut näin paljon kommentteja, kiitos kaikille! Kaikki neuvot ovat hyödyllisiä ja kiva saada uusia kokemuksia ja näkökulmia. Erityisesti nämä tulevat kilpirauhaskokeet tuloksineen kiinnostaa, en tosin ala normaaliarvoilla lääkkeitä syömään.

Vierailija
57/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan ei mun mahassa mitään vikaa ole, vaan suolistossa. Siis suolisto tuntuu olevan kamalassa kondiksessa, mutta se ikään kuin tuntuu vatsalla. Olen epäillyt myös ärtyneen suolen oireyhtymää.

Ap

Vierailija
58/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ilmankos voit huonosti, kun et syö hyvää rasvaa.

--- NIIIIIN tuota noin, nämä ap:n ruokavalioon kuuluvat kala, avokado ja pähkinät ne nimenomaan ovat JUURI NIITÄ HYVIEN RASVOJEN LÄHTEITÄ!!!! :D

Parempia kuin voi tms kovat rasvat ...

Vierailija
59/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä oireet ovat kestäneet jo kauan. En itse usko kilpirauhasen vajaatoimintaan, tosin aion otattaa testit kyllä ensi viikolla lääkärissä. Jos vajaatoiminta todetaan, aion lopettaa syömisen tai vähentää sen todella minimiin.

Ap

Ei kilpirauhasen vajaatoiminta parane syömisen lopettamisella.

Ettet vain sairastaisi / olisi sairastumassa anoreksiaan. Oireesi sopivat siihen, ja pisti kyllä heti silmään tuo "vatsaa turvottaa kokoajan (olen kyllä hoikka!)", kuukautishäiriöt, ja että ainut mitä jaksat on urheilla.

Sama tuli minullakin mieleen. Vaikka sanotkin, ettet enää sairasta syömishäiriötä niin samoinhan syömishäiriöinenkin sanoisi. Tiedän tämän, koska itsellä sama tausta ja vertaistuen myötä tutustunut muihinkin ongelmankieltäjiin. Kerroppa meille määrien kera, mitä syöt päivän aikana. Vaikkapa eilen ja toissapäivänä.

Vierailija
60/136 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut magnesium puutteen oireita, ei ole lihaskireyttä eikä elohiirtä ainakaan muistaakseni ollut. Mutta eipä siitä varmasti haittaakaan ole. Joskus kauan sitten mulla oli elohiirtä ja sydämen muljahteluja joskus, aloin syömään magnesiumia ja oireet katosi saman tien eikä ole sen jälkeen enää näkynyt. :D

Ap

Sen verran pakko täsmentää, että tarkoitat MUITA magnesium puutos oireita. Tuossa aloituksessa kun listaat niitä magnesium puutosoireita aika paljon... siis perinteisestihän magnesiumpuutos oireena pidetään suonenvetoja ja elohiirtä. Magnesium vaikuttaa kuitenkin yli 300 elimistön entsyymitapahtumaan, joten puutosoireita voi olla vaikka minkälaisia...

Itselläni oli joskus suonenvetoja ja lihaskrappeja ja hoidin ne syömällä muutaman viikon magnesiumia. Sen jälkeen kärsin lihaskireydestä montavuotta, kunnes tulin niin väsyneeksi, että luulin että kuolen. No aloin selvitellä asiaa ja vedin kunnon tehokuurin magnesiumia ja ensin häipyi väsymys ja vähänkerrassaan myös lihakset alkoivat rentoutua, ruuan jälkern ei väsyttänyt, nukuin yöt todella sikeästi.

Itselle tuli sellainen ajatus, että olisiko lihakseni sitten tottuneet vähäiseen magnesiumiin ja olivat tavallaan kokoajan krampissa, eivätkä enää oireilleet kovina suonenvetoina.... en tiedä, mutta nykyään jos olen pidemmän ajan syömättä magnesiumia, niin minulle tulee elohiiri...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi