Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla Suomi 2017

Vierailija
01.09.2017 |

Kommentit (9874)

Vierailija
7961/9874 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aliisa on liian nuori. Aliisaa ahdistaa, ja hän taitaa miettiä että tässäkö tämä nyt oli, minun loppuelämäni, tämän miehen kanssa. Vaikka heillä on Esan kanssa potentiaalia, Aliisan takaraivossa jyskyttää ajatus unelmien prinssistä. Niinkuin Elina Tanskanenkin sanoi, ennen erottiin kun suhteessa oltiin onnettomia, nykyään erotaan kun ajatellaan että olisikohan jossain jotain vieläkin parempaa odottamassa.

Ihmettelen todella miksi noin nuori tähän sarjaan sitten piti ottaa. 

Äkkiseltään Alisa tuntuu nuorelta, mutta oikeastaan kyllä 26v. on jo valmis parisuhteeseen jos haluaa lapsia eikä halua tehdä niitä heti suhteeseen rynnätessä. Tietenkään elämänkokemusta ei ole hirveästi, mutta se korjautuu ajan kanssa. Ennen tuohon ikään mennessä monella naisella oli jo monta lasta, ensisynnyttäjien keski-ikä on 29v.

N50

Vierailija
7962/9874 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin luulisin, että Aliisa olisi mennyt yksin sinne kaverinsa häihin jos olisi ihan luovuttanut Esan suhteen. Eihän se siinä tapauksessa haluaisi Esaa niihin häävalokuviin. Ehkä noilla siis kuitenkin on suunta parempaan.

Joo olin kanssa vähän yllättynyt, että halusi kuitenkin esitellä Esan kavereille. Kuten myös suostui juhannusta viettämään Esan kavereiden kanssa. Että ehkä siinä sitten jotain, tai sitten on ollut pakko kompensoida, kun viikon rillutteli lomalla. Kyllä se Aliisa muutenkin vaikuttaa ihan tykkäävän Esasta, mutta aika kaverillisen näkösesti toistaiseksi.

Luultavasti ei Aliisalla ollut vaihtoehtoja. Esa olisi varmaan heittänyt pyyhkeen kehään jos Aliisa olisi mennyt yksin häihin. Aliisahan sanoi, että Esa aina loukkaantuu kun Aliisa kertoo ettei ole ihastunut. Pakko vielä pitää kulisseja yllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7963/9874 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esa on ihan mukavanoloinen, kätevä ja rehti mies. Minun silmääni hänen olemuksessaan on jotain epäsuhtaa, ja kävelytyyli on jotenkin lyllertävä, johtuneeko takapuolesta, pitkästä selästä ja lyhyistä raajoista. Pukeutumistyyli lippiksineen ei myöskään oikein miellytä, joten luovun sittenkin alkupään jonotuspaikasta hänen suhteensa, jos Aliisan kanssa tulee ero.

Vierailija
7964/9874 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni tokas Esasta että ; "En mä tajuu miten tohon Esaan ei voi lämmetä, itelläkin sydän lämpenee tommoselle" :D :D :D Nauroin vaan :D Meistä Esa on aikas mukava mies :) Aliisa parka, tunteidensa vanki. Hieman ot, mut aika tyypillinen ongelma tuo Aliisan, kun tuntuu että moni jää tunteidensa alle, kun ei heti "kolahda" tms. eikä pääse fiiliksestä pois, vaikka se ois kuinka epälooginen. Ja aika moni tän ongelman kantaja puhuu siitä "oikeasta", "sielunkumppanista", "kyl sä tunnet sen kun sä löydät sen oikean" jne.. Aliisasta kasvaa Mari, jos se ei aikuistu tuosta..

Samoin tulee mieleen siitä, kun Mari ja Petri kertoi ihannetyypeistään; luottamus, huumorintaju jne jne. Tuli mieleen, että se kertoo enemmän niistä aiemmista parisuhteista ja niistä aiemmista ongelmista kuin siitä, mitä oikeasti halutaan. Ja komppaan kyllä Tanskasta, nykyään tuntuu että jengi eroaa helpommin, koska ajattelee että voisi olla vielä onnellisempi.. jos ja jos..

Itse ainakin olin just tuollainen, että pitää "kolahtaa" heti tai ei tule mitään. Lisäksi halusin että me parina näytetään hyvältä. Tosi pinnalliset vaatimukset siis. Sitten päälle kolmekymppisenä kun "kolahtamiset" oli menneet metsään muutaman kerran tajusin ottaa neuvoja ystäviltä jotka sanoi ettei heti kannata luovuttaa. Ja nykyisen miehen tavatessa ei tosiaan tuntunut heti perhosia vatsassa, eikä ollut hyvännäköinen perinteisessä mielessä, mutta jatkoin tapailua, koska oli muuten kiinnostava ja ihana mies. Ja ne ihastumisen tunteet tuli ja oli yhtä vahvat kuin niissä kolahtamistapauksissa. 

Eli Aliisa saattaa olla vielä liian nuori tai sitten ei edes koe Esaa niin mukavaksi ja kiinnostavaksi, että kannattaa jäädä ottamaan selvää tuleeko ihastumista vai ei.

Vierailija
7965/9874 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johanna: "Mä koen, että hän ottaa pienetkin asiat turhan raskaasti." MITÄÄÄ :D

Jumankauta, että osaa olla rasittava nainen, pitikö lähteä nalkuttaen seuraamaan, ku toinen olisi halunnut vain olla rauhassa.

Johanna on kuin suoraan jostain parisuhdeoppikirjasta esimerkkinä, että "Ei näin!"

Heh, juuri näin. Johannan tarve kontrolloida kumppaniaan on melkoisella tasolla.

Lisäksi tuossa tapahtuu mielestäni ns. tunnekaappaus, eli Johanna imee itseensä Markuksen tunnetilat. Kun Markus on hyvällä tuulella Johannankin on helppo olla sitä. Toisaalta taas kun Markuksen fiilis huononee Johanna nappaa sen fiiliksen itselleen. Tuollainen elämä on todella raskasta.

No mutta, kaikkea hyvää silti hänelle.

Vierailija
7966/9874 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/201710272200490589_tw.shtml

Ymmärtääköhän Mari, että hänenkin pitäisi hyväksyä kumppaninsa sellaisena kuin hän on...

Ymmärtääköhän tämä "justiina" vastavuoroisuuden periaatteen?

veikkaisin, että ei.

Vierailija
7967/9874 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johannako tyylikäs niissä rwsufarkuissaan? Sellaiset sopisivat 15-vuotiaalle, jos hänellekään..

Vierailija
7968/9874 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johannako tyylikäs niissä rwsufarkuissaan? Sellaiset sopisivat 15-vuotiaalle, jos hänellekään..

Minä tykkään Johannan tyylistä. Hän on muodikas, sanokoon ihmiset mitä hyvänsä. 

Vierailija
7969/9874 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esa on ihan mukavanoloinen, kätevä ja rehti mies. Minun silmääni hänen olemuksessaan on jotain epäsuhtaa, ja kävelytyyli on jotenkin lyllertävä, johtuneeko takapuolesta, pitkästä selästä ja lyhyistä raajoista. Pukeutumistyyli lippiksineen ei myöskään oikein miellytä, joten luovun sittenkin alkupään jonotuspaikasta hänen suhteensa, jos Aliisan kanssa tulee ero.

Noniin tässäpä esimerkki siitä kuinka etovia monet suomi naiset ovat. Nuo virheet esassa eivät todellakaan ole semmoisia jotka pitäisi parinmuodostusta haitata. Varmaankaan et tule löytämään ketään, joka sinusta välittää oikeasti. Treffasin kerran yhtä naista joka sanoi olevansa tosi ranttu. No enhän se minäkään hänelle kelvannut. Sinkkuna se edelleen tuossa 5vuoden jälkeen  pyörii, ja valittelee kun ei löydä ketään. Itselläni on nainen, joka ei välittänyt niin pienistä virheistä, vaan keskittyi ihmiseen. Onnea valitsemallasi tiellä. Luulen että kadut vanhainkodissa. 

Vierailija
7970/9874 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

juutas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin tässäpä esimerkki siitä kuinka etovia monet suomi naiset ovat. Nuo virheet esassa eivät todellakaan ole semmoisia jotka pitäisi parinmuodostusta haitata. Varmaankaan et tule löytämään ketään, joka sinusta välittää oikeasti. Treffasin kerran yhtä naista joka sanoi olevansa tosi ranttu. No enhän se minäkään hänelle kelvannut. Sinkkuna se edelleen tuossa 5vuoden jälkeen  pyörii, ja valittelee kun ei löydä ketään. Itselläni on nainen, joka ei välittänyt niin pienistä virheistä, vaan keskittyi ihmiseen. Onnea valitsemallasi tiellä. Luulen että kadut vanhainkodissa. 

Ei tuo nyt niin erityisen etova ollut. Minä olen kuullut  miesten suusta paljon pahempaa. Kuten että muuten ihan ok, mutta miten noin pienet tissit, huo*aksi on huudettu vaikka olin vielä neitsyt ja paljon muuta mukavaa. En usko, että näitäkään sanojia/huutelijoita kaduttaa vanhainkodissa.

Vierailija
7971/9874 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääköhän Mari, että hänenkin pitäisi hyväksyä kumppaninsa sellaisena kuin hän on...

veikkaisin, että ei.

Ohjelman perusteella Marin mielestä on kaksi tapaa toimia: Marin tapa, tai epänormaali tapa.

Vierailija
7972/9874 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietityttää nämä ulkonäkö kommentit, joita näistä osallistujista kirjoitellaan. Onko kirjoittelijat itse niin hyvännäköisiä, että on varaa toisia mollata. Jospa siellä kirjoittelevat ne naiset joiden naamataulu on niin meikin peitossa, etteivät itsekkään tunnista itseään. Tai miehet , jotka ei prinssiltä näytä.

Vierailija
7973/9874 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aliisa on liian nuori. Aliisaa ahdistaa, ja hän taitaa miettiä että tässäkö tämä nyt oli, minun loppuelämäni, tämän miehen kanssa. Vaikka heillä on Esan kanssa potentiaalia, Aliisan takaraivossa jyskyttää ajatus unelmien prinssistä. Niinkuin Elina Tanskanenkin sanoi, ennen erottiin kun suhteessa oltiin onnettomia, nykyään erotaan kun ajatellaan että olisikohan jossain jotain vieläkin parempaa odottamassa.

Ihmettelen todella miksi noin nuori tähän sarjaan sitten piti ottaa. 

Äkkiseltään Alisa tuntuu nuorelta, mutta oikeastaan kyllä 26v. on jo valmis parisuhteeseen jos haluaa lapsia eikä halua tehdä niitä heti suhteeseen rynnätessä. Tietenkään elämänkokemusta ei ole hirveästi, mutta se korjautuu ajan kanssa. Ennen tuohon ikään mennessä monella naisella oli jo monta lasta, ensisynnyttäjien keski-ikä on 29v.

N50

Olemme yksilöitä, mutta tunnen silti monta, jotka olivat Aliisan iässä jo kypsempiä, moni oli jo naimisissa ja äiti ja silti kypsempi ja valmis.

Olenkin pohtinut, että onko tämä nyt se Aliisan kasvattava kokemus, se tähän mennessä suurin juttu? Kun on kasvanut oikeasti kovia kokeneiden kanssa, niin eron ihmisessä kyllä huomaa.

Vierailija
7974/9874 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

juutas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi kun luovutatkin etujono paikkas. Itse olet varmaan luonnonkaunis pitkä ja hoikka. Eikä naamassasi ole tekoripsiä ym.

Vierailija
7975/9874 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

veikkaisin, että ei.

Ohjelman perusteella Marin mielestä on kaksi tapaa toimia: Marin tapa, tai epänormaali tapa.

Suurin osa ei herää 4.30, jotta voi pyöräillä salille ennen työpäivää ja pidä kumppania hereillä nukkumatyylillään. Suurin osa valvoo ainakin siihen iltakymmeneen ja ryhtyy sitten iltapuuhille. On olemassa normi ja kyllä minusta Marin elämä on lähempänä normia kuin Petrin.

Vierailija
7976/9874 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

veikkaisin, että ei.

Tästä en tiedä, mutta kyllä Mari niitä lapsia taitaa haluta, vaikka jostain syystä joku täällä onkin keksinyt, että nimenomaan Mari ei niitä haluaisi tai että hänellä olisi jokin sairaus (en tiedä, mikä näille jutuille oli lähde). Oudon myöhään tosin, kun 10 vuoden sisällä ajatteli tätä tapahtuvaksi eikä viiden. Tietty, jos adoptoi ja jos jostain puljusta saa vielä noin vanhana lapsen. No, ei ole tainnut ihan laskea vuosia tarkasti.   

Mut vastavuoroisuudesta sen verran, että eihän me tiedetä, minkä verran Petri on koittanut vinkua Maria salille. Ei tosin ihan hirveästi ole ehtinyt, mutta onhan hän voinut tehdä sen hyvin selväksi, että damn, mikään salikizza ei nyt odottanutkaan. 

Vierailija
7977/9874 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

juutas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt niin erityisen etova ollut. Minä olen kuullut  miesten suusta paljon pahempaa. Kuten että muuten ihan ok, mutta miten noin pienet tissit, huo*aksi on huudettu vaikka olin vielä neitsyt ja paljon muuta mukavaa. En usko, että näitäkään sanojia/huutelijoita kaduttaa vanhainkodissa.

"vaikka olin vielä neitsyt" :D

Et kai tarkoita, että noissa huutelijoiden ja häiriköiden ölinöissä olisi joskus jokin logiikka?

Vierailija
7978/9874 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

veikkaisin, että ei.

Suurin osa ei herää 4.30, jotta voi pyöräillä salille ennen työpäivää ja pidä kumppania hereillä nukkumatyylillään. Suurin osa valvoo ainakin siihen iltakymmeneen ja ryhtyy sitten iltapuuhille. On olemassa normi ja kyllä minusta Marin elämä on lähempänä normia kuin Petrin.

Minusta Petri sanoi, että oli Marin luona mennyt noin kymmeneltä nukkumaan, ja hänellä oli nyt varmaan paljon pidempi matka salille pyöräillä joten joutui aikaistamaan ylösnousuaan aamulla. Ehkä Petri olisi voinut noista joustaakin ajan kanssa ja muutenkin olisivat voineet saada kompromisseja aikaiseksi. Nyt olivat yhdessä vain muutaman päivän. Petri tarvitsee jonkun iloisemman ja rennomman naisen, joka ei heti kilahda, mutta jonka kanssa Petrikin pystyy rentoutumaan ja joustamaan. 

Vierailija
7979/9874 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomaan ainakin itsessäni, että jos olen ollut sellaisessa suhteessa, joka ei tunnu syystä tai toisesta oikealta, se turhautuminen ja ahdistus purkautuu epärationaalisena käytöksenä, toisen testaamisena ja pienenä kiukkutteluna tai huonotuulisuutena. Nykyisessä parisuhteessa olen kuin aivan eri ihminen verrattuna edellisiin. Mitään tarvetta tuollaiselle käytökselle ei ole, koska olen parisuhteeseen ja mieheen tyytyväinen ja olen onnellinen. Mieheni saa siis minusta esiin parhaat puoleni. Mieheni jaksaa aina sanoa esim. telkkaria katsoessa ja sitä kautta kaikenlaisia ihmisiä nähdessä, että "ihanaa, kun olet niin normaali!". Itseäni tämä vähän naurattaa, koska voin kuvitella, että edelliset poikaystäväni varmaan pitävät minua epätasapainoisena hulluna.

Tämän takia en oikein osaa tuomita näitä EA-ihmisiä tietynlaiseksi näkemäni perusteella. Voin kuvitella, miten hirveä olisin (tahtomattani), jos minut olisi naitettu tv:ssä ihmiselle, jonka kanssa ei oikein löydy yhteistä säveltä, ei ole varma toisen tai omista tunteista tai ei vain ihastu vaikka haluaisi. Se on varmasti ihan kamala tilanne. Noistakin pareista näkee, että ne, jotka ovat tyytyväisiä kumppaniin, käyttäytyvät lähes aina yleisesti hyväksytysti eli kivasti - tietysti, he ovat ihastuneita, jolloin kaikki tuntuu heistä kivalta ja on helppo käyttäytyä kivasti - kun taas ne, joille kokemus onkin vaikeampi ja se purkautuu ikävänä käytöksenä, ovat kärttyisämpiä ja heidät on helpompi tuomita ikäviksi ihmisiksi. Omiin kokemuksiin pohjaten voisin väittää, että oikean ihmisen kanssa näitä ikäviä piirteitä tulisi heistä esiin paljon vähemmän tai ehkei jopa ollenkaan.

Vierailija
7980/9874 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on lihaksikkaita ja sopusuhtaisia.

Mutta kun mies on vain arki sporttinen ja normaalipainoinen niin hän einole mitään.

Kyllä hävettää katsoa naisia.

Ottakaa paidat pois ja veetailkaahan miehiä ja naisia sarjassa.

Ei epäilystäkään kummat on läskimpiä

Ketju on lukittu.