Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Tarviskohan perustaa uusi ketju, sellainen jossa keskustellaan kuin aikuiset eikä arvostella toisten ulkonäköä. Painoasioita ja taikinanaamaa. Jestas mä häpeän teidän puolestanne.
Vierailija kirjoitti:
Johanna: "Mä koen, että hän ottaa pienetkin asiat turhan raskaasti." MITÄÄÄ :D
Jumankauta, että osaa olla rasittava nainen, pitikö lähteä nalkuttaen seuraamaan, ku toinen olisi halunnut vain olla rauhassa.
Johanna on kuin suoraan jostain parisuhdeoppikirjasta esimerkkinä, että "Ei näin!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistava pikku koppi tuo Johannan kämppä, varmaan kuin pätsi kesäkuumalla kun ei ole edes parveketta. En ymmärrä miten ihmiset voi asua noin.
Hki, Espoo, Vantaa on myynnissä tällä hetkellä yli 700 alle 35 neliön asuntoa eli ihan on todellisuutta monelle ihmiselle.
Mutta kun tuo Johannan luukku on vamaan jotain 21m2.
Minulla on 37 neliötä, mutta paljon pienemmän näköinen kuin Johannan kämppä. Tässä on tulitikkulaatikon mallinen pohja (eli surkea).
No nyt jotain rajaa tuohon liioitteluun. Ei siinä sinänsä mitään vikaa ole, mutta onhan Johannan asunto nyt ihan silminnähden pikkuinen. Kun Markusta kuvattiin lakananvaihdossa, panin merkille että mahtuisi koskettamaan sen molempia laitoja kädet ojentaessaan. Käytävä ja vessakoppero max toiset 2m. Kokonaisuudessaan asunnon leveys varmaan 4m ja pituus 6m eli 24m2.
Hmm. Pointti kommentissani kai oli se, että mielestäni Johannan kämpän pienuus ei ole ollenkaan epätavallista tai silmiinpistävää, koska olivat neliöt mitä tahansa, niin ainakin oma kämppäni näyttää pienemmältä surkean pohjan takia. Ylipäänsä, en tosiaan tajua tätä ihmisten kämppädissausta. En tiedä, mihin liioitteluun viittaat.
Siis minkä molempia laitoja mahtuisi koskettamaan? Sängyn? No, niin tai näin, niin mitä väliä, onko 14 neliötä vai 104 neliötä.
Mitä pahaa siinä sitten on, että sanoo oman mielipiteensä? Itse en pystyisi tuollaisessa pikkuluukussa asumaan ja koen ahdistusta ajatuksesta, että se luukku vielä pitäisi jakaa käytännössä ventovieraan miehen kanssa. Tunnen myös monia, jotka pystyvät siihen ja niille se on vielä ihanteellinen ratkaisu. Meitä on moneen junaan ja joka mielipidettä ei pidä ottaa dissauksena!
Miksi sun pitäisi olla kertomassa kuinka et voisi tuollaisessa asua kun et sellaiseen ole joutumassa asumaan?
Eivätkä nämäkään parit ole pysyvästi asettumassa. Ei minullakaan sinkkuna ole sadan neliön asuntoa odottamassa uusia perheenjäseniä, vaikka ihan tilavasti asunkin 70 neliössä.
Vierailija kirjoitti:
Siis... Mari käyttää tuotannon puolesta avioparille maksetun kylpyläloman (jossa sviitti) kaverinsa kanssa? Aika noloa. Miksi tuo edes sallittiin? Jos ei jaksa parisuhteeseen sitoutua edes sitä viittä viikkoa niin ei kyllä tulisi saada ilmaiseksi mitään kylpylälomia.
Samaa ihmettelin minäkin. Missä Petrin ja kaverin/bestmanin kylpyläloma???
Vierailija kirjoitti:
Minun ja ex-tyttöystäväni pinnat olivat kuin Markuksen ja Johannan. Ero tuli.
Nykyinen naisystäväni ymmärtää paremmin herkkyyteni ja osaa ohjata minua lempeämmin oikeaan suuntaan tölvimisen sijaan. Arvostan häntä todella paljon siitä hienotunteisuudesta.
Elo Johannan seurassa on kuin miinakentällä astelis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ps. Nyt kun tiedetään Petrin olleen naimisissa, voidaan kai olettaa, että hän jonkinlaiseen joustavuuteen kykenee tai että on ihmisiä, jotka sopeutuvat elämään rahkalta tuoksuvan miehen kanssa.
Miksi jauhatte jostain Petrin rahkasta? Samaan aikaan Esa on rauhassa koko tuotantokauden ajan saanut vedellä proteiinivanukkaitaan. Kun Esaa ensimmäisen kerran näytettiin kyläilemässä Aliisan luona, hän sanoi syövänsä iltapalaksi vanukkaan. Pariskunta päätyi kuitenkin tekemään yhteisen munakkaan, johon ensin hakivat kaupasta sipulin. Aliisa totesi jotain munakkaista ja vanukkaista. Ja nyt tiistain jaksossa Esa oli taas Aliisan luona ja söi suklaaproteiinivanukasta suoraan purkista. Aliisa kökki keittiöjakkaralla lautanen sylissään, eli söi jotain eri ruokaa.
Esa kuitenkin näyttää pystyvän syömään Aliisan kanssa ulkona ihan ravintolan ruokalistalta löytyviä annoksia. Eikä istu katsomassa, kun Aliisa syö ja itse syö sitten vasta kotona sitten sen vanukkaan. Ei rahka ole se Petrin ongelma, vaan jääräpäisyys ja vaimon syömisien epäsuora kritisointi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kuulkaa niin on, että kun ikää on jo se 40 vuotta ja takana on jo pitkiä suhteita, avioliittokin kuten Petrillä, on vaikeaa suhtautua kumppaniin täysin puhtaalta pöydältä. Kyllä siinä väkisinkin tuo mukanaan edellisten suhteiden painolastia, odotukset ja kokemukset.
Vertaa ikuisesti nykyistä siihen edelliseen/edellisiin.
Petrillekin saattanut monesti Marin kanssa tulla mieleen, että ehkä se edellinen vaimo olisi ollutkin ihan hyvä tyyppi....
Mistä päättelet että Petri olisi jättänyt vaimonsa, yhtä hyvin vaimo voinut jättää. Muutenkaan uusiin suhteisiin ei kannata ryhtyä niin kauan kuin haikailee entisen perään, ja kun entisestä on päässyt yli niin ei tarvitse vertailla kehenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis... Mari käyttää tuotannon puolesta avioparille maksetun kylpyläloman (jossa sviitti) kaverinsa kanssa? Aika noloa. Miksi tuo edes sallittiin? Jos ei jaksa parisuhteeseen sitoutua edes sitä viittä viikkoa niin ei kyllä tulisi saada ilmaiseksi mitään kylpylälomia.
Samaa ihmettelin minäkin. Missä Petrin ja kaverin/bestmanin kylpyläloma???
Liian gay Petrin mielestä.
Oonko ainoa joka repeää nauramaan Dunderfeltin kommentoidessa Markuksen ja Johannan riidan jälkeen: "Puolison kanssa riidellään varsinkin sillon, kun mä olen mielessäni ajatellut, että sä oot minulle su-perrtärkeä..." Hupaisa setä!
Petri ei saa kommentoida, että hän ei halua syödä epäterveellisesti, mutta Mari saa jatkuvasti kyllä väittää kaikkia Petrin tapoja epänormaaleiksi? Marilla taitaa olla aika huono itseluottamus, kun tuo on ainoa ohjelmassa kuultu argumentti.
Vierailija kirjoitti:
Oonko ainoa joka repeää nauramaan Dunderfeltin kommentoidessa Markuksen ja Johannan riidan jälkeen: "Puolison kanssa riidellään varsinkin sillon, kun mä olen mielessäni ajatellut, että sä oot minulle su-perrtärkeä..." Hupaisa setä!
Vaikka toi Johannan jankkaava nalkutus olikin aika kamalaa, niin olihan siinä tavallaan pointtia, kuten Dunder tuossa sanoo. Kun just on ollut 2 vkoa kivaa ja toinen on onnensa kukkuloilla, niin toisen todellinen tai kuviteltu ärtymys tai mökötys tuntuu kaksinverroin kamalammalta. Sieltä tullaan pilvilinnoista alas ryminällä, ja se voi sitten purkautua tuollasena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää nämä av-totuudet. Joku keksii jotain omasta päästään ja yhtäkkiä se onkin olevinaan totta. Niin kuin esim. Johannan asunto. Se on "kallis sijoitusasunto hyvällä paikalla ainakin 40m2, koska mun 500-neliöinen omakotitalo näyttää pienemmältä". Ja sitten kilvan kehuskellaan Johannan sijoitustaitoja. Kuka tietää, vaikka Johanna olisi vuokrannut luukun vain kyseistä ohjelmaa varten, kun ei kontrollifriikkinä halua oikean kotinsa joutuvan arvostelun kohteeksi?
Niin, sinullahan on myös yhdenlainen spekulointi nyt? Täytyypä tähän täsmentää, että itse olen kommentoinut Johannan kämpän suht hyvästä pohjasta, mutta en suinkaan ole sanonut, että kämppä on ainakin 40 neliötä ja kallis sijoitusasunto saati verrannut kämppää 500-neliöiseen omakotitaloon. Tykkäsin viestistäsi siksi, koska totta on se, että kukapa tietää mitään totuutta, mutta toisaalta viestisi oli aivan päätöntä liioittelua ja asioita yhdistelty sieltä täältä.
Kirjoitin oman näkemykseni selkeäksi spekulaatioksi ("kukapa tietää"), mutta viittasin siihen, että monissa viesteissä esitetään spekulaatio totena ("Johanna on loistava asuntosijoittaja"). Pyydän anteeksi, että käytin viestiäsi inspiraationa, mutta tässäkin halusin selkeällä liioittelulla osoittaa, ettei esimerkkini ollut suora lainaus keneltäkään. Moni myös yhdistelee eri väitteitä ja kuvitelmia omaksi "totuudekseen", jota täällä sitten jakaa. Sitä aina miettii, että miten täysin epätodet juorut lähtevät liikkeelle, ja tämä keskustelu tarjoaa areenan ilmiön tarkkailuun.
Vierailija kirjoitti:
Petri ei saa kommentoida, että hän ei halua syödä epäterveellisesti, mutta Mari saa jatkuvasti kyllä väittää kaikkia Petrin tapoja epänormaaleiksi? Marilla taitaa olla aika huono itseluottamus, kun tuo on ainoa ohjelmassa kuultu argumentti.
Tiedän, että kaikki tällä palstalla on eri mieltä, mutta ymmärsin kyllä Dunderfeltin pointin Marille ja Petrille. Ja muutenkin minusta Petri vaikutti paljon rennommalta ja joustavammalta kuin Mari. Ainoa positiivinen hetki mitä muistan Marista oli kun sanoi Petrin olevan ihan komea hääpäivänä. Ja ymmärrän, että loukkaantui Petrille Hernesaaressa rahkan takia, mutta kai sen olisi voinut antaa anteeksi? Mari on pottuillut Petrille koko ajan. Kyllä itse menisin ihan lukkoon jos uusi puoliso koko ajan kommentoisi sanomisiani "anteeksi mitä?" ja pyörittelisi silmiään.
Voisiko joku selventää, millä tavalla riitely osoittaa toiselle, että hän on superrrrrrtärkeä mulle? Mä itse ajattelen, että sen tärkeyden voi osoittaa niin, ettei ihan joka hemmetin pikkuasiasta ala vääntämään, vaikka ois kuinka epävarma toisen tunteista ja/tai itsellä paska fiilis. Ainakin suhteen alussa mieluummin korostan niitä yhteisiä hyviä hetkiä kuin alan väkisin tonkimaan ongelmia sieltä, missä niitä ei edes ole, kuten esim. toisen hiljaisuus ja omissa ajatuksissa oleminen.
Joo, olis hyvä perustaa EA Deluxe -ketju, jossa nollatoleranssi törkypuheelle.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku selventää, millä tavalla riitely osoittaa toiselle, että hän on superrrrrrtärkeä mulle? Mä itse ajattelen, että sen tärkeyden voi osoittaa niin, ettei ihan joka hemmetin pikkuasiasta ala vääntämään, vaikka ois kuinka epävarma toisen tunteista ja/tai itsellä paska fiilis. Ainakin suhteen alussa mieluummin korostan niitä yhteisiä hyviä hetkiä kuin alan väkisin tonkimaan ongelmia sieltä, missä niitä ei edes ole, kuten esim. toisen hiljaisuus ja omissa ajatuksissa oleminen.
Ei Dunder noin sanonut ollenkaan eikä tarkoittanut, muistat vissiin nyt väärin. Mistään tärkeyden osoittamisesta ei ollut lainkaan kyse, vaan omista tunteista siellä oman pään sisällä. MInusta tuntuu, että olet mulle supertärkeä -> se supertärkeä tyyppi torspoilee -> pettymys on kauhea -> tulee epävarmuus ja paha olo ja se purkautuu riitana.
Ei ole ihan valjennut, mikä Markuksella ja Johannalla oikein mättää. Ilmeet ovat kovin vakavia, puheillaan viittaavat johonkin katastrofiin jne. Mistä on kyse? Markus vääntää usein kasvoilleen tekohymyn (suu auki), joka näyttää epävarmuuden peittely-yritykseltä. Eivät ole kovin rentoja toistensa seurassa. Johanna kyselee, mikä Markuksella oikein on, "miks sää näytät iha hermorauniolt?". Niin, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihan valjennut, mikä Markuksella ja Johannalla oikein mättää. Ilmeet ovat kovin vakavia, puheillaan viittaavat johonkin katastrofiin jne. Mistä on kyse? Markus vääntää usein kasvoilleen tekohymyn (suu auki), joka näyttää epävarmuuden peittely-yritykseltä. Eivät ole kovin rentoja toistensa seurassa. Johanna kyselee, mikä Markuksella oikein on, "miks sää näytät iha hermorauniolt?". Niin, miksi?
Minusta Markus ja Johanna on selvästi todella ihastuneita toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, olis hyvä perustaa EA Deluxe -ketju, jossa nollatoleranssi törkypuheelle.
:D Tämän haluan nähdä! Itse tosin skippaisin.
Täällä on joku/jotkut, jotka eivät siedä eriäviä mielipiteitä. Itsekin olin aiemmin jostain asiasta eri mieltä tämän henkilön kanssa, niin jopa alkoi kamala haukkuminen. Olin lähtöisin eri vuosadalta mielipiteineni enkä osannut kirjoittaakaan jne. Eikö keskustelu pitäisi olla juuri mielipiteiden vaihtoa, erilaistenkin.