Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Aliisa on odottanut löytävänsä ohjelmasta itselleen fiksun aviomiehen. Ohjelman perusteella näyttää siltä, että hän saikin ympäristöterroristin, joka pesee perunatkin vessaharjalla ja joka esitti hääpäivänä tyhmää tuoreelle aviovaimolleen ja huutaa vaimolleen äkkiarvaamatta. Aliisa parka :(
Miksi koirat on kuin ilmaa kuvauksissa??????????? Ei mitään huomioita koirille, ei edes Esan luona kuvattu. Häntä vain keittiössä näkyi, kun heilui. Pitäähän koirille jutella ja nehän ymmärtää. Ensi kaudesta voi jättää nämä ihmiset sivuosaan ja koirat pääosaan.
Laitanpa nyt minäkin analyysini tämänvuotisesta kattauksesta. Saa olla samaa tai eri mieltä:)
Aliisa - Täysin keskenkasvuinen prinsessa, joka kuvittelee, että prinssi Uljas ratsastaa yksisarvisella hänen kanssaan auringonlaskuun. Pettyi heti alttarilla, kun huomasi, että siellä odottaakin aivan tavallinen suomalainen mies! Lapsellista käytöstä ja törkeää, että yritti eilisessä jaksossa syyllistää Esaa omista kiukutteluistaan.
Esa - Miellyttävä mies, jota käy ihan sääliksi. Ihmeellisellä tavalla on jaksanut Aliisaa. Tulee vielä löytämään naisen, joka osaa arvostaa häntä juuri sellaisena kuin on.
Petri - Urheiluharrastus, joka meni hieman överiksi. Olisiko 'pakkomielle' osuvampi sana. Samapa tuo, Petristä tuskin olisi tullut paria kenenkään kanssa, aivan liian itsekäs.
Mari - Kireä ja huumorintajuton nainen, joka ei pysty vastaanottamaan minkäänlaista kritiikkiä. Olen ymmärtänyt, että Marissa henkilöityvät juuri ne piirteet, joita oikein kukaan mies ei naiseltaan halua.
Johanna - Niin ihailtavan sitoutunut tähän projektiin, että vaikka alttarilla olisi odottanut puhelinpylväs, Johanna olisi sitoutunut silti. Oikeilla ajatuksilla liikkeellä. Kiva tyyppi!
Markus - Kai ihan ok, en ole saanut kunnolla otetta. Jää Johannan hersyvämmän persoonan varjoon. Luonnollisesti toivon näiden kahden pysyvän yhdessä, jotta romantiikannälkäisellä katsojalla on edes jotain seurattavaa. Jollain muulla kaudella nämä kaksi olisivat olleet se vähiten mielenkiintoinen pari.. mutta nyt, sattuneesta syystä..
Ohjelman asiantuntijat - Ihan hyväsydämisiä ihmisiä, jotka toivovat pareillekin hyvää. Ei välttämättä ole heidän vikansa, jos hakijajoukko ei ollut kovin tasokas. Tunderilla oli eilen osuvat analyysit meidän pareille, jos vaan olisivat olleet vastaanottavaisempia.
Suosikkiparini kautta aikojen: Sari ja Antti! Kyllä! Se oli menoa. Eikä tarvinnut vatvoa ja veivata. Siinä sai katsojakin heittäytyä romanssin pyörteisiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esalla on vielä moottoripyöräkin. Mä en kestä, se on niin ihana.
Olis heti jo mennyt eka kerralla junan sijaan moottoripyörällä niin olisi hoitanut homman kotiin.
Ei välttämättä, monet kaupunkilaiset naiset pitävät moottoripyöräilyä turhana luonnon- ja melusaasteena. Ja onhan se päristely vähän yksinkertaisten amis-poikien juttu. Aliisa on ilmaissut selvästi olevansa luonnonsuojelija esim. ylimääräisiä maaleja ei kaadeta suoran maahan.
Miten ihmeessä joku jaksaa jauhaa Aliisan olevan kaupunkilaisnainen? Aliisa asuu jossain pikkukaupungissa, pukeutuu lähes koko ajan tuulipukuun, hiukset ovat kietaistu huonosti nutturalle ja hän ei mitenkään olemukseltaan ole huoliteltu. Eilen oli vähän jaksanut panostaa ulkonäköön ja pukeutunut Zarasta ostettuun paitaan. Ihan samaa tasoa on ulkoisesti, mitä Esa. Sen takia Aliisaa on ärsyttävä katsoa, kun kuvittelee olevansa jotenkin parempi.
Hyvinkää kuuluu Helsingin seutukuntaan, Aliisa on vaan yrittänyt laskeutua Esan tasolle mutta ei pysty siihen henkisesti. Katkeraa on näköjään joillekin...
Voi tulla yllätyksenä, mutta Hyvinkäälle on tunnin matka Helsingistä. Se on kulttuurisesti etelähämäläinen pikkutaajama jonka asukkaat tunnistaa etelähämäläismurteista. "Istun sun taakke". Aina voi tietenkin kuvitella kaikenlaista, mutta en näin helsinkiläisenä näe suurta eroa Pieksämäkeen.
Helsingistä Hyvinkäälle 56 km, Pieksämälle 306 km, joo ei paljoa eroa. Tyypillistä hesalaista ylimielisyyttä tosin suurin osa hesalaisista on itse alkuaan maalaisia ja häpeää salaa sitä.
Onko nimesi muuten Mari...
Tyypillistä maalaista herkkänahkaisuutta kokea aiempi kommentti haukkuna. Ihan hyviä paikkakuntia ovat sekä Pieksämäki että Hyvinkää, vaikka helsinkinäkökulmasta aika samanlaisia.
Muualta Suomesta katsottuna hesa ja hyvinkää on samaa slummi-aluetta, hyvinkää on käytännössä hesan lähiö nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esa pesee perunat vessaharjalla. Ja täällä kritisoitiin Alisan tiskiharjaa... :D
Tuskin se sillä ensin on vessaa pessy...
Ehkä sekin oli Esan "huumoria"
Miksi Marin on pakko puhua Petristä nin rumasti, vaikka nyt ei natsannutkaan? Esimerkiksi Petri on epänormaali liikuntaharrastuksensa kanssa. Ok, valtaosa ei varmaankaan harrasta siinä määrin liikuntaa kuin Petri, mutta ei kai se hänestä epänormaalia tee? Lisäksi en usko, että Mari tradenomin koulutuksellaan on kykenevä sanomaan, että joku on epänormaali, jos minäkään käyttäytymistieteitä lukeneena en koe siihen pystyväni.
Petri on käyttäytynyt fiksummin. Vaikka Mari ei ole hänen mielititettynsä, hän ei ole lähtenyt haukkumisen linjalle. Kertooko tämä jotain näiden osapuolten itsetunnosta? Toisella terveellä pohjalla, ei koe alemmuusskompleksia? Toista ottaa pannuun terveet elämäntavat, urheilullisuus, koska ei itse sellaiseen elämään ole kykeneväinen? Tietenkin Marilla varmasti painaa myös pettymys tässä tilanteessa, mutta tuskin sitä kannattaa Petriin purkaa, joka on aivan samassa veneessä.
Minä olen syntynyt melko junttimaiseen pikkukaupunkiin, jossa oli noin 17 000 asukasta. Muutin pois 21-vuotiaana. Asuin sitten vähän isommassa kaupungissa (50 000 asukasta) kunnes olin 24. Muutin stadiin ja olen asunut Kallion kulmilla kesästä 1998 saakka.
Olenko maalaisjuntti, stadilainen, kalliolainen vai mitä???
Markus skarppasi häämatkalla ja sai yleisen mielipiteen yllättäin puolelleen, mutta jotenkin tuo ote näyttäisi alkaneen kadota ja se ensimmäisen jakson Markus palaa näyttämölle.
Erika2017 kirjoitti:
Laitanpa nyt minäkin analyysini tämänvuotisesta kattauksesta. Saa olla samaa tai eri mieltä:)
Aliisa - Täysin keskenkasvuinen prinsessa, joka kuvittelee, että prinssi Uljas ratsastaa yksisarvisella hänen kanssaan auringonlaskuun. Pettyi heti alttarilla, kun huomasi, että siellä odottaakin aivan tavallinen suomalainen mies! Lapsellista käytöstä ja törkeää, että yritti eilisessä jaksossa syyllistää Esaa omista kiukutteluistaan.
Esa - Miellyttävä mies, jota käy ihan sääliksi. Ihmeellisellä tavalla on jaksanut Aliisaa. Tulee vielä löytämään naisen, joka osaa arvostaa häntä juuri sellaisena kuin on.
Petri - Urheiluharrastus, joka meni hieman överiksi. Olisiko 'pakkomielle' osuvampi sana. Samapa tuo, Petristä tuskin olisi tullut paria kenenkään kanssa, aivan liian itsekäs.
Mari - Kireä ja huumorintajuton nainen, joka ei pysty vastaanottamaan minkäänlaista kritiikkiä. Olen ymmärtänyt, että Marissa henkilöityvät juuri ne piirteet, joita oikein kukaan mies ei naiseltaan halua.
Johanna - Niin ihailtavan sitoutunut tähän projektiin, että vaikka alttarilla olisi odottanut puhelinpylväs, Johanna olisi sitoutunut silti. Oikeilla ajatuksilla liikkeellä. Kiva tyyppi!
Markus - Kai ihan ok, en ole saanut kunnolla otetta. Jää Johannan hersyvämmän persoonan varjoon. Luonnollisesti toivon näiden kahden pysyvän yhdessä, jotta romantiikannälkäisellä katsojalla on edes jotain seurattavaa. Jollain muulla kaudella nämä kaksi olisivat olleet se vähiten mielenkiintoinen pari.. mutta nyt, sattuneesta syystä..
Ohjelman asiantuntijat - Ihan hyväsydämisiä ihmisiä, jotka toivovat pareillekin hyvää. Ei välttämättä ole heidän vikansa, jos hakijajoukko ei ollut kovin tasokas. Tunderilla oli eilen osuvat analyysit meidän pareille, jos vaan olisivat olleet vastaanottavaisempia.
Suosikkiparini kautta aikojen: Sari ja Antti! Kyllä! Se oli menoa. Eikä tarvinnut vatvoa ja veivata. Siinä sai katsojakin heittäytyä romanssin pyörteisiin!
Tämä kommentti on ketjun paras! Fiksusti, asiallisesti ja realistisesti sanottu, ilman ilkeyttä!
Vierailija kirjoitti:
Marin ongelma on, että esittää ja on wannabe-Kallio hipsteri, aikuisversio, mutta koska Marilla ei ole yliopistokoulutusta tai muutakaan syvempää sivistystä, vaan on joku mikä tradenomi, niin häneltä puuttuu se sivistyksen tuoma kulttuurinen pääoma ja äly, joka antaa jouston varaa, itsetuntoa rikkoa omia muottejaan. Ulkoinen kuori jää silloin ainoaksi yhdyssiteeksi tavoiteltuun identiteettin ja siksi siitä on pakonomaisesti pakko pitää kiinni.
Jos Mari haluaisi esittää hipsteriä, hän tuskin sisustaisi kotiaan niin, ettei siellä ole edes pöytää, johon sen Kuuban lipun laittaisi. Se, että väärinajoitetut homovitsit eivät nappaa, ei tee kenestäkään hipsteriä.
Muutettuani stadiin 24-vuotiaana minulle nousi ihan heti stadilaisuus hattuun. Kuvittelin olevani kansakunnan eliittiä, koska asuin Helsingissä, jossa on ratikoita, metroja ja Suomen mittakaavassa paljon asukkaita. Ja paikkoja, joihin mennä. Naureskelin kaikille "maalaisille", jotka asuivat pienillä paikkakunnilla.
Aperol spritz vaikuttaa olevan Marin lempijuoma. Tilasi sitä silloin Saksassa ja nyt oikein mainosti juomaa juhannustansseihin kävellessään.
Voisin kuvitella ettei imelähkö drinksu ole ihan ollut terveysaddikti Petrin mieleen, ehkä Mari siitä jo otti nokkiinsa? Kun ei lempijuomansa kelvannut? Ja pillistäkin Petri jaksoi muistuttaa...
Ja lisäksi. Vähän minua ihmetyttää miten Marista nyt puhutaan cityihmisenä. Eikös heti alkuesittelyissä käynyt kaikille selväksi, että Mari on ihan yhtä maalainen (jos ei jopa maalaisempi) kuin Petri vaikka onkin opiskellut vähän aikaa ulkomailla ja asuu tällä hetkellä Kalliossa?
Jostakin itä-Suomestahan hän oli lähtöisin ja sen kyllä kuulee puheesta. Toisaalta, noilla muualta muuttaneillahan on hirveä hinku stadilaistua ja vetävätkin monesti sen roolin reippaasti yli.
Vierailija kirjoitti:
Uskon että Marin suklaan vienti Petrille oli annettu pilke silmäkulmassa, eikä ilkeilyä. Petri varmaan ei osta suklaata siksi, että se ei kuulu treenaajaan ravinto-ohjelmaan. Mari ajattelee, että kun vie erityisen hyvää ja kehuttua suklaata, niin ehkä Petri ei malta olla ottamatta edes palaa silloin tällöin maistiaiseksi, ja avartaa siten huomaamatta tiukkoja rajojaan. Huomaa, että nauttimisellekin voi antaa pikkusormen.
Jos olisi ollut vain piruilua, niin olisi vienyt mitä tahansa euroshopperia.
No sepä. Ei Mari sanonut, että "sähän et tykkää suklaasta", vaan "tiedän, että et syö suklaata" (eli siis että henkilö ei syö joka päivä suklaata, mutta ehkäpä joskus harvoin kuitenkin voi syödä palasen). Hitto kun ihmisten pitää kaikki tulkita mahdollisimman negatiivisesti. Oisko sitten pitänyt valita joku tuote Instagramin paskatsuomi100tuotteet-tililtä? Oli aivan hyvä ja tyylikäs tuliainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esa on ilmeisesti suuttunut aliisalle ihan kunnolla, mikä voi olla pelottavaa, mutta tosi epäreilua aliisalta vetää siitä herneet nenään kuinka hänen luottamus on nyt rikottu. Esalla on ihan yhtäläinen oikeus tuntea epävarmuutta, ja kertoa tunteistaan. Myös hän on mennyt naimisiin tuntemattoman kanssa. Aliisa tuntuu olettavan, että vain hän saa olla epäilevä ja huonolla fiiliksellä, ja esan on vain nieltävä kaikki hiljaa. Ihan kuin kyseessä olisi joku "aliisalle sulhanen " -show, jossa esa itsestäänselvästi haluaa hänet. Esa on ollut upea, kun on yrittänyt tukea aliisaa tunnekuohujensa yli, mutta kyllä se raja tulee vastaan jossain kohtaa.
No Aliisan puolustukseksi täytyy sanoa, että mä ymmärrän tuota ihan hyvin, jos Esa on kerran kunnolla räjähtänyt. Odotan, että tohon siis sisältyy huutamista ja haukkumista.
Meillä ei esim. ole ikinä kotona huudettu. Olen pari kertaa kuullut, kun vanhemmat ovat huutaneet keskenään ja siitä on jäänyt mieleen, että nyt tulee varmaan avioero, sen verran harvoin sitä tapahtui että tiesi että nyt on tosi kyseessä. Me ei myöskään miehen kanssa olla koskaan edes riidelty saatika sitten huudettu. Jos mies, joka on yleensä pitkäpinnainen, rauhallinen ja keskustelutaitoinen yhtäkkiä räjähtäisi huutamaan niin mua pelottaisi aivan helvetin paljon. Mä en edes osaa kuvitella, miten reagoisin, kun koko kuva siitä miehestä romuttuisi.
Jotkut ihmiset ottavat huutamisen tosi rankasti, esim. minä. Saatan palata mielessäni niihin hetkiin, kun joku asiakas on töissä huutanut mulle ja mä en osannut yhtään suhtautua siihen, se oli musta niin epäoikeudenmukaista ja väärin ja mä en voinut käsittää sitä koko tilannetta, että miksi mulle huudetaan kun vika ei ole minussa ja jos on niin ymmärrän kyllä huutamattakin ja se tilanne on hirveän pelottava, jos ei ole tottunut huutamiseen. Sitä miettii, mihin voi juosta pakoon ja se ahdistus on ihan hirveän iso. Työkavereille kerrottaessa huomaa, miten eri tavoin ihmiset huutamiseen suhtautuvat, joillekin se on ihan peruskauraa ja ohitetaan olankohautuksella, kun itse on vielä vuosienkin jälkeen vähän järkyttynyt siitä, miten joku voi vain huutaa noin toiselle ihmiselle kun mulle se merkitsee että tyyliin maailmanloppu on tulossa.
Vaikka Aliisa tekee monia asioita ajattelemattomasti, toivoisin myös vähän ymmärrystä tuota huutoshokkia kohtaan. Se ei todellakaan ole kaikille arkipäivää vaan ihan tosi iso asia.
Ei hyvää päivää oikeasti. Taidat olla vähän yliherkkä tähän maailmaan kun tuollaisesta menet totaalisen rikki ja koko maailma romahtaa. Kannattaisi vähän kovettaa nahkaansa, tuskin pystyt pysyttelemään pumpulin keskellä loppuelämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Aliisa on odottanut löytävänsä ohjelmasta itselleen fiksun aviomiehen. Ohjelman perusteella näyttää siltä, että hän saikin ympäristöterroristin, joka pesee perunatkin vessaharjalla ja joka esitti hääpäivänä tyhmää tuoreelle aviovaimolleen ja huutaa vaimolleen äkkiarvaamatta. Aliisa parka :(
Paljon tulee alapeukkua. Olenko katsonut kenties eri ohjelmaa kuin te alapeukuttajat?
Vierailija kirjoitti:
Erika2017 kirjoitti:
Tämä kommentti on ketjun paras! Fiksusti, asiallisesti ja realistisesti sanottu, ilman ilkeyttä!
Kiitos, Ihana:)
täällä ihmetellään miten Aliasa pystyi loukkaantumaan Esan purkauksesta, vaikka sitä oikein selvitettiin että kun Esa vihdoin päästään pahan olonsa pihalle niin se "räjähtää", eli on voinut tulla kunnon huutoa ja jotain tosi ilkeitäkin juttuja. jos esim. Aliisa on just aikansa nihkeillyt ja avannut avaamistaan syviä tuntojaan kuinka ei ole varma ja odotti ehkä jotain koulutetumpaa (juhannusbileissä luin rivien välistä et odotukset oli "tason" puolesta korkeammalla) ja jaadijaadi jaa, niin ehkä Esalla on kiehahtanut ja antanut vaimon kuulla kunniansa. jotain että "kukas h*tin prinsessa sinä sitten kuvittelet olevas ja miks mun pitäs aina vaan jaksaa ja tukea kun sinä voivottelet ettei tunteita löydy että pitäsikö ne sitten minulta löytyä, onko se vaan oletus että minä rakastan sinua oli mikä hyvänsä, vaikka kokoajan valitat että mä en oo mitä halusit ja mikään ei oo hyvä - on se p*kele kumma että..." tuollaista sillä Esan murteella ja huudettuna niin vähemmästäkin voisi säikähtää. munkaan parisuhteessa ei huudeta niin yhtäkkiä jos tulisi jotain tosi pahasti ja kovaa niin järkyttyisin. mutta olen tässä siinä meielssä Esan puolella että on varmaan rankkaa kun on prinsessavaimo, koko ajan pitää olla häntä ymmärtämässä joten ei voi välttämättä itse ilmaista omaa epävarmuuttaan. jos tunteet pitää sisällään niin joskus kiehuu yli.
Aliisan pitäs kasvaa aikuiseks, ja Esan oppia puhumaan asioista ennenkuin kiehuu.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö vielä nykyaikana naisen sopeutua tuollaiseen täysin outoon robottina elävään mieheen. Tarkoitan sitä , että Dunder jotain yritti seltitää, että Marikin voisi elää ja syödä protskujauheita kuten Petri. Miksei Mari sanonut suoraan, ettei yksiössä voi toinen valmistaua yöpuulle heti Pikkukakkosen jälkeen. Eikä aamulla voi herättää puolisoa jo klo. 4,30. Normaali syö oikeata ruokaa eikä mitään tajuttomille teho-osaston potilaille tarkoitettua proteiinijauhetta ja rahkaa. Ihan oikein, että heitti tuon Petrin pellolle. Palvokoon ruumistaan ja polkupyöräänsä jossain muualla. On se kumma, että pitäisi naisen soveltua tuhon ilottomaan elämään. Onneksi naiset ovat meillä itsenäisiä, eikä kuuntele 1800-lukua elävää muinais-Dunderia. Jäi muuten outo tunne , että se terapeutti tunsi ennestään tuon Petrin. Näkikä hän Petrissä jotain mitä me naiset emme näe. ??. Eläköön itsenäiset menestyneet naiset. Aika monet miehet ovat vielä" lapsityranneja".
Älä nyt liioittele, ei Dunderi mitään protskujauheita Marille ehdottanut.
Dunderi vain ei tajua, että ei Petrin elämäntavassa ole kysymys normaalista terveellisyydestä, vaan silkasta lihasmassan kasvattamisesta. Ei tuollainen vanhan polven patu näiden välistä eroa välttämättä hiffaa. Dunderi oli katsonut, että Petri on luotettava terveet elämäntavat omaava kundi, ja varmaan innostaisi Mariakin toteuttamaan ainakin liikunnan lisäämisen, josta tämä oli haaveillut. Ei dunderi-parka tiennyt, että Petrin dieetissä rahkalla ja protskujauheilla on merkittävä osuus ja ettei siihen aina mitään katukeittiösalaattia mahdu. Kuvitteli kai, että Petri syö normaalin terveellisen monipuolisesti ja Mari rennommin, ja että siltä pohjalta kompromissi olisi löydettävissä.
Vierailija kirjoitti:
suomineidot kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mari vastasi hienosti Dunkerfeltin tunkkaisen sovinistiseen syyllistämiseen, osaisinpa itse pitää puoliani noin napakasti ja tyylillä. Hyvä Mari!
Te nykynaiset kaikkine feministi paskoineen olette syy ettei nykyisin pariuduta ja suhteet ei kestä. Sarjassa tulee hyvin esiin miten lapsellisia, ja itsekkäitä naiset nykyisin ovat. Sarjan miehet ovat vain yritäneet kompata, ja hyväksyä näiden kiukuttelut ja oikuttelut. Ihan hirveää katsoa noita naisia. Omasta kokemuksesta naiset suurelta osin tuollaisia ovat olleet. Lapsellisia ja itsekkäitä. Kokoajan itketään ja valitetaan. Kymmeniä EX suhteita ellei satoja. Hyi vittu.
Joo feminismin vikahan se on. Ikävää, kun naisillakin on nykyään omat mielipiteet ja halut ja miehessä ei enää riitä se, että käy töissä eikä hakkaa pahasti.
Ja tästä otti nokkiin feministi. On miehiä jotka eivät hakkaa naisia. Oletko löytänyt sellaista vai saatko aina kuonoon kun valitat ja märiset?
Mistä tiedät ettei ole löytänyt. 1-jakson mukaan Mari on ollut 1,5v sinkkuna. Eli suhdetaustaa on. Suhdehan taas on voinut päättyä vaikkapa erimielisyyteen pysyvästä asuinmaasta.