Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla Suomi 2017

Vierailija
01.09.2017 |

Kommentit (9874)

Vierailija
7101/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin ongelma on, että esittää ja on wannabe-Kallio hipsteri, aikuisversio, mutta koska Marilla ei ole yliopistokoulutusta tai muutakaan syvempää sivistystä, vaan on joku mikä tradenomi, niin häneltä puuttuu se sivistyksen tuoma kulttuurinen pääoma ja äly, joka antaa jouston varaa, itsetuntoa rikkoa omia muottejaan. Ulkoinen kuori jää silloin ainoaksi yhdyssiteeksi tavoiteltuun identiteettin ja siksi siitä on pakonomaisesti pakko pitää kiinni.

Vierailija
7102/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi saakeli. Ensimmäinen ja toinen jakso jäi näkemättä ja niitä ei löydykään enää katsomosta. Pitikin olla näin mattimyöhänen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7103/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyi ammattilaisellakin  pokka pettävän eli naama punertui ja ilme kiristyi, kun joku uskalsi kyseenalaistaa asiantuntijan sanomisia. Olisiko siinäkin peiliin katsomisen paikka?

Vierailija
7104/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelut asiantuntijoiden kanssa olisi pitänyt hoitaa jo alussa ensimmäisten ongelmien ilmestyttyä. Enkä tarkoita nyt mitään Tanskasen lepertelyä: "niin", "aivan", "tiedän, ettette halua kuulla tätä, mutta näen teissä toivoa" ja muuta mitäänsanomatonta diipadaapaa.

Jokaisen parin kohdalla tuntuu siltä, että he olisivat tarvinneet ihan oikeaa apua jo alussa. Nyt he ovat padonneet tunteitaan kovassa paineessa, enkä yhtään ihmettele, jos/kun konflikteja on syntynyt.

Koko kausi tuntuu enemmän suurelta ihmiskokeelta, kuin parisuhteen muodostamiselta.

Vierailija
7105/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmettä Mari tulkitsee. Ajateltiin Marin inspiroituvan Petrin liikunnallisuudesta niin Mari kokee sen syyllistämisenä. Vähän aikaa sitten Mari kertoi ettei oikein tunne Petriä ollenkaan. Nyt kertoi miten alusta lähtien tajunnut, että ovat erilaisia.

Onhan se vähän syytös tai vähintäänkin vaatimus. Toivotaan, että Mari muuttuu liikunnalliseksi, mutta Petrin ei tarvitse muuttua sohvaperunaksi tai valvoa tai olla syömättä rahkaa. 

Mari oli itse esittänyt toiveen, että liikkuisi enemmän. Itse toivonut, että tuossa asiassa muuttuisi. Ei muuttuminen mikään Dunderfeltin vaatimus ollut. Sitä emme tiedä, kuinka tosissaan Mari toiveensa kanssa oli. 

Dunderfeltin toive siitä että Mari ihailisi Petrin liikunnallisuutta ja inspiroituisi siitä oli varmaan hölmö ja epärealistinen, mutta ei hän sen paljastaessaan kyllä mitenkään Maria syytä siitä että mitäs et inspiroitunut. Kunhan kertoo perusteita sille, miksi pistivät parin yhteen. Jos tuossa kuulee itseensä kohdistuvaa vaatimusta ja syytöstä, niin tosiaan taitaa olla jokin kipupiste juuri syyllisyyden tuntemisen kohdalla. Minunkin myönnettävä että siinä Dunderi on oikeassa, vaikka muuten usein lässyttää ääliömäisyyksiä.

Minusta se oli siinä mielessä syytös, että Petrille ei esitetty vaatimiusta löystää aikatauluaan edes viiden viikon - saati loppuelämän ajaksi. 

Jaa. Miten siitä, että Petrille ei esitetty vaatimusta, seuraa että Marille esitettiin vaatimus?

Dunderfelt vain kertoi, miten oli toivonut, että tapahtumat olisivat edenneet.

Toivoi kyllä, että Marissa olisi tapahtunut muutosta, mutta sen toiveen oli kyllä ensimmäisenä esittänyt Mari itse, kun oli haastattelussa sanonut että toivoisi liikkuvansa enemmän. Dunderfelt ei siis tyrmännyt tätä Marin ihan omaa toivetta, vaan keksi että Petrin seura voisi auttaa sen toteutumisessa. Niin ei käynyt mutta ei Dunderi Maria siitä syyttänyt kuitenkaan.

Sitähän emme tiedä, oliko Petri esittänyt mitään sellaista toivetta, että osaisi joskus ottaa rennommin, tms.

Vierailija
7106/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esan perunanpesusysteemi oli kyllä hieno, harmi ettei Aliisa nähnyt sitä. Vähän muuta kuin siellä mökillä. Tosin Aliisa varmaan ei olisi arvostanut, marissut että ei perunoita vessaharjalla pestä, vaikka se varmasti oli ihan käyttämätön vessaharja. Mutta minuun teki vaikutuksen.

Paitsi että vessaharjaa ei ole tarkoitettu elintarvikekäyttöön, joten voi puhtaanakin sisältää vaikka mitä kemikaaleja.

Vierailija
7107/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Marilla muuten koskaan meikkiä Petrin kanssa ollessaan? Huvitti kun vasta ystävänsä kanssa drinkille lähtiessä oli pynttäytynyt.

Vierailija
7108/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esalla on vielä moottoripyöräkin. Mä en kestä, se on niin ihana.

Olis heti jo mennyt eka kerralla junan sijaan moottoripyörällä niin olisi hoitanut homman kotiin. 

Ei välttämättä, monet kaupunkilaiset naiset pitävät moottoripyöräilyä turhana luonnon- ja melusaasteena. Ja onhan se päristely vähän yksinkertaisten amis-poikien juttu.  Aliisa on ilmaissut selvästi olevansa luonnonsuojelija esim. ylimääräisiä maaleja ei kaadeta suoran maahan.

Oliskohan tuo ollut Esan huumoria? Heittäydytään tyhmäksi ja katsotaan toisen reaktiot jne. tilannekomiikkaa

No voisi lopettaa sen jo tässä vaiheessa suhdetta jos on huomannut että ei uppoa.

Vierailija
7109/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esa on ilmeisesti suuttunut aliisalle ihan kunnolla, mikä voi olla pelottavaa, mutta tosi epäreilua aliisalta vetää siitä herneet nenään kuinka hänen luottamus on nyt rikottu. Esalla on ihan yhtäläinen oikeus tuntea epävarmuutta, ja kertoa tunteistaan. Myös hän on mennyt naimisiin tuntemattoman kanssa. Aliisa tuntuu olettavan, että vain hän saa olla epäilevä ja huonolla fiiliksellä, ja esan on vain nieltävä kaikki hiljaa. Ihan kuin kyseessä olisi joku "aliisalle sulhanen " -show, jossa esa itsestäänselvästi haluaa hänet. Esa on ollut upea, kun on yrittänyt tukea aliisaa tunnekuohujensa yli, mutta kyllä se raja tulee vastaan jossain kohtaa.

No Aliisan puolustukseksi täytyy sanoa, että mä ymmärrän tuota ihan hyvin, jos Esa on kerran kunnolla räjähtänyt. Odotan, että tohon siis sisältyy huutamista ja haukkumista.

Meillä ei esim. ole ikinä kotona huudettu. Olen pari kertaa kuullut, kun vanhemmat ovat huutaneet keskenään ja siitä on jäänyt mieleen, että nyt tulee varmaan avioero, sen verran harvoin sitä tapahtui että tiesi että nyt on tosi kyseessä. Me ei myöskään miehen kanssa olla koskaan edes riidelty saatika sitten huudettu. Jos mies, joka on yleensä pitkäpinnainen, rauhallinen ja keskustelutaitoinen yhtäkkiä räjähtäisi huutamaan niin mua pelottaisi aivan helvetin paljon. Mä en edes osaa kuvitella, miten reagoisin, kun koko kuva siitä miehestä romuttuisi.

Jotkut ihmiset ottavat huutamisen tosi rankasti, esim. minä. Saatan palata mielessäni niihin hetkiin, kun joku asiakas on töissä huutanut mulle ja mä en osannut yhtään suhtautua siihen, se oli musta niin epäoikeudenmukaista ja väärin ja mä en voinut käsittää sitä koko tilannetta, että miksi mulle huudetaan kun vika ei ole minussa ja jos on niin ymmärrän kyllä huutamattakin ja se tilanne on hirveän pelottava, jos ei ole tottunut huutamiseen. Sitä miettii, mihin voi juosta pakoon ja se ahdistus on ihan hirveän iso. Työkavereille kerrottaessa huomaa, miten eri tavoin ihmiset huutamiseen suhtautuvat, joillekin se on ihan peruskauraa ja ohitetaan olankohautuksella, kun itse on vielä vuosienkin jälkeen vähän järkyttynyt siitä, miten joku voi vain huutaa noin toiselle ihmiselle kun mulle se merkitsee että tyyliin maailmanloppu on tulossa.

Vaikka Aliisa tekee monia asioita ajattelemattomasti, toivoisin myös vähän ymmärrystä tuota huutoshokkia kohtaan. Se ei todellakaan ole kaikille arkipäivää vaan ihan tosi iso asia.

Vierailija
7110/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis heti jo mennyt eka kerralla junan sijaan moottoripyörällä niin olisi hoitanut homman kotiin. 

Ei välttämättä, monet kaupunkilaiset naiset pitävät moottoripyöräilyä turhana luonnon- ja melusaasteena. Ja onhan se päristely vähän yksinkertaisten amis-poikien juttu.  Aliisa on ilmaissut selvästi olevansa luonnonsuojelija esim. ylimääräisiä maaleja ei kaadeta suoran maahan.

Miten ihmeessä joku jaksaa jauhaa Aliisan olevan kaupunkilaisnainen? Aliisa asuu jossain pikkukaupungissa, pukeutuu lähes koko ajan tuulipukuun, hiukset ovat kietaistu huonosti nutturalle ja hän ei mitenkään olemukseltaan ole huoliteltu. Eilen oli vähän jaksanut panostaa ulkonäköön ja pukeutunut Zarasta ostettuun paitaan. Ihan samaa tasoa on ulkoisesti, mitä Esa. Sen takia Aliisaa on ärsyttävä katsoa, kun kuvittelee olevansa jotenkin parempi.

Hyvinkää kuuluu Helsingin seutukuntaan, Aliisa on vaan yrittänyt laskeutua Esan tasolle mutta ei pysty siihen henkisesti. Katkeraa on näköjään joillekin...

Voi tulla yllätyksenä, mutta Hyvinkäälle on tunnin matka Helsingistä. Se on kulttuurisesti etelähämäläinen pikkutaajama jonka asukkaat tunnistaa etelähämäläismurteista. "Istun sun taakke". Aina voi tietenkin kuvitella kaikenlaista, mutta en näin helsinkiläisenä näe suurta eroa Pieksämäkeen.

Onneksi meillä mitättömillä maalaisilla on Pyhä Helsinki ja sen ylivertaiset asukkaat esikuvinamme. Koskaan emme toki saavuta heidän tasoaan, missään.

Vierailija
7111/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä joku jaksaa jauhaa Aliisan olevan kaupunkilaisnainen? Aliisa asuu jossain pikkukaupungissa, pukeutuu lähes koko ajan tuulipukuun, hiukset ovat kietaistu huonosti nutturalle ja hän ei mitenkään olemukseltaan ole huoliteltu. Eilen oli vähän jaksanut panostaa ulkonäköön ja pukeutunut Zarasta ostettuun paitaan. Ihan samaa tasoa on ulkoisesti, mitä Esa. Sen takia Aliisaa on ärsyttävä katsoa, kun kuvittelee olevansa jotenkin parempi.

Hyvinkää kuuluu Helsingin seutukuntaan, Aliisa on vaan yrittänyt laskeutua Esan tasolle mutta ei pysty siihen henkisesti. Katkeraa on näköjään joillekin...

Voi tulla yllätyksenä, mutta Hyvinkäälle on tunnin matka Helsingistä. Se on kulttuurisesti etelähämäläinen pikkutaajama jonka asukkaat tunnistaa etelähämäläismurteista. "Istun sun taakke". Aina voi tietenkin kuvitella kaikenlaista, mutta en näin helsinkiläisenä näe suurta eroa Pieksämäkeen.

Helsingistä Hyvinkäälle 56 km, Pieksämälle 306 km, joo ei paljoa eroa. Tyypillistä hesalaista ylimielisyyttä tosin suurin osa hesalaisista on itse alkuaan maalaisia ja häpeää salaa sitä.

Onko nimesi muuten Mari...

Vierailija
7112/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kestä tota Dunderia! Joku täällä jo sanoikin, että Mari ja Petri ovat aikuisia ihmisiä, jotka ovat todenneet jo alusta asti, etteivät sovi toisilleen ja perustelivat sen kypsällä tavalla, mutta Dunderi vaan sössöttää vaivaantuneena yhteisestä syyllisyyden"haavasta", jota "te ette nyt halua millään katsoa ja analysoida".

Kaikesta paistaa Dunderin tarve selitellä epäonnistunutta valintaa ja peittää se sopertelemalla, että Petri ja Mari voisivat katsoa uudella tavalla toistensa erilaisuutta vaikka kyse on niistä täysin yhteensovittamattomista asioista ja arvoista, jonka takia heistä ei voi tulla paria. Kaikki kunnia Petrille ja Marille, kun pysyivät tyyninä Dunderin yrittäessä vielä epätoivoisesti löytää keinoja pitää heidät yhdessä.

Jos joku, niin Dunderi on se, jolla on peiliin katsomisen paikka! Toivottavasti ei vaan työskentele pariterapeuttina, hui! 

Vaikka en Dunderista pidäkään, enkä koe häntä kovinkaan hyväksi ammattilaiseksi, niin kritiikkini osuu lähinnä Dunderin (ja muiden asiantuntijoiden) olemattomaan taitoon ja kykyyn auttaa, ei niinkään siihen etteikö ne huomais jujut. Mari ja Petri kyllä voisivat halutessaan olla aikas hyvä parikin, vika on vaan siinä jos kumpikaan ei oikeasti halua yrittää. Aika nopeasti ovat laittaneet hanskat tiskiin ja aika nopeasti tehneet johtopäätöksiä. Petristä huomaa että hän on asiakaspalvelussa töissä, koska jaksaa olla kärsivällinen ja suhtautua hankaliinkin tapauksiin (millä tavoin kohtelee Maria; etäisesti mutta asiallisesti) - muttei hänkään yrittänyt alkua pidemmälle, kun ei hänellä ole mitään minkä avulla työstää lähemmäksi sellaista ihmistä kuin Mari ja TÄSSÄ olisi ollut asiantuntijoilla mahdollisuus auttaa Petriä. Maria ne ois voinu aiemmin auttaa vaikka yksilöterapiassa että pakkoko ottaa jokainen juttu Petrissä niin ehdottomasti. Ja Aliisan tapauksessa olisivat voineet auttaa ymmärtämään, ettei tunteet oo koko totuus parisuhteessa ja tunteet muuttuvat jos ei takerru siihen jatkuvaan ajatukseen että "Me ei sovita, mulla ei tullu fiililstä, miten mä pystyn tähän.. " jne. jne ja auttaa katkaisemaan se noidankehä. JESSUs. Oon samaa mieltä ton toisen kanssa, että nää parit ois tarvinnu aiempaa apua - vaikka yksilöinäkin, jos ei parina uskalla.

Vierailija
7113/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehistä kukan ei ole sellainen, joka minulla nostaisi romanttista- tai muunakaanlaista sensuuntaista vipinää.

Esa olisi sellainen naapurinpoika/veljen kaveri-tyyppinen. Hänen kanssaan voisin mennä mökille, istua iltaa tms., mutta kaveripohjalla.  Esa olisi kiva myös sellaisena miespuolisenä ystävänä, jolta saisi aina apua kun naisena tarvisi ns. miehen kättä. Ei siis seksuaalisessa mielessä. :D

Mutta ärsyyntyisin häneen kyllä ajoittain, mutta sanoisin sen kyllä reilusti, huumorilla.

Markus on sellainen mies, joita on varmaan paljonkin: sinällään hajuton, mauton ja väritön, mutta jotain karismaa, pilkettä tai vetovoimaa vain puuttuu. En ihmettele, että Johanna välillä hermostuu häneen: alussa odotti paljon ja jotain muuta ja suhteessa pitemmälle mentäessä ei saa Markuksesta mitään irti, ainakaan sitä mitä odotti. Ymmärrän Johannaa, vaikka fiksuna yrittää olla näyttämättä harmitustaan ja "rähjäämättä", ei ainakaan kuvatessa.

Petri on joukosta se, joka ei minua sytytä senkään vertaa kuin nuo muut: ensinnäkin kaikki fanaattisuuteen asti menevät asiat, on se urheilu, liikunta, terveys, ruoka, aikatauluttaminen, alkoholi tms. on minulle sellainen, että niihin ihmisiin en ryhdy, joillekin on OK.

Vaikka ei otetat tuota urheiluakaan, niin joku puisevuus ja puhetapa Petrissä on, että ei olisi minun mies.

Petri kävisi samantyyliselle ihmiselle, jolle kaikki tekeminen yms. on tärkeää ja sitten se muu "joutenolo" ja vapaa-ajasta nauttiminen on vähemmän tärkeää tai ei itseasiassa tärkeää ollenkaan.

Marista ja Aliisasta tunnistan (sinkku)itseni: jos mies ei mätsää niin ei mätsää ja se tuo minussa ne huonot puolet esiin. Jos siis yritän vain olla ja "katsoa jospa kuitenkin".

Johannaa en pidä mitenkään nalkuttavana, vaan tyypillisenä juttelevana ja spontaaninan naisena.

Tottakai ohjelman naisissakin on "vikoja", mutta itse naisena näen ne ehkä lievempänä kuin jotkut miehet täällä palstalla tai ne naiset, jotka ovat paljon joustavampia kuin minä olen. Kun miehet eivät kellään naisella valintana ole menneet nappiin, niin vaikuttaa naisten käytökseen, jokainen heistä olisi hiukan erilainen/parempi ihminen jos valinnat olisivat osuneet paremmin odotusta vastaaviksi.

Vierailija
7114/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko Marilla muuten koskaan meikkiä Petrin kanssa ollessaan? Huvitti kun vasta ystävänsä kanssa drinkille lähtiessä oli pynttäytynyt.

No tähän riiittää ihan kyökkipsykologia. Mari ei kelvannut Petrille, joten varmistaakseen huomionsaannin, yritti jotain normaalistaan poikkeavaa. Eihän hänellä häissäkään ollut vahvaa meikkiä ja varmasti olisi ollut, jos se olisi hänen tyylinsä. 

Vierailija
7115/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markus ei millään lailla koita edes peitellä, että Johannan jutut ei voisi häntä vähempää kiinnostaa. Tollanen passiivis-agresssivinen käytös olisi itsellenikin punainen vaate! Sitten ihmettelee miksi nainen tuskastuu, kun kokee olevansa yksin ja mies jossain omalla planeetallaan?? Ymmärrän, jos kyse on nalkuttamisesta, siihen hyvä keino on ajella ajatuksissaan muualle ;)  mutta tuo että vietetään mukavaa kesäpäivää yhdessä ja koitetaan jakaa kokemuksia, ei ole hyvä hetki sulkeutua noin. 

Minusta tämä jakso oli todella hyvä. Tämä lehmäbongauskohtauskin oli ihan briljantti, siinä kuka tahansa saattoi nähdä, mitä se Johannan usein puheeksi ottama kuuntelemattomuus tarkoittaa. Ja kyllä, olisi ottanut minuakin aivoon. 

No, toivottavasti Markukskin oppii tulevaisuudessa skarppaamaan, kun edessä, takana ja sivulla juoksee lapsia, jotka hokevat "kato, kato, isi, kato, ISIIIII, KATOOOO!"

Mä en ymmärrä tätä moitetta, että Markus olisi jotenkin ignoorannut Johannan sanat. Kyllähän hän katsoi Johannan osoittamaa lehmää ja tarttui asiaan niin, että olisi ollut jopa menossa lähemmäs katsomaan. Johanna ei nyt ymmärrä, että noteeraamisen ei aina tarvitse tarkoittaa sitä, että ruvetaan ääneen päivittelemään noteerattuja asioita.

Vierailija
7116/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tähän riiittää ihan kyökkipsykologia. Mari ei kelvannut Petrille, joten varmistaakseen huomionsaannin, yritti jotain normaalistaan poikkeavaa. Eihän hänellä häissäkään ollut vahvaa meikkiä ja varmasti olisi ollut, jos se olisi hänen tyylinsä. 

Oli häissään meikattu.

Vierailija
7117/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin uudelleen tuon kohtauksen Aliisa ja Esa Dunderilla enkä voi kuin todella ihmetellä Aliisan käytöstä.

Miten luottamus rikotaan jos sanotaan pahasti (takaisin)? Pienestäpä se tuntuu sitten menevän rikki. Toivottavasti Aliisalle ei tule tästä eteenpäin elämässä tapahtumaan oikeita luottamuksen menetyksiä, pettämistä, valehtelua jne. kun tuntuu murenevan jo Esan sanoista.

Näiden kyynelten jälkeen ilmoitti, että hän oli suorastaan SHOKISSA hääpäivänä Esasta, koska ei vaan tuntunut mieheltä, jonka kanssa haluaa olla. Esa reppana istui hiljaa vieressä vaan..

Vierailija
7118/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä Hyvinkäälle 56 km, Pieksämälle 306 km, joo ei paljoa eroa. Tyypillistä hesalaista ylimielisyyttä tosin suurin osa hesalaisista on itse alkuaan maalaisia ja häpeää salaa sitä.

Onko nimesi muuten Mari...

Tyypillistä maalaista herkkänahkaisuutta kokea aiempi kommentti haukkuna. Ihan hyviä paikkakuntia ovat sekä Pieksämäki että Hyvinkää, vaikka helsinkinäkökulmasta aika samanlaisia.

Vierailija
7119/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dunderfeltillä ei ole psykoterapiakoulutusta, ja sen kyllä näkee. Kolleegana koen myötähäpeää ja ärtymystä häntä ja muita ”asiantuntijoita” kuunnellessa. Ei jatkoon.

Vierailija
7120/9874 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin uudelleen tuon kohtauksen Aliisa ja Esa Dunderilla enkä voi kuin todella ihmetellä Aliisan käytöstä.

Miten luottamus rikotaan jos sanotaan pahasti (takaisin)? Pienestäpä se tuntuu sitten menevän rikki. Toivottavasti Aliisalle ei tule tästä eteenpäin elämässä tapahtumaan oikeita luottamuksen menetyksiä, pettämistä, valehtelua jne. kun tuntuu murenevan jo Esan sanoista.

Näiden kyynelten jälkeen ilmoitti, että hän oli suorastaan SHOKISSA hääpäivänä Esasta, koska ei vaan tuntunut mieheltä, jonka kanssa haluaa olla. Esa reppana istui hiljaa vieressä vaan..

Minusta ymmärsit väärin, mikä Aliisaa tuossa perimmältään harmitti: sen tosiasian havaitseminen, että sanoja syvemmälle menevä anteeksi antaminen on niin vaikeaa. Ajatellaan nyt vaikka, että Esa on suutuspäissään ladannut, että on kyllä p..kellut paremmankin näköisiä naisia. Jos on herkkä ihminen, niin tuollaiset sanat saattavat jäädä kummittelemaan takaraivoon, vaikka haluaisi ihan tosissaan antaa anteeksi ja unohtaa ne. Silti jää jyskyttämään ajatus siitä, ettei ole toisen mielestä kovinkaan kaunis.

Samoin herkkä ja tunnontarkka ihminen saattaa olla shokissa, jos kokee joutuvansa näyttelemään jotain sellaista, mikä ei ole totta, kuten tässä välitöntä viehättymistä puolisoonsa. Siksi, että se on valehtelemista ja valehteleminen on väärin ja siitä seuraa tunnontuskia.

Aliisalla kuitenkin on ollut yritystä parantaa välejä Esan kanssa ja löytää sitä yhteistä kosketuspintaa. Mökillä oli tosi hyviä hetkiä ja samoin nyt viimeksi juhanusjuhlissa. Uskon, että Aliisa pitää Esaa jo hyvänä tyyppinä, mutta on romanttisten tunteiden osalta ristipaineessa. Aliisan pitäisi vain ymmärtää, että on sallittua olla epävarma ja viehättyä askel askeleelta, edetä jopa epäonnistumisen uhallakin, ja antaa mennä.

Ketju on lukittu.