Eikö Tampereen keskustan narkomaaniongelmalle ole mitään tehtävissä?
Keskusta on jopa sunnuntaina keskellä päivää täynnä narkomaaneja ja joka paikassa haisee virtsa. Miten voi olla, että päättäjät eivät tee asialle mitään?!
Kommentit (101)
Paljonkin olisi tehtävissä, mutta raharaha. Päättäjillä ei ole ymmärrystä eikä monesti edes sitä halua ymmärtää. Sen olen nähnyt monta kertaa. Eihän tässä maassa saada edes vanhuksille inhimillistä hoitoa järjestettyä.
Päihderiippuvuus on asia joka tuhoaa valtavasti tässä yhteiskunnassa ja koskettaa ihan kaikkia tavalla tai toisella. Meillä on tässäkin ongelma joka on räjähtämässä käsiin.
T. Päihdetyöntekijä
Minä en enää hoida asioita, kun pakon edessä Tre keskustassa. Ihme, ettei kukaan ole vielä ryöstänyt.. Sen verran jäätävää porukkaa liikenteessä.
Jos täytyy tilata jotain postilla niin erittäin mielelläni maksan kotiinkuljetuksesta sen kympin, ettei tarvitse mennä Sokokseen, Koskikeskukseen tai Tullintorille. Näiden kauppakeskuksien ovien edessä on käytännössä aina lauma huumeiden käyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö kaupungin ruveta antamaan ilmaisia yliannostuksia?
Radikaali, mutta toimiva ratkaisu.
Sehän on kaikkien vihreiden yhteinen olohuone, koti.
https://www.tampere.fi/asioi-kaupungin-kanssa/asioi-hallinnon-kanssa
Sähköisen asioinnin kautta voi jättää mm. kuntalaisaloitteen ja ....
https://www.pirha.fi/sahkoinen-asiointi
Ilmoita huoli aikuisesta
Jos koet huolta omasta tai toisen aikuisen tilanteesta tai pärjäämisestä, voit ottaa yhteyttä Pirkanmaan hyvinvointialueen työntekijöihin tällä lomakkeella. Voit käyttää tätä yhteydenottokanavaa, kun haluat ilmoittaa huolesi koskien yli 18-vuotiasta henkilöä tai ikäihmistä.
Täytä ilmoita huoli -lomake
Tämän verran pitää jokaisen osata etsiä tietoa itse!
Laillistetaan huumeet ja pykätään käyttöhuoneita Tampereen keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on urbaania elämäntapaa.
Deal with it!
MIKSI sotket paska-anglismeja joukkoon.
Eipä ole tullut käytyä keskustassa kuin pari kertaa viimeisen muutaman vuoden aikana ja nekin vain pakon edessä. Keskusta on pilattu täysin remontteineen ja ratikoineen eivätkä juopot ja narkkarit viihtyvyyttä paranna.
Onhan sille, mutta voi saada syytteen kansanmurhasta..
Vierailija kirjoitti:
Miten itse ratkaisisit ongelman? Jos ne ei ole keskustassa niin ne on jossakin muualla. Se on ongelman siirtoa.
Keskustan tulisi olla turvallinen sekä viihtyisä paikka kaikille. Lapsille ja aikuisille.
Minun puolestani ongelma voitaisiin sitten mielummin lakaista johonkin kauemmas laitamaille. Kun kerran muutakaan ei kaupunki saa aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten itse ratkaisisit ongelman? Jos ne ei ole keskustassa niin ne on jossakin muualla. Se on ongelman siirtoa.
parempi sekin, kuin normiakansan joukossa keskuestassa lapsipeheiden seassa. Laitetaan jonnekin aitojen taaksie, tehkööt siellä toisillee mitä haluavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiva mihin? Narkomaaneja kyllä kuolee mutta heitä tulee aina uusia. Olennaista olisi pyrkiä puuttumaan juurisyihin. Narkomaanit ovat ihmisiä tunteineen ja persoonineen.
Kuka tahansa meistä voi kohdata elämässään niin suurta tuskaa että kemiallinen helpotus tuntuu ainoalta vaihtoehdolta.
Vierailija kirjoitti:
https://www.tampere.fi/asioi-kaupungin-kanssa/asioi-hallinnon-kanssa
Sähköisen asioinnin kautta voi jättää mm. kuntalaisaloitteen ja ....
https://www.pirha.fi/sahkoinen-asiointi
Ilmoita huoli aikuisesta
Jos koet huolta omasta tai toisen aikuisen tilanteesta tai pärjäämisestä, voit ottaa yhteyttä Pirkanmaan hyvinvointialueen työntekijöihin tällä lomakkeella. Voit käyttää tätä yhteydenottokanavaa, kun haluat ilmoittaa huolesi koskien yli 18-vuotiasta henkilöä tai ikäihmistä.
Täytä ilmoita huoli -lomake
Tämän verran pitää jokaisen osata etsiä tietoa itse!
Eipä ole aloitteet paljoa auttaneet! Ei voi muuta sanoa.
Shirly-Alicia kirjoitti:
Moi isukki 😘
Minkä ikäinen olet? Varmaan joku 15 v?
Se narkomaani on jonkun lapsi. Jonkun tytär tai poika. Jonkun sisar tai veli, kenties jonkun äiti tai isä. Jonkun puoliso, ystävä, jonkun luokkakaveri alakoulusta.
Hän on ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en enää hoida asioita, kun pakon edessä Tre keskustassa. Ihme, ettei kukaan ole vielä ryöstänyt.. Sen verran jäätävää porukkaa liikenteessä.
Jos täytyy tilata jotain postilla niin erittäin mielelläni maksan kotiinkuljetuksesta sen kympin, ettei tarvitse mennä Sokokseen, Koskikeskukseen tai Tullintorille. Näiden kauppakeskuksien ovien edessä on käytännössä aina lauma huumeiden käyttäjiä.
Lahdessa vähän sama homma ydinkeskustassa (Trio-Sokos-tori-Mascotin ässä ai että.) Vaikka harvoin noita pelätä tarvii mutta onhan se nyt äärimmäisen epämiellyttävää. Kesäiltaisin tuolla ei enää oikein yksin viittii kävellä, meno niin sekoa.
On, mutta nykyaikana ei suvaita asian ratkaisuun vaadittavia keinoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiva mihin? Narkomaaneja kyllä kuolee mutta heitä tulee aina uusia. Olennaista olisi pyrkiä puuttumaan juurisyihin. Narkomaanit ovat ihmisiä tunteineen ja persoonineen.
Kuka tahansa meistä voi kohdata elämässään niin suurta tuskaa että kemiallinen helpotus tuntuu ainoalta vaihtoehdolta.
Kootaan kaikki narkkarit jäähalliin ja kaasutetaan ne.
Käyttöhuoneisiin?
0-toleranssi.
Kaupunki lapsille turvalliseksi.