Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petrin kuitti Marille: Minä tanssahtelen siinä vaiheessa kun tämä projekti saadaan päätökseen :D Meillä jopa mies nosti katseensa koneensa näytöltä ja naurahti.
Miten miehesi reaktio liittyy tähän? Että oli pakko olla hauska juttu, koska MIESkin huvittui.
Nää on näitä "sit Mun Mies sanoit xxx" -naisia. :D
Vierailija kirjoitti:
Kaikki täydelliset miehet nyt jonottamaan treffejä Alisan kanssa. On varmasti pitkä jono, kun on todellinen unelmien nainen tarjolla.
Sarkasmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten toi Mari voi olla noin jäykkä ja yriittää olla jotakin, mitä ilmiselvästi ei ole. Taisi pieni yllättyä, että Petrillä on isompi, kivasti sisustettu koti ja vieläpä ruokapöytäkin. Onhan se hämmentävää.
Mutta mikä näitä miehiä vaivaa, toinen esittää tampiota tahallaan ja toinen esittää, että kotinsa on pahempi luola kuin onkaan??? ö.Ö
Käsitin Esan esittämisen, niin että hän koetti näytellä heti Aliisalle alussa, ettei oikein noteerannut torjutuksi tulemista. Varmaankin siksi, että asia olisi helpompi lakaista maton alle tyyliin "ai olit pettynyt, no tuskin huomasin". Ja toisaalta taas sitten myöhemmin Esa on ehkä vetänyt viilempää roolia kun olisi halunnut kapsahtaa kaulaan, ettei Aliisallla taas poukkaa defenssit päälle.
Tämä analyysi kannattaa lähettää Dundelle, joka ei voinut ymmärtää, mitä Esa tarkoitti. Vai esittikö hänkin tyhmää.
Ja Esalla myös, ei hän itsekkään ymmärtänyt miksi näytteli alkuun tyhmää. Vai oliko vaan normaali oma itsensä ja huomasi että se ei Aliisalle riitäkkään, pitää yrittää skarpata.
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmaan hakijoiden ehdottomat luonteen piirteet oltava : avarakatseisuus, joustavuus ja sopeutuvuus.
Tänä vuonna näitä piirteitä oli eniten Esalla.
Oikeastaan ainoastaan Esalla. Hän on sellainen osallistuja , että jos muillakin olisi samankaltaista
rentoutta, asiat menisivät sujuvammin.
Toki avioliiton jatkuminen / ero on sitten muu päätös lopulta. Mutta tämä tutustumis vaiheen kulkuun kuuluu nuo avarakatseisuus, joustavuus ja soputuminen. Joita ei monella ole.
Eränkäviä meininki ajattelutasolla :)
Jos ihminen on avarakatseinen, joustava ja sopeutuva hän yleensä löytää puolison aivan ilman tällaisia paritusohjelmia. Tämä kai ohjelmaformaatin ongelma, sopisi parhaiten tuollaisille ihmisille mutta niitä löytyy eniten syrjäseudulta jossa sukupuolijakauma vinoutunut (enemmän miehiä, tosin niistä ei hirveän paljon tuollaisia avarakatseisia) tai ulkonäöltään poikkeavista ihmistä joita ei kannata tuoda ruutuun koko kansan arvosteltavaksi. Melkein toivon, että ohjelma nyt loppuisi, ei taida pareja enää Suomen pienestä ohjelmaan sopivasta ja siihen haluavasta sinkkupoolista löytyä, niitä mätsejä ja mahdollisia pettymyksiä jokainen voi etsiä vähemmällä henkisellä vahingolla nettisovelluksista.
Petrin puhetapa on kyllä todella raskasta kuunneltavaa. Ihan kuin hän tapailisi vieraan kielen sanoja, niin harvakseltaan niin pudottelee. Dunde-keskustelussa taisi jutella sujuvasti ja oli muutenkin voimansa tunnossa, kun oli kaveri siinä vastapäätä tukemassa ja puolustamassa.
Petriltä on mielestäni kyllä huumorintajuinen ja varmaan kaikkea muutakin hyvää, jolle en nyt tässä keksi nimeä, mutta miehinen mies hän ei ole. Sellainen, joka ymmärtäisi naisista yhtään mitään. Jos vihkitilaisuudessa mies kehuu vain "mekkoa", voi jo varautua tulevaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmettä Mari tulkitsee. Ajateltiin Marin inspiroituvan Petrin liikunnallisuudesta niin Mari kokee sen syyllistämisenä. Vähän aikaa sitten Mari kertoi ettei oikein tunne Petriä ollenkaan. Nyt kertoi miten alusta lähtien tajunnut, että ovat erilaisia.
Onhan se vähän syytös tai vähintäänkin vaatimus. Toivotaan, että Mari muuttuu liikunnalliseksi, mutta Petrin ei tarvitse muuttua sohvaperunaksi tai valvoa tai olla syömättä rahkaa.
Mari oli itse esittänyt toiveen, että liikkuisi enemmän. Itse toivonut, että tuossa asiassa muuttuisi. Ei muuttuminen mikään Dunderfeltin vaatimus ollut. Sitä emme tiedä, kuinka tosissaan Mari toiveensa kanssa oli.
Dunderfeltin toive siitä että Mari ihailisi Petrin liikunnallisuutta ja inspiroituisi siitä oli varmaan hölmö ja epärealistinen, mutta ei hän sen paljastaessaan kyllä mitenkään Maria syytä siitä että mitäs et inspiroitunut. Kunhan kertoo perusteita sille, miksi pistivät parin yhteen. Jos tuossa kuulee itseensä kohdistuvaa vaatimusta ja syytöstä, niin tosiaan taitaa olla jokin kipupiste juuri syyllisyyden tuntemisen kohdalla. Minunkin myönnettävä että siinä Dunderi on oikeassa, vaikka muuten usein lässyttää ääliömäisyyksiä.
Esaa tässä käy eniten sääliksi. On varmasti yrittänyt kaikkensa. Ihan alusta alkaen. Muokannut itseään ja käytöstään että kelpaisi ja Aliisa hyväksyisi.
Ajatelkaapa itse, miltä tuntuisi seisoa alttarilla sydän avoimena ja innoissaan, komeimmillaan pukeutuneena niihin ns. parhaimpiinsa, ja sitten tuleekin puoliso nurkan takaa sanoen, ettei onnistu. Sä et kelpaa mulle, et ole sellainen kun odotin, en haluakaan tätä enää, ei kiitos, alkuvaikutelma on huono, intuitio kertoo ettei tää voi toimia, laitetaan juttu poikki....
Ainakaan minä en olisi koskaan päässyt sellaisesta torjutuksi tulemisesta yli. En koskaan. Se epäuskoinen alkuhämmennys, pettymys, suoranainen järkytys. Itsetunto olisi mennyt ihan murskaksi. Olisin varmaan itse laittanut pelin heti poikki enkä mennyt väkisin naimisiin noin negatiivisen ja vastahankaisen kumppanin kanssa.
Hattua pitää kyllä nostaa Esalle että on halunnut mennä eteenpäin, kaikesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki täydelliset miehet nyt jonottamaan treffejä Alisan kanssa. On varmasti pitkä jono, kun on todellinen unelmien nainen tarjolla.
Aliisa kyllä tämän kauden osallistujista löytää helpoiten uutta seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petrin kuitti Marille: Minä tanssahtelen siinä vaiheessa kun tämä projekti saadaan päätökseen :D Meillä jopa mies nosti katseensa koneensa näytöltä ja naurahti.
Ja onhan se tyylikkäämpää ja herrasmiesmäisempää. Se että lähtee sinne humpalle uutta saalista metsästämään VASTA kun ero edellisestä puolisosta on selvä.
Maria ei tyyliseikat tai kohteliaisuus tunnu selvästikään estelevän: ei muuta kuin naituna vaimona vaan uutta miestä juhannustansseista etsimään ennen kuin sormuksen jäljet nimettömässä ehtivät palautua.
No hohhoijaa. Olihan se ero jo tuossa vaiheessa selvä ja kai naimisissa olevakin saa käydä tansseissa. Alkaa mennä vähän överiksi tämä Mari-viha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmettä Mari tulkitsee. Ajateltiin Marin inspiroituvan Petrin liikunnallisuudesta niin Mari kokee sen syyllistämisenä. Vähän aikaa sitten Mari kertoi ettei oikein tunne Petriä ollenkaan. Nyt kertoi miten alusta lähtien tajunnut, että ovat erilaisia.
Onhan se vähän syytös tai vähintäänkin vaatimus. Toivotaan, että Mari muuttuu liikunnalliseksi, mutta Petrin ei tarvitse muuttua sohvaperunaksi tai valvoa tai olla syömättä rahkaa.
Mari oli itse esittänyt toiveen, että liikkuisi enemmän. Itse toivonut, että tuossa asiassa muuttuisi. Ei muuttuminen mikään Dunderfeltin vaatimus ollut. Sitä emme tiedä, kuinka tosissaan Mari toiveensa kanssa oli.
Dunderfeltin toive siitä että Mari ihailisi Petrin liikunnallisuutta ja inspiroituisi siitä oli varmaan hölmö ja epärealistinen, mutta ei hän sen paljastaessaan kyllä mitenkään Maria syytä siitä että mitäs et inspiroitunut. Kunhan kertoo perusteita sille, miksi pistivät parin yhteen. Jos tuossa kuulee itseensä kohdistuvaa vaatimusta ja syytöstä, niin tosiaan taitaa olla jokin kipupiste juuri syyllisyyden tuntemisen kohdalla. Minunkin myönnettävä että siinä Dunderi on oikeassa, vaikka muuten usein lässyttää ääliömäisyyksiä.
Minusta se oli siinä mielessä syytös, että Petrille ei esitetty vaatimiusta löystää aikatauluaan edes viiden viikon - saati loppuelämän ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh mitä ohjeita... Ihan käsittämätöntä miettiä että Marin olis vaan pitänyt alkaa ihailemaan Petrin liikunnallisuutta.. Ihan niinkuin jostain 1800-luvulta, että naisen vaan pitää sopeutua ja ihailla miestään ja omat kiinnostuksenkohteet ja mieltymykset on toissijaisia..
Ei se ollut ohje. Ei siinä ollut mitään sellaista että Mari, sinun pitää ihailla. Se oli ihan vain sitä, että Dunderfelt Petrin luona vieraillessaan oli itse ihaillut että ohhoh, siinäpä meillä miehinen mies, ja ajatteli, että Marin päässä varmaan voisi syntyä samanlainen tunne. Hänellä meni tuo oletus sitten pieleen.
Toisekseen Dunderfeltilla ei tainnut ihan olla käsitystä, kuinka paljon Petrin saliharrastus vaikuttaa hänen jokapäiväiseen elämäänsä. Ja että se on hänelle se numero yksi, tärkeämpää kuin avioliitto. Että kysymys ei ole enää vain terveellisyydestä, vaan siitä omalle keholle elämisestä.
Missäköhän tansseissa Petri meinaa käydä projektin jälkeen kun maate on käytävä klo 21 aikaan? Eläkeläisten päivähumpat kutsuvat..?
melkeinMaaretK:) kirjoitti:
Vietetään ensi viikolla mieheni kanssa 25-vuotishääpäivää alle 5-kymppisinä. Jäin eilisen jakson jälkeen pohtimaan sitä,että jos etsitään vain sitä täydellistä ihannemiestä/naista ja ei venytä mihinkään kompromisseihin ja minä-ajattelu ykkösenä-En yhtään ihmettele,että sinkkuja on niin paljon..
Omilla kilometreillä uskallan todeta,että parisuhteen tärkeimpiä edellytyksiä on myös niiden ikävien ja ärsyttävien luonteenpiirteiden hyväksyminen-Meillä siihen ykköslääke on ollut huumori..Ikävää vaan,että kaikille sitä lahjaa ei ole suotu kun tätä sarjaa katsoo...Varsinkin Marin ja Alisan itsekeskeinen ja lapsellinen tapa kohdata toinen ihminen ja vain omien tunteiden analysointi takaavat sinkkuuden myös jatkossa.
Helpompaa on elämä, kun ei aina ole pipo kireänä.
Just joo. Jos miehesi laskisi tyytyväisyystasoasi 50-100 % niin huumorilla vaan vedetään...
Te olette ihastuneet toisiinne ensin, se jo antaa jonkun sysäyksen sille, että yritetään hioa särmät ja loksauttaa palat kohdilleen. Jos sitä hiottavaa on paljon ja toinen tuntuu vieraalta, miksi lähteä mahdottomalta tuntuvaan urakkaan?
Vierailija kirjoitti:
Markus ei millään lailla koita edes peitellä, että Johannan jutut ei voisi häntä vähempää kiinnostaa. Tollanen passiivis-agresssivinen käytös olisi itsellenikin punainen vaate! Sitten ihmettelee miksi nainen tuskastuu, kun kokee olevansa yksin ja mies jossain omalla planeetallaan?? Ymmärrän, jos kyse on nalkuttamisesta, siihen hyvä keino on ajella ajatuksissaan muualle ;) mutta tuo että vietetään mukavaa kesäpäivää yhdessä ja koitetaan jakaa kokemuksia, ei ole hyvä hetki sulkeutua noin.
Minusta tämä jakso oli todella hyvä. Tämä lehmäbongauskohtauskin oli ihan briljantti, siinä kuka tahansa saattoi nähdä, mitä se Johannan usein puheeksi ottama kuuntelemattomuus tarkoittaa. Ja kyllä, olisi ottanut minuakin aivoon.
No, toivottavasti Markukskin oppii tulevaisuudessa skarppaamaan, kun edessä, takana ja sivulla juoksee lapsia, jotka hokevat "kato, kato, isi, kato, ISIIIII, KATOOOO!"
Vierailija kirjoitti:
Jännä huomata kuinka paljon Maria täällä parjataan. Itse olen alusta asti ajatellut, etten kestäisi tuota Petriä ollenkaan. Ja omalta kohdaltani voin kyllä sanoa että suvaitsemsttomuus on ehdottomasti asia jota en kestäisi. Siinä on kyse kuitenkin niin suuresta asiasta, käytännössä koko arvomaailman pohjasta. Noiden kohdalla on kyllä paritus mennyt vain totaalisesti pieleen. Parempaa onnea molemmille tulevaan!
Minulle jäi Dunderin viime jakson puheista se käsitys, että toivoivat että siinä missä Petri olisi inspiroinut Maria liikkumaan, Mari olisi voinut saada Petriä hieman avartamaan näkemyksiään tässä, tai ainakin ymmärtämään toisenlaisiakin katsomuksia. Meni kyllä niin nopeasti etten pysynyt ihan perässä.
Ja kyllähän Petri jo ehdotteli Kallion kirkkoa, olisi Mari vienyt Petrin sinne sateenkaarimessuun avartumaan vain, siellähän niitä pidetään...
Linjamies kirjoitti:
Heitetään veikkaukset tiskiin ensivaikutelman perusteella:
Veturinkuljettaja ja fysioterapeutti klikkaa suht heti
Markkinointiala ja it-mies luultavasti arpovat, mutta onnistunevat
Viimeinen pari; ei mitään toivoa
Tarkoituksella aika jyrkät linjailut, voin sitten tulla tänne huutelemaan kuinka oikeassa olin :D
(siirsin nämä toisesta ketjusta, en ole lukenut esittelyitä tms).
Hah :D melkeen meni nappiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se oli siinä mielessä syytös, että Petrille ei esitetty vaatimiusta löystää aikatauluaan edes viiden viikon - saati loppuelämän ajaksi.
Kaikkien etuhan on, ettei Petri alkanut feikata ohjelman kuvausten ajan ja muuttua omaksi itsekseen vasta niiden jälkeen. Jenkkien versiossahan oli tällainen täysfeikki jätkä, joka esitti kameroille koko ajan. Yritti vielä loppuhaastiksen aikana tarttua vaimoa kädestä ja esittää rakastunutta, mutta tämä veti sen inhoten takaisin. Tyyppi olikin bongattu ohjelmaan kahvilasta eikä häntä naimisiinmeno nyt varsinaisesti hirveästi edes kiinnostanut. Ohjelmassa esiintyminen ja esittäminen kiinnosti silti.
Vierailija kirjoitti:
Petrin puhetapa on kyllä todella raskasta kuunneltavaa. Ihan kuin hän tapailisi vieraan kielen sanoja, niin harvakseltaan niin pudottelee. Dunde-keskustelussa taisi jutella sujuvasti ja oli muutenkin voimansa tunnossa, kun oli kaveri siinä vastapäätä tukemassa ja puolustamassa.
Petriltä on mielestäni kyllä huumorintajuinen ja varmaan kaikkea muutakin hyvää, jolle en nyt tässä keksi nimeä, mutta miehinen mies hän ei ole. Sellainen, joka ymmärtäisi naisista yhtään mitään. Jos vihkitilaisuudessa mies kehuu vain "mekkoa", voi jo varautua tulevaan.
Petri ei lopulta viitsinyt sanoa enää mitään kun sai pelätä mistä Mari suuttuu seuraavaksi.
Ehkä Petri ei vaan osaa valehdella hyvin, rehellisyyttä ei todellisuudessa arvosteta.
Haluun tuollaiset lamput mitä Dunderfeltilla on sohvanurkkauksessaan. Mistä niitä saa?
Siinä hänen tärkein antinsä tästä ohjelmasta minulle.
Vietetään ensi viikolla mieheni kanssa 25-vuotishääpäivää alle 5-kymppisinä. Jäin eilisen jakson jälkeen pohtimaan sitä,että jos etsitään vain sitä täydellistä ihannemiestä/naista ja ei venytä mihinkään kompromisseihin ja minä-ajattelu ykkösenä-En yhtään ihmettele,että sinkkuja on niin paljon..
Omilla kilometreillä uskallan todeta,että parisuhteen tärkeimpiä edellytyksiä on myös niiden ikävien ja ärsyttävien luonteenpiirteiden hyväksyminen-Meillä siihen ykköslääke on ollut huumori..Ikävää vaan,että kaikille sitä lahjaa ei ole suotu kun tätä sarjaa katsoo...Varsinkin Marin ja Alisan itsekeskeinen ja lapsellinen tapa kohdata toinen ihminen ja vain omien tunteiden analysointi takaavat sinkkuuden myös jatkossa.
Helpompaa on elämä, kun ei aina ole pipo kireänä.