Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä Markusta vaivaa? Virnuili vaivautuneena joka paikassa. On virnuillut aiemmissakin jaksoissa. Oli vaivautunut vanhempiensa luona; äkkiä ruoat naamaan ja pois, velvollisuuskäynti suoritettu. Kertoikin, että on välillä pitkiä aikoja pitämättä yhteyttä heihin.
Soutukisassakin pyöri vaivautuneena. Johanna seisoi siellä yksin jossain, miksi yksin? Eikö siellä ollut muita "huoltojoukkoja" ja yleisöä joiden kanssa seisoa?
Lentohommien jälkeen Johanna ja Markus söivät jotain ja katsoivat videoita. Siinäkin Markus virnuili poissaolevasti, nauroi jotain omaa juttuaan kunnes Johanna hermostui.
Jossain vaiheessa Markus vastasi Johannan kysymykseen niin puuta heinää, että ei ilmeisesti ollut kuunnellut koko kysymystä. Eikö hän yleensäkään kuuntele, mitä Johanna sanoo? Johannahan kysyi 'kuunteletko sinä'. Kameroille Johanna sanoi, että Markuksessa on vielä sellaista, mitä hän ei tunne lainkaan.
Onko Markuksella jokin synkkä salaisuus, joka vie hänen ajatuksensa ja huomionsa ja jonka paljastumista hän ehkä pelkää?
Häissä Markus ilmeisesti veti roolia. Puhui rehvakkaasti seksistä, suuteli Johannaa kaulalle, kiersi illan isäntänä, tanssi ja joi pullon suusta. Normaalitilanteissa on kuin eri mies, virnuilee vaivautuneena ja on poissaoleva.
Rasittuneen näköinen ja silmäpussit tulleet. Jossakin esittelyssä sanottiin, että Markus ollut avustajana amatöörinäyttelijänä joissakin tv sarjoissa. Nyt ei vaan aviomiehen roolin vetäminen onnistu. Kaikki ilo kadonnut miehestä.
No hei haloo. Eikö se Markus joudu matkustamaan Turusta pääkaupunkiseudulle joka arkipäivä töiden takia? Ei ihme, että alkaa väsyttämään. Johannakin sanoi silloin, kun muuttivat yhteen, että saa nähdä miten pitkät työmatkat alkavat vaikuttaa Markukseen. No nyt sen näkee, eli nehän väsyttävät aika lailla. Eli ei tuota edes takas reissaamista pitemmän päälle jaksa...
Sitäpaitsi Markuksen työ on sellaista, että vaatii henkisiä voimavaroja. Hän ns. tekee työtä omalla persoonallaan. Koettakaa nyt ymmärtää, miten tiukalla mies on tässä uudessa tilanteessa, jossa televisiokamerat vielä seuraavat yötäpäivää.
Siis mitä se tekee työkseen? Eikös se ollut sosionomi? Mietin vaan, että jos ei ole tarkempaa tietoa, niin se voi tarkoittaa vaikkapa Kelan etuuskäsittelijää eli sikäli ei kovin paljon oman persoonan käyttöä. :D Mutta minä en tosiaan tiedä, vaikka olisi lastenkodissa töissä.
Markuksen työpaikka löytyy helposti googlettamalla sanat markus + helsinki + sosiaaliohjaaja. Lisäksi hän näyttää olevan todellinen ay-aktiivi.
Emme tarvitse tietoa Markuksen työpaikasta, jättäkää edes se rauhaan! Ei liity millään tavalla tähän ohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johannalla tuo runsaus on yläkropassa, hoikka alhaalta eli on mallia omena. Itse olen lihava päärynä.
Olkoon vaikka porkkana, mutta lopettakaa tuo ulkonäön mollaaminen! Missikisat on ihan eri kanavalla.
:D ei se ollut mollausta. Haukkumista ois ollut jos olisin sanonut läskiksi. Täällä on kuuled ollut paljon pahempiakin kommentteja hänestä, niin kannattaako herkistyä pienestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä Markusta vaivaa? Virnuili vaivautuneena joka paikassa. On virnuillut aiemmissakin jaksoissa. Oli vaivautunut vanhempiensa luona; äkkiä ruoat naamaan ja pois, velvollisuuskäynti suoritettu. Kertoikin, että on välillä pitkiä aikoja pitämättä yhteyttä heihin.
Soutukisassakin pyöri vaivautuneena. Johanna seisoi siellä yksin jossain, miksi yksin? Eikö siellä ollut muita "huoltojoukkoja" ja yleisöä joiden kanssa seisoa?
Lentohommien jälkeen Johanna ja Markus söivät jotain ja katsoivat videoita. Siinäkin Markus virnuili poissaolevasti, nauroi jotain omaa juttuaan kunnes Johanna hermostui.
Jossain vaiheessa Markus vastasi Johannan kysymykseen niin puuta heinää, että ei ilmeisesti ollut kuunnellut koko kysymystä. Eikö hän yleensäkään kuuntele, mitä Johanna sanoo? Johannahan kysyi 'kuunteletko sinä'. Kameroille Johanna sanoi, että Markuksessa on vielä sellaista, mitä hän ei tunne lainkaan.
Onko Markuksella jokin synkkä salaisuus, joka vie hänen ajatuksensa ja huomionsa ja jonka paljastumista hän ehkä pelkää?
Häissä Markus ilmeisesti veti roolia. Puhui rehvakkaasti seksistä, suuteli Johannaa kaulalle, kiersi illan isäntänä, tanssi ja joi pullon suusta. Normaalitilanteissa on kuin eri mies, virnuilee vaivautuneena ja on poissaoleva.
Rasittuneen näköinen ja silmäpussit tulleet. Jossakin esittelyssä sanottiin, että Markus ollut avustajana amatöörinäyttelijänä joissakin tv sarjoissa. Nyt ei vaan aviomiehen roolin vetäminen onnistu. Kaikki ilo kadonnut miehestä.
No hei haloo. Eikö se Markus joudu matkustamaan Turusta pääkaupunkiseudulle joka arkipäivä töiden takia? Ei ihme, että alkaa väsyttämään. Johannakin sanoi silloin, kun muuttivat yhteen, että saa nähdä miten pitkät työmatkat alkavat vaikuttaa Markukseen. No nyt sen näkee, eli nehän väsyttävät aika lailla. Eli ei tuota edes takas reissaamista pitemmän päälle jaksa...
Sitäpaitsi Markuksen työ on sellaista, että vaatii henkisiä voimavaroja. Hän ns. tekee työtä omalla persoonallaan. Koettakaa nyt ymmärtää, miten tiukalla mies on tässä uudessa tilanteessa, jossa televisiokamerat vielä seuraavat yötäpäivää.
Siis mitä se tekee työkseen? Eikös se ollut sosionomi? Mietin vaan, että jos ei ole tarkempaa tietoa, niin se voi tarkoittaa vaikkapa Kelan etuuskäsittelijää eli sikäli ei kovin paljon oman persoonan käyttöä. :D Mutta minä en tosiaan tiedä, vaikka olisi lastenkodissa töissä.
Markuksen työpaikka löytyy helposti googlettamalla sanat markus + helsinki + sosiaaliohjaaja. Lisäksi hän näyttää olevan todellinen ay-aktiivi.
Emme tarvitse tietoa Markuksen työpaikasta, jättäkää edes se rauhaan! Ei liity millään tavalla tähän ohjelmaan.
Jopas täällä on kiukkuinen palstapoliisi paikalla. Ei ei ei! Soo soo soo!
Suurin asia Marin ja Petrin kylmäkiskoisuuteen oli uskoaksen juuri se, että Mari ei tuntenut vetovoimaa Petriä kohtaan.
Olen itse samantyyppinen, että kun se puuttuu niin kanssakäyminen on aika puisevaa ja pitkästyttävää.
Siihen parisuhteen onnistumiseen ei auta silloin yhteiset harrastukset eikä oikein mikään.
Se ei ole kummankaan "syy" vaan, että niin vain joskus on.
Palataan tapaus pyörään: jos minä tunnen vetovoimaa ja kiinnostusta mieheen, niin olisin saattanut (ehkä) ottaa sen pyörän, yhdeksi illaksi, sisään, en ainakaan olis ollut niin jyrkkä.
Mutta jos kiinnostusta ei olisi, niin olisin ollut ehdoton, enkä edes oli tuntenut halua neuvotella. Sama vastaavissa muissa asioissa.
Tässä ymmärrän Maria aivan hyvin, jos asia oli näin hänelläkin.
Lisään vielä edelliseen, että itseni tuntien on Mariin se ero, että en edes kuvittelisi meneväni ko. ohjelmaan, missä jo etukäteen tietäisin että minun ko. piirteeni tuottaisi hankaluuksia.
Vierailija kirjoitti:
ä jostain tän formaatin castingohjeet, niin voisi tämän asian sieltä varmistaa.
Olen samaa mieltä siitä, että Helsingissä on selvä ylitarjonta tietynlaisesta naistyypistä. En kuitenkaan usko, että Mari olisi mitenkään vihervasemmistolainen tai että hän haluaisi erityisen ekohenkistä miestä. Toki voi olla, mutta mielestäni juuri mikään ohjelmassa näytetty ei tue tällaista olettamusta. Se että suvaitsee homoja ja harrastaa jonkin verran kulttuuria ei liity nykypäivänä mitenkään vihervasemmistolaiseen.
Aivan samaa mieltä, enemmän cityliberaali trendien myötäilijä, kuin vihervassari.
https://www.is.fi/viihde/art-2000005407674.html
Ensitreffit alttarilla -morsian kimpaantuu asiantuntijan sanoista – jäätävä tilanne: ”Tuntuu syytökseltä”
- Liikunta oli siis isoin riidanaihe.
Varmaan asiantuntijoille tuli yllätyksenä, miten kokonaisvaltaista kuntoilufanatismi on. Sellaisen kanssa ei tule toimeen ihminen, joka haluaisi 'harrastaa vähän enemmän liikuntaa' sohvalla viihtymiseen verrattuna.
Pakko tulla kommentoimaan kun koin eilen järkytyksen Mariin liittyen. Sain kollegalta kuulla että teimme Marin kanssa lyhyesti yhteistyötä työasioissa vuonna 2015 ja ei hemmetti kyllähän minä nyt hänet muistan. Oli lyhyen yhteistyön aikana nauravainen ja huumorintajuinen, mikä ei kyllä sovi yhtään tuohon kuvaan minkä olen sarjassa hänestä saanut. En edes osannut tunnistaa ihmistä kun vaikuttaa niin erilaiselta. Kumma juttu mikä ihmisen on noin voinut muuttaa parissa vuodessa vai onko hänen työminänsä ja oikea minänsä vaan niin erilaisia?
Hakijathan kävivät monta psykologista testiä läpi, ja nyt tulee asiantuntijoillekin yllätyksenä että "ai, tuollainenko sinä oletkin". Näistä testeistä ainakin kolmasosa epäonnistui surkeasti. Niissä on siis täysin mahdollista hämätä ja antaa itsestään todellisuudesta poikkeava kuva.
Hiukan huolestuttavaa, lähes työpaikkaan kuin työpaikkaan vaaditaan nykyään psykologinen testi. Jos niiden onnistumis% on sama, on meillä aikamoinen joukko vastuullisissakin töissä olevia, niihin sopimattomia, ihmisiä.
En ymmärrä miksi Petriä mollataan niin paljon.
Hänestä saan vaikutelman, että myötäilee yms ihan eri tavalla kuin Mari.
Marista huokuu se, että hän on inhottavan koppava akka, joka haluaa joka asiassa sanoa viimeisen sanan, ja saada toisen erilaiset piirteet näyttämään naurettavilta.
Petri on erittäin urheilullinen ja kaavoihin kangistunut, mitä sitten? Hän vaikuttaa kuitenkin enemmän joustavalta kuin Mari. Marille ei kelvannut esim. mikään aktiviteetti mitä Petri yritti kahdessakin jaksossa ehdottaa.
Mari mollaa itse Petriä joustamattomuudesta, mutta on kyllä itse sitä tuplasti vähintään. Aivan hirveän niuho tiukkapipo.
Mindblowing kirjoitti:
Pakko tulla kommentoimaan kun koin eilen järkytyksen Mariin liittyen. Sain kollegalta kuulla että teimme Marin kanssa lyhyesti yhteistyötä työasioissa vuonna 2015 ja ei hemmetti kyllähän minä nyt hänet muistan. Oli lyhyen yhteistyön aikana nauravainen ja huumorintajuinen, mikä ei kyllä sovi yhtään tuohon kuvaan minkä olen sarjassa hänestä saanut. En edes osannut tunnistaa ihmistä kun vaikuttaa niin erilaiselta. Kumma juttu mikä ihmisen on noin voinut muuttaa parissa vuodessa vai onko hänen työminänsä ja oikea minänsä vaan niin erilaisia?
Minkäslaisia "ihmisiä" ne kusipäänarsistit olivatkaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos niiden onnistumis% on sama, on meillä aikamoinen joukko vastuullisissakin töissä olevia, niihin sopimattomia, ihmisiä.
Niiden onnistumisprosentti on psykologisten tutkimusten mukaan surkea. Sama koskee haastatteluja. Vaikka haastattelija olisi kuinka kokenut, niin hänen kykynsä ennustaa työntekijän suoriutuvuutta ja sopivuutta työyhteisöön on surkea.
Vierailija kirjoitti:
Mindblowing kirjoitti:
Sellaisia, että heidän narsistisuutensa ei taatusti tule ilmi yleisön (tai kameran) edessä, vaan he osaavat niissä tilanteissa suvereenisti näyttää parhaat puolensa.
Mari vaikuttaa hyvin turhautuneelta ja stressaantuneelta, mikä heijastuu hänen käytökseensä.
Ymmärrän hänen reaktionsa hyvin. Itse toimisin varmasti samalla lailla, jos kyseessä olisi omat haaveeni, jotka romuttuvat tv-kameroiden edessä. Rohkeita ihmisiä, kun ovat tuohon mukaan lähteneet.
Tärkeä uutinen! Pia on leikannut luomen kasvoistaan pois. Nyt se on tapahtunut. Asia, jota koko ensimmäisen kauden ajan ihmeteltiin!
Mindblowing kirjoitti:
Mitä siinä ensi jaksossa kerrottiin Marin sinkkuusajaksi, muistanko oikein, että oli reilun vuoden luokkaa? Painaako esim. edellisen, elämän mittaiseksi toivotun suhteen epäonnistuminen edelleen, ja on vienyt ilon elämästä ja lyö henkiset jarrut päälle uuteen heittäytymiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Marin ja Petrin olisi pitänyt jaksaa loppuun asti. Viisi viikkoa, ja vieläpä erillään omissa kodeissaan, ei loppujen lopuksi ole älyttömän pitkä aika jaksaa yrittää. Mielestäni Mari ja Petri luovuttivat liian nopeasti (ymmärrän kyllä vaikeudet jne. mutta tähän mennessä en ole nähnyt kunnolla yrittämistä) ja tässä olisi ollut asiantuntijoilla loistava tilaisuus oikeasti auttaa tätä paria. En ymmärrä miten nämä asiantuntijat voivat kutsua itseään asiantuntijoiksi, jos he eivät edes kannusta kunnolla yrittämään ja auta kaikin keinoin. Jonkun noista olisi pitänyt sanoa Marille ja Petrille erikseen ja yhdessä suorat sanat... Naurettavaa että aikuiset ihmiset eivät osaa suhtautua asiallisesti toiseen ihmiseen, mutta kun pitää mennä "tunteet edellä" . Ettäkö sapettaa ihmiset jotka ovat niin kapeakatseisia ja joustamattomia koska "tietävät mistä pitävät ja turha hakata päätä seinään." Joo itseään voi tuntea, mutta voi myös yllättyä positiivisesti jos vaan malttaa olla avarakatseisempi ja armollisempi toista kohtaan..
Minä taas olen sitä mieltä, ettei kannettu vesi kaivossa pysy. Jollei ole fyysistä vetovoimaa, sitä jota kemiaksikin kutsutaan, ei parisuhteesta tule yhtään mitään. Toki joustavuutta ja avarakatseisuutta saa ja pitääkin olla, mutta pakolla ei onnistu. Olisiko Marin ja Petrin pitänyt yrittää hampaat irvessä kausi loppuun meidän katsojien vuoksi? Ei, ei, he itse ja heidän hyvinvointinsa tässä ovat kuitenkin tärkeintä.
Tuon ihmiskokeen on meidän katsojien viihdyttämisfunktion lisäksi tarkoitus auttaa noita ihmisiä tajuamaan jotain itsestään. Menemään rohkeasti oman mukavuusalueen ulkopuolelle, tutustua ja yrittää ymmärtää toisenlaista ihmistä, tajuta paljon itsestään kun peilaa itseään, omaa käyttäytymistä ja omia tapoja toista varten. parhaimmillaan oppii paljon. Minusta esim Pia painotti tuota, piti hyvänä kokemuksena vaikkei liitto kestänyt. Varsinkin Marista tuli olo ettei halunnutkaan oppia mitään. Kun "noilla kilometreillä tietää mikä toimii ja mikä ei" asenteella lähtee tällaiseen ohjelmaan mukaan mitähän on ollut mielessä? Aivan epärealistinen oletus, että kukaan asiantuntija kykenisi löytämään mätsin jos on valmis lyömään hanskat naulaan ensimmäisestä väärinkäsityksestä, ei ole valmis varomaan yhtään puheitaan ja miettimään tilannetta toisen kannalta. Petri sanoi useamman kerran, että heillä mentiin suhteessa liian suorasanaisuuteen liian aikaisin. Alkoiko Mari lyömään ehtoja: en halua näin, en hyväksy noin, tuo on idioottimaista? Ja lähtikö Petri mukaan samaan?
Surettaa erityisesti Marin puolesta, hän antoi itsestään samanlaisen kuvan kuin ruotsalainen keski-ikäinen hienostorouva: ylimielisen, itseään parempana pitävän ja huumorintajuttoman. Ehkä ohjelma on peili omaan käyttäytymiseen, tässä tapauksessa taitaa antaa vain niin ruman kuvan, että ihmisen on helpointa sulkea silmät ja laittaa kaikki ongelmat toisen syyksi. Petri herättää myötätuntoa, hän yritti edes käyttäytyä korrektisti kameroiden käydessä, hänelle voi löytyä salilta seuraa, olisi toivonut Marinkin kykenevän samaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mindblowing kirjoitti:
Sellaisia, että heidän narsistisuutensa ei taatusti tule ilmi yleisön (tai kameran) edessä, vaan he osaavat niissä tilanteissa suvereenisti näyttää parhaat puolensa.
Mari ei onnistunut manipuloimaan ja alistamaan Petriä ja mitäs sitten kävikään?
Olkoon vaikka porkkana, mutta lopettakaa tuo ulkonäön mollaaminen! Missikisat on ihan eri kanavalla.