Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla Suomi 2017

Vierailija
01.09.2017 |

Kommentit (9874)

Vierailija
6061/9874 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petri muistuttaa entistä miespuolista ystävääni; todella sporttinen, komea ja ihan mukavakin mies, mutta aina jees-jees. Ei mitään omia mielipiteitä, kaikki oli ok, jees, sopi hänelle. Turnoff.

Edellikauden Kimmo oli myös jees-jees-mies...

Petri on sitä aika paljon ärsyttävämmällä tavalla, se koko ajan toisen puheenkin päälle hoettu "niin, mmmmm" on todella rasittavaa. Olisi hymistelemättä.

Ei minua se häiritse jos toisella ei nyt kerta kaikkiaan ole jostakin (tai monestakaan) asiasta mitään mielipidettä, mutta kun tuosta tulee mielikuva, että myötäilee, vaikka se olisi vastoin omaa mielipidettä tai siinäkin tapauksessa ettei ole asiasta mitään mieltä.

Minusta nuo Petrin kommentit eivät ole mitään aitoa myötäilyä, vaan ennemminkin sellaista automaattista reaktiota toisen puheeseen. Petri sanoo "Mmm..aivan!" vaikka olisi eri mieltä, ei kuunteli tai edes tajuaisi mitä toinen sanoo.

Vierailija
6062/9874 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä tämmösiä tasokas kumppani -lausahduksia tottunut kuulemaan nimenomaan miesten suusta, ja nimenomaan miesten arkailevan, koska "liian tasokas".

T: Se Tasokas nainen -kommentin kirjoittaja

Eivät kehtaa käyttää sanontaa "paskantärkeä".

Eivät lähinnä taida kehdata sanoa, että eivät halua tuntea itseään tyhmäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6063/9874 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jollekulle tulee tasokkaasta daamista edes mieleen paskantärkeä?

Vierailija
6064/9874 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos jostain naisesta huokuu sellainen nokka pystyssä päteminen "olen Erittän Tasokas Nainen" niin kyllä mies saattaa sen noteerata ja sanoa ääneen, vaikkei tarkoita että se olisi kovinkaan positiivinen asia.

Vierailija
6065/9874 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Markus haahuilee jatkuvasti omiaan? Nyt on jo useasti näytetty sellaista, että Johanna kysyy Markukselta "Kuuntelitko sä taaskaan yhtään?" ja Markus myöntää että meni taas ihan ohi, en kuunnellut. Varmaan rasittavaa. Itseäni ainakin ärsyttää kun kuvittelee käyvänsä normaalia keskustelua, ja sitten toinen ei ole kuunnellut ollenkaan.

6066/9874 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiketi siksi, että tasokkaat naiset osoittavat luokka-asemansa ulospäin sekä henkisellä sivistyksellä että huolitellulla ja harkitulla ulkonäöllä. Monille tämä tarkoittaa samaa kuin paskantärkeys.

Olen itse akateeminen, mutta koska olen henkisesti ja lähtökohdiltani savolaisjuntti, enkä ole koskaan päässyt tai edes halunnut parempien ihmisten piireihin tai oppinut ymmärtämään ulkoista keikistelyä, niin paskantärkeiltä he minustakin vaikuttavat.

Koskaan nämä paskantärkeät eivät ole minua pariutumismielessä kiinnostaneet, koska he merkitsevät minulle epäaitoutta. En jaksa luokkateatteria, koska minulle on vierasta jakaa ihmiset luokkiin. Minusta on kiva, että on erilaisia ihmisiä, jotka kokevat maailman eri tavoin ja tekevät eri asioita, enkä ymmärrä, miksi omaa identiteettiä täytyisi tietoisesti rakentaa.

Paskantärkeät eivät spontaanisti ole jotain. He tahtovat olla jotain ja tekevät harkittuja valintoja luodakseen tahtomansa vaikutelman ulospäin. 

Minua kiinnostavat naiset, jotka seisovat omilla jaloillaan eivätkä sosiaalisten piirien jaloilla.

Vierailija
6067/9874 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Johannaa ja Markusta ei saa analysoida? Aina kiirehtii joku kumoamaan. Pitääkö olla täysin mustavalkoista: Mari ja Petri erittäin huono (saa haukkua niin paljon kuin jaksaa), Aliisa ja Esa melko huono (saa haukkua parina, mutta ei Aliisaa), Johanna ja Markus unelmapari (ei saa sanoa mitään pahaa parina eikä kummastakaan erikseen). Meille näytetään tosi vähän parien todellisesta kiintymyksestä, joten kaikki spekulaatiot sallittakoon.

Viime vuonna hämättiin täysin Millan ja Kimmon suhteesta. Näin käy mahdollisesti tänäkin vuonna, joten ei lokeroida hyviksiin ja pahiksiin.

Samaten kun joku sanoo vähänkin kriittisen sanan Johannasta, niin jengi alanuolettaa. Ihan sama, oli se totta tai ei, niin näin käy. Voisko pitää ne silmät silti auki, vaikka jostakusta tykkäisikin.

No voisiko johtua siitä että monet arvostelevat kommentit ovat melkoisen ala-arvoisia. Ja tämä koskee kaikkia osallistujia. Analysoida saa mutta törkeä haukkuminen on asia erikseen. Se on kyllä totta et palstalla asiat karrikoituu ja vaikuttaa mustavalkoiselta ja puolueelliselta.

Vierailija
6068/9874 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Markusta vaivaa? Virnuili vaivautuneena joka paikassa. On virnuillut aiemmissakin jaksoissa. Oli vaivautunut vanhempiensa luona; äkkiä ruoat naamaan ja pois, velvollisuuskäynti suoritettu. Kertoikin, että on välillä pitkiä aikoja pitämättä yhteyttä heihin.

Soutukisassakin pyöri vaivautuneena. Johanna seisoi siellä yksin jossain, miksi yksin? Eikö siellä ollut muita "huoltojoukkoja" ja yleisöä joiden kanssa seisoa?

Lentohommien jälkeen Johanna ja Markus söivät jotain ja katsoivat videoita. Siinäkin Markus virnuili poissaolevasti, nauroi jotain omaa juttuaan kunnes Johanna hermostui.

Jossain vaiheessa Markus vastasi Johannan kysymykseen niin puuta heinää, että ei ilmeisesti ollut kuunnellut koko kysymystä. Eikö hän yleensäkään kuuntele, mitä Johanna sanoo? Johannahan kysyi 'kuunteletko sinä'. Kameroille Johanna sanoi, että Markuksessa on vielä sellaista, mitä hän ei tunne lainkaan.

Onko Markuksella jokin synkkä salaisuus, joka vie hänen ajatuksensa ja huomionsa ja jonka paljastumista hän ehkä pelkää?

Häissä Markus ilmeisesti veti roolia. Puhui rehvakkaasti seksistä, suuteli Johannaa kaulalle, kiersi illan isäntänä, tanssi ja joi pullon suusta. Normaalitilanteissa on kuin eri mies, virnuilee vaivautuneena ja on poissaoleva.

Rasittuneen näköinen ja silmäpussit tulleet. Jossakin esittelyssä sanottiin, että Markus ollut avustajana amatöörinäyttelijänä joissakin tv sarjoissa. Nyt ei vaan aviomiehen roolin vetäminen onnistu. Kaikki ilo kadonnut miehestä.

No hei haloo. Eikö se Markus joudu matkustamaan Turusta pääkaupunkiseudulle joka arkipäivä töiden takia? Ei ihme, että alkaa väsyttämään. Johannakin sanoi silloin, kun muuttivat yhteen, että saa nähdä miten pitkät työmatkat alkavat vaikuttaa Markukseen. No nyt sen näkee, eli nehän väsyttävät aika lailla. Eli ei tuota edes takas reissaamista pitemmän päälle jaksa...

Sitäpaitsi Markuksen työ on sellaista, että vaatii henkisiä voimavaroja. Hän ns. tekee työtä omalla persoonallaan. Koettakaa nyt ymmärtää, miten tiukalla mies on tässä uudessa tilanteessa, jossa televisiokamerat vielä seuraavat yötäpäivää.

Vierailija
6069/9874 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kiitos kaikille kommentoijille, erilaisille mielipiteille ja painotuksille! Tämä  palsta on saanut nauramaan, ällistymään, harmistumaan, se on ollut parisuhteen perus- ja jatkokurssi ja oman parisuhteen arvioimiseen innostava!

Vierailija
6070/9874 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Marin ja Esan koiria ole näytetty kertaakaan? Esittelyn mukaan Marilla chihuahua, Esalla useampi hauva. Onko viety hoitoon avioliittojen tieltä? Niin ja tietysti Aliisan koira saa näkyä.

Vierailija
6071/9874 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos jostain naisesta huokuu sellainen nokka pystyssä päteminen "olen Erittän Tasokas Nainen" niin kyllä mies saattaa sen noteerata ja sanoa ääneen, vaikkei tarkoita että se olisi kovinkaan positiivinen asia.

Siis , jos ihminen on "tasokas", hän ei silloin ole "paskantärkeä". Tasokas ihminen ei tee numeroa tasokkuudestaan. Siinä se ero paskantärkeän ja tasokkaan välillä. Ihminen joka on paskantärkeä ei voi olla tasokas, vaan hän on paskantärkeä.

Vierailija
6072/9874 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Siis oikeesti, jos olisin tän tiennyt... Tää on ihan perseestä. Mitä järkeä tässä on? Ihan ku tiskaisit jollain kädellä. Tän takia mä inhoon mökkeilyä! 

-Pese se kurkku! Joku Pertti Perseenkaivaja on sitä käsitellyt.

- Ei kai me nyt tuollaista voida laittaa maahan! Ei tietenkään! Valoja päälle! Olen hyvin järkyttynyt tästä äskeisestä. En ehkä pysty enää olemaan sun kanssa, 

- Istu siihen nyt. Tosi kiva souturetki. Minä yritän nauttia Suomen luonnosta ja sinä rytkytät siinä perse pystyssä. Mua ei kiinnosta. 

Jos mun puoliso puhuisi mulle noin, tulisi välitön ero.

Vierailija
6073/9874 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markuksen ja Johannan osioissa Johanna on aina se, joka koskettelee äijää ja yrittää liki. M on poissaoleva ja jotenkin outo. Ei jaksa vetää roolia ja on oikeasti sellainen omissa maailmoissaa olija, joka ei jaksa kuunnella muita?

Vierailija
6074/9874 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Siis oikeesti, jos olisin tän tiennyt... Tää on ihan perseestä. Mitä järkeä tässä on? Ihan ku tiskaisit jollain kädellä. Tän takia mä inhoon mökkeilyä! 

- Ei kai me nyt tuollaista voida laittaa maahan! Ei tietenkään! Valoja päälle! Olen hyvin järkyttynyt tästä äskeisestä. En ehkä pysty enää olemaan sun kanssa, 

- Istu siihen nyt. Tosi kiva souturetki. Minä yritän nauttia Suomen luonnosta ja sinä rytkytät siinä perse pystyssä. Mua ei kiinnosta. 

Ja se on meidän muiden ongelma miten?

Kaikki tuntemani pariskunnat puhuvat toisilleen tuohon tyyliin. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Kuten ei siinäkään, että toiset pitävät mölyt mahassaan.

Vierailija
6075/9874 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markuksessa ärsytti häissä se heti alkuun liian nopea pussailu jne. Muutenkin jotenkin liian jotain jota ei (todellisuudessa?) ole.

En saanut makuani Markukseen alussa, enkä ole mennyt mukaan hymistelyyn nyt jatkossakaan, joku kumma "häivä" miehestä minulla on.

Nyt siellä souduissa minäkin ihmettelin sitä, että Johanna seisoskeli yksinään, eikö Markuksella ole kuitenkin jo tullut vuosien aikana sellaista kaveripiiriä, että olisi Johannan heille esitellyt ja ollut seuraa odotella muiden kanssa?

Myös Markus oli erittäin epäluonteva siellä noin niinkuin parisuhteen kannalta.

Myös olen huomannut, että Johanna on useimmin se, joka koskettaa ja ottaa läheisyyttä. Markus menee mukaan tosinaan, mutta tuntuu, että toisinaan ei mene.

Vierailija
6076/9874 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se on meidän muiden ongelma miten?

Kaikki tuntemani pariskunnat puhuvat toisilleen tuohon tyyliin. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Kuten ei siinäkään, että toiset pitävät mölyt mahassaan.

Todellakin on ihmeellistä. Minkälaisissa piireissä sinä oikein liikut? Sekä omassa että kavereideni parisuhteissa (omaa avioliittoa takana 15v, yhdessä liki 20v) ei todellakaan puhuta toiselle noin halveksuvaan sävyyn. Puoliso on minulle se ihminen maailmassa, jota kunnioitan kaikista eniten, puhun hänelle ystävällisesti ja arvostavasti. En yhtään ihmettele, että Suomessa(kin) avioerot ovat niin yleisiä kun kunnioitus omaa puolisoa kohtaan on ihan nolla. Ei edes viitsitä miettiä mitä suustaan päästään. Surullista.

Vierailija
6077/9874 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, "jokainen" pariskunta ei puhu toisilleen noin, useimmat kyllä ehkä.

Mutta mielestäni kyllä vaatii pidemmän keston liitolle. Alussa ollaan varovaisempia, yleensä.

Hyvä tietty, tavallaan, että päästään nopeasti tuolle tasolle. Mutta vaatii sen, että molemmat tajuaa keskustelun "tason". Ettei kumpikaan vahingossa loukkaannu.

Vierailija
6078/9874 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se Markus saanut Johannaa esitellä soutukavereilleen, koska kausi on vielä kesken. Niidenhän pitää olla hiljaa tapahtumista ja salailla suhdetta. Tietty oma perhe/häävieraat eri asia.

Vierailija
6079/9874 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Aliisa ole käynyt vielä kertaakaan Esan kotona ja tavannut Esan koiria?

Nyt ovat koko ajan pyörineet Hyvinkäällä (Esa matkustanut sinne jo kaksi kertaa!) ja tutustuneet yksipuolisesti Aliisan elämään, Aliisan koiraan, Aliisan asuntoon, Aliisan lähikauppaan, Aliisan vanhempien kesämökkiin.... Mites se Esan elämä kun tuossa parisuhteessa kuitenkin lähtökohtaisesti on kaksi yksilöä?

Näkeekö tulevista jaksokuvauksista, onko minkäänlaista muutosta tulossa?

Vierailija
6080/9874 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tuollainen Markus, en jaksa keskittyä toisen ihmisen puheisiin. Tiedän, että se on loukkaavaa ja olen koittanut tsempata, mutta vaikeaa on. Jutun pitää olla todella kiinnostavaa, että keskittyminen pysyy. Jos joku kyselee jostain sulkapallosääänöistä, niin evvk, eiköhän ne selviä kun aletaan pelata. Käyttäydyn myös vanhempieni seurassa samalla lailla kun Markus. Tämä ei tarkoita että en ole sitoutunut ihmisiin, päinvastoin olen todella lojaali. Oon vaan omissa maailmoissani.

Lapsellani on ADHD-diagnoosi ja epäilen samaa itsellänikin. 

Tää nyt vaan tällaisena kommenttina, musta Markus ja Johanna on ihania ja Markuksen äiti oli maailman liikuttavin.

Ketju on lukittu.