Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Vierailija kirjoitti:
Johannaa ruodittu niin vähän. En käsitä lainkaan tuollaista vänkäämistä: "mitä, mitä, miksi et sano suoraan?" Onko se länsisuomalainen/turkulainen piirre? Vai muuten vain töykeyttä?
T. Kainuulainen hissukka, jonka mieheltä monipuolinen keskusteluun osallistuminen olisi Hmm tai mmm
Muakin kyllä ärsyttäisi, jos toisesta ei saisi oikein mitään mielipidettä irti vaan pelkkää jaarittelua tai hymistelyä.
Ei aina tarvitse olla mielipidettä, mutta sittenkin voi sanoa suoraan että minulle käy mikä tahansa, voit päättää jos sinulla on joku kanta asiaan. Sellaine nnjjooo, emmääny, josko sitä, ehkäpä- tyylinen mutina joka kysymykseen ärsyttäisi kyllä rankasti hyvin pian.
En itse olisi ehkä noin kärkkäästi kyllä kinuamassa mielipidettä, mutta ymmärrän ärsyyntymisen.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi mielestänne onnistunut match Mari ja Esa? Toimisiko paremmin?
En usko. Markus ennemmin. Tosin pelkäänpä että sitten kuulisimme kuitenkin, että onhan hän mukava, mutta kapiaan miehessä enemmän särmää, ja lihaksikkaampikin miellyttäisi enemmän silmää...
Vierailija kirjoitti:
Petri puhuu aivan eri tyylillä terapeutin sohvalla kuin näytellyissä kohtauksissa Marin kotona. Siitäkin huolimatta, että asioista on puhuttu jo terapeuttienkin kanssa pitkin matkaa. Kysymys "no mites teillä nyt menee" on vain katsojille tehty, ei siinä mitään uutista enää kerrota, vaikka Tanskasen ilmeistä voisi päätellä, että nyt paljastetaan jotain uutta ja ihmeellistä.
Tottakai Petri puhui eri tyylillä terapeutin sohvalla, kun ei tarvinnut pelätä Marin piikittelyä ja solvaamista. Marin kanssa kaksistaan hän ei uskalla sanoa juuta, eikä jaata, koska Mari voi vetää herneet nenään mistä tahansa.
Katson hääjaksoa uudelleen nyt vielä kun voin, ja mietin, tulisiko Marin kaasosta ja Petrin bestmanista hyvä pari. Näyttävät vierekkäin seitsessään ihan vanhalta avioparilta :D
Ei sopisi Marille kukaan tämän kauden miehistä. Mutta entäpä edellisten kausien?
Deittasin kesällä miestä, joka olisi Marille täydellinen. Nelikymppinen komea ruoka- ja viiniharrastaja. Toivottavasti tyyppi katsoo sarjaa eikä juokse onnensa ohi.
Vierailija kirjoitti:
Deittasin kesällä miestä, joka olisi Marille täydellinen. Nelikymppinen komea ruoka- ja viiniharrastaja. Toivottavasti tyyppi katsoo sarjaa eikä juokse onnensa ohi.
Jos sinulla on vielä hänen yhteystietonsa tallessa tai muuten tiedät miten saat viestitettyä, niin anna ihmeessä vinkki! (Eihän ole koira-allerginen...)
Vierailija kirjoitti:
Katson hääjaksoa uudelleen nyt vielä kun voin, ja mietin, tulisiko Marin kaasosta ja Petrin bestmanista hyvä pari. Näyttävät vierekkäin seitsessään ihan vanhalta avioparilta :D
Samaa olen minäkin katsonut. Jospa he olisivatkin kauden paras pari :) Onko ohjelmassa sanottu keitä he ovat, ovatko vanhempia vai tuttuja parille?
Olisi muuten mukavaa seurata kypsempää paria ja muutenkin syvällisempiä keskusteluja parien välillä.
Vierailija kirjoitti:
Johannaa ruodittu niin vähän. En käsitä lainkaan tuollaista vänkäämistä: "mitä, mitä, miksi et sano suoraan?" Onko se länsisuomalainen/turkulainen piirre? Vai muuten vain töykeyttä?
T. Kainuulainen hissukka, jonka mieheltä monipuolinen keskusteluun osallistuminen olisi Hmm tai mmm
Näitkö Johannan veljeä? Varmaan tottunut analysoimaan ja fundeeraamaan veljen kanssa, ja nyt kun tuli Markus, niin tuntuu ettei se sano mitään. Johanna on onneksi rentoutunut. Yhdessä eläminen on täynnä sanatonta viestintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Kainuulainen hissukka, jonka mieheltä monipuolinen keskusteluun osallistuminen olisi Hmm tai mmmMuakin kyllä ärsyttäisi, jos toisesta ei saisi oikein mitään mielipidettä irti vaan pelkkää jaarittelua tai hymistelyä.
Ei aina tarvitse olla mielipidettä, mutta sittenkin voi sanoa suoraan että minulle käy mikä tahansa, voit päättää jos sinulla on joku kanta asiaan. Sellaine nnjjooo, emmääny, josko sitä, ehkäpä- tyylinen mutina joka kysymykseen ärsyttäisi kyllä rankasti hyvin pian.
En itse olisi ehkä noin kärkkäästi kyllä kinuamassa mielipidettä, mutta ymmärrän ärsyyntymisen.
Joo, mutta miten tämä liittyy Markukseen? Kyllähän hänellä on mielipiteitä. Jos takerrutaan siihen tilanteeseen autossa, niin mitä väliä on jollain hupipallottelun säännöillä? Elämä on kamalan jäykkää ja stressaavaa, jos joka asia täytyy normittaa ja kaavamaistaa, eikä vaan voi tehdä spontaanisti. Ymmärrän Esaa täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen minäkin katsonut. Jospa he olisivatkin kauden paras pari :) Onko ohjelmassa sanottu keitä he ovat, ovatko vanhempia vai tuttuja parille?
Olisi muuten mukavaa seurata kypsempää paria ja muutenkin syvällisempiä keskusteluja parien välillä.
Eiköhän siinä parittaminen olisi vieläkin hankalampaa? Tällaiset kaltaiseni viisikymppiset löytävät kyllä helposti kumppanin jos sellaista ovat vailla - toisella kierroksella olevat joilla lapset jo +- aikuisia, viisikymppistä sinkkua nyt ei varmasti kannata yrittää parittaa kuin korkeintaan etäsuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei sopisi Marille kukaan tämän kauden miehistä. Mutta entäpä edellisten kausien?
Kelpaisiko Ollille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaisiko Ollille?
Ei kun nyt keksin: tietysti Jouni.
Mua hämää toi Markus. Häissä oli intoutunut ja puhelias, nyt kovin nuutuneen oloinen. Ihan sama -tyylillä. Rasittaako pitkät työpäivät Turusta Helsinkiin? Onko oikea Markus puhelias ja vilkas vai hiljainen vetäytyjä. Ainoa ilonpilkahdus välähti, kun sanoi kahvipöydässä, että nukutaan kerrossängyissä, joo. Tän parin kotiarkea ja keskinäistä kommunikointia ei ole näytetty niin paljon kuin kahden muun. Tästä parista haluan enemmän irti, vaikkei olisikaan niin raflaavaa matskua kuin Petrin ja Marin kotielämä.
Markus oli hääjaksossa riehakas ja koko ajan Johannan iholla. Häämatkajaksossa sen sijaan kuin kynsille lyöty. Viime jaksossa Markus sanoi Elina Tanskasen vastaanotolla: "ehkä ne vähän sellaset heikommat hetket sattu heti siihen häämatkalle. sellasta epävarmuutta ja muuta että millanen toinen ihminen on. vähän sellasta että kuulostellaan ja haetaan niitä rajoja"
Haetaan rajoja, fyysisiä rajoja?
Pyöränetsiskelykohtauksessa Markus vaikutti melkoisen kyrpiintyneeltä ottaen huomioon, että kyseessä oli vain pyörän etsiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Kainuulainen hissukka, jonka mieheltä monipuolinen keskusteluun osallistuminen olisi Hmm tai mmmMuakin kyllä ärsyttäisi, jos toisesta ei saisi oikein mitään mielipidettä irti vaan pelkkää jaarittelua tai hymistelyä.
Joo, mutta miten tämä liittyy Markukseen? Kyllähän hänellä on mielipiteitä. Jos takerrutaan siihen tilanteeseen autossa, niin mitä väliä on jollain hupipallottelun säännöillä? Elämä on kamalan jäykkää ja stressaavaa, jos joka asia täytyy normittaa ja kaavamaistaa, eikä vaan voi tehdä spontaanisti. Ymmärrän Esaa täysin.
Johanna on itse viitannut tähän, ettei Markuksesta meinaa saada mielipiteitä irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanna on itse viitannut tähän, ettei Markuksesta meinaa saada mielipiteitä irti.
Ei minustakaan tuolla lailla tivaamalla saisi. Ihmisen pitää tuntea olonsa mukavaksi ihmissuhteessa, jotta hän alkaa puhua sisimpiä tuntojaan. Tivaaminen heikentää ilmapiiriä.
Häämatkalla haettu rajoja ja vedetty kolmen päivän ränni.
Ymmärrän Johannan turhautumisen, kun tuntee, ettei Markuksesta saa tarpeeksi irti. Olen itsekin tavannut sellaisia miehiä.
Osalle kun ei oikeasti ole pienillä jutuilla väliä. Isoissa asioissa niitä mielipiteitä kyllä löytyy, sitten ei olekaan enää "aivan sama" tms.
Jos isoissakin asioissa on ihan sama, niin sitten on aika tehdä johtopäätöksiä.
Onhan sekin joustamista, että antaa sen kumppanin päättää, jolla on asiasta tarkka mielipide. Se päättäköön, jolle on väliä. Jokaisella on kyllä mielipide itselleen tärkeiden asioiden suhteen.
Niinhän noille juuri on tehtykin!