Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä murenevan sipulinkuoren päälle laitat hintatarran???
Valitaan sellainen sipuliyksilö, jonka kuori ei murene. Tai jos niitä ei ole valmiina, murennetaan kuorta kaupan sipulilaariin ennen hintalapun kiinnittämistä.
Joka tapauksessa epäolennainen pikkujuttu, enpä olisi viitsinyt puolisolle tuollaisesta lähteä mielipidettäni esittämään.
Mun mielestä Petri on tosi symppis! Jos pelkästään kuuntelisin, voisin luulla että pappani puhuu. :D En tajua miksi Petristä on tehty palstalla täysi hirviö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi surullista. Ensin on kovat odotukset ja ehkä vuosienkin kaipaus parisuhteeseen, unelmia ja haaveita että tulisi toiveiden kumppani jostain vastaan. Sitten romahtaa maailma kun elämä onkin pelkkää elämää ei yhtään sen kummempaa. Ei voi pakottaa toista muuttumaan, ja sitä saisi ikuisesti etsiä jos haluaisi täydellisen kumppanin. Kaikki ohjelman naiset ovat hyvin vahvoja ja itsenäisiä. Olisi varmaan syytä pudottaa hieman rimaa epäitsenäiseempään suuntaan ja antaa toiselle tilaa. Jos itse aina tietää miten asiat tulee tehdä ei siihen mahdu toinen ihminen väliin. Olisi kyllä tarpeen järjestää pakollinen ihmissuhdekurssi osallistujille. Moni ei ehkä muista tai tiedä mitä parisuhde vaatii. Niin on tiukassa omat arvot, käsitykset ja unelmat. Tämä pätee ainakin Mariin, Petriin ja Aliisaan.
Ei minusta itsenäisyys syö toiselta tilaa, epäitsenäisyys pikemminkin. Itsenäinen, viisas ihminen hyväksyy ettei toinen ole kopio itsestä, voi toteuttaa itseään ilman, että se toinen on koko ajan tukemassa, kannustamassa tai muuten vaan varjona perässä. Hyväksyy toisen ihmisen erilaiset tarpeet ja mielipiteet. Osaa laittaa rajan jos toinen tukkii liikaa omalle reviirille tai yrittää pakolla muuttaa. Aliisa tarvitsi koko ajan tukea ja lohdutusta. Jos lähtee matkoille äidin ja isin kanssa, onko tuo merkki itsenäisyydestä? Petrin itsenäisyys lievästi ymmärrettävämpää kuin Marin vaikka jäykkä tavoissaan onkin, ei kuitenkaan yritä muuttaa toista. Kypsää olisi jättää ne ensireaktiot syrjään, vähän tunteetkin, ja ihan järjellä tutustua toiseen: meissä on jotain samaa kun meidät on paritettu, mitä se on ja kykenenkö ymmärtämään sinua. Tunteella ovat ilmeisesti ennenkin menneet metsään kun sinkkuja vielä ovat, olisi kannattanut antaa järjelle, tutustumiselle ja sitä kautta kasvaville tunteille mahdollisuus. Esim. Viola oli alussa yhtä hämillään Esastaan kuin Aliisa omastaan muttei jäänyt kiinni ensitunteeseen ja hyvin kävi.
Joku jo hermostui aiemmista kausista keskusteluun,mutta kyllä Viola ihastui Esaan melkolailla heti.
Pätkä yhestä haastattelusta :
"Myös Viola myöntää kokeneensa ihastumisen tunteita jo heti hääpäivänä, vaikkei heti osannutkaan pukea tunteitaan sanoiksi.
– Hääpäivänä minulle tuli jo tosi vahva ihastumisen tunne, mutta en oikein uskaltanut näyttää sitä vielä tuona päivänä, morsian miettii."
Että pikkasen eri leveleillä olivat vrt. Aliisan ja Esan epämääräiseen ollakko vai eikö olla - show'hun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelma oli tänään leikattu jotenkin huonosti. Sen Hernesaaren rannan jälkeen ei näytetty miten tilanne eteni. Mari lähti pois?!! Yhtäkkiä palattiin siihen kun Petri tuli Marin luo vaikka se oli jo näytetty. Sitten olivat kiilassa. Oliko edes sama ilta? Mitä oikeasti tapahtui? Tuliko kunnon riita jota ei voitu näyttää
Häh? Kaksi eri saapumistahan ne oli? Ekassa kohtauksessa Petri saapui Marin luokse iso reppu selässä jossa vanhenevat ruuat, Marilla oli punavalkoinen raitapaita. Jälkimmäinen oli riidan jälkeen kun Petri tuli pienemmän repun ja kukkapuskan kanssa, Marilla oli mustavalkoinen raitapaita. Sattui nyt vaan samoissa vaatteissa (takissa) tulemaan samasta ovesta..
Siis uskotko sä oikeasti, että Mari lähti sieltä Hernesaaresta itsekseen ja Petri sitten hiipparoi myöhemmin illalla yksin Marin kämpälle? Ehkä mä olen sitten ainoa, joka ei usko. Petri sanoi menevänsä vessaan, ja Mari käveli, mutta eihän hän minnekään POISPOIS lähtenyt kai. Pitänee tarkistaa vielä sitten Katsomosta.
Mutta joo, tosiaan tällä kaudella tämä on leikattu ihan päin persiötä ja paljon jätetään pois, minkä jälkeen ollaan vain sanojen varassa.
Katso uudestaan, siinä toisessa kohtauksessa Marilla oli eri vaatteetkin ja Petrillä eri reppu. Tuli riidan jälkeisenä päivänä kaupasta ja lepytteli kukilla.
Kukat on järjestetty juttu. Vai miksi muuten kaikki miehet toivat kukkia samassa jaksossa?
No kyllä sitä on ollut tapana viedä kukkia ja suklaata tuliaisiksi, varsinkin omalle vaimolle..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleekohan Marilla koskaan tunnetta, että hän on suhteessa se ns. kolmas pyörä ,)
Tarkoitat varmaan toinen pyörä?
Aamulla polkee toista pyörää ja illalla toista..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aliisaa on jo alttarilta lähtien etonut Esan raivostuttavan imelä ihastuminen häneen. Jo vihkitilaisuudessa odotteli Aliisaa maireana ja onnesta soikeana heti ensisilmäyksellä. Jaiks. Olipa kuinka hyvä ja rehti jätkä tahansa, niin toi on turn off. Liian fiiliksissä, liian innoissaan, suorastaan epätoivoinen ja jotenkin kohtuuttoman mielissään häntä kohdanneesta onnenpotkusta.
Oletko samaa mieltä myös Markuksesta, sillä kyllähän hänkin oli välittömästi jo ensinäkemältä yhtä fiiliksissä Johannasta?
Mitenkähän meidän miesten pitäisi olla kun Petri on chool ja joustamaton eikä kelpaa. Esa taas on täysillä mukana ja valmis joustamaan, mutta ei kelpaa. Ehkä tämä valottaa teille naisille sitä miten vaikeaa on olla mies parisuhteessa.
Voisitko kuvitella, että naisetkin ovat yksilöitä, joilla on keskenään erilaisia mieltymyksiä? Näin siitä huolimatta että sinä toivot että olisi joku naisen käyttöopas, jonka lukisit ja sitten nainen toimisi ihan juuri kuten siinä sanotaan.
Pitkälle voit kyllä jo päästä sillä, että luovut tuosta asenteesta että naiset olisivat jotenkin mystisesti ihan erilaisia kuin miehet, ja rupeat suhtautumaan kaikkiin - niin miehiin kuin naisiin - yksilöinä.
No miltäs ahtaasti asuva pyöreä pirttihirmu x3 kuulostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on alkanut ärsyttämään tämä uskomaton hurskastelu palstalla, kun on kyse Esasta ja Aliisasta. Tai haluttomuus tai kyvyttömyys ymmärtää tai myöntää sellainen tosiasia, että ihmisillä todellakin on erilainen maku. Ja väitättekö te tosiaan, että se kumppanin ulkoinen olemus on ihan merkityksetön pikkuasia suhteessa?
Ei se minullekaan ykkösasia todellakaan ole enkä ole kovin nirsokaan miehen ulkonäön suhteen, mutta en menisi naimisiin, tai parisuhteeseen ylipäätään miehen kanssa, jonka ulkonäössä ei ole mitään aidosti omaa silmääni viehättävää.
Minulla suhde Esaan tyssäisi mitä todennäköisimmin juuri tuohon. Ihan mahtavalta persoonalta vaikuttaa muuten, mutta ulkonäössä ei nappaa sitten mikään, kaikki kaulasta ylöspäin (mikä on minulle paljon olennaisempaa kuin kroppa) yhtä suurta turn-offia.
Pyydän myös anteeksi sanojani, en yleensä hauku ihmisiä keskustelupalstoilla, mutta alkoi mennä toden teolla yli tuo Petrin ihannointi ja Aliisan demonisointi. Ja muistakaa nyt sekin, että Aliisa on vasta 26 v.
Oletuksena on, että tuossa on jonkin verran testattu ulkonäkömieltymyksiä etukäteen. Ja lisäksi, jos ulkonäkö on noin tärkeä, kuin se on Aliisalle, niin sitten tämä ohjelmaformaatti ei ole oikea hänelle, koska sitä ulkonäköä kun tosiaan ei saa selville ennen kuin hääpäivänä. Esim. viime vuonnahan Milla ei ihastunut heti ensisilmäyksellä puolisoonsa, mutta hänpä ei antanut sen vaikuttaa samalla lailla ja luovuttanut heti alkuunsa. Aliisa vaikuttaa päättäneen, että joko Esa myötäilee häntä kaikessa, tai sitten annetaan tuutin täydeltä, koska hän on Esaa parempi ja Esan pitäisi kaikki vain ottaa vastaan. Jotenkin kohtuutonta tuo käytös vain sen takia, ettei ulkonäkö sitten ollutkaan juuri sellainen kuin Aliisa oli ajatellut. Mä en edelleenkään pidä Aliisaa erityisenä kaunottarena, jolla on varaa nyrpistellä nenäänsä Esan ulkonäölle. Ihan perusnätti tyttö, jolle sopii sympaattisen näköinen Esa vierelle. En tiedä mitä David Beckhamia tämä Aliisa on oikein odotellut.
Petri on kamala!! Sääliksi käy Maria joka joutu Petrin ottaa luokseen asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi noita ohjelmaan päätyneitä miesparkoja. Kaikki kauden naiset ovat yksiöissa asuvia kärttyisiä pullukoita. Petri sentään pitää puolensa sen rasvaletin kanssa, mutta kaksi muuta ovat ihan reppanoita.
Mielenkiintoinen mielipide sinulla.
Mielestäni naiset eivät ole mitään noista mitä kuvailet. Erikoinen näkemys sinulla asioihin.
No miltäs ahtaasti asuva pyöreä pirttihirmu x3 kuulostaa?
Vierailija kirjoitti:
Minua on alkanut ärsyttämään tämä uskomaton hurskastelu palstalla, kun on kyse Esasta ja Aliisasta. Tai haluttomuus tai kyvyttömyys ymmärtää tai myöntää sellainen tosiasia, että ihmisillä todellakin on erilainen maku. Ja väitättekö te tosiaan, että se kumppanin ulkoinen olemus on ihan merkityksetön pikkuasia suhteessa?
Ei se minullekaan ykkösasia todellakaan ole enkä ole kovin nirsokaan miehen ulkonäön suhteen, mutta en menisi naimisiin, tai parisuhteeseen ylipäätään miehen kanssa, jonka ulkonäössä ei ole mitään aidosti omaa silmääni viehättävää.
Minulla suhde Esaan tyssäisi mitä todennäköisimmin juuri tuohon. Ihan mahtavalta persoonalta vaikuttaa muuten, mutta ulkonäössä ei nappaa sitten mikään, kaikki kaulasta ylöspäin (mikä on minulle paljon olennaisempaa kuin kroppa) yhtä suurta turn-offia.
Pyydän myös anteeksi sanojani, en yleensä hauku ihmisiä keskustelupalstoilla, mutta alkoi mennä toden teolla yli tuo Petrin ihannointi ja Aliisan demonisointi. Ja muistakaa nyt sekin, että Aliisa on vasta 26 v.
Olen kanssasi samaa mieltä. Täällä kaikki ylistää Esaa ja haukkuu Aliisaa. Itse en myöskään pystyisi ihastumaan Esaan. Juuri ulkonäkö ei nappaa sitten millään. Ymmärrän että moni pitää Esaa kivannäköisenä,mutta minäpä en ja olisin pettynyt jos olisin Aliisa. Mitään vikaa hänessä ei ole,ja tarkoituksenani ei ole haukkua Esan ulkonäköä!Makuja on vain monenlaisia ja toiset ihmiset ovat myös paljon visuaalisempia kuin toiset.
Maailman kauneimpina pidetyt naisetkaan eivät iske kaikkia miehiä.Live and let live.
Täytyy kyllä tällaisena maalaisjunttipullana todeta, että kaupunkilainen nykynainen on niin kompleksinen otus, että toivottavasti en joudu koskaan kohtaamaan. Kompleksisuuden voi korvata sanalla pinnallinen. Kovin paljon merkitystä ei näytä olevan sillä, millainen mies on, vaan oleellisempaa on, millaisen vaikutelman hän tekee pukeutumisellaan tai puhetyylillään.
Laturikeskusteluun faktoja.
-laturin kulutus alle 300 milliWattia tunnissa (huom. ei kilowattia)
-kilowatin hinta kaikkine veroineen, siirtomaksuineen, alveineen sekä perus- ja mitä lie kiinteine maksuineen olkoon pyöreät 10 centtiä/kWh
-vuodessa on 24 x 365 = 8760 tuntia
-olkoon laturi koko vuoden sähköpistokkeessa niin, ettei kännykän akkua ladata lainkaan
-vuoden valmiustilan sähkönkulutus on siten 0,3 W/tunnissa x 8760 tuntia = 2628 wattia eli 2,628 kWh!
Mitä säästetään, jos laturia ei pidetäkään valmiustilassa? Säästö on enimmillään 2,628 kWh x 0,1 eur/kWh = 0,26 eur/vuosi. Huom. Tosiaankin 26 centtiä, ei euroa. Sillä ei saa kerta kaikkiaan mitään, ei yhtä leipää, ei edes jogurttipurkkia – vuodessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Esa on teidän mielestä niin ihana ja mahtava? Tuijottaa Aliisaa idiootti ilme kasvoillaan ja laukoo sen mukaisia kommenttejakin sitten. Evvk.
"Minuu niinku alako niinku aivan hirrviästi jännittää. Siis niinkö aiva yhtäkkiä minen ymmärrä yhttää, jännittää vieläki aivan mahottomasti, miten mie tästä oikee seleviän, mie jännitän, kerroinkos mnää jo että minuu jännittää aivan valtavasti hyi että miten jännittääki, mites tästä nyt oikeen käetki hikuaa, no miepä istahan tähän hattu päässä tietennii ni jutellaa eli sie puhut mie toistan kaiken perässä ja oon sammaa mieltä ainakin tai sitten teeskentelen mukaamas jottai niinkö esimerkiksi että illalla ei voi kovin myöhhää syyä lämmintä ruokkaa ni tykkäätkös snä minusta nytten?"
Juuh ei. Ei todellakaan jatkoon.
No minä olen tottunut puhumaan tunteistani ja minusta kuulostaa ihanalta aina kun kohtaa ihmisiä, jotka ovat vilpittömiä, avoimia ja luottavaisia, siinä määrin, että asettavat itsensä alttiiksi haavoittumisellekin. Hyvästä perusitsetunnosta sellainen kertoo. Kuten Esa. Kyyniset, omaa egoaan vahtivat itseriittoiset egoistit ovat rasittavia, eivät kiinnosta pätkääkään. Myös valmiiksi haavoitetut, rikkinäiset, kaikkea epäilevät ja pakoportteja pelaavat ihmiset ovat myös raskaita, sillä siinä joutuu itse kantamaan paljon toisen taakkoja. Toki jälkimmäisten kanssa asiat sentään voivat muuttua, egoistien kanssa tuskin.
Mutta siis ei ole mitään hienoa siinä, että on silleen viilee että mikään ei innosta, kiinnosta, jännitä. Se on vain tylsää ja luotaantyöntävää.
Esahan nimenomaan vetää jotain roolia eikä ole todellinen oma itsensä (jos on Aliisakaan tai kukaan näistä) ollessaan vaimokkeen kanssa kaikesta samaa mieltä ja hyväksyntää epätoivoisesti onkiessaan. Hän tuntuu puntaroivan ja aprikoivan sitä, miten saisin Aliisalta mahdollisimman hyvän reaktion aikaiseksi.. Ei tajua, että jos olis vaan tosiaan ihan oma reipas itsensä (ilman ääliömäiatä virnuilua), vois se olla jo puoli voittoa
Puhut Esasta todella rumasti - "ääliömäistä virnuilua" jne. Onko jotain henkilökohtaista? Toiseksi kuvittelet osaavasi päätellä milloin hän on oma itsensä ja milloin näyttelee. Milläköhän kompetenssilla teet sen? Lähinnä sinusta tulee kummallinen fiilis tässä keskustelussa.
Mitä ihmeen ulinaa täällä on sosekeiton riittämättömyydestä "raavaalle miehelle"? Sen kanssahan syötiin pekonia! Ja Johanna ei varmaankaan ole mikään ruoka-annoksia punnitseva terveysfanaatikko, joten eiköhän se "raavas mies" ole halutessaan saanut santsilautasen ja vielä iltapalaakin. Ärsyttää nämä 1970-luvun kuvitelmat, että vain pottu ja piffi on kunnon ruokaa MIEHELLE.
Ja Aliisasta on tehty täällä itse piru ja keskitytty johonkin murrematkimiseen, no ehkä hän onkin niitä, jotka peilaavat helposti juttelukumppaneitaan. Tai ehkä hänellä itsellään on jokin murre taustalla. Ei tarvitse maalata piruja seinille aina, vaikka nyt Aliisaa inhoaisittekin.
Petri tuskin olisi syönyt mitään leipomuksia, vaikka Mari olisi sellaisia tehnytkin, vaan olisi vain ahdistunut ja kokenut painostusta, jos Mari olisi lyönyt pullavadin eteen ja sanonut: "No, kai sä nyt otat, kun mä kerran vaivauduin leipomaan sun takia???" Vesi oli ihan ok tarjottava tälle miehelle.
Johanna ja Markus on ihana pari. Hyvä meinki, ja Johannalla jotenkin elämä ihanasti kunnossa, sitä on ilo katsoa.
Mari on jotenkin kovin kalsea ja kylmäkin. Säälittää Petri omalla tavallaan. Kuitenkin vaikuttaa tavallaan herkältä, mutta ei osaa yhtään ilmaista itseään. Petrille sopisi huolettomampi, välittävä nainen, ehkä joku vähän nuorempi.
Säälittää Esa, kun Aliisaa ei nappaa. Näille tunteille ei Aliisa kuitenkaan mitään voi. Ulkoisesti kuitenkin aika samaa tasoa ovat. Esalla hieno luonne, ja on heistä selkeästi varakkaampi ja myös sivistyneempi.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs syy tuo nyt on? Jos Aliisa on kerran liian nuori sitoutumaan toiseen ihmiseen ja edes yrittämään parisuhdetta niin ei sitten saatana osallistu tällaiseen ohjelmaan. Ei ole mitään järkeä mennä NAIMISIIN tuntemattoman ihmisen kanssa ja olla sitten "Nokun minä olen vielä niin nuori mussunmussun". Jos haluaa elää sinkkuelämää niin elää sitten niin ja jättää tällaiset ohjelmat ihmisille jotka edes haluavat yrittää.
Aliisa käyttäytyi aika törkeästi siellä kaupassa jossa tiuski Esalle niistä kananmunista. Vaikka miten ei sytyttäisi toinen ihminen niin kyllä aikuisen ihmisen pitäisi osata edes jonkinlaista hillittyä käyttäytymistä. Aliisasta tulee mieleen oikeasti joku hemmoteltu prinsessa.
Harmittaa ihan älyttömästi Esan puolesta joka vaikuttaa lähteneen tositarkoituksella ohjelmaan ja saa sitten pariksi naisen joka on muka liian nuori naimisiin ja ties mitä. Aliisaa ei olisi ikinä pitänyt ottaa mukaan tähän ohjelmaan.
Sympatiat on tuossa tilanteessa Esan puolella.
Mutta rehellisesti, eipä Esa minunkaan unelmieni mies olisi.
Ja juuri siksi en paritusohjelmiin ole koskaan hakenutkaan ja onnistuin lopulta löytämään sen oman unelmieni miehen ihan omilla avuillani.
Tuossa tilanteessa Aliisan kannattaisi vaan niellä pettymyksensä ja edes alkeellisesti yrittää, kun on kerran leikkiin mukaan lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
miksi ostivat vain yhden (pienen?) sipulin? Yleensähän sipulia tarvitaan useaankin ruokalajiin ja nyt kun kaksi ihmistä syömässä, niin varsinkin.
Itse nimittäin sinkkuna ostan aina muutaman myös varoiksi, että on sitten mistä ottaa, ettei aina tarvi sen sipulin vuoksi ainkaan kauppaan mennä.
Ja pusiin laitan irtosipulit, eihän se hintatarra pysy muuten kiinni ja on siistimpääkin, ei ole koko kassi täynnä sipulinkuorisotkua.
Ihmettelin myös Aliisan ja Esan vaivalloista syöntiä sohvalla ja lautaset sylissä: pieneenkin asuntoon mahtuu kahden hengen pöytä. Hankalaa ja mulla ainakin keikahtaisi joku kerta tarjoamiset sohvalle tai matolle.
Sitten ihmettelin Johannan sosekeittoa, aika kevyt ruoka miehelle, ja kelle vaan, vaikka kuinka olisi piirakkaa ;D jälkkäriksi. Vettä lisukkeena, ei muuta, en ainakaan huomannut, tuolla satsilla ei nälkä kauan pysy kaukana.
Eivät kaikki käytä paljon sipulia. Minulla on ongelmana saada se yksikin säilymään, kun mihinkään ruokaan ei mene yhtä kokonaista. Ja sitä paitsi Aliisahan oli lähdössä matkalle ja Esa takaisin Pieksämäelle. Ja jos kauppa on lähellä niin äkkiähän sieltä piipahtaa yhden sipulin noutamassa. Mieluummin niin kuin liikaa jääkaapissa homehtumassa.
Sohvalla voi olla mukavakin syödä, itse ainakin sinkkuna usein aterioin juuri siinä.
Sosekeittoon tai johonkin meni muuten myös pekonia. Ohjelmassa sitä ei näytetty, mutta ohjelman nettisivujen klipistä käy ilmi. Ja mistäs sitä tiedämme mitä kermaa sinne oikein on lorauteltu. Saattoi olla yllättävänkin stydi ateria. Mitä juomaa siinä sitten olisi pitänyt olla jollei vettä? Jos olisi ollut maitoa tai piimää, se olisi mammojen mielestä junttia. Jos viiniä, niin täällä olisi tullut noottia jatkuvasta tissuttelusta.
On surullista, miten nämä ohjelmaan hakeutuneet naiset ja miehet, eivät pysty kommunikoimaan keskenään. On vain, minä ja minä itsekkäästi etusijalla.
Miehet (lue pojat) ovat kuin veljeksiä kaljuksi ajettuine päineen! Vasta viimejaksossa (4.) aloin erottamaan, kuka on kenenkin kanssa avioitunut!
Vaikka en ketään heistä naisi, niin paras on kuitenkin tuo Aliisan mies vanhan naisen mielestä!
Ps. En ole dementoitunut.
Ja Mari sai pitää sen kasvovoiteen 😂 hyvin mietitty.