Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin nyt mummuihmisenä.
Yksi aviovaimoista ei antanut tuoda pyörää sisälle. Tuntuu epäkohteliaalta. Kun kauan ollaan oltu avioliitossa, asunnossa on toisen pyörätuoli, rollaattori ym. Matot rullataan pois ja kahvoja laitetaan seiniin. Eihä se asunto siitä kyllä kaunistukaan, mutta toisen hyväksi toimitaa.
Entäs, miksei vaimot olleet leiponeet ja laittanut pöytää koreaksi, kun mies saapui ensi kertaa kotiin? Kyllähän toisen haluaa tehdä onnelliseksi, kun se toinenkin haluaa minulle parasta.
Naisten tehtävä ei ole enää vain leipoa. Sitä paitsi Petrillä oli omat eväät, Esa oli jo syönyt, niin ei muutenkaan maittanut. Markuksen fiilikset menivät ohi, eli en tiedä olisiko hänelle pulla jopa kelvannut.
Pyörävarastoinnista olisi Marin ja Petrin kannattanut jutella etukäteen. Kyllä varmaan siitä pyörätuolin säilömisestäkin sovitaan yhdessä, että mikä on parhain ja käytännöllisin ratkaisu. Pyörä ei ole kuitenkaan pyörätuoli, jota tarvitsee jatkuvasti, jopa siellä sisätiloissa.
Olipas terävä kommentti. Nainen tarjoaa jotain ja laittaa sen vielä pöytäänki = ei pitäisi, koska onhan hänellä muutakin tekemistä.
Miksi pitää just leipomalla toivottaa tervetulleeksi?
- Mari toivotti tervetulleeksi tekemällä Petrille oman selviämiskorin ja suunnittelemalla kivaa tekemistä
- Johanna toivotti tervetulleeksi YHTEISELLÄ tekemisellä sen sijaan, että olisin yksin vaivannut pullataikinaa
- Aliisa toivotti tervetulleeksi... kiukuttelemalla
Tie miehen sydämeen vie ruuan kautta eikä kasvovoiteella, tjaa no en tiedä nykymiehistä 😄
No Petrin sydämeen ei varmaan ruoalla päästä. Tai olisiko ehkä onnistunut rasvattomalla valkuaismunakkaalla, johon on silputtu sekaan vähän lehtikaalia väriä tuomaan?
Kasvovoide taisi olla vastaheitto siihen taannoiseen gay-läppään. Aika hyvä sellainen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on esitelty arvailuja, että Aliisa ei pidä lainkaan Esan ulkonäöstä. Mutta oikeasti nämä osallistujat ovat nähneet kuvia toisistaan jo parinvalintaprosessin aikana. Hakijoille näytetään kuvia muista hakijoista, ja saavat pisteyttää kuvia sen mukaan kokevatko henkilön hyvännäköiseksi vai ei. Tälläisen tiedon kirjoitti aikoinaan ekan kauden Miia, eli ulkonäköäkin kyllä otetaan huomioon tässä prosessissa.
Mutta välttämättä ei valita sellaista, joka on ulkonäöstä saanut paljon pisteitä. Hänhän voi muilta osin olla asiantuntijoiden mielestä täysin epäsopiva. Ja toisekseen, ehkä hyväkin valita ulkonäöltä sellainen, joka ei ole se ilmeisin. Näin ulkonäkö ei saa liian suurta merkitystä. Sisältö se kuitenkin on joka viimekädessä ratkaisee parisuhteen toimivuuden. Aliisakin toivottavasti tämän oppii.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on esitelty arvailuja, että Aliisa ei pidä lainkaan Esan ulkonäöstä. Mutta oikeasti nämä osallistujat ovat nähneet kuvia toisistaan jo parinvalintaprosessin aikana. Hakijoille näytetään kuvia muista hakijoista, ja saavat pisteyttää kuvia sen mukaan kokevatko henkilön hyvännäköiseksi vai ei. Tälläisen tiedon kirjoitti aikoinaan ekan kauden Miia, eli ulkonäköäkin kyllä otetaan huomioon tässä prosessissa.
Mä luulen, että toisen ulkonäön arvioiminen on siinä tilanteessa paljon armollisempaa, kun ei ole vielä ns. tosi kyseessä. Helposti arvioi että "joo ihan kiva" mutta se ei sitten oikeasti sytytäkään.
Jos mummelin mielestä naisen tehtävä oli leipoa miehelle tervetuliaislämpimäiset niin eikös se olisi ollut miehen tehtävä hommata perheelle katto päänpäälle? Maailma muuttuu, Eskoseni.
Toki on kohteliasta huomioida toinen jotenkin ja tehdä päivästä jotenkin erityinen kuten Mari oli suunnitellut ohjelmaa ja olihan veden lisäksi tarjolla välipalaksi ruisleipää - ei kelvannut, koska P oli jo syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Kolme ajettua poikasta kirjoitti:
Miehet (lue pojat) ovat kuin veljeksiä kaljuksi ajettuine päineen! Vasta viimejaksossa (4.) aloin erottamaan, kuka on kenenkin kanssa avioitunut!
Ps. En ole dementoitunut.Jos ei erota sarjan miehiä toisistaan, käynti optikolla on paikallaan. Ihan erinäköisiä kaikki vaikka kaksi heistä kaljuja onkin.
Todella outoa ettei erota ihmisiä jos hiustyyli on samanlainen. Tosin joku tuolla väitti että Petrin saapuminen Marin luokse oli näytetty kaksi kertaa vaikka kyseessä oli eri päivät ja eri vaatteet ym. Joku sanoi ettei nähnyt pekonia vaikka sitä oli keiton päällä ja kulhossakin vielä parin välissä. Ymmärrän etteivät kaikki kiinnitä huomiota yksityiskohtiin, mutta ei voi väittää että jotain ei ollut koska ei vaan itse muista sitä.
Petri on Lapista. Köyhän perheen poika, iäkkäät vanhemmat. Päässyt opiskelemaan ja opetellut puhumaan kuin kaupunkilainen, koulutetttu henkilö. Mutta asenteet, pihiys ja kankeus sosiaalisissa tilanteissa on jäänyt kodin perintönä.
Vierailija kirjoitti:
Esa ollut kuvassa hattu päässä,ja kuvat hämää. Oikeastaan hänellä on kivat silmät ja kiva hymy,minuun ei vaan kolahtaisi,näin urheilullisena ja hoikkana naisena,noin plösö ja lyhyehkö ruumiinrakenne. Enkä sano tätä sillä että kokisin olevani parempi kuin Esa. IMHO,Luultavasti luonteeltaan hän on miellyttävämpi kuin esim minä! Onneksi en ole mukana ohjelmassa. Heh heh.
Kuitenkin moni varmasti lämpenis Esalle jos tapais livenä.Takuulla letkeää ja hauskaa seuraa.
Aliisan olis pitänyt saada kumppaniksi viime kauden Mikko. Sen jälkeen voisi varmaan arvostaa Esaakin. Harmi, kun on saanut Esastakin esiin sen epävarmemman puolen. Sitä ihmettelen, että eihän ne kamerat koko ajan seuraa, niin jos tietää heti kohta, ettei nappaa, niin miksi ihmeessä sitä ei voi sanoa suoraan sille toiselle. ¨Kameroiden ulkopuolella ja sovitaan, että jatketaan ohjelmassa ne viikot kuitenkin. Tosin hyvä Esalle, jos tuosta ei mitään tule. Aliisa on hieman itsekästä tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ruoka ja ruokailu nyt on paljon ollut esillä, niin kommentoin minäkin: sipulista senverran, että miksi ostivat vain yhden (pienen?) sipulin? Yleensähän sipulia tarvitaan useaankin ruokalajiin ja nyt kun kaksi ihmistä syömässä, niin varsinkin.
Itse nimittäin sinkkuna ostan aina muutaman myös varoiksi, että on sitten mistä ottaa, ettei aina tarvi sen sipulin vuoksi ainkaan kauppaan mennä.
Ja pusiin laitan irtosipulit, eihän se hintatarra pysy muuten kiinni ja on siistimpääkin, ei ole koko kassi täynnä sipulinkuorisotkua.
Ihmettelin myös Aliisan ja Esan vaivalloista syöntiä sohvalla ja lautaset sylissä: pieneenkin asuntoon mahtuu kahden hengen pöytä. Hankalaa ja mulla ainakin keikahtaisi joku kerta tarjoamiset sohvalle tai matolle.
Sitten ihmettelin Johannan sosekeittoa, aika kevyt ruoka miehelle, ja kelle vaan, vaikka kuinka olisi piirakkaa ;D jälkkäriksi. Vettä lisukkeena, ei muuta, en ainakaan huomannut, tuolla satsilla ei nälkä kauan pysy kaukana. Joku herkullisempi olisi ekana päivänä ollut parempi vaihtoehto.
Muutenkin kovin voivoteltiin sen syömisen kanssa, Aliisakin kait oiken vaikersi, että mitäs nyt tehdään.
Itse olisin ainakin aluksi varannut reilulla kädellä jääkaappiin erilaisia tarvikkeita valmiiksi. Ja ehkä myös sitten reippaasti ehdottanut, että nyt olen ajatellut, että ensimmäisen illan kunniaksi mennään ulos syömään ja tehdään tutustumiskerros. Samalla reissulla olisin hiukan esitellyt lähitienoota sulholle.
Hernesaari näytti aika autiolta ja tuuliselta paikalta, ainkin sillä kertaa, joten sisäruoka ensin ja sitten muuten kiertelemään sinne. Olisi ehkä Petrikin syönyt siellä sisällä jotain.
Olen siis itse sinkku ja en osaa ruoka-asioita ottaa noin vaivalloiseksi asiaksi, ruoka ja ruokaostokset on mulle normaali osa arkea, olen sitten yksin tai seurassa. Tietysti myös osa juhlaakin.
En ole leivontaihminen, mutta sämpylöitä teen itse: olisin varmaan leiponut sämpylöitä tervetuliaisiksi, ne useimmiten kelpaavat kaikille, ellei ole allergioita. Ja tulee hyvä tuoksu, itselle ja sille toisellekin hyvä mieli. Hyvät kahvit tai tee ja uutta sämpylää, hyvällä levitteellä, avot!
Hyvin kirjoitettu samoja juttuja mietin. Ei ollut pahemmin mietitty uuden kumppanin tulemista taloon. Silloin kun olin sinkku järjestin aina tarjoilua kun ystäviä tuli kylään. Ja kun nykyinen mies tuli eka kertaa kylään oli special tarjoilut hänelle. Ei ole pahitteeksi hieman huomioida toista. Miten raavas mies pärjää pelkällä sosekeitolla. Aliisan koti epäviihtyisä, ei toivota ketään tervetulleeksi tuollainen huusholli.
Mun mielestä siihen sosekeiton päälle laittoivat uunissa pahdettua pekonia, joka oli sitten kulhoon pilkottuna tarjolla. Ekstra-klipissä, jossa oli ruuanlaiton valmistelua kuvattuna, Johanna levittää pekonisiivuja uunipellille. Varsinaisessa jaksossa sitten näkyy paahtuneet pekonit sosekeiton päällä.
Minulla on polkupyörä. Siinä ei ämmille ole jaettavaa !
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän Aliisan tukalan tilanteen. Esa käyttäytyy kuin äidillistä huolenpitoa kaipaava pikkupoika, ja luo tällä Aliisalle paineita toimia tavalla, joka on hänelle vastenmielistä – aikuisen ihmisen pikkulapsimainen paapominen. Tässä asetelmassa Esa on jostain ihmeen syystä se hyvä ihminen ja Aliisa (ja Esaa palstalla kritisoivat) kylmiä kamaluuksia.
Aliisa ei ehkä ole kypsä tähän, mutta eipä ole Esakaan.
Veikkaan, että aikuisemmalla käyttäytymisellä Aliisa saisi Esastakin esiin niitä aikuisempia puolia, joita hänestä kyllä löytyy. Nyt kun tiuskii kiukkuisena ja esittää itsenäistä, käyttäytyvät kumpikin teinimäisesti.
Vierailija kirjoitti:
No mun mielestä kyllä oli kovin aneemisenen näköinen se sosekeitto ja koko pöytä, ei mitenkään runsaan ja houkuttelevan näköinen.
Usein on juuri leipää ainakin keiton kanssa lisukkeena.
Pekonia en huomannut, ellei sitten ollut se pienen pieni keko siinä keittolautasen keskellä, siinä oli tuskin teelusikallinen.
Ei paljon asiaa auttanut. Meni yhdellä nielaisulla.
Totta turiset. Jakson alussa näytettiin, kun Johannalla oli ruokavieraina kaksi naista ja ihana pieni tyttö. Silloin pöydässä kilisteltin viinilaseja, tyttö kantoi purtavakulhon pöytään ja oli paljon runsaammat tarjottavat muutenkin. Siihen ruokailuun verrattuna Markuksen ja Johannan ateria, käytännössä lautaselliset sosekeittoa, oli kummallisen niukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun mielestä kyllä oli kovin aneemisenen näköinen se sosekeitto ja koko pöytä, ei mitenkään runsaan ja houkuttelevan näköinen.
Usein on juuri leipää ainakin keiton kanssa lisukkeena.
Pekonia en huomannut, ellei sitten ollut se pienen pieni keko siinä keittolautasen keskellä, siinä oli tuskin teelusikallinen.
Ei paljon asiaa auttanut. Meni yhdellä nielaisulla.Totta turiset. Jakson alussa näytettiin, kun Johannalla oli ruokavieraina kaksi naista ja ihana pieni tyttö. Silloin pöydässä kilisteltin viinilaseja, tyttö kantoi purtavakulhon pöytään ja oli paljon runsaammat tarjottavat muutenkin. Siihen ruokailuun verrattuna Markuksen ja Johannan ateria, käytännössä lautaselliset sosekeittoa, oli kummallisen niukka.
Ei varmaan koske Johannaa mitenkään, mutta tuli ohiksena mieleen, että jotkut naiset kantavat vanhoista parisuhteista sellaista traumaa, että on naisena joutunut tekemään kaikki kotityöt ja siksi on nyt korostetusti tasa-arvon kohkaaja. Joten ruokakin laitetaan uuden miehen kanssa aina työt tasan puoliksi jakaen. Koska pelätään, että jos sille kokkaa yksin hyvän illallisen, niin se oppii liian hyvälle ja sitten siitäkin kuoriutuu samanlainen laiska kuspää mies kuin eksä oli, joka ei tehnyt koskaan kotitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelma oli tänään leikattu jotenkin huonosti. Sen Hernesaaren rannan jälkeen ei näytetty miten tilanne eteni. Mari lähti pois?!! Yhtäkkiä palattiin siihen kun Petri tuli Marin luo vaikka se oli jo näytetty. Sitten olivat kiilassa. Oliko edes sama ilta? Mitä oikeasti tapahtui? Tuliko kunnon riita jota ei voitu näyttää
Häh? Kaksi eri saapumistahan ne oli? Ekassa kohtauksessa Petri saapui Marin luokse iso reppu selässä jossa vanhenevat ruuat, Marilla oli punavalkoinen raitapaita. Jälkimmäinen oli riidan jälkeen kun Petri tuli pienemmän repun ja kukkapuskan kanssa, Marilla oli mustavalkoinen raitapaita. Sattui nyt vaan samoissa vaatteissa (takissa) tulemaan samasta ovesta..
Siis uskotko sä oikeasti, että Mari lähti sieltä Hernesaaresta itsekseen ja Petri sitten hiipparoi myöhemmin illalla yksin Marin kämpälle? Ehkä mä olen sitten ainoa, joka ei usko. Petri sanoi menevänsä vessaan, ja Mari käveli, mutta eihän hän minnekään POISPOIS lähtenyt kai. Pitänee tarkistaa vielä sitten Katsomosta.
Mutta joo, tosiaan tällä kaudella tämä on leikattu ihan päin persiötä ja paljon jätetään pois, minkä jälkeen ollaan vain sanojen varassa.
Häh? En ole tuo lainaamasi, mutta en mä ainakaan ajatellut, että tässä olisi ollut saman päivän saapumiset kyseessä, vaan se, kun Petri toi kukkia, oli joltain toiselta päivältä. Ei siis se eka ilta. Eikä kukaan varmaankaan häipynyt Hernesaaresta omin päin pois, vaan tosiaan se kukkaepisodi oli kuvattu ehkä tokana päivänä. Enkä usko, että lainaamsi henkilökään ajatteli noin kuin ehdotit.
Eli ei ollut sama ilta kyseessä, vaan siirryttiin eteenpäin ja jätettiin kertomatta, miten ilta konfliktin jälkeen oli sujunut.
No häh häh. Exactly, näin minäkin asian ymmärsin, mutta hlö, jolle kommentoin, ei ymmärtänyt asiaa samoin kuin me. Hänhän sanoi, että Petri palasi sitten kukkien kanssa illalla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on esitelty arvailuja, että Aliisa ei pidä lainkaan Esan ulkonäöstä. Mutta oikeasti nämä osallistujat ovat nähneet kuvia toisistaan jo parinvalintaprosessin aikana.
Valokuva on kuitenkin eri asia kuin livekuva. Esan valokuva on kivannäköinen, itse ainakin olin sitä mieltä, mutta siinä ei näy se virnuilu, johon nyt on kiinnitetty huomiota. Eikä se että Esa tosiaan ajoittain näyttää Spedeltä, tai puutarhatontulta.
(Anteeksi sanojeni ilkeys, mutta noin on. Olen kuitenkin sitä mieltä, että Esalla on ihana luonne ja jatkossa saa varmasti seuraa. Aliisa sen sijaan vaikuttaa kypsymättömältä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörä olisi mahtunut Marin asuntoon, sehän selvisi jo jaksossakin. Siis mahtunut fyysisesti. Sen sijaan se ei Marille mahtunut asuntoon henkisesti, koska se ei olisi sopinut sisustukseen. Marin kaltaiset naiset voivat olla parisuhteessa vain silloin, jos asunnosta löytyy myös nk mancave. Miehen tietokoneet, harrastusvälineet yms eivät "mahdu" niihin tiloihin, joissa Mari viettää itse aikaansa.
Pyörä ei olisi mahtunut Marin asuntoon, sehän selvisi jo jaksossakin. Siis mahtunut fyysisesti.
Määrittele toki, minne itse olisit laittanut pyörän noin max 25-30 neliön yksiössä ILMAN, että liikkuminen vaikeutuu. Älkää nyt oikeasti hassutelko. Kai nyt jokainen tietää, ettei yksiöön mahdu pyörät sisälle kuin parvekkeelle tai pihalle. Turha siitä jankata sen enempää, ikään kuin yksiö muuttuisi sillä jankkaamisella isommaksi. Mitä ilmeisimmin joillain ihmisillä ei ole täällä pienintäkään käryä siitä, millaista on elää kämpässä, jossa jokainen neliö on elintärkeä.
Joku mainitsi täällä myös, että ehkäpä Petri oletti, että talossa on pyörävarasto. Petri kysyi hyvin selvästi, voiko pyörän tuoda sisälle - ei sitä, onko talossa pyörävarastoa.
Toisaalta et voi tietää, oliko tätä edeltänyt siinä pihalla keskustelu, jossa kävi ilmi, että varastoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen, että eihän ne kamerat koko ajan seuraa, niin jos tietää heti kohta, ettei nappaa, niin miksi ihmeessä sitä ei voi sanoa suoraan sille toiselle. ¨Kameroiden ulkopuolella ja sovitaan, että jatketaan ohjelmassa ne viikot kuitenkin. Tosin hyvä Esalle, jos tuosta ei mitään tule. Aliisa on hieman itsekästä tyyppiä.
Näin juuri. Voisivat sopia että ollaan kavereita fiksusti, ei kehitetä turhaa draamaa, niin kumpikin pääsee antamaan telkkarissa itsestään edullisen kuvan ja sitä kautta parantaa deittimahdollisuuksiaan tulevaisuudessa. Nyt toinen on kiukkuinen pikkuprinsessa ja toinen kuolaava koiranpentu, vaikka kumpikin pystyisi parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelma oli tänään leikattu jotenkin huonosti. Sen Hernesaaren rannan jälkeen ei näytetty miten tilanne eteni. Mari lähti pois?!! Yhtäkkiä palattiin siihen kun Petri tuli Marin luo vaikka se oli jo näytetty. Sitten olivat kiilassa. Oliko edes sama ilta? Mitä oikeasti tapahtui? Tuliko kunnon riita jota ei voitu näyttää
Häh? Kaksi eri saapumistahan ne oli? Ekassa kohtauksessa Petri saapui Marin luokse iso reppu selässä jossa vanhenevat ruuat, Marilla oli punavalkoinen raitapaita. Jälkimmäinen oli riidan jälkeen kun Petri tuli pienemmän repun ja kukkapuskan kanssa, Marilla oli mustavalkoinen raitapaita. Sattui nyt vaan samoissa vaatteissa (takissa) tulemaan samasta ovesta..
Siis uskotko sä oikeasti, että Mari lähti sieltä Hernesaaresta itsekseen ja Petri sitten hiipparoi myöhemmin illalla yksin Marin kämpälle? Ehkä mä olen sitten ainoa, joka ei usko. Petri sanoi menevänsä vessaan, ja Mari käveli, mutta eihän hän minnekään POISPOIS lähtenyt kai. Pitänee tarkistaa vielä sitten Katsomosta.
Mutta joo, tosiaan tällä kaudella tämä on leikattu ihan päin persiötä ja paljon jätetään pois, minkä jälkeen ollaan vain sanojen varassa.
Häh? En ole tuo lainaamasi, mutta en mä ainakaan ajatellut, että tässä olisi ollut saman päivän saapumiset kyseessä, vaan se, kun Petri toi kukkia, oli joltain toiselta päivältä. Ei siis se eka ilta. Eikä kukaan varmaankaan häipynyt Hernesaaresta omin päin pois, vaan tosiaan se kukkaepisodi oli kuvattu ehkä tokana päivänä. Enkä usko, että lainaamsi henkilökään ajatteli noin kuin ehdotit.
Eli ei ollut sama ilta kyseessä, vaan siirryttiin eteenpäin ja jätettiin kertomatta, miten ilta konfliktin jälkeen oli sujunut.
No häh häh. Exactly, näin minäkin asian ymmärsin, mutta hlö, jolle kommentoin, ei ymmärtänyt asiaa samoin kuin me. Hänhän sanoi, että Petri palasi sitten kukkien kanssa illalla.
No ei mielestäni ymmärtänyt väärin. "Riidan jälkeen" voi tarkoittaa vaikka seuraavaa päivää, ei puhuttu samasta illasta mitään. Eka kommentoijahan ihmetteli näin: "Yhtäkkiä palattiin siihen kun Petri tuli Marin luo vaikka se oli jo näytetty. Sitten olivat kiilassa. Oliko edes sama ilta? Mitä oikeasti tapahtui?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso uudestaan, siinä toisessa kohtauksessa Marilla oli eri vaatteetkin ja Petrillä eri reppu. Tuli riidan jälkeisenä päivänä kaupasta ja lepytteli kukilla.
Niinhän minä viittasinkin tähän! Sen sijaan toisin uskova kommentoija sanoi, että Petri tuli riidan jälkeen.
Not true. Ellei sitten tämä kommentoija tarkoita, että "riidan jälkeen" on seuraavana päivänä tai myöhemmin.