Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Vierailija kirjoitti:
Jos on noin periaatteen ihminen, EI VAAN VOI OSALLISTUA johonkin tällaiseen projektiin, missä kuitenkin on kyse avioliitosta. Jos ihminen ei itse sitä tajua, asiantuntijoiden pitäisi blokata heidät valintavaiheessa. Aluksi kuvittelin, että tätä tehdään parien parasta ajatellen, mutta enenvässä määrin tuntuu, että on haettu tahallista draamaa tai vedetty parit hihasta.
Kumpaan viittaat, ravintokontrollifriikkiin himourheilijaan vai pakonomaiseen kalliiden naposteltavien ja erikoiskahvien ostajaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Petri on huumorintajuinen. Olenko ainoa, joka pitää hänen lohkaisujaan hauskoina? Rajataan kysymys niin, että ei nyt oteta kantaa pillijuttuun.
Näyttää myös siltä, etteivät Petri ja Mari ymmärrä toistensa huumoria vaan joutuvat puolin ja toisin selittelemään.
Oon niin puusilmä, etten ole huomannut Petrin huumorintajusta jälkiä. Väännätkö rautalangasta, mikä hänen jutuissaan on ollut huumoria niin minäkin saattaisin hoksata.
- ai mikä meitä yhdistää? ollaankos me löydetty vielä yhtään?
- pääseekö tuolla yli kahtakymppiä?
- mitäs me tilattiinkaan? (kun drinkit tulivat pöytään)
Olen nyt eri kommentoija, mutta huumorin sijaan itse näen tuollaiset toteamukset muka-hauskana läppänä ja piilovit*uiluna. Ei mikään noista ole hyväntahtoista. Yksi liittyy Marin kehumaan autoon ja yksi hänen tilaamiin drinkkeihin. En nyt myöskään tiedä, että oliko tuo kovin hauskaa, etteivät he ole löytäneet mitään yhteistä, kun he kuitenkin molemmat toivat esille, että se on ihan totta. Lannistavaa ennemmin...
Jospa nuo ovatkin vain toteamuksia? Miniautoissa tuskin löytyy automaailman tehokkaimmat moottorit, Petri ei ymmärtänyt tilausta (kuuli ehkä väärin) ja yhteistä ei ole löytynyt siinä määrin kuin vastakohtia. Petrin tyyli ilmaista itseään on tuo, eikä hän voi alkaa mutkattomana lappilaisena esittää herkkähipiäistä helsinkiläishipsteriä. Ei kaikesta aina tarvitse väkisin etsiä pahuutta ja ilkeyttä, vaikka se joidenkin mustavalkoisiin kuvitelmiin kuuluukin.
Totta kai ne voivat olla toteamuksiakin, mutta niitä käytettiin tässä yhteydessä nimenomaan esimerkkeinä osoittaman Petrin "huumorintajua", mihin vastasin. Jos nuo on osoituksia huumorista, niin ei uppoa.
Todennäköisesti Petri on sanonut syövänsä kotona. Mari on inttänyt ja inttänyt, ja päästäkseen tilanteesta Petri on todennut jotain "no, katsotaan!", minkä Mari on tulkinnut lupaukseksi tilata ruokaa. Petrille olisi ok, että vain Mari tilaa. Marista on ihan supernoloa syödä yksin.
Itse monesti otan vain kahvin tai lasin viiniä seuraksi, kun en itse halua syödä. Toimii myös toisin päin. En näe ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on noin periaatteen ihminen, EI VAAN VOI OSALLISTUA johonkin tällaiseen projektiin, missä kuitenkin on kyse avioliitosta. Jos ihminen ei itse sitä tajua, asiantuntijoiden pitäisi blokata heidät valintavaiheessa. Aluksi kuvittelin, että tätä tehdään parien parasta ajatellen, mutta enenvässä määrin tuntuu, että on haettu tahallista draamaa tai vedetty parit hihasta.
Kumpaan viittaat, ravintokontrollifriikkiin himourheilijaan vai pakonomaiseen kalliiden naposteltavien ja erikoiskahvien ostajaan?
Ihan yleisesti kehen tahansa.
En yhtään ihmettele miksi nykyään tahdottomasti sinkkuja on niin paljon, ihmisiä ylianalysoidaan ja game over tulee yhden sanan tai huonon vitsin perusteella. Noh, sitä sopii miettiä miten nämä täydelliset ihmiset itse ovat vielä sinkkuja. Jotenkin kuvittelisi että jos hakee näinkin epätoivoiseen ohjelmaan olisi valmis vähän joustamaan siitä omasta ehdottomuudesta. Mari (kuten edellisiltä kausilta myös jotkut toiset) on väärä ihminen tällaiseen ohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti Petri on sanonut syövänsä kotona. Mari on inttänyt ja inttänyt, ja päästäkseen tilanteesta Petri on todennut jotain "no, katsotaan!", minkä Mari on tulkinnut lupaukseksi tilata ruokaa. Petrille olisi ok, että vain Mari tilaa. Marista on ihan supernoloa syödä yksin.
Itse monesti otan vain kahvin tai lasin viiniä seuraksi, kun en itse halua syödä. Toimii myös toisin päin. En näe ongelmaa.
Nuo ovat vielä honeymoon-vaiheessa eli silloin ei olla kenen kanssa tahansa tekemässä mitä tahansa vaan pitäisi ihan tietoisesti tehdä kivoja ja yhteisiä juttuja ja nauttia niistä.
Yhdistä kommentit ja henkilöt
- Höhöhö, ai tämmöinen homomakukahvi, höhhöhhö.
- Niin tässä on siis tämä mun vanhempien autotallista löytynyt pyörä. Tuleeko tällä ajaessa muuten hiki...(yäks)
Sanokaas mielipiteitä. Mikä teidän mielestä Marilla ja Petrillä on yhteistä? Siis ohjelmasta saamiemme tietojen perusteella. Kun he eivät ilmeisesti keksi yhtään yhdistävää asiaa, niin keksiikö katsojat?
Minä aloitan: molemmat on ns. "maalta" pk-seudulle muuttaneita.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaas mielipiteitä. Mikä teidän mielestä Marilla ja Petrillä on yhteistä? Siis ohjelmasta saamiemme tietojen perusteella. Kun he eivät ilmeisesti keksi yhtään yhdistävää asiaa, niin keksiikö katsojat?
Molemmat ovat suomalaisia ja vaaleaihoisia, molemmat tienaavat yli mediaanin. Molemmat asuvat kerrostalossa. Molemmat käyvät töissä. Molemmat hakivat ohjelmaan.
Nämä ovat niin huteria yhtäläisyyksiä, ettei näiden varaan oikein voi rakentaa avioliittoa (paitsi ehkä tuon viimeisen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo ovat vielä honeymoon-vaiheessa eli silloin ei olla kenen kanssa tahansa tekemässä mitä tahansa vaan pitäisi ihan tietoisesti tehdä kivoja ja yhteisiä juttuja ja nauttia niistä.
Mun mies on pihi ja kyllä ihan seurusteluvaiheessa oli samanlaista eli mies ei välttämättä syönyt tai ottanut kahvilassa mitään ym. Miten sen olisi pitänyt minua haitata? Osaan syödä myös ilman syöntiseuraa ja eihän se syöminen ole pääasia vaan juttelu. Vähän on tässä 4 vuoden aikana höllentynyt miehen rahankäyttö että esimerkiksi lomalle lähtiessä saatetaan napata jotain pientä lentokentällä tai mies syö kaupungilla kanssani lounaalla. En tajua miksi tästäkin pitää tehdä elämää suurempi ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat ovat suomalaisia ja vaaleaihoisia, molemmat tienaavat yli mediaanin. Molemmat asuvat kerrostalossa. Molemmat käyvät töissä. Molemmat hakivat ohjelmaan.
Nämä ovat niin huteria yhtäläisyyksiä, ettei näiden varaan oikein voi rakentaa avioliittoa (paitsi ehkä tuon viimeisen).
No mutta pakkohan niiden asiantuntijoiden on ollut edes kuvitella löytävänsä noista jotain muitakin yhtäläisyyksiä kuin tulot ja syntyperä. Muutenhan minutkin voisi naittaa suunnilleen kenen tahansa naapurustoni tai työpaikkani miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on pihi ja kyllä ihan seurusteluvaiheessa oli samanlaista eli mies ei välttämättä syönyt tai ottanut kahvilassa mitään ym. Miten sen olisi pitänyt minua haitata? Osaan syödä myös ilman syöntiseuraa ja eihän se syöminen ole pääasia vaan juttelu. Vähän on tässä 4 vuoden aikana höllentynyt miehen rahankäyttö että esimerkiksi lomalle lähtiessä saatetaan napata jotain pientä lentokentällä tai mies syö kaupungilla kanssani lounaalla. En tajua miksi tästäkin pitää tehdä elämää suurempi ongelma.
Varmaan siitä tulee ongelma, jos toisen (Mari?) mielestä yhdessä ulkona syöminen on yksi elämän suurista nautinnoista ja parhaita tapoja rentoutua, nauttia yhdessä olosta ja keskustella vaikka siitä makuelämyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Petri on huumorintajuinen. Olenko ainoa, joka pitää hänen lohkaisujaan hauskoina? Rajataan kysymys niin, että ei nyt oteta kantaa pillijuttuun.
Näyttää myös siltä, etteivät Petri ja Mari ymmärrä toistensa huumoria vaan joutuvat puolin ja toisin selittelemään.
Oon niin puusilmä, etten ole huomannut Petrin huumorintajusta jälkiä. Väännätkö rautalangasta, mikä hänen jutuissaan on ollut huumoria niin minäkin saattaisin hoksata.
Kyllä mä ainakin tulkitsin sen pilliheiton vitsiksi. Ei se kovin onnistunut ollut, mutta toisaalta en usko, että sellaista vitsiä onkaan, jolla Marin saisi nauramaan. Minusta hän vaikuttaa tuomitsevalta, kuivalta ja kylmältä.
No höpsis.
Minulla on puolisen vuotta Tinder-treffailua takana ja sain paljon palautetta siitä, kuinka hauska ja huumorintajuinen olen (sekä sanallista että sanatonta palautetta). Kuulemma ihan poikkeuksellisessa määrin. Nauran ja hassuttelen yleisesti ottaen ihmisten seurassa paljon. Silti saattaisin Petrin tyylisen miehen seurassa käyttäytyä aika lailla samoin kuin Mari, erityisesti jos kyseessä olisi aviomieheni ja häämatka!
Olen yleisesti ottaen joustava ja erilaisuutta hyväksyvä, mutta kun kyse on omasta puolisosta niin sietokyvyn raja menee kuitenkin jossain. Jos se raja ylittyy, en vain pysty esittämään että toisen jutut olisivat minulle mieleisiä tai hauskoja. Enkä näkisi sellaista esittämistä järkevänäkään. Valitettavasti tämä paritus on aika pahasti mennyt pieleen. Jotkut ihmiset saavat toisistaan esiin ne huonoimmat puolet ja tässä saattaa olla käymässä näin. Toivottavasti ei ole tulossa Heidi&Mikko-katastrofin toisintoa sentään..
Minusta ruokaklippi nosti esille parin ongelmat, joita he ovat selvästi jo useasti kohdanneet. Tulkitsin sen niin, että Mari oli jo useasti joustanut vastaavissa tilanteissa ja nyt ihmetteli ääneen, miksei Petri jousta.
Toki tämä tilanne on yksi tilanne, mutta emme voikaan kommentoida kuin mitä näemme. Tuotanto päätti näyttää tämän jostakin syystä ja se on mukana rakentamassa meille Marin ja Petrin tarinaa. Emme voikaan tietää, että onko ruokailusta puhuttu etukäteen sinä päivänä vai joskus aiemmin ja mihin tarkalleen Mari viittaa, kun sanoo, että Petrikin oli sanonut syövänsä tai Petri, kun sanoi syövänsä myöhemmin/kotona. Tämäkin on voinut olla klassinen väärinymmärrys.
Ei ole rakentavaa käyttää sanoja "aina", "koskaan" jne., mutta silti tilanteessa Mari saa sympatiani. Hän vaikuttaa hyvin turhaantuneelta, Petri joustamattomalta. Tässä taitaa olla niin, ettei pari kommunikoinut tarpeeksi selvästi odotuksistaan ja suunnitelmistaan. Selvästi oli tarkoitus viettää kivaa aikaa yhdessä, mutta se ei ole edes mahdollista. Heidän selvästi pitäisi jutella ihan kohta kohdalta, mitä tehdään, mitä kumpikin haluaa ja odottaa, joka jutun suhteen, kunnes oppivat ymmärtämään toisiaan. Selvästi Mari ei tiennyt, ettei Petri aio syödä mitään ja Petri ei ymmärtänyt, että Mari käsitti heidän syövän yhdessä. Konfliktien ratkaisussa kummallakin on ehdottomasti parannettavaa.
On hyvin selvää, että tämä pari ei tapaisi muuten kuin ehkä kahdesti. Sen jälkeen eroavaisuudet olisivat liikaa. Nyt on pakko kestää toista viisi viikkoa ja se näkyy.
Mari vaikuttaa kyllä pienoiselta kontrollifriikiltä muiden suhteen. Petri taas vaikuttaa kontrollifriikiltä vain itsensä suhteen. Ihmettelen Marin hakemista ohjelmaan, sillä ei hän nyt kyllä yhtään vaikuta sellaiselta ihmiseltä joka ostaa "sikan säkissä". Petri taas on lähtenyt ohjelmaan jee mulle tuodaan vaimo kuin manulle illallinen, sopii! Selvää on, että tämä pari ei pitkälle yhdessä pötki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siitä tulee ongelma, jos toisen (Mari?) mielestä yhdessä ulkona syöminen on yksi elämän suurista nautinnoista ja parhaita tapoja rentoutua, nauttia yhdessä olosta ja keskustella vaikka siitä makuelämyksestä.
Siinä on sitten se syy miksi ihminen joutuu hakeutumaan tällaiseen ohjelmaan jossa mennään tuntemattoman kanssa naimisiin, jos joku ruoasta puhuminen on elämän suurin nautinto ja tällaisesta asiasta ei voi joustaa. Mikäänhän ei estä Maria syömästä ravintolassa paitsi oma kiusaantuneisuus kun ei haluta syödä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on sitten se syy miksi ihminen joutuu hakeutumaan tällaiseen ohjelmaan jossa mennään tuntemattoman kanssa naimisiin, jos joku ruoasta puhuminen on elämän suurin nautinto ja tällaisesta asiasta ei voi joustaa. Mikäänhän ei estä Maria syömästä ravintolassa paitsi oma kiusaantuneisuus kun ei haluta syödä yksin.
No ei mikään estäkään syömästä yksin, ja uskon että Mari on esim. työmatkoillaan tottunutkin syömään yksin ulkona. Mutta kun pointti oli se, että hänelle se yhdessä ulkona syömisen funktio ei varmaankaan ole itse syöminen tai nälän tyydyttäminen tai ravinnon saaminen, vaan jaettu kokemus ja yhdessä jaettu hetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netissä on nyt klippi Marista ja Petristä. He riitelevät ruuasta ja Mari sanoo miksi et koskaan jousta. Petrille ei kelpaa paikan pöperöt ja hänellä hotlassa omat ruuat. Huh siunakkoon miten pienestä riita. Onneksi en ole tuolla tulee taas myötähäpeän tunne. Tuossako on pari joka ottaa toisensa parhaansa mukaan huomioon? Itse ottaisin kyllä äkkiä jalat alle ja sanoisin heippa ikuisesti.
Petristä näkee, että on on erittäin epämukavuusalueella tuossa tilanteessa. Ihan kuin hänen koko keho huutaisi että ei ei ei en halua ostaa täältä mitään ruokaa ja lähes kuolen jos ostan. Mutta hän yrittää vieraskoreuden vuoksi jotenkin kiemurrella tilanteesta pois ilman että sanoo pahasti.
Taitaa keho huutaa sitä kebabia, kun siitä puhui. Marihan ei yrittänyt pakottaa Petriä syömään "roskaruokaa". Ehdotteli salaattia, mutta Petrillä oli vaan kebabit mielessä. Ottais nyt ja relais ja vetäis sen kebabin. Sitä se oikeesti haluaa.
Mari ja Petri ovat molemmat huomanneet jo tässä vaiheessa, ettei toinen ole hänen etsimänsä puoliso. Sen vain joskus tietää heti. Molemmat vaikuttavat turhautuneilta, eivätkä edes välitä esittää muuta. Ihmettelen, miten täällä jaksetaan päivästä toiseen edelleen kommentoida jotain pilli-autojuttua, kuinka siitä saadaan sivukaupalla tekstiä. Pieniä heittoja, joihin en itse edes huomiota kiinnittänyt. Miettikää Esa-Aliisa, he ottivat loman kuitenkin rennosti, pitivät hauskaa, nauroivat... huumorintaju on tärkeä yhteisessä elämässä, todella tärkeä. Ja tietysti se, että se on samansuuntaista. Olen nainen, mutta en jaksa pilkkua viilata parisuhteessa. Hitsi vie, jos toinen ei tahdo syödä niin ei sitten. Pitääkö siitäkin tehdä hirveät pilkuntarkat analyysit. Toinen haluaa syödä ulkona, toinen ei, pystytäänkö etsimään komromissi. Vaikea tietää tässä vaiheessa, mutta Petri ei ole tyypiltään ollenkaan ihminen, joka nauttisi ravintolaillallista yms. Pyöräilystä kyllä.
Nuo kohdat oli kirjoittaja nostanut esille esimerkkeinä Petrin (hyvästä) huumorista. Sinunkin vastauksestasi näkee, että kukaan muu ei tulkitse niitä osoituksena huumorintajusta.