Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla Suomi 2017

Vierailija
01.09.2017 |

Kommentit (9874)

Vierailija
2301/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun kun katselin tätä ohjelmaa, ajattelin , että Mari on ehkä kaikista enimmin mukana, mutta nyt en ole enää niin varma. Hän vaikuttaa aika tosikolta ja takakireältä.

Vierailija
2302/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele yhtään miksei Petrin gayläppä uponnut Mariin, sanoihan Mari itsekin että heillä on "suvaitsevaisuudessa eroavaisuuksia" ja Petrin läppäkin lienee kertovan jotain hänen oikeasta ajatusmaailmastaan (joka on Marille iso turnoff). Mielestäni Petrin seura ei saa marin parhaita puolia esiin.. outoa, että asiantuntijaraati mätsännyt kaksi noin erilaista persoonaa :D sääliksi käy. Luovuttavat varmaan toistensa suhteen ennen pitkää, ainakin toivottavasti.

Niin, mutta onko Mari tehnyt johtopäätöksensä Petrin suvaitsevaisuudesta laajemmalla otannalla, vai pelkästään tuon lohkaisun perusteella? Petri yritti vaan keventää tunnelmaa hieman väärällä tavalla, enpä ole huomannut että Mari olisi ainakaan hirveästi yrittänyt tuoda huuumoria ja keveyttä heidän välilleen.

Ehkä Petriltä on päässyt joitain muitakin Maria ärsyttäneitä kommentteja, joita ei ole näytetty ohjelmassa. Esim. on ehkä kommentoinut "läpällä" Berliinin kansainvälistä katukuvaa, kritisoinut Saksan maahanmuuttopolitiikkaa tai laukonut jotain vähemmän sivistynytttä juutalaisista käydessään noissa Berliinin turustikohteissa tms. Emme voi tietää. Tämäkin siis pelkkää spekua ja ymmärrän asiattomaksi. Sanonpa vain, että kyllä mullakin menisi lomasta maku, jos mies laukoisi jotain arvomaailmani vastaista. Berliini historioineen on kyllä otollinen paikka saada selville kumppanin aatteet tietyistä asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2303/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää muistaa, että tälle kaudelle on voinut hakea vaikka vain 20 miestä ja vaikka 30 naista, ja niistä sitten on pakko mätsätä kolme paria ja varaparit, jotta tuotanto onnistuu. Voi olla, että valikoimassa ei ole ollut kolmea toisilleen sopivaa pariskuntaa, niin sitten on laitettu yhteen edes jotenkin toisilleen (muka) sopivat ihmiset.

Näin juuri. Miesten hakemuksia tulee varmasti naisia vähemmän.

Kunpa olisivat valinneet sen 1. jaksossa vilahtaneen mustahiuksisen taiteellisen miehen! Vaikutti mielenkiintoiselta hakijalta. Oli muistaakseni ihan komeakin :)

Vierailija
2304/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EA kausi 2017 muistetaan:

- Maitopurkki

- Gay pilli

Jatkuu...

Vierailija
2305/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin erotaan miehen kanssa totaalisesti toisistamme pukeutumisen suhteen, arkena, kyllä mäkin osaan juhlaan pukeutua. Meillä se vaan on toisin päin. Minä hiihdän tennareissa, trikoissa ja jossain urheiluvaatteissa, mies taas pukeutuu mm kauluspaitaan ja farkkuihin (kuten myös töissään ). En meikkaa arkena ja hiukset on ponnarilla, miehellä on aina huoliteltu olemus. Käy parturissa kerran kuussa, minä ehkä kerran vuodessa. Silti ollaan hyvä pari.

Mutta asiaan.

Mari on kuin seipään niellyt, myöskään Petrin olemus ei viehätä. En usko, että onnistuvat.

Aliisa ja Esa vaikuttavat sympaattisilta, varmasti on ainekset onnistua.

Johannalle ja Markukselle on varmasti tulossa haasteita, mutta toivotaan parasta.

Vierailija
2306/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taivasteltiin, kun Markus joi maitoa suoraan tölkistä omassa kodissaan. Minä olisin enemmän kauhuissani, jos mies ei osaa käyttää haarukkaa ravintolassa. Petri ei osaa. Sitä näytettiin oikein lähikuvassa parikin kertaa. 

Vierailija
2307/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taivasteltiin, kun Markus joi maitoa suoraan tölkistä omassa kodissaan. Minä olisin enemmän kauhuissani, jos mies ei osaa käyttää haarukkaa ravintolassa. Petri ei osaa. Sitä näytettiin oikein lähikuvassa parikin kertaa. 

Samaa katoin, kauhea näky. Samoiten Esa, joka istui viimeisellä illallisella lakki päässä.

Vierailija
2308/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle jäi epäselväksi tilasiko/valitsiko Petri itse sen pillidrinkin vai miten? 

En ymmärtänyt Marin reaktiota tuossa tilanteessa. Vaikutti mukasuvaitsevaiselta. Eli on olevinaan suvaitsevainen, mutta ei oikeasti ehkä olekaan ollut juurikaan homojen kanssa tekemisissä vaan on "paperilla" suvaitsevainen. Ainakin mun lähipiirin homot heittää homovitsejä itekin - toki ei mullakaan niitä nyt kymmeniä ympärilläni koko ajan pyöri - eli tunnen vain pienen otoksen.

Mä mittaan oikean suvaitsevaisuuden siinä, ettei edes osallistu miettimään, onko homoilla samat ihmisoikeudet kuin muilla. Mun mielestäni jo se eriarvoistaa. Mutta ei aina myöskään tarvi hyssytellä ja varjella vitsailulta

Mistä sinä tiedät oliko se Petrin homojuttu vitsi vai onko hän oikeasti niin juntti että uskoo siihen? Kyllä suomesta löytyy vielä valitettavan paljon ihmisiä jotka ivaavat homoja ihan tarkoituksella eikä siksi että ovat homoystäviensä kanssa heittäneet samanlaista läppää.

Siksi tollaiset vitsit kannattaisi jättää sanomatta kunnes tuntee toisen ja tietää että hän ei ole mikään homofoobikko.

Olisi kyllä kieltämättä viisasta varoa uuden ihmisen seurassa uskonnosta, poliittisista asenteista, homoudesta ja vammaisuudesta vitsailua. Sitten kun tuntee toisen hyvin, niin voi sanoa huonojakin vitsejä noista aiheista ilman että toinen loukkaantuu tai että näyttää itse ihan idiootilta. Mutta vasta sen jälkeen kun molemmat tuntee toisen oikean asenteen noita aiheita kohtaan ja näin ollen tajuaa, että kyseessä on puhdas vitsi ja huumori. Jos minulle uusi tuttavuus (mies) sanoisi baarissa ollessamme pillistä tuon gay-kommentin, niin ensimmäinen reaktioni olisi ajatella että ounou tuo mies on joku homofoobikko eli pelkää itsessään mahdollisia homomaisia piirteitä. Tulkintani voisi mennä täysin metsään, mutta niin tulkitsisin, koska en tietäisi hänestä vielä riittävästi. Huumori tarvitsee aina kontekstin onnistuakseen.

Minusta tuo jos jokin on ahdasmielistä ajattelua. Miksi pitäisi loukkaantua siitä, jos jonkun mielestä pilli on vähän gay? Mitä pahaa on pillissä tai homoudessa? Jos sinä tuollaisesta loukkaannut, niin sinustahan siinä homoudessa on jotain vikaa eikä sen sanojan mielestä. 

Tottakai sitä vikaa on sanojan mielestä. Vai luuletko tosissasi että Petri tai muut jotka tuollaisia vitsejä heittävät tarkoittavat sen kohteliaisuutena?

Vierailija
2309/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kukaan nähnyt pareja yhdessä viime aikoina?

Vierailija
2310/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se Esa menossa teloitus komppanian eteen kun ihan viimeistä ateriaa nauttii🤔

Ai hyvänen aika😂

Vierailija
2311/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljättä kautta vedetään ja lähes poikkeuksetta naiset hoitavat lähtöselvitykset kentällä (ja lukevat karttaa kohteessa, ukot peesaavat). Eikös se ole niin, että se joka perheessä ne hoitaa, on perheen "vahvempi", enkä tarkoita, että tasa-arvo olisi vinksallaan. Pitkään sinkkuina olleet naiset haluavat äijän, joka hoitaa liput ja passit ja suunnistuksen, mutta eivät kuitenkaan halua alistua passattaviksi. Suloinen ristiriita.

Onnistuneiden parien miehet ottivat vastuuta lippujen leimaamisesta ja muustakin arjessa, olivat ryhdikkäitä.

Voi vittu mitä paskaa, vai oikein suloinen ristiriita, hah. Nämä ah niin itsenäiset ja vahvat naiset kivahtaa heti jos mies ottaa liikaa roolia, "kyllä minä nyt itsekin osaan, ei tarvitse auttaa" ja jos mies ei ota roolia tai auta, niin se on heikko eikä sovi perheen pääksi. Te naiset osaatte kyllä lukea tilanteita juuri niin kuin se teille parhaiten sopii, objektiivisuus loistaa poissaolollaan = naisen logiikka. Näissäkin tapauksissa se nainen on tainnut matkustaa enemmän kuin mies, niin miksei voisi hoitaa matkaselvitystä, jos on kerran tuttua kauraa ja sen kartan voi vaikka antaa sille miehelle, jos haluaa että se sitä lukee. Tyypillistä naisten pelailua, että väkisin otetaan se kartta ja sitten petytään kun mies ei suurin piirtein repinyt sitä pois, kun haluaa olla kohtelias.

Vierailija
2312/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän se Petrin pillin imemiskommentti oli törppö. Miksi Marin olisi pitänyt Petriä miellyttääkseen hekotella "vitsille", joka ei ollut hänestä hauska?

Mutta muutoinhan noihin häämatkapätkiin ei ole kauheasti luottamista, koska niissä on aina jotain kireää tunnelmaa, kun parit joutuvat yhtäkkiä viettämään niin tiiviisti aikaa yhdessä. Tietyt negatiiviset piirteet hyppäävät ensimmäistä kertaa korostetusti esille. Ainakin itsestä tuntuu, että häämatkajakso on aina antanut pareista pahaenteisemmän kuvan, kuin mitä sitten olikaan. Odotetaan upeaa rakkauslomahehkutusta, mutta todellisuudessa parit vasta tutustuvat toisiinsa ja saattaa olla aika epämukavaakin viettää aikaa 24/7 periaatteessa vielä täysin vieraan henkilön kanssa. Eli vaivaannuttavat kohtaukset ovat ihan luonnollisia.

Minä en ainakaan ehdottanut hekottamista, vaan ihan ignooraamista. Miksi siitä piti tehdä numero? 

Koska joillekin tuollainenkin pilkka homoja kohtaan on liikaa. Mikä siinä oikeasti on niin vaikea ymmärtää että joitakin ihmisiä ällöttää tuollainen homojen kustannuksella vitsailu?

Vierailija
2313/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele yhtään miksei Petrin gayläppä uponnut Mariin, sanoihan Mari itsekin että heillä on "suvaitsevaisuudessa eroavaisuuksia" ja Petrin läppäkin lienee kertovan jotain hänen oikeasta ajatusmaailmastaan (joka on Marille iso turnoff). Mielestäni Petrin seura ei saa marin parhaita puolia esiin.. outoa, että asiantuntijaraati mätsännyt kaksi noin erilaista persoonaa :D sääliksi käy. Luovuttavat varmaan toistensa suhteen ennen pitkää, ainakin toivottavasti.

Niin, mutta onko Mari tehnyt johtopäätöksensä Petrin suvaitsevaisuudesta laajemmalla otannalla, vai pelkästään tuon lohkaisun perusteella? Petri yritti vaan keventää tunnelmaa hieman väärällä tavalla, enpä ole huomannut että Mari olisi ainakaan hirveästi yrittänyt tuoda huuumoria ja keveyttä heidän välilleen.

Samaa mieltä. Muutenkaan turha alkaa miettiä sanomisiaan ja sanoa vain neutraaleita kahvipöytäaiheita, joilla ei tutustuta kunnolla.

Tuntemani homot itsekin viljelevät noita homovitsejä ties mistä mutta ei se minun suvaitsemiseen vaikuta mitenkään, ihme jeesustelua Marilta

Vierailija
2314/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä jaksoja katsoessa tulee mieleen, että mitähän asiantuntijat ovat miettineet parittaessaan Marin ja Petrin. Niin erilaisilta jutuiltaan / "tyyliltään" (enkä tarkoita nyt pukeutumistyyliä) vaikuttavat.

Mutta ovatkohan he sittenkään ihan niin erilaisia kuin päällisin puolin vaikuttaa. Ehkä he ovat liikkuneet vain hyvin erilaisissa piireissä? Kun viettää paljon aikaa tietyntyyppisessä seurassa, niin väkisinkin omaksuu tietyt "säännöt" sille, millaista läppää heitetään ja miten noin päällisin puolin ollaan.  Esim. onko Petri oikeasti arvomaailmaltaan suvaitsematon ja ennakkoluuloinen, vai onko vaan viettänyt aikuisiällään aikaa lähinnä porukoissa, joissa nyt vaan on tapana heitellä tuollaista aika typerää läppää? Ja onko Mari oikeasti niin huumorintajuton tiukkis kuin miltä vaikuttaa, vai onko vaan istuskellut viimeiset 10 vuotta piireissä, joissa esim. gay-läppä on kaikissa olosuhteissa kaameinta mitä ajatella saattaa eikä kukaan sellaista suustaan päästänyt voi olla tutustumisen arvoinen ihminen?    

En muista Marin ammattia, mutta Petri ainakin oli IT-alalta, jossa ei nyt keskimäärin olla niin hirveän kultturelleja (olen myös itse IT-alalla, eli tämä ei millään pahalla). Ja kun Petri vielä harrastaa salia ja muuta urheilua, niin voin kuvitella, ettei hengaa ns. "tiedostavissa" piireissä. Mari taas vaikuttaa siltä, että hengaa juuri tällaisissa piireissä, olettaen siis että ammattinsakin on sen tyylinen, ettei työssäkään törmää kamalasti toisen tyyppiseen porukkaan.

Toki syvemmässä arvomaailmassakin voi olla eroja, ja tietysti ihmiset jossain määrin hakeutuvat tiettyyn seuraan juuri mm. saman arvomaailman vuoksi, mutta eivät pelkästään. Osa eroista voi siis olla vain sosiaalisen tottumuksen tuomaa pintaa. Toki harmi on, että se pinta näkyy ensin ja sen perusteella tehdään heti tulkinta (joka omassa sosiaalisessa kontekstissa olisi ehkä oikea, mutta toisen kontekstissa välttämättä ei), eikä toiseen enää halua tutustua paremmin.

(Ja vielä selvennykseksi: On ihan OK sanoa, jos toisen vitsit tms. ovat omasta mielestä loukkaavia. Mutta sen voi sanoa dissaamatta: "Toi oli musta aika mauton/huono/loukkaava läppä. Et kai sä oikeasti tarkoita, että ...." jne.)

Vierailija
2315/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kukaan nähnyt pareja yhdessä?

Vierailija
2316/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän se Petrin pillin imemiskommentti oli törppö. Miksi Marin olisi pitänyt Petriä miellyttääkseen hekotella "vitsille", joka ei ollut hänestä hauska?

Mutta muutoinhan noihin häämatkapätkiin ei ole kauheasti luottamista, koska niissä on aina jotain kireää tunnelmaa, kun parit joutuvat yhtäkkiä viettämään niin tiiviisti aikaa yhdessä. Tietyt negatiiviset piirteet hyppäävät ensimmäistä kertaa korostetusti esille. Ainakin itsestä tuntuu, että häämatkajakso on aina antanut pareista pahaenteisemmän kuvan, kuin mitä sitten olikaan. Odotetaan upeaa rakkauslomahehkutusta, mutta todellisuudessa parit vasta tutustuvat toisiinsa ja saattaa olla aika epämukavaakin viettää aikaa 24/7 periaatteessa vielä täysin vieraan henkilön kanssa. Eli vaivaannuttavat kohtaukset ovat ihan luonnollisia.

Minä en ainakaan ehdottanut hekottamista, vaan ihan ignooraamista. Miksi siitä piti tehdä numero? 

Koska joillekin tuollainenkin pilkka homoja kohtaan on liikaa. Mikä siinä oikeasti on niin vaikea ymmärtää että joitakin ihmisiä ällöttää tuollainen homojen kustannuksella vitsailu?

Lähinnä näitä tekopyhiä suvaitsevaisia (suvaitsemattomia) asia häiritsee, homoja ei niinkään, heillä on paljon vahvempi itseluottamus ja identiteetti itsensä löytämisen jälkeen kuin monella heterolla.

Vierailija
2317/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei olisi sopinut Petri eikä Mari, en vaan jaksa tajuta tuota alkon vetovoimaa, miten ison merkityksen ja tilan se saa ei-alkoholistienkin elämässä. Miksi pitää joka välissä siemailla jotain tietynlaista alkojuomaa. Aliisa ja Esa keskittyivät hauskanpitoon ja toisiinsa kulisseja rakentamatta. Se oliivipersikkaepisodikin oli sellaista rentoa hörheltämistä. 

.

Tämä. Alkoholin litkiminen alkoi jo ennen häitä. Skumppaa ennen, skumppaa hääjuhlissa ja varmaan jotain muutakin, skumppaa hotellissa, skumppaa ennen nukkumista, yms. Koko ajan alkoholia. Ja matkalla aina alkoholi mukana, kun vähänkin istahtivat, lentokoneessa menomatkalla aloiteltiin. Eiköhän tuollaista tilannetta muuten kestä, kuin humalahuurussa enemmän, tai vähemmän? Mitäs sitten, kun pää selviääkin täysin?

En vaan käsitä tuollaista elämää.

Vain Suomessa voi joku kommentoida viatonta ja sosiaalista alkoholin käyttöä näin. 

Vierailija
2318/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EA kausi 2017 muistetaan:

- Maitopurkki

- Gay pilli

Jatkuu...

Tuollainen maitopurkista suoraan juominen on ihan gay-hommaa.

Vierailija
2319/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuullut elämäni aika paljon huonoja läppiä tai vitsejä. En todellakaan alkaisi dissata toista ihmistä Marin tapaan, vaan ohittaisin ne olankohotuksella tai ignoorauksella. Tuntematonta ihmistä tai puolituttua (esim.työkaveria) en alkaisi myöskään "kouluttaa". Mutta jos tunnen henkilön paremmin, pyydän silloin kyllä siistimään suunsa, ettei tee itsestään naurunalaista.

Vierailija
2320/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle jäi epäselväksi tilasiko/valitsiko Petri itse sen pillidrinkin vai miten? 

En ymmärtänyt Marin reaktiota tuossa tilanteessa. Vaikutti mukasuvaitsevaiselta. Eli on olevinaan suvaitsevainen, mutta ei oikeasti ehkä olekaan ollut juurikaan homojen kanssa tekemisissä vaan on "paperilla" suvaitsevainen. Ainakin mun lähipiirin homot heittää homovitsejä itekin - toki ei mullakaan niitä nyt kymmeniä ympärilläni koko ajan pyöri - eli tunnen vain pienen otoksen.

Mä mittaan oikean suvaitsevaisuuden siinä, ettei edes osallistu miettimään, onko homoilla samat ihmisoikeudet kuin muilla. Mun mielestäni jo se eriarvoistaa. Mutta ei aina myöskään tarvi hyssytellä ja varjella vitsailulta

Mistä sinä tiedät oliko se Petrin homojuttu vitsi vai onko hän oikeasti niin juntti että uskoo siihen? Kyllä suomesta löytyy vielä valitettavan paljon ihmisiä jotka ivaavat homoja ihan tarkoituksella eikä siksi että ovat homoystäviensä kanssa heittäneet samanlaista läppää.

Siksi tollaiset vitsit kannattaisi jättää sanomatta kunnes tuntee toisen ja tietää että hän ei ole mikään homofoobikko.

Olisi kyllä kieltämättä viisasta varoa uuden ihmisen seurassa uskonnosta, poliittisista asenteista, homoudesta ja vammaisuudesta vitsailua. Sitten kun tuntee toisen hyvin, niin voi sanoa huonojakin vitsejä noista aiheista ilman että toinen loukkaantuu tai että näyttää itse ihan idiootilta. Mutta vasta sen jälkeen kun molemmat tuntee toisen oikean asenteen noita aiheita kohtaan ja näin ollen tajuaa, että kyseessä on puhdas vitsi ja huumori. Jos minulle uusi tuttavuus (mies) sanoisi baarissa ollessamme pillistä tuon gay-kommentin, niin ensimmäinen reaktioni olisi ajatella että ounou tuo mies on joku homofoobikko eli pelkää itsessään mahdollisia homomaisia piirteitä. Tulkintani voisi mennä täysin metsään, mutta niin tulkitsisin, koska en tietäisi hänestä vielä riittävästi. Huumori tarvitsee aina kontekstin onnistuakseen.

Minusta tuo jos jokin on ahdasmielistä ajattelua. Miksi pitäisi loukkaantua siitä, jos jonkun mielestä pilli on vähän gay? Mitä pahaa on pillissä tai homoudessa? Jos sinä tuollaisesta loukkaannut, niin sinustahan siinä homoudessa on jotain vikaa eikä sen sanojan mielestä. 

Tottakai sitä vikaa on sanojan mielestä. Vai luuletko tosissasi että Petri tai muut jotka tuollaisia vitsejä heittävät tarkoittavat sen kohteliaisuutena?

Se oli tarkoitettu vitsiksi, ymmärrätkö? Vai väitätkö että homot ei eroa käytökseltään tai tavoiltaan heteroista mitenkään? Että esim Cristal Snowsta ei ikinä arvaisi että on homo, jos ei sattuisi tietämään? Että tietyt drinkit mielletään äijämäisemmiksi ja toiset feminiinisemmiksi? Vodka martin vs Cosmopolitan?

Väitätkö ihan tosissasi että kaikista homoista ja heteroista näkee ulkoapäin heidän seksuaalisen suuntautimisensa?

Oletko oikeasti niin homofoobinen että luulet kaikkien homojen käyttäytyvän samalla tavalla eli ns "homomaisesti"?

Luuletko oikeasti että ainoastaan heterot juo jotain viskiä ja homot drinksuja?

Ketju on lukittu.