Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla Suomi 2017

Vierailija
01.09.2017 |

Kommentit (9874)

Vierailija
2241/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että parisuhteet on usein aika pitkälti sellaisia elämänasennejuttuja. Ihminen, joka haluaa etsiä muista ihmisistä parhaat puolet, osaa arvostaa toisessa erilaisuuksia ja heikkouksia (esim. herkkyyttä, pelkoja tms), ja ilahtuu jo siitä että saa olla toisen ihmisen seurassa ja lähellä, niin hänellä on hyvät mahdollisuudet onnistua parisuhteessa. Sitten taas ihminen, jonka lasi on aina puoliksi tyhjä eikä puoliksi täysi, joka kiinnittää ekana huomiota vikoihin tai huonoihin puoliin ja on kadottanut elämästä sellaisen vähän lapsenomaisen uteliaisuuden (on kyynistynyt?), niin hänen kanssaan ei ole oikein hyvä olo olla parisuhteessa. Mielestäni tällä kaudella osa osallistujia on tuota ykkösryhmää, ja osa tuota kakkosryhmää.

Vierailija
2242/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi toisto, mutta kertoisiko joku valitsiko/tilasiko Petri itse sen drinkin?

Ei näytetty. Kuvattiin vasta, kun molemmilla oli samanlaiset drinkit kädessä.

Saattaako sitten olla myös mahdollista, että Petri oli jo lähtökohtaisesti tuohtunut, kun rouva "määräilee"/hakee hänelle juomia, joista ei yhtään pidä?? Mari alkaa määritellä hänen tekemisiään jo juomista lähtien???

Kannattaisikohan herran kasvattaa selkäranka ja tilata omat juomansa jos tuollaisesta suuttuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2243/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useita homoystäviä, ollut jo pitkään, ja minulle homous on arkipäivää ja neutraalia, vaikka itse olen täysin hetero. Minulle ei tulisi mieleen heittää mistään pilleistä tai pinkistä väristä tms mitään homovitsiä. En sellaisia vitsejä tuomitse, mutta koska itse en koskaan ajattele homoutta tai heteroutta (ne on niin neutraaleja asioita minulle, että en uhraa niille ajatuksia), niin ei ne pyöri vitsin aiheina mielessäkään. Jostain ne vitsin aiheet pälkähtää päähän, ei ne tyhjästä tule, yleensä asioista jotka syystä tai toisesta on mielen päällä. 

Minä viljelen ammattiini liittyvää (huonoa) mustaa huumoria, jota muut eri alojen ihmiset saattavat ihmetellä ja paheksua, mutta joka meidän alalla on peruskauraa. Mutta koska noita ammattijuttuja muutenkin mietin koko ajan niin on luonnollista, että sieltä vitsienikin aiheet usein tulevat.

Vierailija
2244/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät oliko se Petrin homojuttu vitsi vai onko hän oikeasti niin juntti että uskoo siihen? Kyllä suomesta löytyy vielä valitettavan paljon ihmisiä jotka ivaavat homoja ihan tarkoituksella eikä siksi että ovat homoystäviensä kanssa heittäneet samanlaista läppää.

Siksi tollaiset vitsit kannattaisi jättää sanomatta kunnes tuntee toisen ja tietää että hän ei ole mikään homofoobikko.[/quote]

Vaikutti vitsiltä, mutta en toki voi tietää. Ja kyllä, olen samaa mieltä, että aika ja paikka oli väärä ja vitsi huono, MUTTA silti pidän Marin reaktiota vielä huonompana. 

Vierailija
2245/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esalla ei ehkä ole akateemista koulutusta, mutta minusta hän vaikuttaa ohjelmassa mukana olevista kaikkein sivistyneimmältä. Hän tuntuu olevan harvinaisen sinut itsensä kanssa, osaa analysoida omia tunteitaan ja toiveitaan, ja ajatukset kumpuavat hänestä itsestään eivätkä esim. sosiaalisesta paineesta, hyvältä näyttämisen pakosta tai ylipäänsä siitä, että  "pitää olla tietynlainen". Hänellä on kiinnostuksen kohteita, ja hän taatusti koko ajan oppii ja opettelee lisää niistä ja kehittää itseään. Kaikkein eniten arvostan sitä, että hän tuntuu pystyvän kohtaamaan muut ihmiset aidosti ja kiinnostuneesti ilman nyrpistelyä. 

Vierailija
2246/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle jäi epäselväksi tilasiko/valitsiko Petri itse sen pillidrinkin vai miten? 

En ymmärtänyt Marin reaktiota tuossa tilanteessa. Vaikutti mukasuvaitsevaiselta. Eli on olevinaan suvaitsevainen, mutta ei oikeasti ehkä olekaan ollut juurikaan homojen kanssa tekemisissä vaan on "paperilla" suvaitsevainen. Ainakin mun lähipiirin homot heittää homovitsejä itekin - toki ei mullakaan niitä nyt kymmeniä ympärilläni koko ajan pyöri - eli tunnen vain pienen otoksen.

Mä mittaan oikean suvaitsevaisuuden siinä, ettei edes osallistu miettimään, onko homoilla samat ihmisoikeudet kuin muilla. Mun mielestäni jo se eriarvoistaa. Mutta ei aina myöskään tarvi hyssytellä ja varjella vitsailulta

Mistä sinä tiedät oliko se Petrin homojuttu vitsi vai onko hän oikeasti niin juntti että uskoo siihen? Kyllä suomesta löytyy vielä valitettavan paljon ihmisiä jotka ivaavat homoja ihan tarkoituksella eikä siksi että ovat homoystäviensä kanssa heittäneet samanlaista läppää.

Siksi tollaiset vitsit kannattaisi jättää sanomatta kunnes tuntee toisen ja tietää että hän ei ole mikään homofoobikko.

Olisi kyllä kieltämättä viisasta varoa uuden ihmisen seurassa uskonnosta, poliittisista asenteista, homoudesta ja vammaisuudesta vitsailua. Sitten kun tuntee toisen hyvin, niin voi sanoa huonojakin vitsejä noista aiheista ilman että toinen loukkaantuu tai että näyttää itse ihan idiootilta. Mutta vasta sen jälkeen kun molemmat tuntee toisen oikean asenteen noita aiheita kohtaan ja näin ollen tajuaa, että kyseessä on puhdas vitsi ja huumori. Jos minulle uusi tuttavuus (mies) sanoisi baarissa ollessamme pillistä tuon gay-kommentin, niin ensimmäinen reaktioni olisi ajatella että ounou tuo mies on joku homofoobikko eli pelkää itsessään mahdollisia homomaisia piirteitä. Tulkintani voisi mennä täysin metsään, mutta niin tulkitsisin, koska en tietäisi hänestä vielä riittävästi. Huumori tarvitsee aina kontekstin onnistuakseen.

Vierailija
2247/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esalla ei ehkä ole akateemista koulutusta, mutta minusta hän vaikuttaa ohjelmassa mukana olevista kaikkein sivistyneimmältä. Hän tuntuu olevan harvinaisen sinut itsensä kanssa, osaa analysoida omia tunteitaan ja toiveitaan, ja ajatukset kumpuavat hänestä itsestään eivätkä esim. sosiaalisesta paineesta, hyvältä näyttämisen pakosta tai ylipäänsä siitä, että  "pitää olla tietynlainen". Hänellä on kiinnostuksen kohteita, ja hän taatusti koko ajan oppii ja opettelee lisää niistä ja kehittää itseään. Kaikkein eniten arvostan sitä, että hän tuntuu pystyvän kohtaamaan muut ihmiset aidosti ja kiinnostuneesti ilman nyrpistelyä. 

Minäkin kyllä ihailen ja arvostan Esassa noita piirteitä. Ja lisäksi sellaista vilpittömyyttä, joka jotenkin huokuu hänestä, ja on nykyään hyvin harvinaista. 

Toivottavasti naiset kohtelevat häntä hyvin tässä elämässä, hän on nimittäin sellainen mies, joka väärän naisen kohdalle sattuessa saattaa joutua ikävästi satutetuksi ja hyväksikäytetyksi.

Vierailija
2248/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutti vitsiltä, mutta en toki voi tietää. Ja kyllä, olen samaa mieltä, että aika ja paikka oli väärä ja vitsi huono, MUTTA silti pidän Marin reaktiota vielä huonompana. 

Näin minustakin. Jos toinen heittää huonon läpän, miksi sitä pitää vielä korostaa siten, että "olen paljon parempi kuin sinä, joten en ymmärtänyt ollenkaan tuota vitsiä". Kyllähän hän ihan selvästi sen tajusi, mutta halusi vain ilmaista, miten tyhmänä toista pitää. Oikeasti fiksua olisi ollut vain ohittaa tuo tilanne ja reagoida vasta, jos jotain tätä tapahtuu jatkuvasti tai erityisen törkeästi. Tuolla aiemmin joku sanoi, että tuohan oli juuri fiksusti hoidettu. Minusta ei ollenkaan. Joskus on fiksua pitää vain suunsa kiinni ja leikkiä, ettei huomannut mitään. Ihan turha tarttua noin pieneen juttuun, jos sen voi ohittaa. 

Vierailija
2249/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko hetkeäkään, että Mari olisi jotenkin pakolla tilannut Petrille juoman, jota Petri ei ole halunnut. Veikkaan, että tilanne on ennemminkin mennyt niin, että baaritiskillä Mari on kysynyt Petriltä "mitä sä otat" ja Petri siihen tylsästi todennut, että "ihan sama, tilaa sä". Tai ehdottanut jotain peruskaljaa, johon Mari on todennut, että haluaa jotain parempaa, ja sitten Petri myöntynyt tähän koska ei hänellä ole ollut mitään ideaa itsellään. Jotenkin koko mies tuntuu sellaiselta tyhjältä, tosikolta. Mari on kieltämättä näyttänyt pintapuolisesti happamalta tai jotenkin kauhistuneelta, mutta hänestä näkee, että hän on oikeasti eloisa. Silmissä on loistetta. He eivät vain sovi lainkaan yhteen Petrin kanssa. 

Mari on aika suvereeni noissa ulkomaanjutuissa, kuin kotonaan lentokentällä ja erittäin sujuvalla small talk -maisella englannilla tilaa tarjoilijalta heille molemmille sparkling wine jne. Mies voi kokea itsensä altavastaajaksi, jos ei ole yhtä suvereeni ja turvautua silloin hädissään johonkin typerään pilliheittoon.

En kuullut Marin päättävän tilausta sanaan "please". 

Kuuliko joku muu? Eikös se edelleenkin kuulu englannin kielen oikeaan käyttöön? Ilman please -sanaa kuulostaa tylyltä.

Vierailija
2250/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää kirjoitti:

Huonolta näyttää. Ei taida tulla kenestäkään pareja. Takaisin Lujasti lempeä-psykologi valintoihin, niin menee paremmin. Nyt ei ole yhdetkään valinnat menneet hyvin.

Maaret Kallio vaan ei ole psykologi. Muistaakseni sosionomi pohjalta opiskellut terapeutilla.

Vierailija
2251/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minustakin. Jos toinen heittää huonon läpän, miksi sitä pitää vielä korostaa siten, että "olen paljon parempi kuin sinä, joten en ymmärtänyt ollenkaan tuota vitsiä". Kyllähän hän ihan selvästi sen tajusi, mutta halusi vain ilmaista, miten tyhmänä toista pitää. Oikeasti fiksua olisi ollut vain ohittaa tuo tilanne ja reagoida vasta, jos jotain tätä tapahtuu jatkuvasti tai erityisen törkeästi. Tuolla aiemmin joku sanoi, että tuohan oli juuri fiksusti hoidettu. Minusta ei ollenkaan. Joskus on fiksua pitää vain suunsa kiinni ja leikkiä, ettei huomannut mitään. Ihan turha tarttua noin pieneen juttuun, jos sen voi ohittaa. 

Joskus on jopa kohteliasta ja fiksua nauraa toisen vitseille, joita pitää huonoina vitseinä. Ei aikuista ihmistä kannata alkaa kouluttamaan tai osoittaa suoraan paheksuntaa. Fiksu ihminen tekee keskustelukumppanilleen hyvän olon nauramalla tämän vitselle, kyselemällä aina lisää uteliaana kun toinen kertoo mielipiteistään jne. Sitten kun ollaan oltu parisuhteessa pidempään niin voi virittää keskustelun siitä, että eikö toinen oikeasti hyväksy homoja. Mutta aika ja paikka sille ei ole häämatka eikä ravintolapöytä. Vähän tilannetajua pitäisi olla!

Vierailija
2252/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt Marin reaktiota tuossa tilanteessa. Vaikutti mukasuvaitsevaiselta. Eli on olevinaan suvaitsevainen, mutta ei oikeasti ehkä olekaan ollut juurikaan homojen kanssa tekemisissä vaan on "paperilla" suvaitsevainen. Ainakin mun lähipiirin homot heittää homovitsejä itekin - toki ei mullakaan niitä nyt kymmeniä ympärilläni koko ajan pyöri - eli tunnen vain pienen otoksen.

Mä mittaan oikean suvaitsevaisuuden siinä, ettei edes osallistu miettimään, onko homoilla samat ihmisoikeudet kuin muilla. Mun mielestäni jo se eriarvoistaa. Mutta ei aina myöskään tarvi hyssytellä ja varjella vitsailulta

Siksi tollaiset vitsit kannattaisi jättää sanomatta kunnes tuntee toisen ja tietää että hän ei ole mikään homofoobikko.

Olisi kyllä kieltämättä viisasta varoa uuden ihmisen seurassa uskonnosta, poliittisista asenteista, homoudesta ja vammaisuudesta vitsailua. Sitten kun tuntee toisen hyvin, niin voi sanoa huonojakin vitsejä noista aiheista ilman että toinen loukkaantuu tai että näyttää itse ihan idiootilta. Mutta vasta sen jälkeen kun molemmat tuntee toisen oikean asenteen noita aiheita kohtaan ja näin ollen tajuaa, että kyseessä on puhdas vitsi ja huumori. Jos minulle uusi tuttavuus (mies) sanoisi baarissa ollessamme pillistä tuon gay-kommentin, niin ensimmäinen reaktioni olisi ajatella että ounou tuo mies on joku homofoobikko eli pelkää itsessään mahdollisia homomaisia piirteitä. Tulkintani voisi mennä täysin metsään, mutta niin tulkitsisin, koska en tietäisi hänestä vielä riittävästi. Huumori tarvitsee aina kontekstin onnistuakseen.

Minusta tuo jos jokin on ahdasmielistä ajattelua. Miksi pitäisi loukkaantua siitä, jos jonkun mielestä pilli on vähän gay? Mitä pahaa on pillissä tai homoudessa? Jos sinä tuollaisesta loukkaannut, niin sinustahan siinä homoudessa on jotain vikaa eikä sen sanojan mielestä. 

Vierailija
2253/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten siihen sitten olisi pitänyt reagoida? Minulle jos joku tuntematon treffikumppani sanoisi noin kävelisin pois paikalta. Sen verran vastenmielisenä pidän tuollaista ivailua.

Miksi Marin pitäisi olla ok tuollaisen kanssa?

Vierailija
2254/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että te akateemikot jotka täällä haukutte junteiksi saati muiksi ja ammatteja niin ette selviäisi kuukauttakaan...

Ai miten niin? Tienaan osaston johtajana 5500 euroa ja pärjään sillä oikein hyvin. Sinulla ei ole vaihtoehtoja kuin olla duunari. Minä saan itse valita mikä olen. 

Ja sinähän et syö, tee ostoksia, tykkään elää siivottomassa ympäristössä, et koskaan sairastu, etkä tule vanhaksi, et tarvitse ylipäätään mitään palveluita, joita just nämä halveksimasi duunarit antavat ja mahdollistavat?

Vierailija
2255/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli mieleen tuosta Marin reaktiosta huonoon homo-vitsiin, että Marin läheisissä saattaa hyvinkin olla homoseksuaali, joka on kokenut ympäristön paheksuntaa seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi ja siksi aihe on Marille erityisen arka.

Vierailija
2256/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että te akateemikot jotka täällä haukutte junteiksi saati muiksi ja ammatteja niin ette selviäisi kuukauttakaan...

Ai miten niin? Tienaan osaston johtajana 5500 euroa ja pärjään sillä oikein hyvin. Sinulla ei ole vaihtoehtoja kuin olla duunari. Minä saan itse valita mikä olen. 

Ja sinähän et syö, tee ostoksia, tykkään elää siivottomassa ympäristössä, et koskaan sairastu, etkä tule vanhaksi, et tarvitse ylipäätään mitään palveluita, joita just nämä halveksimasi duunarit antavat ja mahdollistavat?

ps. korjaus: "tykkäät elää siivottomassa ympäristössä"

Vierailija
2257/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo jos jokin on ahdasmielistä ajattelua. Miksi pitäisi loukkaantua siitä, jos jonkun mielestä pilli on vähän gay? Mitä pahaa on pillissä tai homoudessa? Jos sinä tuollaisesta loukkaannut, niin sinustahan siinä homoudessa on jotain vikaa eikä sen sanojan mielestä. 

En väittänyt että olisin siitä loukkaantunut, enkä olisikaan loukkaantunut. Mistä sellaista keksit. Tuo ensimmäinen ounou-reaktioni tarkoitti sitä, että vähän säikähtäisin että en ole kovin kypsän ja aikuismaisen ihmisen kanssa tekemisissä, ja tästä ei siksi ehkä synny parisuhdetta. En siis mitenkään pahastuisi enkä loukkaantuisi vaan vain hieman pettyisin, että tuon kommentin sanoja ei taida olla ihminen, joka on ihan sinut itsensä kanssa. Itselläni on ystävinä useita homoja, ja arvostan heitä, mutta en sovi yhteen ihmisen kanssa, joka ei ole sinut omien homomaisten piirteidensä kanssa (koska mielestäni jokaisessa meissä on hieman homomaisia piirteitä).

Vierailija
2258/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ei ratkaise kaikkea. Kyllä sinunkin pärjäämisesi alkaisi olla heikkoa, kun siistijät, kaupankassat, tehdastyöläiset, raksamiehet, veturinkuljettajat ym. lakkaisivat olemasta. Siinähän sitten yrittäisit taikoa rahoistasi ruokaa jne.

Vierailija
2259/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että kameroiden ulkopuolella Petri on tosi tympeä, mutta kameroiden käydessä esitys päällä. Mari ei pääse samaan moodiin, siksi kestohappamuus. Samanlainen oli kakkoskauden Jouni.

Vierailija
2260/9874 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, joka olisi halunnut, että olisi kuvattu lähempää niitä Esan tekemiä koruja? Aliisa vaikutti tykkäävän ja oli otettu siitä, että Esa oli ne itse valmistanut. Olisin toivonut näkeväni lähempää minkälaisia ne korut oli :)

Ketju on lukittu.