Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Vierailija kirjoitti:
Mulle jäi epäselväksi tilasiko/valitsiko Petri itse sen pillidrinkin vai miten?
En ymmärtänyt Marin reaktiota tuossa tilanteessa. Vaikutti mukasuvaitsevaiselta. Eli on olevinaan suvaitsevainen, mutta ei oikeasti ehkä olekaan ollut juurikaan homojen kanssa tekemisissä vaan on "paperilla" suvaitsevainen. Ainakin mun lähipiirin homot heittää homovitsejä itekin - toki ei mullakaan niitä nyt kymmeniä ympärilläni koko ajan pyöri - eli tunnen vain pienen otoksen.
Mä mittaan oikean suvaitsevaisuuden siinä, ettei edes osallistu miettimään, onko homoilla samat ihmisoikeudet kuin muilla. Mun mielestäni jo se eriarvoistaa. Mutta ei aina myöskään tarvi hyssytellä ja varjella vitsailulta
Mitä ihmettä selität? Suvaitsevainen on mielestäsi sellainen, jonka mielestä homoille kuuluvat samat ihmisoikeudet kuin muillekin. Asia ok. Mari sen sijaan on mielestäsi mukasuvaitseminen eli ei sitten ilmeisesti ole tästä ihmisoikeusasiasta tuota mieltä, ja perustelusi on kai se, että hän ei ole juurikaan homojen kanssa tekemisissä.
Pitäisikö hänen olla ainakin kahden homon kaaso ja pridekulkueen promoottori, jotta hän olisi oikeasti suvaitsevainen eikä ainoastaan esittäisi?
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko hetkeäkään, että Mari olisi jotenkin pakolla tilannut Petrille juoman, jota Petri ei ole halunnut. Veikkaan, että tilanne on ennemminkin mennyt niin, että baaritiskillä Mari on kysynyt Petriltä "mitä sä otat" ja Petri siihen tylsästi todennut, että "ihan sama, tilaa sä". Tai ehdottanut jotain peruskaljaa, johon Mari on todennut, että haluaa jotain parempaa, ja sitten Petri myöntynyt tähän koska ei hänellä ole ollut mitään ideaa itsellään. Jotenkin koko mies tuntuu sellaiselta tyhjältä, tosikolta. Mari on kieltämättä näyttänyt pintapuolisesti happamalta tai jotenkin kauhistuneelta, mutta hänestä näkee, että hän on oikeasti eloisa. Silmissä on loistetta. He eivät vain sovi lainkaan yhteen Petrin kanssa.
Mari on aika suvereeni noissa ulkomaanjutuissa, kuin kotonaan lentokentällä ja erittäin sujuvalla small talk -maisella englannilla tilaa tarjoilijalta heille molemmille sparkling wine jne. Mies voi kokea itsensä altavastaajaksi, jos ei ole yhtä suvereeni ja turvautua silloin hädissään johonkin typerään pilliheittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markuksen Adidaksen verkkaritakki ja Johanna viimeisen päälle tyylikäs vieressä 🙄
Todella onkin tyylikkäät nuo rikkinäiset farkut....
Kauheet teinifarkut, polvesta auki. Ei sovi hänen tyyliin ja ikää on liikaa käyttää risoja farkkuja. Haluaa kai enimmäkseen olla ladylike. Mutta haluaa myös olla kaikkea ja mitä vaan. Tuiskun Antilla on hyvännäköiset viilutetut farkut, mut Johanna. Nou, nou.
Revityt farkut ovat vuosien saatossa muuttuneet niin konservatiiviseksi vaatekappaleeksi, ettei niin vanhaa ihmistä elä edes Tiibetissä, etteikö voisi niitä käyttää.
:'D:'D Olisi se näky, kun kasikymppinen rouva/herra kulkisi risoissa farkuissa. (Henk.koht. olen sitä mieltä että näyttävät karseilta ihan kaikilla, ikään katsomatta)
Vitsit ja tilanteet, jossa kerromme niitä, heijastavat jossain määrin arvomaailmaamme. Petri ilmaisi, että hänen mielestään homoseksuaalisuus ensinnäkin näkyy ulkoisina merkkeinä ja toiseksi sellaisten asioiden näkyminen on epätoivottavaa. Kiusallisesti katseli juomaansa ja koki tarvetta kertoa, että kylläpä tämä on homomaista. Siksikö, ettei ihmiset luule heteromiestä homoksi jos tämä tyytyväisesti juo punaista drinkkiä pillillä? :D Läppähän tuo tietty oli, mutta se ei muuta sitä, että se oli todella tönkkö ja foobinen. Kertoi paljon siitä, mitä miehisyys Petrille on ja millä tavalla hän näkee muut.
Tosi huono match kaiken kaikkiaan, jos suuria eriäväisyyksiä löytyy niin tärkeistä asioista kuin rahankäyttö, lapsien hankkiminen ja suvaitsevaisuus. Mun mielestä Petrin parhaat puolet toisi esiin urheilullinen ja käytännönläheinen nainen, jonka seurassa ei tarvitse varoa vitsien korrektiutta. Marille sopisi rennompi, henkisempi ja hyväntuulisempi mies, jonka seurassa Mari ei olisi noin kireä.
Minulle ei olisi sopinut Petri eikä Mari, en vaan jaksa tajuta tuota alkon vetovoimaa, miten ison merkityksen ja tilan se saa ei-alkoholistienkin elämässä. Miksi pitää joka välissä siemailla jotain tietynlaista alkojuomaa. Aliisa ja Esa keskittyivät hauskanpitoon ja toisiinsa kulisseja rakentamatta. Se oliivipersikkaepisodikin oli sellaista rentoa hörheltämistä.
Kannattaa muistaa, että pariskunnan matkassa on aina mukana myös kuvausryhmä (arviolta 2-3 hlöä) johon pakostikin kiintyy. Siellä ryhmässä voi olla mukana henkilöitä, joiden kanssa on alusta alkaen samalla aaltopituudella ja joiden kanssa voi heittää rentoa läppää ilman väärinymmärryksiä.
Eikös se edellisen kauden Marikin epäillyt Jounin ihastuneen johonkin naispuoliseen kuvausryhmäläiseen enemmän kuin morsiameen?
Tuo Petrin gay-heittokin voi olla heitetty enemmän jollekin samanhenkisellä kuvausryhmäläiselle eikä kuvaavaa kameraa ole välttämättä tullut sen kummemmin edes noteerattua. Kun ei se kamera ole koko aikaa päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esa on mukava ja kunnollinen, mutta omasta mielestäni aivan liian maalainen jotta jutulla olisi tulevaisuutta. Miten on mahdollista että hän oli viimeeksi ollut lentokoneesa pikkulapsena vaikka on työssäkäyvä mies?
On mahdollista ihan helposti. Matkusteluhan ei ole mikään pakollinen asia aikuiselle. Ei edes työssäkäyville. Esaa kiinnostaa ohjelman perusteella remontointi, käsillä tekeminen, leipominen ja muu kotona tapahtuva puuhastelu. Ei silloin välttämättä ole intoa lähteä kiertelemään maailmaa, kun viihtyy paremmin kotona. Itse olen akateemisesti kouluttautunut, työssäkäyvä ja kaupungissa asuva nainen ja olen viimeksi ollut lentokoneessa 16-vuotiaana. Ei vain kiinnosta lähteä ulkomaille. Suomessa on ihan riittävästi nähtävää ja koettavaa.
En ymmärrä näitä ihmisiä jotka ei pidä matlustelusta. Enkä nyt puhu jostain turkin pakettimatkoista. Kyllä kertoo ihmisestä jos ei nauti siitä että näkee erilaistakin kulttuuria kuin Suomen möllöttäjiä, erilaisia ruokia, rakennuksia ym.. Siis miten tuollainen elämys ei voi kiinnostaa?
Voi sitä hankkia kokemuksia muuallakin kuin ulkomailla. Kuinka hyvin sä tunnet kotipaikkasi naapurikuntien nähtävyydet?
Kuulin joskus jonkun kiinalaisen sananlaskun, joka meni suunnilleen tällain: "Jotkut eivät opi tuntemaan toisiaan, vaikka olisivat yhdessä valkohapsisiksi asti; toiset tulevat sydänystäviksi jo ensikohtaamisella."
Eihän se ystävyys- tai rakkaussuhteen solminen ole tietenkään noin yksioikoista, mutta sanonnalla on vinha perä. Ohjelma oli leikattu näyttämään siltä, että kukaan ei tällä kierroksella löytänyt todellista sydänystäväänsä heti ensikohtaamisella eikä ihan heti jälkeenkään. Vain Esa mainitsi olevansa edes ihastunut.
Minua rupeaa mietityttämään että minkälaisia ihmisiä täällä oikein kirjoittelee?? Täällä tehdään Esasta junttia joka ei osaa pukeutua eikä ymmärrä maailman menosta mitään kun ei ole käynyt lentokoneella lentämässä? Petristä jäyhää joka ei anna mahdollisuutta ja naisia verrataan toisiin koko ajan?? Tiedättekö tai tunnetteko te ihmiset näiden ihmisten historiaa koskien töitä, ihmissuhteita, koulutuksia yms?? Kertoo aika paljon teistä kirjoittelijoista sen että katsotte pintaa ainoastaan ja 5 min perusteella teette päätökset millainen ihminen on ollut...ja kaiken lisäksi haukutte duunareita? Sanotaanko näin että jos poistetaan kaikki normaali duunari ammatit kuten poliisit, palomiehet, linja-auto kuljettajat, taksi ja sairaanhoitajat, lähihoitajat, maanviljelijät, veturinkuljettajat? Veikkaan että te akateemikot jotka täällä haukutte junteiksi saati muiksi ja ammatteja niin ette selviäisi kuukauttakaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi biisi mikä soi Marin ja Petrin kohdalla: Is it getting better, do you feel the same :D
No joo, en näe tota pariskuntana. Ihme paritus asiantuntijoilta! Ja mikä urpo toi Petri on: "olisin toivonut että Mari on enemmän samanlainen MINUN kanssani" tai jotain sinne päin. Petri siis haluaa itsensä naispuolisen kopion. Ei halua olla avoin tai tutustua toiseen jos se on erilainen.
Tyypillistä naisten kaksinaamaisuutta, ainakin peukutuksista päätellen. Nimittäin eikös Mari sanonut Petristä lähes täysin samalla tavalla, että häntä harmitti kun Petri ei reagoinut asioihin samalla tavalla kuin hän itse? Molemmat kaipaisi toisen olevan enemmän samankaltainen kuin itse, mutta vain Petri on urpo näin sanoessaan. Hienoa av.
Jep, ja tutkimukset osoittavat, että ihmiset hakevat kumppanissa nimenomaan samankaltaisuutta - ei jännittävää erilaisuutta tai tasapainottavia ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markuksen Adidaksen verkkaritakki ja Johanna viimeisen päälle tyylikäs vieressä 🙄
Todella onkin tyylikkäät nuo rikkinäiset farkut....
Kauheet teinifarkut, polvesta auki. Ei sovi hänen tyyliin ja ikää on liikaa käyttää risoja farkkuja. Haluaa kai enimmäkseen olla ladylike. Mutta haluaa myös olla kaikkea ja mitä vaan. Tuiskun Antilla on hyvännäköiset viilutetut farkut, mut Johanna. Nou, nou.
Tuiskun Antilla?
Mistäköhän takahikiältä sinä olet kotoisin.
Eikö kommentti miellyttänyt Johanna-fania? Espoosta.
Pointti oli, että läskin ei tarttis käyttää kireitä polvesta revittyjä housuja. Nuoruus ei tule takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esa on mukava ja kunnollinen, mutta omasta mielestäni aivan liian maalainen jotta jutulla olisi tulevaisuutta. Miten on mahdollista että hän oli viimeeksi ollut lentokoneesa pikkulapsena vaikka on työssäkäyvä mies?
Onpa outo kommentti. Nykyinen avomieheni oli käynyt vain Ruotsinlaivalla kun alettiin seurustella. Nykyään reissataan ulkomailla keskimäärin kolmesti vuodessa. Useimmiten hän on aloitteen tekijä matkojen suunnitteluissa. Olettaisin että edellinen kumppani ei ollut kiinnostunut matkailusta eikä hän halunnut matkustaa yksin tai kaverin kanssa.
Tekeekö se ihmisestä 'maalaisen' tai kertooko muutenkaan mitään hänen luonteestaan.Kertoo ainakin siitä ettei ole kiinnostunut muista kulttuureista tai kansainvälisyydestä. Edelleen: siinäkään ei ole sinänsä mitään väärää. Jotkut ovat vain tyytyväisiä kun voivat reissaamisen sijaan käydä metsässä ja harrastaa rossfittiä, ja hyvä niin.
Et ole sitten koskaan lukemisesta kuullut? Muihin kulttuureihin voi tutustua myös lukemalla heidän tavoistaan ja käytännöistään. Ei siihen henkilökohtaista kontaktia tarvita. Ja turistirysissä nyt ei edes oikeaa käsitystä maan kulttuurista saa, vaikka menisikin paikanpäälle.
Juuri näin! Oikeasti jostain kulttuurista kiinnostunut ihminen ei tiedontarvettaan lomailemalla täytä, vaan tutkii aihepiiriä tekstien yms. kautta. Esim. Mika Waltari kirjoitti yli 700-sivuisen Sinuhe egyptiläisen käymättä koskaan Egyptissä, ja vaikka kirja on täynnä yksityiskohtia ko. maan historiasta, on siitä löydetty ainoastaan kaksi asiavirhettä. Eli täysin junttia kuvitella, että drinkkien siemailu palmun alla jotenkin imeyttäisi ihmiseen kyseisen maan kulttuurin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Kaikkia nyt ei vaan kiinnosta reissailla ympäri maailmaa. Ei matkustamattomuus tee ihmisestä toista huonompaa. Ihme oletus, että kaikkien pitäisi matkustella.
Toki jokainen saa elää niin kuin parhaaksi näkee, ei se väärin ole. Mietin vain, että onkohan Aliisan kaltaiselle nuorelle naiselle kuitenkaan ihan paras match tuollainen pieksämäkeläinen joka ei ole juuri maailmaa nähnyt. Olisin ainakin itse kauhuissani jos joutuisin yhtäkkiä suhteeseen vahvaa Savon murretta puhuvan ja koko elämänsä kotikylällään pysytelleen ihmisen kanssa.
Itse olen tähän mennessä kauhuissani siitä kuinka muutamat tuntemani monissa maissa ulkomailla työskennelleet ja asuneet ihmiset paljastuneet aivan avuttomiksi ja heidän kanssaan pitäisi kyeteä työskentelemään. Mieluummin sellainen joka hoitaa hommansa hyvin, asiansa hyvin ja ilmaisee itsensä ja tunteensa hyvin, sekä kunnioittaa muita, oli sitten reissannut tai ollut reissaamatta. Reissaaminen ei näemmä lisää fiksuutta millään muotoa.
Vierailija kirjoitti:
Huomasitteko että se pillikohtaus alkoi kun näytettiin Marin v*****tunutta naamaa, siis että oli jo happamana ennen gay-kommenttia. Leppoisa tunnelma honemoonilla tällä parilla..
Näin varmasti oli. En pitänyt Petrin kommentista, mutta ei se Marinkaan reaktio mikään yhteyttä luova ollut. Itse en reagoi huonoihin vitseihinkään noin nuivasti, koska tilanteesta on tosi hankala päästä eteenpäin. Jos vastapuoli heittää junttihuumoria, johon en voi yhtyä, saatan sanoa hymyillen että hyi sua, ei noin saa sanoa. Ja tästä saattaa sukeutua ihan hyväkin keskustelu, kun toisen on helppo hymyillen kysyä, että miksi ei. Tuo tunnetila, jota Marin kommentti ilmensi, oli vain niin tyrmäävä, että ei siinä jäänyt miehelle montaa vaihtoehtoa reagoida. Mutta nämä on hienovaraisia juttuja: kyseistä kohtausta ennen oli saattanut olla jo muutama muu tilanne, jossa Marille oli tullut toivoton fiilis tyypistä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei olisi sopinut Petri eikä Mari, en vaan jaksa tajuta tuota alkon vetovoimaa, miten ison merkityksen ja tilan se saa ei-alkoholistienkin elämässä. Miksi pitää joka välissä siemailla jotain tietynlaista alkojuomaa. Aliisa ja Esa keskittyivät hauskanpitoon ja toisiinsa kulisseja rakentamatta. Se oliivipersikkaepisodikin oli sellaista rentoa hörheltämistä.
.
Tämä. Alkoholin litkiminen alkoi jo ennen häitä. Skumppaa ennen, skumppaa hääjuhlissa ja varmaan jotain muutakin, skumppaa hotellissa, skumppaa ennen nukkumista, yms. Koko ajan alkoholia. Ja matkalla aina alkoholi mukana, kun vähänkin istahtivat, lentokoneessa menomatkalla aloiteltiin. Eiköhän tuollaista tilannetta muuten kestä, kuin humalahuurussa enemmän, tai vähemmän? Mitäs sitten, kun pää selviääkin täysin?
En vaan käsitä tuollaista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasitteko että se pillikohtaus alkoi kun näytettiin Marin v*****tunutta naamaa, siis että oli jo happamana ennen gay-kommenttia. Leppoisa tunnelma honemoonilla tällä parilla..
Näin varmasti oli. En pitänyt Petrin kommentista, mutta ei se Marinkaan reaktio mikään yhteyttä luova ollut. Itse en reagoi huonoihin vitseihinkään noin nuivasti, koska tilanteesta on tosi hankala päästä eteenpäin. Jos vastapuoli heittää junttihuumoria, johon en voi yhtyä, saatan sanoa hymyillen että hyi sua, ei noin saa sanoa. Ja tästä saattaa sukeutua ihan hyväkin keskustelu, kun toisen on helppo hymyillen kysyä, että miksi ei. Tuo tunnetila, jota Marin kommentti ilmensi, oli vain niin tyrmäävä, että ei siinä jäänyt miehelle montaa vaihtoehtoa reagoida. Mutta nämä on hienovaraisia juttuja: kyseistä kohtausta ennen oli saattanut olla jo muutama muu tilanne, jossa Marille oli tullut toivoton fiilis tyypistä.
Minusta tuo sinun soo-soottelusi on ihan samanlainen juttu, kuin mitä Marikin sanoi, eri sanoilla vain. Siis kummassakin tapauksessa vitsiin reagoidaan niin, että itse ollaan fiksumpia ja suvaitsevaisempia ja tyrmätään vitsinkertoja.
Eipä sillä, Petrin vitsi oli minustakin ihan juntti ja olisin itsekin sanonut jotain vastaavaa, sillä en todellakaan halua hiljaisuudella kannustaa tuollaista puhetta.
Olisin itse todella onnellinen sekä Markuksen että Esan kaltaisesta puolisosta, ja uskon että meillä olisi rennon hauskaa yhdessä. Petrin seurassa en osaisi rentoutua, vaan minusta varmaan tulisi esille ne huonoimmat puolet. Mutta se ei tarkoita että hän olisi huono kumppani jollekin muulle, minä vaan muuttuisin jotenkin jännittyneeksi pökkelöksi hänen seurassa, persoonamme ei sopisi yhteen.
Olen akateeminen stadilainen, ja silti olisin hyvin otettu esim. Esan seurasta, olisi vain hienoa että hän on ns. maalainen eikä ole esim. ikinä matkustellut ulkomailla. Tulisin onnelliseksi hänen seurassaan esim. siitä, kun saisin vierestä nähdä hänen iloaan uusien kokemuksien edessä (ulkomailla, lentokoneessa ym).
Veikkaan että te akateemikot jotka täällä haukutte junteiksi saati muiksi ja ammatteja niin ette selviäisi kuukauttakaan...
Ai miten niin? Tienaan osaston johtajana 5500 euroa ja pärjään sillä oikein hyvin. Sinulla ei ole vaihtoehtoja kuin olla duunari. Minä saan itse valita mikä olen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle jäi epäselväksi tilasiko/valitsiko Petri itse sen pillidrinkin vai miten?
En ymmärtänyt Marin reaktiota tuossa tilanteessa. Vaikutti mukasuvaitsevaiselta. Eli on olevinaan suvaitsevainen, mutta ei oikeasti ehkä olekaan ollut juurikaan homojen kanssa tekemisissä vaan on "paperilla" suvaitsevainen. Ainakin mun lähipiirin homot heittää homovitsejä itekin - toki ei mullakaan niitä nyt kymmeniä ympärilläni koko ajan pyöri - eli tunnen vain pienen otoksen.
Mä mittaan oikean suvaitsevaisuuden siinä, ettei edes osallistu miettimään, onko homoilla samat ihmisoikeudet kuin muilla. Mun mielestäni jo se eriarvoistaa. Mutta ei aina myöskään tarvi hyssytellä ja varjella vitsailulta
Mistä sinä tiedät oliko se Petrin homojuttu vitsi vai onko hän oikeasti niin juntti että uskoo siihen? Kyllä suomesta löytyy vielä valitettavan paljon ihmisiä jotka ivaavat homoja ihan tarkoituksella eikä siksi että ovat homoystäviensä kanssa heittäneet samanlaista läppää.
Siksi tollaiset vitsit kannattaisi jättää sanomatta kunnes tuntee toisen ja tietää että hän ei ole mikään homofoobikko.
Kyllä sen verran on avartanut tajuamaan että ihmisen täytyy olla aika junttipulla ja jotenkin estynyt vaikka olisi kiva ihmisenä. En itse haluaisi elää kyllä ainutkertaista elämääni vain Suomen kamaralla möllöttäen.[/quote]
Matkustelemattomuudessa on monien kohdalla varmaan kyse rahasta, eikä haluamattomuudesta reissaamiseen. Kaikilta ei löydy niitä ylimääräisiä tonneja, joita reissaamiseen kuluu.
Ps. Kuinka paljon enemmän asukkaita on Hyvinkäällä kuin Pieksämäellä? Olen aina kuvitellut molempien olevan pikkukaupunkeja.