Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potilastiedoissani oleva asia pilaa elämäni

Vierailija
31.08.2017 |

Minua inhottaa tämä asia niin paljon, että tuntuu, että koko elämäni menee pilalle sen vuoksi. En voi olla ajattelematta sitä, ja asia vaivaa minua niin, että joskus ihan fyysisesti oksettaa ja itkettää.

Siis tämä alkoi siitä, kun tilasin omat potilastietoni nähtäviksi, erään aivan toisen asian vuoksi.
Minua on käytetty hyväksi ollessani nuori. Tämän vuoksi olin totta kai lääkärissä. Nyt jokin aika sitten löysin potilasasiakirjoistani erittäin yksityiskohtaisia asioita tähän liittyen. Siis, lääkärin kirjoittamia kertomuksia noista käynneistä, minusta, minulle tehdyistä tutkimuksista ja tutkimuksissa selvinnestä asioista. Minua kuvotti, inhotti ja iljetti jokainen lause, mutta en pystynyt lopettamaankaan niiden lukemista.

Sen jälkeen itkin monta tuntia. En olisi todellakaan halunnut enää muistaa tuota. Enkä varsinkaan halua sitä, että minusta on olemassa tuollaisia tietoja. Ne eivät enää liity nykytilanteeseeni mitenkään, ja tuosta on aikaa n. 20 vuotta. Silti niin paljon inhottaa, että tuollaisia tietoja minusta on olemassa. Sitten aloin miettimään, että näkeekö sitten nykyäänkin jonkun ihan muun asian vuoksi hoitavat lääkärit nuo jutut minusta?

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkärit ole kiinnostuneita. Hoitajat ovat. On niitä otettu kiinnikin pilvin pimein. Vähän niin kuin poliiseja Mika Myllylän tietojen urkinnasta. Mutta säälu nyt hoitajiakin vähän. Tylsää työtä. Kai sitä voi vähän itseään piristää.

Vierailija
2/91 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei näe kukaan muu ilman lupaasi kuin lääkärit ja hoitajat. Niitä tuskin kiinnostaa ydhen ihmisen stoorit, ovat varmasti vaikka mitä lukeneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on että hammaslääkäriä myöten tiedot nähtävillä. Ihmiset ovat raportoineet ihan neuroottista kohtelua ja vain siksi että heidän masennus jne on noissa raporteissa. Tälle asialle tulisi tehdä jotain ehdottomasti.

Tuli mieleen sekin koulukiusattu poika jonka kiusaajat puuhasivat M1 lähetteen ja poikaparka kärsii siitä statuksestaan lopun elämää. Äivan järjetön tilanne ettei edes KORJATA vääriä hälytyksiä ja diagnooseja pois.

80-90 luvuilla oli Dianan tapauksen imussa meilläkin täällä tapana vaan leimata niitä naisia joille oli tapahtunut vaikka aviorikos ( ukko petti) - no se nainen si äijäpsykiatriltaan mojovia diagnooseja kuten epävakaa, paranoidinen, narsistinen pershäiriö jne. Vaikka naiset reagoivat petturuuteen.

Äijäthän noita tekevät ja hiirimäiset kaikkeen tottelemiseen koulutetut psykiatriemännät! Monenko elämän ovat tuhonneet nämä psykiatrit? Varmaan miljoonan jo.

Vierailija
4/91 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän voi itse valita jopa sen terveyskeskuksen, jonka asiakkaana haluaa olla. Jos vaihdat hoitopaikkaa, niin eihän uudessa paikassa ole vanhoja tietojasi ja jos uusi paikka pyytää lupaa saada vanhat tiedot, niin kiellä se. Tosin en jaksa uskoa, että terveydenhoitohenkilökunnalla olisi aikaa perehtyä noin vanhoihin tietoihin.

Vierailija
5/91 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ovat niin kiireisiä ja niin tottuneita tuollaisiin, että eivät jaksa kaivaa 20v vanhoja juttuja ja ihmetellä niitä. Olen sairaanhoitaja ja niin tavallista on että ihmisille tapahtuu. Kaikkia hoidetaan tämän päivän oireiden mukaan ja vanhoja asioita ei kaivella, ellei pyydetä.

Näemme tosi ikäviä ihmiskohtaloita joka päivä, mutta on pakko keskittyä siihen akuutttiin ongelmaan, terapeutti hoitaa niitä vanhoja juttuja.

Eli turha miettiä sairaushistoriaa, sillä ei kukaan mässäile. Mutta ehkä haluaisit keskustella siitä jonkun kanssa. Psykoterapia on kallista, mutta moni hyötyy siitä ..

Vierailija
6/91 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä ei näe kukaan muu ilman lupaasi kuin lääkärit ja hoitajat. Niitä tuskin kiinnostaa ydhen ihmisen stoorit, ovat varmasti vaikka mitä lukeneet.

Ei tässä nyt ole kyse lainkaan siitä, kiinnostaako niitä vaiko ei.

Tässä on kyse siitä, että minua ällöttää se, että minusta on edelleen olemassa tuollaisia tietoja. Ihan kuin minä en saisi unohtaa sitä? Sain toki asianmukaista apua tuon jälkeen, ja yleisesti koen toipuneeni siitä. En ole myöhemmin sen suuremmin kärsinyt siitä. Mutta tuo tieto siitä, että ne merkinnät noin yksityiskohtaisesti ovat olemassa edelleen... Lukiessani noita jälleen tuntuu, kuin minut olisi raiskattu uudelleen.

Vierailija
7/91 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuoden takaiset tiedot eivät ole sähköisessä järjestelmässä välttämättä.. Kanta-palvelussa ei ainakaan.

Vierailija
8/91 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on että hammaslääkäriä myöten tiedot nähtävillä. Ihmiset ovat raportoineet ihan neuroottista kohtelua ja vain siksi että heidän masennus jne on noissa raporteissa. Tälle asialle tulisi tehdä jotain ehdottomasti.

Hammaslääkärit eivät näe muita terveystietoja.

Vierailija
9/91 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit ovat niin kiireisiä ja niin tottuneita tuollaisiin, että eivät jaksa kaivaa 20v vanhoja juttuja ja ihmetellä niitä. Olen sairaanhoitaja ja niin tavallista on että ihmisille tapahtuu. Kaikkia hoidetaan tämän päivän oireiden mukaan ja vanhoja asioita ei kaivella, ellei pyydetä.

Näemme tosi ikäviä ihmiskohtaloita joka päivä, mutta on pakko keskittyä siihen akuutttiin ongelmaan, terapeutti hoitaa niitä vanhoja juttuja.

Eli turha miettiä sairaushistoriaa, sillä ei kukaan mässäile. Mutta ehkä haluaisit keskustella siitä jonkun kanssa. Psykoterapia on kallista, mutta moni hyötyy siitä ..

No en nyt uskokaan, että kukaan tieten niitä juttuja ihan katsellakseen kaivelisi esiin. Mutta kuten sanoin, ei tästä siitä olekaan kysymys.

Valitettavasti se ei nyt yhtään helpota minun oloani, että on niin tavallista, että ihmisillä on kaikenlaisia asioita sairaskertomuksissaan.

Vierailija
10/91 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tässähän ongelma näyttää olevan se että trauma palautui mieheen noista teksteistä. Oireilusi on aika vahvaa. Tarvitset ammattilaisen apua nyt.

Vierailija
11/91 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltänyt tietojeni näkymiset. eli terveyskeskuksessa näkyy ne käynnit ja sairaalassa omat. Luvalla annan katsoa, jos lääkäri kysyy sairaalatietoja yms. Luulen, että tuo toimii, koska lääkärit ainakin aina kysyvät ennen kuin kaivavat tarvittavat tiedot esiin. Sen olen huomannut, etteivät lääkärit lue kovin pitkälle noita kertomuksia. En tiedä onko siellä jotain tiivistettyjä osioita. Itselläni ainakin monet hoitopaikassa tiedossa olevat asiat eivät ole lääkärillä tiedossa. Eli oletan etteivät he aina lue koko stooria.

Vierailija
12/91 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lääkärit ole kiinnostuneita. Hoitajat ovat. On niitä otettu kiinnikin pilvin pimein. Vähän niin kuin poliiseja Mika Myllylän tietojen urkinnasta. Mutta säälu nyt hoitajiakin vähän. Tylsää työtä. Kai sitä voi vähän itseään piristää.

No, tuosta on muutama hoitaja jäänyt kiinni ja menettäneet oikeutensa. Loput eivät uskalla. Nykyään seurataan tarkasti.

Vierailija
13/91 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en nyt uskokaan, että kukaan tieten niitä juttuja ihan katsellakseen kaivelisi esiin. Mutta kuten sanoin, ei tästä siitä olekaan kysymys.

Valitettavasti se ei nyt yhtään helpota minun oloani, että on niin tavallista, että ihmisillä on kaikenlaisia asioita sairaskertomuksissaan.

No sitten en voi auttaa.

Vierailija
14/91 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tässähän ongelma näyttää olevan se että trauma palautui mieheen noista teksteistä. Oireilusi on aika vahvaa. Tarvitset ammattilaisen apua nyt.

Mihin hemmetin mieheen?

Vierailija
15/91 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et oo tosissas :o Kenenkään sairaskertomukseen ei mennä niin etteikö siitä jää "jälki"!! Hoitajien työ tylsää.Otapa nyt vähän selvää asioista ennen kuiin lauot p..kaa!

Vierailija
16/91 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

o/5

Vierailija
17/91 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä ei saa sieltä pois. Jos asioi julkisessa terveydenhuollossa, niin tiedot ovat siellä ikuisesti. Saat tietysti valita, mitä tietoja siirtyy kanta-arkiston kautta seuraavaan hoitopaikkaan.

Ymmärrän, että asia on raskas, mutta lääkäreitä ei varmasti kiinnosta paskaakaan jotkut hyväksikäytöt. Korkeintaan saattaa katsoa, että onpa sattunut ikäviä asioita ihmiselle, jos asioit siellä.

Vierailija
18/91 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen sairaalassa töissä ja olen ollut terbveysasemalla töissä.

Tkssa tuskin vilkaisin aiempia tietoja, jollei nyt jotaun todella oleellista tarvimnut vanhemmista kertomuksista etsiä, siis hoidon kannalta. Vuosi taaksepäin oli kutakuinkin maksimi mitä edes tarvitsi koskaan.

Sairaalassa olen lastenosastolla, joten jos tulee ihan uusi potilas, katson yleissilmäyksen aiemmista käynneistä ja sosiaalilehden, että saan yleiskuvan lapsen hoitoon osallistuvista ihmisisitsä.

Sinun tapauksesi on sen verran vanha, ettei se ole sähköisessä järjestelmässä, eikä kukaan, ei kukaan henkiläkunnasta niitä tilaa katsottavaksi mistään syystä, eli eivät tule kenenkään silmien alle, vaan lojuvat jossain lukitun arkiston mapissa. Sait ne käsiisi koska erikseen tilasit arkistosi, mutta ei niitä muut lue

Vierailija
19/91 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niitä ei saa sieltä pois. Jos asioi julkisessa terveydenhuollossa, niin tiedot ovat siellä ikuisesti. Saat tietysti valita, mitä tietoja siirtyy kanta-arkiston kautta seuraavaan hoitopaikkaan.

Ymmärrän, että asia on raskas, mutta lääkäreitä ei varmasti kiinnosta paskaakaan jotkut hyväksikäytöt. Korkeintaan saattaa katsoa, että onpa sattunut ikäviä asioita ihmiselle, jos asioit siellä.

Tämä on jotenkin niin sairasta. Tietoja "on pakko" säilyttää ikuisesti, vaikka asianomaiselle itselleen niiden poistaminen olisi helpotus.

Vierailija
20/91 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä enemmän kuulostaa siltä että ne itse tapahtumat ällöttää ja hävettää edelleen paljon ja sitä kautta se että joku saisi tietää niistä. Lääkärit ynnä muut on todellakin nähneet ja kuulleet vaikka mitä eikä mieti tuollaisia mitenkään erityisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi