Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin poikani päiväkirjan...

Vierailija
30.08.2017 |

Ei ole kyllä terveen kirjoittamaa tekstiä. Kukaan ei välitä hänestä, joten hän ei välitä kenestäkään ja kaikkea vastaavaa. Se monologi on kamalaa. Miten tästä voi puhua? Olen liian väsynyt lukemaan enää tänään.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua hävetä pettää poikaasi luottamusta noin? Juurihan todistit että et välitä hänestä kun noin teit! Tuhoat häntä!

Epäilen, että hän jätti sen näkyville tahallaan. Jos haluaa yksityisen voi kirjoittaa google docsiin. Huomasin, että jotain oli vialla.

-ap

Tajuatko että päiväkitja on kirjesalisuuteen verrattava juttu? Se on törkeää että luit. Sinun olisi huomattuasi pitänyt olla lukematta ja korkeintaan sanoa pojalle että huomasit kirjan mutten lukenut. Ja jöttikö sen sinulle tahallaan? Näin luottamus olisi tallella. Nyt osoitit juuri sen mistä poika sinua epäili. Hän sai sinut kiinni. Pahempi homma.

Vierailija
22/55 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä monologi? Haloo! Se on päiväkirja eli ei muiden luettavaksi kirjoitettua tekstiä alunperinkään. Taidat olla vähän pipi päästäsi kun päiväkirjaan ei muka saa juuri monologimuotoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä. Lue. Lapsesi. Päiväkirjaa! Miten tämä on niin vaikea joillekin ymmärtää. Tuo on pahin luottamuksen pettäminen, minkä voi tehdä. Äitini luki päiväkirjani kun olin teini, en pysty vieläkään luottamaan häneen.

Vierailija
24/55 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluampuja matskua!

Vierailija
25/55 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko poikasi teini? Teini-ikään kuuluu angstaaminen ja itsensä sekä paikkansa löytäminen ja tuntuu ettei kukaan tajua jne mutta se voi olla myös oikeaa masennusta tai koulukiusaamista mitkä pitää ottaa vakavasti. Koita udella pojalta asioita ja piristää häntä mutta älä kerro että luit hänen päiväkirjaansa äläkä jatkossa lue enempää.

Päivämäärien mukaan hän on kirjoitellut jokapäivä.

-ap

Vierailija
26/55 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletyt tunteet sisälläin kirjoitti:

Ketään ei voi pakottaa olemaan iloinen. Etenkin jos on huolia. Pitäisi olla iloinen siksi, ettei jollekin toiselle tule paha mieli? Et varmasti tarkoittanut näin, mutta jotkut ovat oikeasti niin empatiakyvyttömiä ja vaativat sinulta jotain -jopa piilottamaan tunteesi.

Se on terveellisempää, että tuntee mitä tuntee ja hyväksyy ne, kuin teeskentelee jotain. Teeskentelemällä ja kieltämällä saa itselleen päävaivoja.

Ei ole tarkoitus pakottaa iloiseksi. Auttamaan kannattaa pyrkiä.

-ap

Vierailija
27/55 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua hävetä pettää poikaasi luottamusta noin? Juurihan todistit että et välitä hänestä kun noin teit! Tuhoat häntä!

Epäilen, että hän jätti sen näkyville tahallaan. Jos haluaa yksityisen voi kirjoittaa google docsiin. Huomasin, että jotain oli vialla.

-ap

Tajuatko että päiväkitja on kirjesalisuuteen verrattava juttu? Se on törkeää että luit. Sinun olisi huomattuasi pitänyt olla lukematta ja korkeintaan sanoa pojalle että huomasit kirjan mutten lukenut. Ja jöttikö sen sinulle tahallaan? Näin luottamus olisi tallella. Nyt osoitit juuri sen mistä poika sinua epäili. Hän sai sinut kiinni. Pahempi homma.

Kannattaa lukea laki tarkemmin.

Vierailija
28/55 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lukee luvatta  toisten päiväkirjaa, on sietämätön kyylä.Jotain häpyä.

Muuten, isäni joka oli v  1925 syntynyt maajussi ja erämies  eikä juuri koulujakaan käynyt kirjoitti koko ajan päiväkirjaa.Muutama rivi mutta kirjoitti kuitenkin. Kerran sanoi mulle että saat kyllä lukea niitä kirjoja.

Vierailija
29/55 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinne päiväkirjaan kirjoittaa dialogia? Ja keiden välistä? Omien sivupersoonien? Eikö se olisi vielä huolestuttavampaa?

Vierailija
30/55 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisit ja halaisit poikaa ja antaisit pusun poskelle, sanoisit että "äiti rakastaa sua". Juttele ja kysele miten menee, miten päivä meni..kuuntele.  Semmoista ne teinit tarvitsee. Ja yhdessä tekemistä. Vaikka leffaan menon tai monopolin pelaamista. Meillä on vanhin nyt 18 v. Tulee ja ottaa kaulasta ja sanoo hempeästi "äiti".

Eikä kenenkään päiväkirjoja saa lukea. Tai ainakaan paljastaa lukeneensa. Muista edes jälkimmäinen.

terv. N44 v, neljä teiniä ja taapero.

Vierailija
31/55 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin heti lähdetään levittämään kaikki tiedot nettiin.

Vierailija
32/55 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi yleensä keskustella poikasi kanssa enemmän. Älä mainitse lukemisestasi mitään.

Vierailija
33/55 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit mun äitini, luotto menisi nyt lopullisesti. Isäni aikanaan luki mun KAIKKI viestit puhelimestani takavarikoinnin yhteydessä, olin viestinyt kaverilleni pahaa oloani ja sitä mitä kotona tapahtuu. Seuraus: 4kk arestia, selkäsauna, isä poisti puhelimesta kaikkien muiden paitsi omansa ja äitini numeron. Olin tuolloin 16. Luottamus meni täysin.

Vierailija
34/55 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsivain kirjoitti:

Jos olisit mun äitini, luotto menisi nyt lopullisesti. Isäni aikanaan luki mun KAIKKI viestit puhelimestani takavarikoinnin yhteydessä, olin viestinyt kaverilleni pahaa oloani ja sitä mitä kotona tapahtuu. Seuraus: 4kk arestia, selkäsauna, isä poisti puhelimesta kaikkien muiden paitsi omansa ja äitini numeron. Olin tuolloin 16. Luottamus meni täysin.

No huhhuh. Oletko sen jälkeen ollut misssään väleissä isäsi kanssa?

Vierailija
35/55 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä monologi? Haloo! Se on päiväkirja eli ei muiden luettavaksi kirjoitettua tekstiä alunperinkään. Taidat olla vähän pipi päästäsi kun päiväkirjaan ei muka saa juuri monologimuotoinen.

Niin, olisihan se enempi huolestuttavaa jos siellä käydään dialogia tai vielä isomman porukan välistä keskustelua.

Vierailija
36/55 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitsivain kirjoitti:

No huhhuh. Oletko sen jälkeen ollut misssään väleissä isäsi kanssa?

Enpä juuri. Vain jos oikeasti on ollut pakko. Lähdin kotoa kun täytin 18v, (salaa koska ei olisi antanut) siitäkin alkoi paskamyrsky jossa haukkui mut ja sukunsa...

Vierailija
37/55 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se oli pojan avunhuuto ja halusi, että ongelmiin puututaan! Mitä tekee äiti? Ei jaksa tehdä mitään, kun on väsynyt. Poikaparka.

Vierailija
38/55 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsivain kirjoitti:

Nyt voit kyllä syyttää ihan itseäsi. Kotiasioista ei mun mielestä pidä juoruta. +olisit sitten edes pitänyt näppäinlukkoa.

Vierailija
39/55 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkirja pojalla. Tuo on huolestuttavaa.

Huolestuttavampaa on, että edelleen selvästi kasvatetaan poikia kieltämällä heiltä itseilmaisu ja itsereflektio. Ei ihme, että Suomessa se on edelleen tyypillisesti mies, joka humalassa ajaa perheen hankeen ja vetää itsensä kiikkuun.

Vierailija
40/55 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitsivain kirjoitti:

Nyt voit kyllä syyttää ihan itseäsi. Kotiasioista ei mun mielestä pidä juoruta. +olisit sitten edes pitänyt näppäinlukkoa.

Kotiasioista ei pidä juoruta, vaikka lapset joutuvat kärsimään huonoissa oloissa, kestämään henkistä ja fyysistä väkivaltaa? Vau. Tervettä.