Jos saisitte yhtä-äkkiä 100 000 e tilille mitä tekisitte?
Kommentit (22)
Ostaisin niin monta pulloa viinaa, että sitä riittäisi. Ja sitten vielä yhden pullon.
Sijoittaisin nuo rahat ja lopettaisin kuukausittaisen säästämisen. Osingot menisi lomabudjettiin ja säästämisen sijaan käyttäisin palkkaa elintason nostamiseen.
Maksoin velkani ja ostin asunnon, jota remontoin. Ei siis pelkkä haave minun kohdallani.
Lakkaisin vinguttamasta luottokorttia.
Maksaisin asuntolainan pois. Ja tulevan talven Vietnamin matkan, ei tarttis käyttää siihen veronpalautuksia. Vielä
jäisi pari tonnia, ne säästöön.
Velat pois ja loppuosan turvin saisi riittävän ison lainan omakotitaloa varten :)
Maksaisin anopin sairaalalaskun ja ehkä muutaman kaverin lainan ja iso osa menisi asuntolainaan ja pienen summan säästäisin johonkin matkaan tms. Ja jotain laittaisin hyväntekeväisyyteen.
Söisin tuolla rahalla tuhat (1000) kuukautta.
Hoitaisin terveyteni kuntoon ja sijoittaisin osan, sekä tekisin yhden pitkän matkan. Siihenhän tuo jo menisikin.
Laittaisin hanskat jalkaan ja pussilakanan päähän, lausuisin Kalevalaa ja astuisin vain joka toisella askeleella matolle. Keittiössä joisin uunipelliltä teetä ja söisin leppäkertun.
Itse asiassa sain tuota kokoluokkaa olevan perinnön nuorena opiskelijana. Sijoituksiin se meni, kuten olin aiemminkin tehnyt ylimääräisille säästöille. Toki olen jatkanut osakesäästämistä näin myöhemminkin ja alkaa olla melko mukava pesämuna kerättynä. Luultavasti työnteosta tulee vapaaehtoista siinä 40-50 -ikävuoden välillä riippuen hieman markkinoiden kehittymisestä.
Sain pari viikkoa sitten lähes tuon verran kun myin sijoitusasunnon pois. Ostin mustikkaviinerin.
Antaisin jokaiselle lapselleni 10 000€, maksaisin 50 000€ asuntolainaa pois ja 10 000€ jäisi seuraavaa matkaa varten. Siinäpä se, hetkessä "tuhlattu"
Tai sitten ottaisin vähän lisää velkaa, ostaisin sijoitusasunnon ja vuokralainen tuplaisi muutamassa vuodessa tuon pääoman:)
Maksaisin opintolainan pois ja opiskelisin loppurahalla. Tosin ihan rehellinen ollakseni, lahjoittaisin kyllä osan paikalliselle kissahoitolalle.
Remppaamme vanhaa hirsitaloa, joka on aikas huonossa kunnossa eikä sen laittamisessa välillä ole mitään järkeä. Vaikka aina olen haaveillut hirsitalosta, on tuo sellanen rytökasa, että se pistettäisiin maan tasalle heti, nauraisin paskaista naurua ja tilalle tulisi joku valmistalopaketti
En tiedä. Sain vähän tuota suuremman perinnön ja ostin kakkosasunnon.
Lainat on loppusuoralla muutenkin.
Varmaan osakkeisiin tai sijoitusasuntoon menisi.
Vois ostaa kaksion Helsingistä kivalta alueelta. Alkuun sitä voisi vuokrata, sitten lapset voisivat asua siinä opiskeluaikojaan (jos opiskelevat Helsingissä) ja lopulta, kun ei enää tarvita omakotitaloa, vois muuttaa sinne itse. 100 000 ei kyllä riitä kaksioon Helsingissä, että enemmän tarvis.
Varmaan siis sijoitettaisiin iso osa ja matkusteltaisiin lopuilla. Ehkä ostettais kakkosauto, kun nuoriso kohta aloittelee autokoulujaan.
Ostaisin järvenrantaa niin paljon kuin rahalla saa. (n.50-300m sijainnista riippuen...)