Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Argh tuore anoppi vei minut lastentarvikekauppaan...

Vierailija
30.08.2017 |

Ollaan hiljattain menty naimisiin, ja olen oikeastaan vasta nyt tutustunut miehen äitiin paremmin. Ihan ok tyyppi tuo on vaikuttanut olevan. Hän ehdotti, että viettäisimme kaksistaan päivän shoppaillen ja ulkona syöden jne, ja ajattelin, että mikäs siinä, kiva idea tehdä kaksisteen jotain kivaa. No käytiin jossain sisustuskaupassa ja kahvilla ja anoppihan se sai päähänsä viedä minut johonkin sellaiseen lastentarvikekauppaan. Ja rupesi hypistelemään vauvatarvikkeita ja vaunuja ja höpöttömään että miten ihania nämä ovat ja miten ihana olisi saada lapsenlapsi ja loi minuun merkitseviä silmäyksiä. What :0 ??? Olen 41-vuotias, ja mies on 45-vuotias, lapsettomia olemme siis molemmat, ja mies siis anopin ainoa lapsi. Ja anoppi on 65-vuotias, ja aivan skarppi, jäämässä vasta eläkkeelle kohta. En varmaan ole enää siinä ilmeisimmässä lastentekoiässä :D ... En tajua. Pitääkö tässä alkaa kestää tuon tason vittuilua anopin suunnalta..

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette varmaan sitten tarvitse perintöä kun ette jatka sukua.....

Vierailija
22/137 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kuuntelin anopin (piilo)vittuilua kymmenisen vuotta. Nyt kun meillä on lapsi, käymme todella harvoin anoppia tapaamassa - ehkä viisi kertaa vuodessa. Kannattaisi osata käyttäytyä.

Onko sinulla hyvä mieli, kun tuon kirjoitit? Vieraannuttamisesta on puhuttu vanhempien kohdalla, voihan vieraannuttamista tapahtua myös suhteessa isovanhempiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kuuntelin anopin (piilo)vittuilua kymmenisen vuotta. Nyt kun meillä on lapsi, käymme todella harvoin anoppia tapaamassa - ehkä viisi kertaa vuodessa. Kannattaisi osata käyttäytyä.

Onko sinulla hyvä mieli, kun tuon kirjoitit? Vieraannuttamisesta on puhuttu vanhempien kohdalla, voihan vieraannuttamista tapahtua myös suhteessa isovanhempiin.

Itseasiassa on ;).

Vierailija
24/137 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti se ei ollut vihjaus, että olisipa poika ottanut nuoremman vaimon.

45-vuotias mies ei mitään kaksikymppistä taida saada tai haluta...

Ohoh, mikäs onkaan ikäero Salella ja Jennillä?

Vierailija
25/137 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei se varmasti ole ilkeilyä, ainoastaan kova toive ja unelma saada lapsenlapsia. Sano hänelle suoraan, että ette aio hankkia lapsia. Mutta hiukan nyt myötätuntoa kehiin, asia voi olla hänelle aika kipeäkin. 

Tietenkään en tällä sano, että tuo oli fiksu veto anopilta, mutta miksi ihmeessä koet sen ILKEILYKSI? 

Siksi, että olen 41-vuotias. Ap.

Niin? Anoppi toivoo lastenlapsia ja tietää, että olet iässä jossa niitä ehkä voi vielä saada mutta nyt olisi jo kiire. En itsekään tajua mikä tuossa oli muka ilkeilyä. Tahdintonta käytöstä toki, mutta ei ilkeyttä, pikemminkin epätoivoa.

Vierailija
26/137 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää, miten hän (piilo)vittuili ja ajatteliko miehesikin, että äitinsä vittuili?

Vierailija
27/137 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olisi ottanut ilkeilynä. Anoppi haluaisi lapsenlapsen ja on sitä mieltä, että pystyisit siihen. Paras kaverini sai ensimmäisen 43v, terve lapsi ja todella rakastettu.

Vierailija
28/137 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti se ei ollut vihjaus, että olisipa poika ottanut nuoremman vaimon.

Poika on 45-vuotias, joten hänellä on ollut vuosikymmeniä aikaa etsiä itselleen nuori vaimo. Olisi aloittanut teininä.

Vierailija
29/137 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ollenkaan näitä moukkia, jotka pistävät nokkansa toisten ihmisten yksityisasioihin. Olkoot sitten äitejä tai anoppeja tai ketä tahansa. Miksi pitää udella tai vihjailla. Jos joku toivoo itselleen lapsenlapsia niin se on tasan oma ongelma. Kyllä ihmiset kertovat, jos on jotain kerrottavaa. Samoin ihmettelen näitä neuvonantajia, jotka jakelevat neuvoja ja ohjeita vaikka ei ole pyydettykään. Ei ole ilmeisesti omassa elämässä tarpeeksi sisältöä. Sekin on tietysti turhaa, että minä sitä ihmettelen. Yritän pysyä kaukana tällaisista ihmisistä. Minulle opetettiin jo lapsena, että on epähienoa udella yksityisasioita.

Vierailija
30/137 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei se varmasti ole ilkeilyä, ainoastaan kova toive ja unelma saada lapsenlapsia. Sano hänelle suoraan, että ette aio hankkia lapsia. Mutta hiukan nyt myötätuntoa kehiin, asia voi olla hänelle aika kipeäkin. 

Tietenkään en tällä sano, että tuo oli fiksu veto anopilta, mutta miksi ihmeessä koet sen ILKEILYKSI? 

Niin? Anoppi toivoo lastenlapsia ja tietää, että olet iässä jossa niitä ehkä voi vielä saada mutta nyt olisi jo kiire. En itsekään tajua mikä tuossa oli muka ilkeilyä. Tahdintonta käytöstä toki, mutta ei ilkeyttä, pikemminkin epätoivoa.

Samaa mieltä, ei minusta mitään ilkeilyä. Halusi näin osoittaa, että jos lapsia aiotte, alkaa olla kiire. Asia on vaikea ottaa puheeksi ja hän  toimi kyllä tökerösti, mutta virheitä sattuu ihmisten välillä.

Olen näin vanhempana ihmisenä kuullut eräässä kaupassa myyjän kehuvan minulle jostain tavaraa, että tämä sitten kestää loppuiän. Otanko sen (piilo)vittuiluna, en vaan typeryytenä. 

Vierailija
31/137 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitte keskustelleet asian selväksi. Itse kärsin lapsettomuudesta mutta sainkin yhden 39 vuotiaana. Olen jo ilmoittanut omalle ainokaiselleni, että haluan lapsenlapsia. Se tuli ihan luonnostaan ja sen tajutessani jouduin selittelemään asiaa ja sanomaan, ettei asia oikeastaan kuulu minulle. En halua painostaa ttai puuttua siihen. Mutta en voi sille mitään, että toivoisin paljon lapsenlapsia. Toivoin itselleni paljon lapsia, mutta niitä ei tullut. En usko, että anoppi tarkoittaa painostaa. Hän vain ajattelemattomuuttaan ilmaisee toiveensa, niin kuin minäkin omalle lapselleni joka ei ole edes lapsenteko iässä. Vanhemmilla on oikeus toivoa lapsenlapsia.

Eiköhän siinä ole pieni ero että anoppi kahvilassa katselee lapsia ja puolivahingossa toteaa että lapsenlapset olisi mukavia ja siinä että vie yli 40 -vuotiaan uuden miniän lastentsevikekauppaan katselemaan tavaroita ilman että kummallakaan on sinne mitään asiaa

Vierailija
32/137 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi on vielä sitä ikäluokkaa, jolle naimisiinmeno tarkoittaa melkein automaattisesti lastentekemistä. Jos vielä tarve saada lapsenlapsi on oikein kova, harkintakyky pettää helposti. Kannattaa laittaa tuo hupsuuden piikkiin ja jättää huomiotta. Jos alkaa toistua, niin vakavasti puheeksi anopin kanssa.

Tilanne on sikäli tuttu, että oma äitini teki vähän vastaavaa mulle, kun menin 45-vuotiaana naimisiin. Ja äidillä sentään oli tasan tarkkaan tiedossa mun lapsettomuuteni syyt ja diagnoosi. Jotenkin ajatus pienten jalkojen tepsutuksesta sekoittaa joiltakin ihmisiltä pään ihan totaalisesti.

Vierailija
33/137 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, ei minusta mitään ilkeilyä. Halusi näin osoittaa, että jos lapsia aiotte, alkaa olla kiire. Asia on vaikea ottaa puheeksi ja hän  toimi kyllä tökerösti, mutta virheitä sattuu ihmisten välillä.

Olen näin vanhempana ihmisenä kuullut eräässä kaupassa myyjän kehuvan minulle jostain tavaraa, että tämä sitten kestää loppuiän. Otanko sen (piilo)vittuiluna, en vaan typeryytenä. 

Koulutettuna aikuisena ihmisenä tiedän kyllä yhtä sun toista ihmisen biologiasta, kuten esimerkiksi sen yleisesti tunnetun tosiasian että naisen hedelmällisyys laskee iän myötä. En tarvitse anoppia kertomaan asiaa minulle kun olen 41-vuotias, enköhän ole jo ennestään tiedostanut tuon faktan. Ap.

Vierailija
34/137 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mennä 41v iässä naimisiin, jos ei ole lapsia  tulossa? Sitähän se anoppi ajatteli.

Vierailija
35/137 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mennä 41v iässä naimisiin, jos ei ole lapsia  tulossa? Sitähän se anoppi ajatteli.

Ja päätti sitten vittuilla asiasta viemällä minut vaunukauppaan...? Ap.

Vierailija
36/137 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en olisi ottanut ilkeilynä. Anoppi haluaisi lapsenlapsen ja on sitä mieltä, että pystyisit siihen. Paras kaverini sai ensimmäisen 43v, terve lapsi ja todella rakastettu.

Onko ap joku anopin lastenlasten-tekokone vai?

Vierailija
37/137 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa nähdä tuota ilkeilynä.

Vierailija
38/137 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja päätti sitten vittuilla asiasta viemällä minut vaunukauppaan...? Ap.

Huoh. Täällä on jo sata kertaa selitetty, ettei kyse ole lainkaan välttämättä vittuilusta. Mutta sinä olet näemmä niitä ihmisiä jotka haluavat nähdä kaikkialla ilkeilyä ja pahantahtoisuutta. Ei jaksa vääntää, jos ei kiinnosta edes yrittää ymmärtää.

Vierailija
39/137 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy anopilta, miksi vei sinut sinne? Olisi oikeasti mielenkiintoista tietää, mitä hän vastaa. Tulisiko joku vittuiluvastaus vai olisiko oikeasti pahoillaan, että on loukannut.

Vierailija
40/137 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille, että sulta on poistettu kohtu

Juuri näin! Muista myös kertoa, että miehesi pakotti sinut poistattamaan kohtasi ja sitten kaivat sen käsilaukustasi ja rupeat itkemään hysteerisesti...