Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joka viides kesätyöntekijä oli tänä vuonna nollatuntisopimuksella

Vierailija
29.08.2017 |

Viimevuonna vain joka kymmenes. Mitä ajatuksia se herättää?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista

Vierailija
2/67 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyö pitäisi kieltää lailla. Ottakoot yritykset ennemmin määräaikaisia jos tarvitsevst työvoimaa. Vuokratyö on työmarkkinoiden syöpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa nuorten puolesta. Koko ajan joutuu olemaan lähtövalmiudessa tuleeko käsky töihin vai ei. Käsittämätöntä, että tuollaisia sopimuksia edes sallitaan.

Vierailija
4/67 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua harmittaa nuorten puolesta. Koko ajan joutuu olemaan lähtövalmiudessa tuleeko käsky töihin vai ei. Käsittämätöntä, että tuollaisia sopimuksia edes sallitaan.

No eikä tarvitse. Työvuorot kuuluu ilmoittaa ainakin kaksi viikkoa etukäteen.

Vierailija
5/67 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo tieto on peräisin?

Vierailija
6/67 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratyö pitäisi kieltää lailla. Ottakoot yritykset ennemmin määräaikaisia jos tarvitsevst työvoimaa. Vuokratyö on työmarkkinoiden syöpä.

Määräaikaista ei voi ketjuttaa. Jos ei tiedä onko firma ensi vuonna pystyssä, ei voi palkata vakituista. Vuokratyö on seuraus liittojen kiristyvästä otteesta ja jouston puutteesta työsopimuksissa.

Nollatuntisopimus ei tarkoita nollaa tuntia. Se turvaa työnantajan siitä tilanteelta, ettei töitä vaan ole tarjota. Se myös antaa valauden antaa sille reippaammalle työntekijälle enemmän tunteja.

Lapseni on nollatuntisopparilla ja toinen vuokrafirman kautta. Molemmat opiskelijoita. Saavat tunteja niin paljon kun perä kestää, ei ole syytä valittaa.

Vierailija
8/67 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaikki 25h/vk, eikä tasan kannattanut tarjota enempää tai toivoa lisäavuksi saikku tapauksissa. Myös kaikki festarit meni edellä joten viikonloput pitäisi saada vapaaksi ja juhannuksenahan ei luonnollisesti sovi tulla myöskään töihin.

Av-palstan tuntien, on tarpeellista sanoa ettei näihin kaikkiin ole luonnollisestikaan suostuttu, mutta se on vain lisännyt vastahakoisuutta töihin tulemisesta ja työpanos silloinkin kun siellä ollaan, on olematonta.

Vierailija
9/67 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vuokratyö liittyy nyt tähän aiheeseen?

Vierailija
10/67 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma. Siinä poimitaan jyvät akanoista. Kun pari kertaa on pyydettäessä tullut, niin seuraavassa vuorolistassa onkin jo vakiovuorot.

- kusipäisimmät firmat.

Vierailija
11/67 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yrittäjänä olen siirtynyt vuokratyövoimaan. Tänä päivänä kun ei uskalla palkata ketään koska huonoa työntekijää ei niin vain potkita pihalle. Feikkisaikuttajia on vaikka kuinka paljon, johan se tälläkin palstalla nähtiin kun ihmiset vastas pitävänsä silloin tällöin "omaa lomaa" työnantajan piikkiin.

Tarpeeksi kovat maksut muutenkin niin en ala ottamaan lisäriskejä!

Vierailija
12/67 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänä vuonna kaikki 0-tuntisopimuksilla. Aamuisin oli nimenhuuto jolloin kaikki tuli paikalle, ja me valittiin sitten päivän työntekijät ja loput sai lähteä kotiin. Sitten kun tuntui siltä ettei sillä päivällä tarvittu enää niin paljon apua, sanottiin vain jollekin että voi lähteä kotiin siltä seisomalta ja tulee takaisin seuraavana aamuna katsomaan jos voidaan tarjota lisää.

Koko systeemi toimi loppujen lopuksi varsin hyvin. Ensimmäinen kesä 12 vuoteen kun ei tullut yhtään saikkua. Tai nojaa, pari oli vähän nuhassa töissä mutta ne lähetettiin kotiin eikä enää otettu töihin sen jälkeen.

Vierailija
13/67 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella ja osa on ihan ilman palkkaakin saadakseen työkokemusta. Tiedän pari jotka ovat vielä hyvin onnellisia siitä palkattomasta työpaikasta.

Vierailija
14/67 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yrittäjänä olen siirtynyt vuokratyövoimaan. Tänä päivänä kun ei uskalla palkata ketään koska huonoa työntekijää ei niin vain potkita pihalle. Feikkisaikuttajia on vaikka kuinka paljon, johan se tälläkin palstalla nähtiin kun ihmiset vastas pitävänsä silloin tällöin "omaa lomaa" työnantajan piikkiin.

Jännä ja minä työttömänä olisin valmis tekeen vaikka mitä työnantajan eteen. Lojaali ja liian vanha.

Vierailija
15/67 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se vuokratyöntekijä pärjää? Vai kiinnostaako se edes?

Vierailija
16/67 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kaikki 25h/vk, eikä tasan kannattanut tarjota enempää tai toivoa lisäavuksi saikku tapauksissa. Myös kaikki festarit meni edellä joten viikonloput pitäisi saada vapaaksi ja juhannuksenahan ei luonnollisesti sovi tulla myöskään töihin.

Av-palstan tuntien, on tarpeellista sanoa ettei näihin kaikkiin ole luonnollisestikaan suostuttu, mutta se on vain lisännyt vastahakoisuutta töihin tulemisesta ja työpanos silloinkin kun siellä ollaan, on olematonta.

Meillä ainakin oli sellaisia kesätyöntekijöitä, jotka ymmärsivät, että joka viikonloppua ei voi saada vapaaksi. Yksikin tyttö oli ihan vaivautunut, kun toivoi toista viikonloppua loppukesällä vapaaksi, kun oli alkukesällä yhden viikonlopun jo saanut. Mutta kyllä esimies ilman muuta sen oli antanut, kun oli muuten ollut jo monta viikonloppua peräkkäin töissä. Ja muutenkin hyvä työntekijä. 

Ehkä teillä on perehdytyksessä jotain vikaa, jos saatte töihin vain ne festarilaahustajat. 

Vierailija
17/67 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.teamliitto.fi/?x32730=19863164

https://www.proliitto.fi/uutiset/tyomarkkinat/kesaduunari-saa-nolla-tun…

https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3768651-nollatuntisopimusten-maa…

Meinaatko että kaikki Suomen kesätöissä olleet soitti kesäduunari-infoon? Otsikko on äärimmäisen harhaanjohtava.

Vierailija
18/67 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.teamliitto.fi/?x32730=19863164

https://www.proliitto.fi/uutiset/tyomarkkinat/kesaduunari-saa-nolla-tun…

https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3768651-nollatuntisopimusten-maa…

Meinaatko että kaikki Suomen kesätöissä olleet soitti kesäduunari-infoon? Otsikko on äärimmäisen harhaanjohtava.

Huoh, pahoittelut huonosta ulosannista. Piti olla:

Meinaatko että kaikki kesätöissä olleet soitti infonumeroon? Ketjun otsikko on harhaanjohtava

Vierailija
19/67 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vuosia nollasopimuksella töissä, se oli juuri parasta! Saatoin kesällä pitää enemmän vapaapäiviä, mutta pääsääntöisesti töitä riitti hyvin :)

Vierailija
20/67 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ensi kesänä siirrytään tekemään vain nollatuntisopimuksia.

Olemme palkanneet kesureita jo 20 vuoden ajan. Tämä kesä oli kyllä pohjanoteeraus.

Tällaista tuli esiin.

-Vaadittiin korvaamaan työmatkoja, kun työskentely oli eri pisteessä ( joka oli kyllä mainittu suullisesti sekä työsopimuksessa).

- Tultiin krapulassa/laskuhumalassa töihin

-Annettiin sukulaisille itse keksimiä alennuksia

- Festarit ynm. isot konsertit yllättäen ollaankin sairaana.

Eli jatkossa luotettavat ja ahkerat saavat kyllä tunteja, sillä töitä riittää! Reilua vai mitä?

-Jos irtisanot jonkun lusmun koeajalla saat äkäiset vanhemmat kimppuusi.