Mieheni mielestä kihlasormus ei saa maksaa yli 3000e
Mieheni mielestäni kihlasormukseen ei voi laittaa yli 3000 euroa. Mitä ihmettä teen, kun oma maku on sellainen, että haluan näyttävän ja laadukkaan sormuksen. Olen sanonut, että kun aika koittaa, voin itse maksaa erotuksen/loput sormuksesta. Tämä ei kuitenkaan käy, sillä mies haluaa kosinnan olevan yllätys ja sormuksen olevan hänen valitsemansa.
Mitä ihmettä teen, jos/kun sormus ei ole miellyttävä? En halua kantaa (toivottavasti) lopun elämää sormusta, josta en itse tykkää.
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Jos googlettaa average engagement ring price europe saa selville, että sormusten keskihinta on 4000€. En sano mitään, totean vain.
Mihin nuo sormukset päätyvät jos puolet eroaa, saati sitten avoparien sormukset... jotain järkeä mihin rahansa hukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sormushan on koko hommassa se tärkein. Sitä paitsi kyllä 3000e saa jo näyttävän rinkulan.
Sanoiko ap että tärkein? Ei.
Lue rivien välistä, pölvästi.
Vierailija kirjoitti:
Kuukausipalkka kihlasormukseen ja min vuosipalkka häihin, jos yhtään tyyliä.
Luottotiedottomilla pissiksillä näin tietenkin onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos googlettaa average engagement ring price europe saa selville, että sormusten keskihinta on 4000€. En sano mitään, totean vain.
Mihin nuo sormukset päätyvät jos puolet eroaa, saati sitten avoparien sormukset... jotain järkeä mihin rahansa hukkaa.
Ihan sinne samaan paikkaan kuin ne halpissormuksetkin. Ei kallis sormus tarkoita lyhyttä liittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, paljon on miehesi kuukausipalkka verojen jälkeen? Entä sinun?
Miehelle jää käteen noin 3000e/kk. Itse olen opettaja, minulle jää vähän alle 2000e/kk.
Olen valmis säästämään sormukseen. Jos sille laskee päivähinnan, ei se kovin kalliiksi tule. Minulle sormuksella on suuri merkitys.
-ap
Siis, olet opettaja ja sinulle jää vähän alle 2000 e/ kk ? Minä olen siivooja ja minulle jää vähän yli 2000 e/ kk.
Peruskoulussa alakoulun luokanopettajan palkka ei ole mitenkään suuri. Yläkoulun ja lukioiden aineopettajien on selkeästi parempi, kuten myös amk/ammattikoulun opettajien.
Tienaan siis siivoojana enemmän kuin peruskoulun opettaja :)
No onhan tuo aika kallis. Meillä maksoi vain 2300 euroa.
Ei sun kannata ottaa tuollaista miestä.
Mun mies ei edes katsellut alle 10 000 euron sormuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Kihlasormuksessa ei yleensä ole edes kiviä, joten miten saat siihen kulumaan 3000€ ja miten teillä on sitten sun vihkisormukseen varaa kun se pitäisi olla se näyttävä kivisormus? Sehän pitäisi maksaa sitten jo jotain 6000-9000€. Ja kun kihlasormukset on yleensä molemmilla samanlaiset niin miehelle pitäis myös olla se 3000€ kihlasormus... kallista tulee olemaan.
Kihlaus on vasta lupaus naimisiinmenosta, sellainen esisopimus, ja naimisiin menenminen eli avioliitto on se juttu jonka merkkinä on näyttävä sormus. Amerikkalaiset ääliöt tekee toisinpäin, älä matki niitä koska se siinä ei ole mitään logiikkaa.
En ole AP, mutta ajattelin itse ostaa näyttävän kihlasormuksen ja vaatimattomamman vihkisormuksen, jos ostan ollenkaan. Meille ei tule myöskään iki-ihania kaikkien rakastamia perinteisiä hääleikkejä, vaikka perinteisiin kuuluvatkin. :)
Ei meilläkään ollut leikkejä, ei tansseja eikä alkoholia. Mutta vihkisormus on se tärkeämpi "oikea" sormus, kihla on paljon vähäpätöisempi.
aika tyhmää jauhaa sormuksesta, varsinkin sen hinnasta. Ja minä vielä tyhmempi kun luen niitä kommentteja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis voi jestas. Ehkä sinun kannattaa vielä odottaa ja kasvaa aikuiseksi, ennen kuin mietit kihloja tai kosintoja. Tosin varaudu siihen, ettei miehesi jaksa odottaa sitä sinun aikuistumistasi, hän vaikuttaa jo aikuiselta.
Miten tämä liittyy ikääni? Olen aikuinen ja osaan käyttäytyä kuin aikuinen. Minulla on oma makuni ja tyylini. Miksi poikkeaisin siitä kihlasormuksen kohdalla?
Anteeksi jos minua ei innosta teidän "tuulipukurouvien" Kultajousesta ostetut mauttomat sormukset pienillä timanteilla tähtikuvion sisällä. Hyi yök.
Loppujen lopuksi ketään ei varsinaisesti tule koskaan kiinnostamaan sun sormuksesi. Tokihan moni saattaa sanoa, että kaunis, mutta todellisuudessa - ketään ei kiinnosta, vaikka niin kovasti haluaisitkin päästä pätemään sormuksesi kautta. Ihan v…n sama :)
Eikö ole kaikkien kohdalla tärkeintä, että sormuksen haltia itse pitää sormuksestaan? Toisille autot ovat tärkeitä milloin niihin käytetään paljon rahaa mikä muiden silmissä saattaa näyttää tarpeettomalta tuhlailulta. Sama pätee kaikkeen muuhunkin.
Sormuksen haltija Galadriel sanoo Taru Sormusten Herrassa: "To bear a ring of power is to be alone."
Vaikka olisi millainen mahtisormus, silti voi olla yksinäinen olo.
Pidä vasemmassa kädessäsi aina setelitukkoa, ettei sinua luulla köyhäksi. Sillä voit peittää myös halvan kolmentonnin sormuksen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mitä enemmän sormukseen on panostettu ja säästetty, sitä epätodennäköisempää että ero tulee. Vanhan kansan viisautta.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksen tekijä, Euroopan kultaseppäyhdistys, kiittää ja kumartaa.
Ap, sua ei nyt kuseteta pelkästään kihlasormuksessa, sua on kusetettu myös palkassa. Opettajana sun palkka pitäisi olla vähintäään plus 3000 ja siitä ei mene niin paljon veroa, että jäisi verojen jälkeen alle 2000. Ota viipymättä yhteyttä työnantajaan, verottajaan ja sulhaseen ja selvitä sotkut.
Toivottavasti ap on nyt onnellisesti naimisissa. Sormus saa mielestäni olla niin arvokas kuin mihin suinkin on varaa. Hääpuku ei ole aivan yhtä tärkeä. Tärkeintä on kuitenkin, että avioliiton solmivat arvostavat ja rakastavat toisiaan. Sormuksen hinta ei ole suoraan verrannollinen rakkauden määrään. Toki siihen panostaminen kertoo arvostuksesta. Parempi mies sellainen, joka ostaa kalliin sormuksen morsiamelleen kuin sellainen, joka ostaa itselleen jotain kallista. Köyhempikin mies voi silti olla hyvä mies ja hänen rakkaudella ostamansa viiden sadan sormus parempi kuin ökymiehen viidenkymmenen tonnin sormus. Toisinpäinkin voi joskus olla. Tämmöistä pohdintaa...
Tutkimusten mukaan avioliitto on sitä kehnompi mitä enemmän rahallisesti naimisiinmenoon panostetaan. Keskustelussa siis ollaan tärkeimmän parissa?
Aikuistukaa. Annatte todella huonoa kuvaa naisista ihmisinä.
Taneli kirjoitti:
Tutkimusten mukaan avioliitto on sitä kehnompi mitä enemmän rahallisesti naimisiinmenoon panostetaan. Keskustelussa siis ollaan tärkeimmän parissa?
Moni kakku päältä kaunis silkkoa sisältä...
Taneli kirjoitti:
Pinnalliset ja sellaiset ihmiset keille status on erityisen tärkeää eivät ehkä kestä idyllin särkymistä yhtä hyvin kuin epäpinnallisemmat ja aidommat ihmiset. Toisaalta jos on aina rakastanut koruja ja unelmoibut näyttävästä sormuksesta, niin tuskin se ominaisuus katoaa vaikka tulisikin millainen parisuhde eteen. Voisin itse hyvin käyttää vaikka 5000€ sormuksiin, mutta mennä maistraatissa naimisiin päälläni joku tavallinen mekko. En välitä huomiosta enkä muiden ihailusta, mutta rakastan kauniita koruja ja estetiikkaa. N29
Tää on vanha ketju mutta kommentoimpa silti :D Siis jos nainen haluaa valita hienon sormuksen itse ja mies haluaa kosinnan olevan yllätys niin _mun_ mielestä tollasessa tilanteessa vois toimia jollain leluautomaatin muovisormuksella kosinta ihan suunnitellusti niin, että kosinnan jälkeen lähdetään heti yhdessä katsomaan mieleistä sormusta ja kosintapuheeseen voisi sisällyttää jotain tämän tyylistä: tiedän, että haluat valita mieleisen sormuksen itse, joten siksi kosin sinua tällä sormuksella ja mikäli vastaat myöntävästi lähdemme yhdessä seuraavaksi valitsemaan unelmiesi sormusta tai jotain sinnepäin. :) Uppoaisi ainakin minulle