Mieheni mielestä kihlasormus ei saa maksaa yli 3000e
Mieheni mielestäni kihlasormukseen ei voi laittaa yli 3000 euroa. Mitä ihmettä teen, kun oma maku on sellainen, että haluan näyttävän ja laadukkaan sormuksen. Olen sanonut, että kun aika koittaa, voin itse maksaa erotuksen/loput sormuksesta. Tämä ei kuitenkaan käy, sillä mies haluaa kosinnan olevan yllätys ja sormuksen olevan hänen valitsemansa.
Mitä ihmettä teen, jos/kun sormus ei ole miellyttävä? En halua kantaa (toivottavasti) lopun elämää sormusta, josta en itse tykkää.
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kihlasormus maksoi 100€ ja vihkisormus 150€. Ihan turha olisikaan ollut kalliimpia ostaa koska sormukset molemmilla pääasiassa kaapissa. Kumpikaan ei voi niitä töissä käyttää eikä niitä tuu sitten kotona laitettua sormeen. Juhliin, baariin tms. laitamme sormukset sormeen, että niitä tulisi edes joskus käytettyä. 🤣
Ymmärrän, jos joku tyypillinen seinäjokinen halveksii meikkaamista ja muita "akkojen pinnallisia hömpötyksiä", käyttää päivittäin navetassa tuulitakkia, kun "tyhmät ja köyhät ne vaatteilaa koreilee", ja suhtautuminen sormuksiinki on sitä luokkaa että todellinen rakkaus ei sormuksia kaipaa ja "minäkin ostin omani kultajousen alennuslaarista 25€ ja kyllä passaa!" ei myöskään osaa arvostaa arvokkaita koruja. Monet ovat paljon esteettisempiä ja tarkempia tyylistään, milloin sormukset ovat osa kokonaisuutta. Myös minun mielestäni on vastuutonta ottaa lainaa sormusta varten, mutta jos parin kuukauden säästämisellä saa itselleen haluamansa sormuksen, niin miksi ei.
Voi luoja mikä asenne 😂😂😂😂
Minä olen naisellinen ja hyvin pukeutuva ja meikkaan joka päivä ja tyylini on klassisen naisellinen. Käytän silkki- ja Kasmirvaatteita. Et varmasti ole minua esteettisempi etkä tarkempi tyylistäsi.
Meidän ero on se, etten minä yritä ostaa tyyliä rahalla. Minä otan sen ilmaisen sormuksen ja saan sen toimimaan asussa. Vaatteeni ovat myös käytettyjä.
Sinä taas ostat jotain jonka luulet näyttävän hienolta ja nostavan tyylisi seuraavalle tasolle. No ei se niin mene. Todennäköisesti vain kuvittelet olevasi tyylikäs.
🤣🤣🤣
Eiköhän Ap ole sormuksensa saanut
Mahdollisesti eronnutkin jo
Ketju on vuodelta 2017.
Saikohan aloittaja sitä yli 3000 sormustaan??
Vierailija kirjoitti:
Saikohan aloittaja sitä yli 3000 sormustaan??
Myös minua kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kihlasormus maksoi 100€ ja vihkisormus 150€. Ihan turha olisikaan ollut kalliimpia ostaa koska sormukset molemmilla pääasiassa kaapissa. Kumpikaan ei voi niitä töissä käyttää eikä niitä tuu sitten kotona laitettua sormeen. Juhliin, baariin tms. laitamme sormukset sormeen, että niitä tulisi edes joskus käytettyä. 🤣
Ymmärrän, jos joku tyypillinen seinäjokinen halveksii meikkaamista ja muita "akkojen pinnallisia hömpötyksiä", käyttää päivittäin navetassa tuulitakkia, kun "tyhmät ja köyhät ne vaatteilaa koreilee", ja suhtautuminen sormuksiinki on sitä luokkaa että todellinen rakkaus ei sormuksia kaipaa ja "minäkin ostin omani kultajousen alennuslaarista 25€ ja kyllä passaa!" ei myöskään osaa arvostaa arvokkaita koruja. Monet ovat paljon esteettisempiä ja tarkempia tyylistään, milloin sormukset ovat osa kokonaisuutta. Myös minun mielestäni on vastuutonta ottaa lainaa sormusta varten, mutta jos parin kuukauden säästämisellä saa itselleen haluamansa sormuksen, niin miksi ei.
Mikä ihmeen Seinäjoki-sönkötys täällä oikein vallitsee nykyään?
Ei, en ole Seinäjoelta. Ei, en ole mikään emäntä tai maatalouslomittaja. Käytän meikkiä ja tuulitakkia käytän vain lenkillä. Töissä en voi käyttää sormusta koska se on hoitajilla kiellettyä. Miehellä ihan turvallisuuskysymys kun ei käytä sormusta.
Kyllä vedit ihmeellisen kovasti herneet nenään kun vain kerroin miten meillä on. En edes sanonut mitään ap:n tapauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, paljon on miehesi kuukausipalkka verojen jälkeen? Entä sinun?
Miehelle jää käteen noin 3000e/kk. Itse olen opettaja, minulle jää vähän alle 2000e/kk.
Olen valmis säästämään sormukseen. Jos sille laskee päivähinnan, ei se kovin kalliiksi tule. Minulle sormuksella on suuri merkitys.
-ap
Huolestuttavan pinnallista. Entäs sitten, kun elämässä tulee vastaan oikeita haasteita, kuten sairastuminen, lapsettomuus, työttömyys. Jos siis saat "itkupotku" raivarit jos sormuksesta. Kaikkea hyvää sinulle kuitenkin ja toivotan pitkää sekä onnellista avioliittoa teille. Elämä opettaa kyllä. Niin se opetti minuakin.
Otat vastaan mitä saat ja vaikka parin vuoden päästä tuunaat omalla rahalla, jos silloin haluat. Ei sormuksen muuttaminen ole mahdotonta.
3000 e on todella paljon sormuksesta.
Jos googlettaa average engagement ring price europe saa selville, että sormusten keskihinta on 4000€. En sano mitään, totean vain.
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä miehellä ei ole varaa enempään? Ehkä on paras että etsit rikkaamman ukkelin, niin ei tarvitse elää tuollaisen köyhäilijän kanssa?
Ota joku vanhempi, Daddy Sugar. Niillä on varaa. Päästä miehesi vapaaksi löytämään aidon naisen. Sinä et sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Niin sormushan on koko hommassa se tärkein. Sitä paitsi kyllä 3000e saa jo näyttävän rinkulan.
Sanoiko ap että tärkein? Ei.
Vierailija kirjoitti:
Jos googlettaa average engagement ring price europe saa selville, että sormusten keskihinta on 4000€. En sano mitään, totean vain.
Ihan varmasti 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle jää käteen noin 3000e/kk. Itse olen opettaja, minulle jää vähän alle 2000e/kk.
Olen valmis säästämään sormukseen. Jos sille laskee päivähinnan, ei se kovin kalliiksi tule. Minulle sormuksella on suuri merkitys.
-ap
Siis, olet opettaja ja sinulle jää vähän alle 2000 e/ kk ? Minä olen siivooja ja minulle jää vähän yli 2000 e/ kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Huolestuttavan pinnallista. Entäs sitten, kun elämässä tulee vastaan oikeita haasteita, kuten sairastuminen, lapsettomuus, työttömyys. Jos siis saat "itkupotku" raivarit jos sormuksesta. Kaikkea hyvää sinulle kuitenkin ja toivotan pitkää sekä onnellista avioliittoa teille. Elämä opettaa kyllä. Niin se opetti minuakin.
Missä kohtaa ap veti itkupotkuraivarit vai fantasioitko vaan?
Vierailija kirjoitti:
Siis voi jestas. Ehkä sinun kannattaa vielä odottaa ja kasvaa aikuiseksi, ennen kuin mietit kihloja tai kosintoja. Tosin varaudu siihen, ettei miehesi jaksa odottaa sitä sinun aikuistumistasi, hän vaikuttaa jo aikuiselta.
Millä tavalla ei ole aikuinen? Ei se, että tietää millaisen sormuksen tahtoo, ole lapsellista. En minäkään hyväksyisi toisen ostamaa sormusta. Ap jopa maksaa erotuksen, mieshän se silloin on lapsellinen kun ei tämä käy! Tiedän naisia jotka kokonaan ostaneet itse sormuksen.
Itsellekin sormus olisi tärkeä, ainut pysyvämpi muisto.
Vai onko kyseessä se hupaisa palstausko, jonka mukaan "Mitä hienompi sormus, sitä lyhyempi liitto" (samaa väitetään häistä!). Ja "mieheni kihlasi minut heinänkorrella ja liittomme kesti 50 vuotta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Siis, olet opettaja ja sinulle jää vähän alle 2000 e/ kk ? Minä olen siivooja ja minulle jää vähän yli 2000 e/ kk.
Peruskoulussa alakoulun luokanopettajan palkka ei ole mitenkään suuri. Yläkoulun ja lukioiden aineopettajien on selkeästi parempi, kuten myös amk/ammattikoulun opettajien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Peruskoulussa alakoulun luokanopettajan palkka ei ole mitenkään suuri. Yläkoulun ja lukioiden aineopettajien on selkeästi parempi, kuten myös amk/ammattikoulun opettajien.
Tämä siis ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis voi jestas. Ehkä sinun kannattaa vielä odottaa ja kasvaa aikuiseksi, ennen kuin mietit kihloja tai kosintoja. Tosin varaudu siihen, ettei miehesi jaksa odottaa sitä sinun aikuistumistasi, hän vaikuttaa jo aikuiselta.
Millä tavalla ei ole aikuinen? Ei se, että tietää millaisen sormuksen tahtoo, ole lapsellista. En minäkään hyväksyisi toisen ostamaa sormusta. Ap jopa maksaa erotuksen, mieshän se silloin on lapsellinen kun ei tämä käy! Tiedän naisia jotka kokonaan ostaneet itse sormuksen.
Itsellekin sormus olisi tärkeä, ainut pysyvämpi muisto.
Vai onko kyseessä se hupaisa palstausko, jonka mukaan "Mitä hienompi sormus, sitä lyhyempi liitto" (samaa väitetään häistä!). Ja "mieheni kihlasi minut heinänkorrella ja liittomme kesti 50 vuotta."
Tämä raivo kalliita sormuksia kohtaan saa naurettavat mittasuhteet. Muistuttaa ketjua missä nainen lynkattiin useampaan otteeseen, kun sanoi käyttävänsä paljon rahaa tuoremehuun.
Eikö ole kaikkien kohdalla tärkeintä, että sormuksen haltia itse pitää sormuksestaan? Toisille autot ovat tärkeitä milloin niihin käytetään paljon rahaa mikä muiden silmissä saattaa näyttää tarpeettomalta tuhlailulta. Sama pätee kaikkeen muuhunkin.