Mieheni mielestä kihlasormus ei saa maksaa yli 3000e
Mieheni mielestäni kihlasormukseen ei voi laittaa yli 3000 euroa. Mitä ihmettä teen, kun oma maku on sellainen, että haluan näyttävän ja laadukkaan sormuksen. Olen sanonut, että kun aika koittaa, voin itse maksaa erotuksen/loput sormuksesta. Tämä ei kuitenkaan käy, sillä mies haluaa kosinnan olevan yllätys ja sormuksen olevan hänen valitsemansa.
Mitä ihmettä teen, jos/kun sormus ei ole miellyttävä? En halua kantaa (toivottavasti) lopun elämää sormusta, josta en itse tykkää.
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Miksi AP ei saisi olla tarkka sormuksensa kanssa? Sehän on kädessä joka ikinen päivä. Myös silmälaseihin kannattaa panostaa, kun ovat keskellä kasvoja ja vaikuttavat paljon ulkonäköön. On itsestäänselvää, että tyylittömiä ihmisiä ei muutenkaan kiinnosta kauniit korit, mutta monia kiinnostaa. Parikymppiselle kihlautuvalle 3000€ sormukselle tulee noin 4€ kuukausihinta, mikäli oletettavaa elinikää on lähemmäs 60v jäljellä. Ei ole minusta kovin paljoa se.
Siis korut, ei korit.
Vierailija kirjoitti:
Ap luulee käyvänsä vähän hienommasta ihmisestä kun hänellä on hieno sormus. Koska hän kuitenkin on vain wannabe, häneltä jää tajuamatta...
...että sormuksen arvoa on vaikea nähdä päältä päin. Tukevan sileän kultasormuksen hinnalla saa parikin halpaa timanttisormusta. Pieni timanttisormus voi olla arvokkaampi kuin iso, jos kivi on laadukkaampi.
...että koru ei ole mikään sijoitus ellei kyse ole kruununjalokiviluokan koruista joilla on materiaalien ja työnhinnan lisäksi myös erityistä historiallista ja taiteellista arvoa. Muutaman tonnin korut ovat yhä arvonmuodostuksessaan taviskoruja joiden arvo romahtaa heti kun ne kannetaan liikkeestä ulos. Se että tällainen koru on ap:n mielestä hieno kertoo vain hänen tietotasostaan
...että perheen tulo-tai sivistystasoa on pidemmän päälle mahdoton feikata. Et sinä, ap, näytä varakkaalta jos sormuksesi on kallis mutta muu ulkomuotosi kertoo uskollisesti siitä tasosta mihin sinulla todellisuudessa on varaa. Eri paria oleva sormus näyttää aika lailla samalta kuin Louis Vuittonin laukku nuhjuisia H&M-vaatteita käyttävällä teinillä: ei nosta asun tasoa vaan kertoo omistajansa epävarmuudesta ja siitä mihin rippilahjarahat/lainarahat on kuluneet. Not cool. Ap on selvä nuori Hyacinth Bucket. "Bouquet residence, lady of the house speaking..." Jos on varakas, sen näkee kätevästi tsekkaamalla pankkitilien tilanteen, eikä tarvitse yrittää luoda itsestään mitään vaikutelmia mihinkään suuntaan.
...että ap, opettaja tai ei, ei tunne eikä arvosta oman maansa tapakulttuuria vaan apinoi nousukaskulttuurin tapoja. Suomalaisen perinteen mukaan kihla on sileä sormus ja vihki se näyttävämpi, vaikkei kovin näyttävä sekään. Amerikkalaisista elokuvista ja mainoskampanjoista napattujen juttujen pitäminen "perinteinä" tai "omana makuna" on jotenkin säälittävää.
...että ei ole kovin johdonmukaista vinkua palstalla sympatiaa samalta naisten enemmistöltä jonka alle kolme tonnia maksaneita sormuksia ivailee seuraavassa lauseessa. Kouluesimerkki tyypillisen wannaben vaikeasta elämästä jossa pitää esittää hirveästi ja kalastella hyväksyntää yhtä epätoivoisesti. Hieno ihminen ymmärtää ettei yksi sormus tai koko ulkomuoto kerro ihmisestä koskaan kovin paljon. Paljon enemmän kertoo se miten hän esimerkiksi puhuu anonyyminä muista naisista. Toivottavasti ap opettaa ala-asteella ekaluokkalaisia lukemaan. Siinä hän saattaa vielä just ja just pärjätä.
Mutta hanki vaan se pramea sormus jos mieli tekee. Älä kuitenkaan ihmettele jos ovet seurapiireihin eivät silläkään ota auetakseen...
Aika paljon mennyt jollakin tunteisiin.
Naurettavaa, 3 000 e sormus! XXD
Joo, sormuksesta vain uusi laina jo kaikkien muiden lainojen päälle!
Mitäs niitä sitten onkaan... opintolaina, asuntolaina, autolaina, luottokorttilainat, kihlasormus laina, häälaina..
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa, 3 000 e sormus! XXD
Minusta puolestaan on naurettavaa käyttää vuosittain tuhansia euroja peltilehmään, lapsiin tai matkusteluun.
Minun sormuksiin meni yhteensä noin 400€. Toinen oli ilmainen perintösormus. Oli kyllä mielessä laadukas timanttisormus mutta kun löytyi suvusta käytetty niin olen kyllä todella onnellinen siitä!
AP, on noloa maksaa sormuksesta 3000€ jos joutuu säästämään siihen tai elintaso kärsii. Jos ei ole varaa niin ei ole varaa. Voit ostaa myöhemmin vaikka sellaisen pääsiäismunasormuksen, mikä pakko sen on olla kihlasormus? Amerikkalainen TV on kyllä tehnyt naisten odotuksista kohtuuttomia.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs niitä sitten onkaan... opintolaina, asuntolaina, autolaina, luottokorttilainat, kihlasormus laina, häälaina..
Saa olla tyhjä tili, jos 3000€ kaataa talouden niin pahasti, että on pakko ottaa lainaa. Tietty, jos on hankittu jo lapset ja eletty vanhan parin elämää jo lähes vuosikymmen, niin silloin kuluja on toki enemmän. Lapsettomilla, työssäkäyvillä pari-kolmekymppisillä tilanne on helposti toinen.
Ostat omilla rahoillasi kassakaappiin sormuksen ja kun mies kosii, juokset kassakaapille hakemaan sormuksesi 🤣
Mulla ei ollut kihlasormusta laisinkaan ja vihkisormuskin maksoi about 40e =D
Mun kihlasormus maksoi 100€ ja vihkisormus 150€. Ihan turha olisikaan ollut kalliimpia ostaa koska sormukset molemmilla pääasiassa kaapissa. Kumpikaan ei voi niitä töissä käyttää eikä niitä tuu sitten kotona laitettua sormeen. Juhliin, baariin tms. laitamme sormukset sormeen, että niitä tulisi edes joskus käytettyä. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa olla tyhjä tili, jos 3000€ kaataa talouden niin pahasti, että on pakko ottaa lainaa. Tietty, jos on hankittu jo lapset ja eletty vanhan parin elämää jo lähes vuosikymmen, niin silloin kuluja on toki enemmän. Lapsettomilla, työssäkäyvillä pari-kolmekymppisillä tilanne on helposti toinen.
Menimme kihloihin 21 v. opiskelijoina, ei todellakaan ollut 3000 € jemmassa sormukseen.
mun kihlasormus sais maksaa max 500 e Sekin ihan helvetisti sormuksesta, jonka hukkaisin kuitenkin. Toki onhan se varmaan ihan hyvä sijoituskohde, mikäli se tosiaan pysyy tallessa ja kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Mun kihlasormus maksoi 100€ ja vihkisormus 150€. Ihan turha olisikaan ollut kalliimpia ostaa koska sormukset molemmilla pääasiassa kaapissa. Kumpikaan ei voi niitä töissä käyttää eikä niitä tuu sitten kotona laitettua sormeen. Juhliin, baariin tms. laitamme sormukset sormeen, että niitä tulisi edes joskus käytettyä. 🤣
Ymmärrän, jos joku tyypillinen seinäjokinen halveksii meikkaamista ja muita "akkojen pinnallisia hömpötyksiä", käyttää päivittäin navetassa tuulitakkia, kun "tyhmät ja köyhät ne vaatteilaa koreilee", ja suhtautuminen sormuksiinki on sitä luokkaa että todellinen rakkaus ei sormuksia kaipaa ja "minäkin ostin omani kultajousen alennuslaarista 25€ ja kyllä passaa!" ei myöskään osaa arvostaa arvokkaita koruja. Monet ovat paljon esteettisempiä ja tarkempia tyylistään, milloin sormukset ovat osa kokonaisuutta. Myös minun mielestäni on vastuutonta ottaa lainaa sormusta varten, mutta jos parin kuukauden säästämisellä saa itselleen haluamansa sormuksen, niin miksi ei.
Ap. Kihlasormuksessa ei yleensä ole edes kiviä, joten miten saat siihen kulumaan 3000€ ja miten teillä on sitten sun vihkisormukseen varaa kun se pitäisi olla se näyttävä kivisormus? Sehän pitäisi maksaa sitten jo jotain 6000-9000€. Ja kun kihlasormukset on yleensä molemmilla samanlaiset niin miehelle pitäis myös olla se 3000€ kihlasormus... kallista tulee olemaan.
Kihlaus on vasta lupaus naimisiinmenosta, sellainen esisopimus, ja naimisiin menenminen eli avioliitto on se juttu jonka merkkinä on näyttävä sormus. Amerikkalaiset ääliöt tekee toisinpäin, älä matki niitä koska se siinä ei ole mitään logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menimme kihloihin 21 v. opiskelijoina, ei todellakaan ollut 3000 € jemmassa sormukseen.
21v opiskelijalla on yleensä ihan eri taloudellinen tilanne kuin 29-vuotiaalla lapsettomalla asiantuntijatehtävissä olevalla
Kamala ämmä, toivon että ukkosi ymmärtää tämän jo ennen sormuskauppaan menoa.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Kihlasormuksessa ei yleensä ole edes kiviä, joten miten saat siihen kulumaan 3000€ ja miten teillä on sitten sun vihkisormukseen varaa kun se pitäisi olla se näyttävä kivisormus? Sehän pitäisi maksaa sitten jo jotain 6000-9000€. Ja kun kihlasormukset on yleensä molemmilla samanlaiset niin miehelle pitäis myös olla se 3000€ kihlasormus... kallista tulee olemaan.
Kihlaus on vasta lupaus naimisiinmenosta, sellainen esisopimus, ja naimisiin menenminen eli avioliitto on se juttu jonka merkkinä on näyttävä sormus. Amerikkalaiset ääliöt tekee toisinpäin, älä matki niitä koska se siinä ei ole mitään logiikkaa.
En ole AP, mutta ajattelin itse ostaa näyttävän kihlasormuksen ja vaatimattomamman vihkisormuksen, jos ostan ollenkaan. Meille ei tule myöskään iki-ihania kaikkien rakastamia perinteisiä hääleikkejä, vaikka perinteisiin kuuluvatkin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis voi jestas. Ehkä sinun kannattaa vielä odottaa ja kasvaa aikuiseksi, ennen kuin mietit kihloja tai kosintoja. Tosin varaudu siihen, ettei miehesi jaksa odottaa sitä sinun aikuistumistasi, hän vaikuttaa jo aikuiselta.
Miten tämä liittyy ikääni? Olen aikuinen ja osaan käyttäytyä kuin aikuinen. Minulla on oma makuni ja tyylini. Miksi poikkeaisin siitä kihlasormuksen kohdalla?
Anteeksi jos minua ei innosta teidän "tuulipukurouvien" Kultajousesta ostetut mauttomat sormukset pienillä timanteilla tähtikuvion sisällä. Hyi yök.
Loppujen lopuksi ketään ei varsinaisesti tule koskaan kiinnostamaan sun sormuksesi. Tokihan moni saattaa sanoa, että kaunis, mutta todellisuudessa - ketään ei kiinnosta, vaikka niin kovasti haluaisitkin päästä pätemään sormuksesi kautta. Ihan v…n sama :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, jos joku tyypillinen seinäjokinen halveksii meikkaamista ja muita "akkojen pinnallisia hömpötyksiä", käyttää päivittäin navetassa tuulitakkia, kun "tyhmät ja köyhät ne vaatteilaa koreilee", ja suhtautuminen sormuksiinki on sitä luokkaa että todellinen rakkaus ei sormuksia kaipaa ja "minäkin ostin omani kultajousen alennuslaarista 25€ ja kyllä passaa!" ei myöskään osaa arvostaa arvokkaita koruja. Monet ovat paljon esteettisempiä ja tarkempia tyylistään, milloin sormukset ovat osa kokonaisuutta. Myös minun mielestäni on vastuutonta ottaa lainaa sormusta varten, mutta jos parin kuukauden säästämisellä saa itselleen haluamansa sormuksen, niin miksi ei.
Voi luoja mikä asenne 😂😂😂😂
Minä olen naisellinen ja hyvin pukeutuva ja meikkaan joka päivä ja tyylini on klassisen naisellinen. Käytän silkki- ja Kasmirvaatteita. Et varmasti ole minua esteettisempi etkä tarkempi tyylistäsi.
Meidän ero on se, etten minä yritä ostaa tyyliä rahalla. Minä otan sen ilmaisen sormuksen ja saan sen toimimaan asussa. Vaatteeni ovat myös käytettyjä.
Sinä taas ostat jotain jonka luulet näyttävän hienolta ja nostavan tyylisi seuraavalle tasolle. No ei se niin mene. Todennäköisesti vain kuvittelet olevasi tyylikäs.
Miksi AP ei saisi olla tarkka sormuksensa kanssa? Sehän on kädessä joka ikinen päivä. Myös silmälaseihin kannattaa panostaa, kun ovat keskellä kasvoja ja vaikuttavat paljon ulkonäköön. On itsestäänselvää, että tyylittömiä ihmisiä ei muutenkaan kiinnosta kauniit korit, mutta monia kiinnostaa. Parikymppiselle kihlautuvalle 3000€ sormukselle tulee noin 4€ kuukausihinta, mikäli oletettavaa elinikää on lähemmäs 60v jäljellä. Ei ole minusta kovin paljoa se.