Mieheni mielestä kihlasormus ei saa maksaa yli 3000e
Mieheni mielestäni kihlasormukseen ei voi laittaa yli 3000 euroa. Mitä ihmettä teen, kun oma maku on sellainen, että haluan näyttävän ja laadukkaan sormuksen. Olen sanonut, että kun aika koittaa, voin itse maksaa erotuksen/loput sormuksesta. Tämä ei kuitenkaan käy, sillä mies haluaa kosinnan olevan yllätys ja sormuksen olevan hänen valitsemansa.
Mitä ihmettä teen, jos/kun sormus ei ole miellyttävä? En halua kantaa (toivottavasti) lopun elämää sormusta, josta en itse tykkää.
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Niin sormushan on koko hommassa se tärkein. Sitä paitsi kyllä 3000e saa jo näyttävän rinkulan.
Kyllä kihlasormuksen täytyy maksaa vähintään 5000€
Vihkisormus sitten saa maksaa kaksinkertaisen määrän.
Kihlajais- ja huomenlahjan aevo sitten suhteutetaan sormusten hintaan.
4-10 x sormuksen hinta on sopiva näille.
Kuka ikinä edes katsoo toisten sormuksia ja onko niiden muka pakko olla timanttisia? Pyysin miestä hankkimaan hopeasormuksen ja hän toi aivan täydellisen, mistä olen tykännyt todella paljon. Jos olisi ollut huono, voi ostaa uuden tai vaikka vaihdella. Ei kukaan muu katso minkälainen sormus kenelläkin on ja onko se edelleen sama kuin 10 vuotta sitten.
Siis todellakin, kuka sitä sormusta katselee - ikinä? Tavallinen ihminen (joita me kaikki ollaan) ei edes näe sormuksesta, onko se kallis vai halpa vai mitä. Ihmisillä on sormissaan mitä vaan, en ikinä katso niitä niin läheltä, että yhtään mitään pystyisin arvioimaan. Ketä varten sinulla pitää olla yli kolmen tonnnin sormus? Tai edes se kolmen tonnin? Arvotatko itsesi rahassa?
Tonninkin maksava on liikaa. Eteesi voi tulla aika, jolloin kaipaat sitä kolmea tonnia, mutta sormuksestasi et saa kuin hassun satasen. Jos sitäkään.
Meidän nuori pari osti kalevalasormukset, pronssia. Nätit. Järkevää ihmisiltä, joilla on sille kolmelle tonnille muutakin käyttöä.
Ei tarvi teidän nuorten meille "boomereille" kantaa niin kauheaa kaunaa, kuin mitä täällä vaahdotaan lähes kohta joka ketjussa, kuinka me ollaan synnytty hyviin oloihin ja saatu kaikki mitä on haluttu. Kun sitten teidän ikäluokan edustaja märisee kolmen tonnin sormuksia! SORMUKSIA!
En usko enää teidän juttuihinne yhtään. Kyllä teillä rahaa on. Ostelkaa sormuksia. Me emme luovu eläkeistämme teidän hyväksenne.
Nyt oot tainnut katsoa liikaa jotain tosi-TV:tä, missä jenkit miettii että montako kk-palkkaa pitää käyttää sormukseen. Sulla on opettajana niin pieni palkka, että on turha selittää että kun mulla on niin kallis maku. Maku ja tyyli pitää olla suhteessa tuloihin. Sulla on myös pienipalkkainen mies joten tyydy siihen 3000€ sormukseen. Tuolla hinnalla saa jo vaikka mitä. Sitä paitsi ei kihlasormus ole edes mitenkään pakollinen. Itselläni on vain vihkisormus. Mutta sä tietty haaveilet jostain toisiinsa sopivista timanttiunelmista mitä näkee jossain instassa?
Kihla- ja vihkisormusta moni käyttää periaatteessa "aina". Siksi niiden voisi olla hyvä olla neutraalit, ehkä pelkät rinkulat itselle sopivasta materiaalista. Näyttävämpiä koruja voisi sitten ihan puolisoltakin toivoa muuten, mikseipä vaikka heti huomenlahjana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis voi jestas. Ehkä sinun kannattaa vielä odottaa ja kasvaa aikuiseksi, ennen kuin mietit kihloja tai kosintoja. Tosin varaudu siihen, ettei miehesi jaksa odottaa sitä sinun aikuistumistasi, hän vaikuttaa jo aikuiselta.
Miten tämä liittyy ikääni? Olen aikuinen ja osaan käyttäytyä kuin aikuinen. Minulla on oma makuni ja tyylini. Miksi poikkeaisin siitä kihlasormuksen kohdalla?
Anteeksi jos minua ei innosta teidän "tuulipukurouvien" Kultajousesta ostetut mauttomat sormukset pienillä timanteilla tähtikuvion sisällä. Hyi yök.
Ootpa ällö. Oikee Cruella De Vil...
Oikea hinta on 50 euroa. Jos se ei kelpaa naiselle, nainen on väärä.
Se miten vihkisormuksen hinta määräytyy on markkinamiesten hapatusta. Kannattaa katsoa tämä ja palata asiaan.
Hinnan on keksinyt timantteja myyvä yritys nimeltä DeBeers ja toopet uskoivat.
Timanttien hinta on toinen keplottelu. Jos kaikki löytyneet timantit päästettäisiin markkinoille, niiden hinta romahtaisi välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sinulla ap on kauniit kädet ja pitkät sormet sillä tosi näyttävä sormus nakkisormessa on kamala!
Minulla on sirot pitkät sormet, ja just en halunnut kovin näyttävää sormusta kun sellainen olisi tuntunut liian massiiviselle sirossa koon 15 sormessa.
Suomiakat ovat rahanahneita inceleitä.
Maksa se sormus itse. Ongelma ratkaistu!
Vierailija kirjoitti:
Siis todellakin, kuka sitä sormusta katselee - ikinä? Tavallinen ihminen (joita me kaikki ollaan) ei edes näe sormuksesta, onko se kallis vai halpa vai mitä. Ihmisillä on sormissaan mitä vaan, en ikinä katso niitä niin läheltä, että yhtään mitään pystyisin arvioimaan. Ketä varten sinulla pitää olla yli kolmen tonnnin sormus? Tai edes se kolmen tonnin? Arvotatko itsesi rahassa?
Tonninkin maksava on liikaa. Eteesi voi tulla aika, jolloin kaipaat sitä kolmea tonnia, mutta sormuksestasi et saa kuin hassun satasen. Jos sitäkään.
Meidän nuori pari osti kalevalasormukset, pronssia. Nätit. Järkevää ihmisiltä, joilla on sille kolmelle tonnille muutakin käyttöä.
Ei tarvi teidän nuorten meille "boomereille" kantaa niin kauheaa kaunaa, kuin mitä täällä vaahdotaan lähes kohta joka ketjussa, kuinka me ollaan synnytty hyviin oloihin ja saatu kaikki mitä on haluttu.&
Minä ainakin katselen omaa sormustani usein ja sen katselu tuottaa minulle iloa, on tuottanut jo yli 10 vuotta. Eikä kyseessä edes ole mikään tuhansien eurojen sormus, alle 1000e on kustantanut kihla ja vihki yhteensä silloin aikanaan. Kyllä sormukseksi kannattaa valita mieluinen, kun sitä käyttää päivittäin. Toki siro sormus on käytännöllisempi arjessa eikä sitä tarvitse ottaa niin usein pois.
Vierailija kirjoitti:
Maksa se sormus itse. Ongelma ratkaistu!
Eiköhän se ole tosiaan jo ratkaistu. Aloitus on vuodelta 2017.
Ketju on vanha, mutta katsoin tänään dokumentin timanteista - De Beers, yksi suurimmista tuottajista, on lanseerannut Amerikassa ajatusta, että kihlasormuksen pitäisi olla miehen 2 kuukauden ansio ja Japanissa 3 kuukauden ansio. Minä tulisin hulluksi, jos patsastelisin ympäriinsä 20-30k€ timantti kädessäni. Nyt minulla on reilun satasen terässormus, mihin itse olen hyvin tyytyväinen.
minun mielestä 20 e riittää sormukseen ja mitä turhaa kihlasormusta ostamaan kun voi mennä maistraatissa ilmaiseksi naimisiin ja sitten jonkun halpissormuksen ostaa Thaimaan matkalla kalavehkeiden oston jälkeen jos muutama kymppi jää rahaa
aattele 5000-10 000 eurolla saa jo hienon auton tai harlikan! tai teke 5 kalareissua vaikka Etelä Amerikkaan sinne voi akka tulla perkaamaan kalaa mukaan jos haluaa
Typeriä nämä suuruudenhullut jotka haluaa vain leveillä ystävilleen että niin ja niin paljon maksoi häidensä ja kihlojensa kanssa.Järkevä mies .
Käytetäänkö esim. kymppitonnin sormusta päivittäin? Sehän on hirveä määrä rahaa. Kun bussissa pidät tangosta kiinni ja joku nitsi lepuuttaa silmiään sormuksessasi, voi käydä huonosti.