Mieheni mielestä kihlasormus ei saa maksaa yli 3000e
Mieheni mielestäni kihlasormukseen ei voi laittaa yli 3000 euroa. Mitä ihmettä teen, kun oma maku on sellainen, että haluan näyttävän ja laadukkaan sormuksen. Olen sanonut, että kun aika koittaa, voin itse maksaa erotuksen/loput sormuksesta. Tämä ei kuitenkaan käy, sillä mies haluaa kosinnan olevan yllätys ja sormuksen olevan hänen valitsemansa.
Mitä ihmettä teen, jos/kun sormus ei ole miellyttävä? En halua kantaa (toivottavasti) lopun elämää sormusta, josta en itse tykkää.
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Tuli tästä sormuskeskustelusta mieleen, että voisinkohan ostaa itselleni jonkun kivan kihlasormuksen? Olen se heti avioliiton alkumetreillä raskauden myötä lihonut, jolla on jäänyt timanttisafiirisormuksen käyttö vähälle. Voisin ostaa jonkun kivan kihlasormuksen vaikka Kalevalakorun mallistosta, suostuiskohan ne myymään jos menisin yksin ostoksille? Vai onko ihan älytön idea? Miehen kihlasormus mahtuu hänelle vielä, vaikka on hänkin kiloja tässä matkan varrella kerännyt. Hänellä se paino on mennyt enempi vatsaan ja vähemmän sormiin :-)
Sait ukon nalkkiin, ja sen jälkeen päättänyt lihottaa itsesi kuin pullataikina. Etkö halua olla ns normipainoinen jo itsesi takia?
Anteeksi, mutta minusta ei vaikuta kovin aikuismaiselta käytökseltä tuollainen toisten sormusten haukkuminen. Aikuisuus ja ikä eivät aina ihan korreloidu.
Toivon, että mietit vielä, että haluatko miehen oikeasti kihlakumppaniksi vai haluatko pelkän kihlasormuksen.
Kuka h*lvetti laittaa tuhansia euroja johonkin sormukseen? Jos meen joskus kihloihin niin minä en ainakaan sormusta halua.
Toivottavasti sinulla ap on kauniit kädet ja pitkät sormet sillä tosi näyttävä sormus nakkisormessa on kamala!
Vierailija kirjoitti:
Tuli tästä sormuskeskustelusta mieleen, että voisinkohan ostaa itselleni jonkun kivan kihlasormuksen? Olen se heti avioliiton alkumetreillä raskauden myötä lihonut, jolla on jäänyt timanttisafiirisormuksen käyttö vähälle. Voisin ostaa jonkun kivan kihlasormuksen vaikka Kalevalakorun mallistosta, suostuiskohan ne myymään jos menisin yksin ostoksille? Vai onko ihan älytön idea? Miehen kihlasormus mahtuu hänelle vielä, vaikka on hänkin kiloja tässä matkan varrella kerännyt. Hänellä se paino on mennyt enempi vatsaan ja vähemmän sormiin :-)
Eikö sitä pieneksi jäänyttä sormusta voi suurentaa? Tuskin ainakaan enempää maksaisi kuin uuden sormuksen ostaminen. Toki jos haluat ostaa itsellesi uuden sormuksen, niin osta ihmeessä. Miksi epäilet ettei sinulle suostuttaisi sormusta myymään? Asutko jossain sellaisessa maassa, jossa naisen omaisuuden käyttöä kontrolloidaan?
Ap, annan sulle neuvon. Osta pantista vanha timanttisormus, jossa vähintään 0,5 ct yksi iso timu. Sen lisäksi ostat muutaman gramman romukultaa, sen väristä mitä tarvitset. Saat tämän noin yht 1000€ pantista. Sitten soittelet läpi muutaman kaupunkisi kultasepän (vältä tillandereja/tarkkasia, hirvee hinta mut ei sen kummempaa laatua) ja kilpailutat solitäärin sormuksen teeton hinnan. Sun pitäisi saada se n 500€lla. Koko,sormuksen hinnaksi tulee n 1500€ ja saat sellasen ku haluat. Jos pistät rahaa kiinni 3000€, saat jo yhden karaatin timun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis voi jestas. Ehkä sinun kannattaa vielä odottaa ja kasvaa aikuiseksi, ennen kuin mietit kihloja tai kosintoja. Tosin varaudu siihen, ettei miehesi jaksa odottaa sitä sinun aikuistumistasi, hän vaikuttaa jo aikuiselta.
Miten tämä liittyy ikääni? Olen aikuinen ja osaan käyttäytyä kuin aikuinen. Minulla on oma makuni ja tyylini. Miksi poikkeaisin siitä kihlasormuksen kohdalla?
Anteeksi jos minua ei innosta teidän "tuulipukurouvien" Kultajousesta ostetut mauttomat sormukset pienillä timanteilla tähtikuvion sisällä. Hyi yök.
Kommentistasi huomaa että et ole aikuinen. Miksi et osta eri sormeen kallista, oman makusi mukaista sormusta ja anna miehen hommata sellaisen kihlasormus kun haluaa. Minun mielestäni miehen kannattaisi vaihtaa naista, niin sinä tosiaan voit itse ostella rinkulasi.
Minä taas yllätin mieheni ihan toisinpäin eli halusin vihkisormukseksi edullisen sormuksen. Mies oli varautunut ostamaan kalliimman.
Tämä sormus vaan oli niin ihana ja sopi minulle/sormeen täydellisesti. Nyt on oltu naimisissa 22 vuotta ja yhä näyttää sormus hyvältä ja sitä voi pitää vaikka joka päivä...ei ole liian iso tai pramea. Kaunis!
Ihan turha laittaa liikaa rahaa sormuksiin ym kun sillä rahalla voi vaikka matkustaa tai sijoittaa omaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole tapana kosia sormuksen kanssa. Sormukset käydään yhdessä valitsemassa vasta kun kosinta on esitetty. Suomessa ei ole myöskään tapana pistää rahaa kihlasormukseen, vaan vihkisormus on se näyttävämpi sormus. Tämä provo ei siksi oikein toimi.
Mua kyllä kosi suomalainen mies Suomessa ihan sormuksen kanssa. Tapoja on erilaisia.
Onko oikeasti tärkeää saada sormeen jonkun aliravitun lapsi orjan louhima kivi
Mä taas pettyisin suunnattomasti mieheeni, jos kehtaisi noin paljon rahaa johonkin sormukseen haaskata :D ei tosiaan sopisi arvomaailmaani, ja luotan että tuo kyllä sen tietää kun omaa samanlaiset arvot ja elämän prioriteetit kuin minäkin.
No jo on, mulle kelpaisi vaikka itsetehty kämänen sormus. Olisin onnellinen, jos edes olisi joku joka minulle ylipäätään halusi sormuksen hankkia:(
Laadukkaan sormuksen saa kyllä jo 2000 eurollakin. Tiedän, koska mieheni on kultaseppä. Miehesi on oikeassa.
Mitähän järkeä on edes kosia jenkkityyliin sormuksen kanssa? Sellaisen valitseminen "sokkona" josta tuleva morsian voisi pitää ja vielä oikean kokoisenakin on melkoisen älytön vaatimus minusta. Itse ainakin kosin yhtenä päivänä ja seuraavana päivänä mentiin yhdessä ostamaan molemmille kihlat - kerralla sopivat ja silmää miellyttävät. Vihkisormuksensakin vaimo valitsi itse kun löysi sellaisen josta piti.
Onkos tänään muita köyhät-kyykkyyn - provoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää määräilyä mieheltä vaatia saada yksin valita sormus ja kieltää ap:ta osallistumasta sen maksamiseen. Sormuksen valinta on yhteinen romanttinen hetki yleensä ja nykyään se maksetaan puoliksi, jos on kallis.
En ainakaan itse tuntisi oloani miehekkääksi jos nainen osallistuisi sormuksen kustannuksiin.
Paha tilanne siis.No sitten varmaan ostat sellaisen sormuksen kuin tuleva kihlattu haluaa tai kestät kolauksen sun maskuliinisuuteen
Olenkin etsiskellyt vaatimatonta naista.
Vielä ei tosin ole tärpännyt 😯
Vaatimaton nainen on usein myös vaatimaton ulkonäöltään.
Kihlasormus on Suomessa ennen ollut 100 euron sileä kultasormus, ilman kiveä. Vihkisormuksessa on sitten ollut kiviä. Elokuvista on sitten matkittu tämä uusi trendi kosia kiven kanssa. Helpompaa olisi pysyä perinteissä.
Mieheni mielestä sormus ei saa maksaa yli 500 000 euroa. Mitä mä nyt teen? :D
Tän viesti ketjun aloittaja on pakko olla trolli joka halusi vaan nähdä kuinka muut suuttuu :D
Kihlasormuksen ( vai vihkisormuksen?) arvon tulee vastata miehen kolmen kuukauden palkkaa. Näin varmistetaan, että mies kosii vakain aikein ja riittävän varakas ryhtymään avioliittoon.
Näin siis perimätiedon mukaan.
Millo ero