Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni mielestä kihlasormus ei saa maksaa yli 3000e

Vierailija
27.08.2017 |

Mieheni mielestäni kihlasormukseen ei voi laittaa yli 3000 euroa. Mitä ihmettä teen, kun oma maku on sellainen, että haluan näyttävän ja laadukkaan sormuksen. Olen sanonut, että kun aika koittaa, voin itse maksaa erotuksen/loput sormuksesta. Tämä ei kuitenkaan käy, sillä mies haluaa kosinnan olevan yllätys ja sormuksen olevan hänen valitsemansa.

Mitä ihmettä teen, jos/kun sormus ei ole miellyttävä? En halua kantaa (toivottavasti) lopun elämää sormusta, josta en itse tykkää.

Kommentit (244)

Vierailija
61/244 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää määräilyä mieheltä vaatia saada yksin valita sormus ja kieltää ap:ta osallistumasta sen maksamiseen. Sormuksen valinta on yhteinen romanttinen hetki yleensä ja nykyään se maksetaan puoliksi, jos on kallis.

Vierailija
62/244 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on varmasti ihan hyvä ohjenuora elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/244 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää määräilyä mieheltä vaatia saada yksin valita sormus ja kieltää ap:ta osallistumasta sen maksamiseen. Sormuksen valinta on yhteinen romanttinen hetki yleensä ja nykyään se maksetaan puoliksi, jos on kallis.

En ainakaan itse tuntisi oloani miehekkääksi jos nainen osallistuisi sormuksen kustannuksiin.

Paha tilanne siis.

Vierailija
64/244 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on järkevä ja niin oikeassa.

Jos sinulla on noin kallis maku niin järkevä mies jättää kihlaamatta.

Vierailija
65/244 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi herra isä. Itse en maksaisi 3000e sormuksesta. Tai edes minkäänlaisesta korusta/vaatteesta. Jos minulla olisi 3000e sillä saisi paljon käytännöllisempääkin. Eikä kihlasormuksen tarvitse olla 4lukuinen.

Vierailija
66/244 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia rikkaampi kosiomies, joka ei inise turhista. Sanomattakin selvää, että sormuksen hinta on se varmin tae onnen pysyväisyydelle.

Vierailija
67/244 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kysyn mitähän ap on miettinyt vihkisormuksen hinnaksi, se kun tuppaa olemaan vielä arvokkaampi kuin kihlasormus. 

Noin iso ristiriita ei johda hyvään. Aloittelevalla opettajalla voi olla palkka juurikin tuon mitä ap kertoi, taisi ilmoittaa nettotulot.

Aloittajan olisi syytä herätä prinsessaunistaan tähän normaaliin arkitodellisuuteen. Tai jos jatkaa tuolla prinsessatyylillä etsii sellaisen miehen joka on varakas ja valmis kustantamaan jatkossakin kaikki turhakkeet mitä mieleen juolahtaa.

Ei taida rakkaudesta olla nyt kyse vaan siitä että kuuluu mennä naimisiin ja perustaa perhe.

Vierailija
68/244 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan itse tuntisi oloani miehekkääksi jos nainen osallistuisi sormuksen kustannuksiin.

Paha tilanne siis.

No sitten varmaan ostat sellaisen sormuksen kuin tuleva kihlattu haluaa tai kestät kolauksen sun maskuliinisuuteen

Vierailija
69/244 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minkä kosinnan? Jos jo on selvää, että kosinta on tulossa, niin tehän olette jo kihloissa. Naurettavaa tuollaiset hömppärituaalit.

Vierailija
70/244 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyn mitähän ap on miettinyt vihkisormuksen hinnaksi, se kun tuppaa olemaan vielä arvokkaampi kuin kihlasormus. 

Noin iso ristiriita ei johda hyvään. Aloittelevalla opettajalla voi olla palkka juurikin tuon mitä ap kertoi, taisi ilmoittaa nettotulot.

Aloittajan olisi syytä herätä prinsessaunistaan tähän normaaliin arkitodellisuuteen. Tai jos jatkaa tuolla prinsessatyylillä etsii sellaisen miehen joka on varakas ja valmis kustantamaan jatkossakin kaikki turhakkeet mitä mieleen juolahtaa.

Ei taida rakkaudesta olla nyt kyse vaan siitä että kuuluu mennä naimisiin ja perustaa perhe.

Ap haluaisi kustantaa itse sormuksen mutta mies ei tähän suostu. Miten se liittyy siihen että tarvitsee varakkaamman miehen?

Vierailija
71/244 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliit korut ovat naurettavia ja järjettömiä. Toivottavasti aloitus on provo.

Jalometallia voi ajatella sijoituksena. En pitäisi arvokkaita koruja aivan täysin järjettöminä jos arvo säilyy.

Kun se arvo ei koskaan säily, ellei kyseessä ole jostain kruununperillisten perhekalleuksista tai Marilyn Monroen tai Elizabeth Taylorin timanttikäädyistä.

Itse myin painavat, uutena n.900 euroa maksaneet valkokultaiset kihlat roukullaksi parilla sadalla eurolla.

Käytetty sormus on romukultaa ja kivistäkin saa naurettavan vähän.

Vierailija
72/244 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin köyhää kannata naida.

Vierailija
73/244 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole tapana kosia sormuksen kanssa. Sormukset käydään yhdessä valitsemassa vasta kun kosinta on esitetty. Suomessa ei ole myöskään tapana pistää rahaa kihlasormukseen, vaan vihkisormus on se näyttävämpi sormus. Tämä provo ei siksi oikein toimi.

Voihan hän olla menossa naimisiin vaikka italialaien kanssa. Itselläni on kihlasormus näyttävä ja vihkisormus pienempi kihlasormusta täydentäen. Kihlasormus maksoi yli 2000 euroa ja vihkisormus 1000 euroa. 

Vierailija
74/244 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka toteaisit miehelle että haluat kihloiksi sileän rinkulan kohinoorilta tai vastaavalta hyvältä brändiltä ja sitten ostatte vihkisormuksen enemmän sinun makuusi.

Vierailija
75/244 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän piireissä kymppitonni on kihlasormuksen hinnassa se mistä lähdetään.. Hiljaa naureskellaan yhdessä kynttiläillallisilla näille köyhille junteille jotka ei tajua laadusta mitään eivätkä ymmärrä kyseessä olevan sijoitus.

Eikun siis.. kun katselee kultasepänliikkeiden ajoittaisia alennusmyyntejä, niin ilmaahan niissä on hitosti (aleprossat -30-50 monesti)ja sitten taas designer-kultasepillä (vaikkapa Tillanderit ym) maksaa se design ja tietysti useimmites myös laadukkaammat materiaalit.

Se on muuten myös melko lailla totta, että useissa kultajousen sormuksissa rungot ovat verrattain ohuet, timanttien kirkkaus/puhtausluokat keskivertoa astetta heikommat ja hinta myös täten halvempi. Huomaako maallikko eroa vs2 ja si-luokissa? Yleensä ei. Rungon kestävyyteen ja timanttien kestävään ja hyvännäköiseen istutukseen sen sijaan kannattaa kiinnittää huomiota. Ettei tipu kivet pesuveden mukana arjessa.

Vierailija
76/244 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paha tilanne siis.

No sitten varmaan ostat sellaisen sormuksen kuin tuleva kihlattu haluaa tai kestät kolauksen sun maskuliinisuuteen

Olenkin etsiskellyt vaatimatonta naista.

Vielä ei tosin ole tärpännyt 😯

Vierailija
77/244 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi,ettet mene kihloihin ollenkaan.Olet liian itsekäs.Ei sun kanssasi voi elää.

Muitteko ja ymmäsittekö aloitusta ollenkaan?

Ap ei ole se itsekäs vaan miehensä. Ap haluaisi yhdessä valita ja maksaa sormuksen, mies ei suostu.

Missä kohtaa ap on tarjoutunut maksamaan sormuksensa? Hänhän korosti olevansa valmis maksamaan erotuksen, eli sen osuuden, mitä menee yli 3000€. Todennäköisesti ap:n maksettavaksi jäisi joku muutaman satasen osuus, joka ei toki opettajan tuloilla liikaa olekaan. Mutta miehen pitäisi silti maksaa sormuksesta se kolme tonnia, eli kokonaisen kuukausipalkkansa verran.

Mä en kehtaisi edes ehdottaa, että mieheni tai kukaan muukaan käyttäisi koko kuukausipalkkansa yhteen sormukseen. En haluaisi edes mennä naimisiin miehen kanssa, joka edes harkitsisi niin idioottimaista yli varojensa elämistä. Ap on idiootti, joka osaa näemmä vaatia muilta, mutta ei panostaa itse vastaavalla tavalla.

Vierailija
78/244 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni mielestäni kihlasormukseen ei voi laittaa yli 3000 euroa. Mitä ihmettä teen, kun oma maku on sellainen, että haluan näyttävän ja laadukkaan sormuksen. Olen sanonut, että kun aika koittaa, voin itse maksaa erotuksen/loput sormuksesta. Tämä ei kuitenkaan käy, sillä mies haluaa kosinnan olevan yllätys ja sormuksen olevan hänen valitsemansa.

Mitä ihmettä teen, jos/kun sormus ei ole miellyttävä? En halua kantaa (toivottavasti) lopun elämää sormusta, josta en itse tykkää.

No jos sormuksesta jää kiinni, niin ei sulla ole tunnetta takana.

Vierailija
79/244 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä sormuskeskustelusta mieleen, että voisinkohan ostaa itselleni jonkun kivan kihlasormuksen? Olen se heti avioliiton alkumetreillä raskauden myötä lihonut, jolla on jäänyt timanttisafiirisormuksen käyttö vähälle. Voisin ostaa jonkun kivan kihlasormuksen vaikka Kalevalakorun mallistosta, suostuiskohan ne myymään jos menisin yksin ostoksille? Vai onko ihan älytön idea? Miehen kihlasormus mahtuu hänelle vielä, vaikka on hänkin kiloja tässä matkan varrella kerännyt. Hänellä se paino on mennyt enempi vatsaan ja vähemmän sormiin :-)

Vierailija
80/244 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah..hah..suber XXDD. ap:lle olisi nyt parasta suklaamunan sormus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi