Ärsyttää ihmiset, jotka kivenkovaan väittävät ettei hiuksia tarvitse pestä päivittäin - Kyllä tarvitsee, jos on lasimaiset hiukset
Ihan eri asia on, jos on vaikkapa luonnonkihara tai muuten vaan karhea ja/tai paksu hiuslaatu.
Ei sellaisia hiuksia varmastikaan tarvitse pestä kuin muutaman kerran viikossa (monet pesevät jopa harvemmin), mutta itselläni on lasimaiset, suomalaisille tyypilliset ohuet hiukset (joita tosin on määrällisesti paljon). Minun nyt vaan pitää pestä ne, sillä jos jätän yhdenkin päivän väliin, koko hiuspohja tuntuu tukkoiselta ja hiukset ovat tyvestä rasvaiset, mutta latvoista kuivat. Se ei todellakaan näytä eikä edes tunnu hyvältä!
Ärsyttää, että jotkut alan ammattilaisetkin kauhistelevat, miten joku voi pestä hiuksiaan joka päivä, mutta kun jos se tunne ja näky on inhottava, minkä pesemättömät hiukset aiheuttavat, miksi niiden kanssa pitäisi väkisin kärvistellä? Olo on paljon raikkaampi ja peilikuva kivempi, kun hiukset ovat ilmavat ja raikkaat!
Miksi ei voida ymmärtää, että jokainen pesee hiuksiaan niin usein kuin hänestä itsestä tuntuu parhaalta?
Samalla tavalla minä voisin kauhistella, kun joku pesee vain kolme kertaa viikossa, vaikka se sopisi henkilön omalle hiuspohjalle ja -tyypille parhaiten, kun taas minulle itselleni ei.
Kommentit (87)
Minulla on lasimaiset hiukset ja pesen ne kerran-pari viikossa.
Kyllä lasimainen hius ei kovin pikään pysy hyvin, jos ei pese. Sitähän et kampaamalla muuksi muuta, ainoa konsti on pesun jälkeen föönaus.
Minulla on paksu lasimainen hiuslaatu, eikä tarvi pestä kuin pari kertaa viikossa. En toki oleta että kaikilla muilla olisi samanlainen hiuslaatu kuin minulla, minulla on tälläinen hevosenjouhityyppinen ja joillakin jotain muuta. Myös se mitä tekee päivän mittaan vaikuttaa siihen pitääkö pestä vai ei, minä en harrasta urheilua, tee remonttia tai käy navetalla päivittäin, joten minun hiukseni pysyvät aika puhtaina pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Mulla on lasimainen hius ja aina on ollut pidemmät pesuvälit kuin muilla ihmisillä. Johan sen sanoo järkikin. Ei se rasva siihen "tartu" yhtä herkästi kuin karheaan.
Karhea hius pystyy taistelemaan rasvaisuutta vastaan, koska se on huokoisempi. Lasimainen hius rasvoittuu helpommin, koska se ei ole yhtä huokoinen.
Lasimainen hius ja rasvoittuva hiuspohja on veemäinen yhdistelmä. Joka päivä pitää pestä, jos haluan pitää pitkiä hiuksia auki. Jos letti tai ponnari ja juuresta rasvaiset hiukset menettelee, niin voin jättää pesemättä.
Totta.
Esim. afrohiuksia ei tarvitse pestä juurikaan, koska ovat todella huokoiset. Siksi afrohiukset vaativat paljon öljypitoisempia hoitotuotteita kuin sileähiuksiset.
Joudutko useinkin väittelyyn täysin turhista asioista?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lasimainen hius ei kovin pikään pysy hyvin, jos ei pese. Sitähän et kampaamalla muuksi muuta, ainoa konsti on pesun jälkeen föönaus.
Minä en koskaan föönaa, mun hius pysyy pöyhkeänä ihan itsellään, kun on paksu ja lasimainen, ei mene päätämyöden kuin jos on todella pitkä, niin sitten vetää alaspäin kun on painava. Lyhyemmällä mallilla pysyy hyvin 2-3 päivää puhtaan näköisenä ja tuntuisena.
4
Väitäthän sinäkin, että niitä täytyy pestä päivittäin, koska sinun täytyy ne pestä päivittäin. Teet väitöksen oman kokemuksesi perusteella - ihan kuin nekin, joiden ei tarvi pestä päivittäin.
Mulla on taipuisa ja paksuhko tukka. Seassa on paksuja karheita hiuksia. Hiusjuuri rasvoittuu nopeasti. Nuorena pesin joka päivä. Nelikymppisenä pesen joka toinen päivä. Myös ihotyyppi on rasvainen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on paksu lasimainen hiuslaatu, eikä tarvi pestä kuin pari kertaa viikossa. En toki oleta että kaikilla muilla olisi samanlainen hiuslaatu kuin minulla, minulla on tälläinen hevosenjouhityyppinen ja joillakin jotain muuta. Myös se mitä tekee päivän mittaan vaikuttaa siihen pitääkö pestä vai ei, minä en harrasta urheilua, tee remonttia tai käy navetalla päivittäin, joten minun hiukseni pysyvät aika puhtaina pitkään.
Sekava viesti. Onko hiuksesi siis lasimaiset vai hevosenjouhityyppiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Mulla on lasimainen hius ja aina on ollut pidemmät pesuvälit kuin muilla ihmisillä. Johan sen sanoo järkikin. Ei se rasva siihen "tartu" yhtä herkästi kuin karheaan.
Karhea hius pystyy taistelemaan rasvaisuutta vastaan, koska se on huokoisempi. Lasimainen hius rasvoittuu helpommin, koska se ei ole yhtä huokoinen.
Kyllä mulla jää päänahkaan se rasvaisuus, eikä "nouse" hiukseen. Lapsena oli normi hiustepesuväli viikko. Nykyisin 2-3 päivää.
1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en koskaan föönaa, mun hius pysyy pöyhkeänä ihan itsellään, kun on paksu ja lasimainen, ei mene päätämyöden kuin jos on todella pitkä, niin sitten vetää alaspäin kun on painava. Lyhyemmällä mallilla pysyy hyvin 2-3 päivää puhtaan näköisenä ja tuntuisena.
4
Sama täällä. Leikkautin joskus nuorena lyhyen tukan, niin "olipa kiva" kun sainkin sellaisen 3cm siilin, joka ei laskeutunut alas :D Mulla lisäks runsaasti hiusta.
1
Vierailija kirjoitti:
Väitäthän sinäkin, että niitä täytyy pestä päivittäin, koska sinun täytyy ne pestä päivittäin. Teet väitöksen oman kokemuksesi perusteella - ihan kuin nekin, joiden ei tarvi pestä päivittäin.
Tarkoitin, että minun todellakin täytyy pestä hiukset joka päivä eikä siihen pitäisi kellään olla mitään sanomista. Minä tiedän itse parhaiten, mikä minulle sopii. En siis minäkään mene kenenkään muun pesutottumuksia kritisoimaan! :)
Ap
Kuulostaa lähinnä siltä, ettet tiedä mistä puhut ja ainakin väärät hiusten hoitotuotteet.
Ällöttää jo pelkkä ajatus käydä suihkussa pesemättä hiuksia ja nyt sitä oikein suositellaan,yök!
Minun ohut, lyhyt ongensiimaa muistuttava hiuslaatuni on pesua seuraavana aamuna asettunut kaikki takaa eteenpäin., kun harjaa, se pingahtaa takaisin juuttuneeseen asentoon tai jää pystyyn. Ole siinä sitten pesemättä.
mistä tietää kumpaa laatua hiukset on? Pesuväli on kaksi kertaa viikossa.