Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ihmiset, jotka kivenkovaan väittävät ettei hiuksia tarvitse pestä päivittäin - Kyllä tarvitsee, jos on lasimaiset hiukset

Vierailija
27.08.2017 |

Ihan eri asia on, jos on vaikkapa luonnonkihara tai muuten vaan karhea ja/tai paksu hiuslaatu.
Ei sellaisia hiuksia varmastikaan tarvitse pestä kuin muutaman kerran viikossa (monet pesevät jopa harvemmin), mutta itselläni on lasimaiset, suomalaisille tyypilliset ohuet hiukset (joita tosin on määrällisesti paljon). Minun nyt vaan pitää pestä ne, sillä jos jätän yhdenkin päivän väliin, koko hiuspohja tuntuu tukkoiselta ja hiukset ovat tyvestä rasvaiset, mutta latvoista kuivat. Se ei todellakaan näytä eikä edes tunnu hyvältä!

Ärsyttää, että jotkut alan ammattilaisetkin kauhistelevat, miten joku voi pestä hiuksiaan joka päivä, mutta kun jos se tunne ja näky on inhottava, minkä pesemättömät hiukset aiheuttavat, miksi niiden kanssa pitäisi väkisin kärvistellä? Olo on paljon raikkaampi ja peilikuva kivempi, kun hiukset ovat ilmavat ja raikkaat!

Miksi ei voida ymmärtää, että jokainen pesee hiuksiaan niin usein kuin hänestä itsestä tuntuu parhaalta?
Samalla tavalla minä voisin kauhistella, kun joku pesee vain kolme kertaa viikossa, vaikka se sopisi henkilön omalle hiuspohjalle ja -tyypille parhaiten, kun taas minulle itselleni ei.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Mulla on lasimainen hius ja aina on ollut pidemmät pesuvälit kuin muilla ihmisillä. Johan sen sanoo järkikin. Ei se rasva siihen "tartu" yhtä herkästi kuin karheaan.

Karhea hius pystyy taistelemaan rasvaisuutta vastaan, koska se on huokoisempi. Lasimainen hius rasvoittuu helpommin, koska se ei ole yhtä huokoinen.

Mikäs logiikka tuossa on? Huokoinen kuulostaa kyllä just siltä, että se imee rasvaa tehokkaammin kuin ei-huokoinen.

No nimenomaan huokoinen hius imee rasvaa, joten se ei jää siihen pinnalle kellumaan saaden hiusten kantajan näyttämään siltä, kuin olisi uittanut päätään oliiviöljyssä. Eli jos on lasimaiset hiukset ja rasvainen päänahka, niin lopputulos on juuri se, että pesemättöminä ne näyttävät rasvaisilta, koska rasva jää hiuksen pinnalle kellumaan.

Vierailija
62/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan eri asia on, jos on vaikkapa luonnonkihara tai muuten vaan karhea ja/tai paksu hiuslaatu.

Ei sellaisia hiuksia varmastikaan tarvitse pestä kuin muutaman kerran viikossa (monet pesevät jopa harvemmin), mutta itselläni on lasimaiset, suomalaisille tyypilliset ohuet hiukset (joita tosin on määrällisesti paljon). Minun nyt vaan pitää pestä ne, sillä jos jätän yhdenkin päivän väliin, koko hiuspohja tuntuu tukkoiselta ja hiukset ovat tyvestä rasvaiset, mutta latvoista kuivat. Se ei todellakaan näytä eikä edes tunnu hyvältä!

Ärsyttää, että jotkut alan ammattilaisetkin kauhistelevat, miten joku voi pestä hiuksiaan joka päivä, mutta kun jos se tunne ja näky on inhottava, minkä pesemättömät hiukset aiheuttavat, miksi niiden kanssa pitäisi väkisin kärvistellä? Olo on paljon raikkaampi ja peilikuva kivempi, kun hiukset ovat ilmavat ja raikkaat!

Miksi ei voida ymmärtää, että jokainen pesee hiuksiaan niin usein kuin hänestä itsestä tuntuu parhaalta?

Samalla tavalla minä voisin kauhistella, kun joku pesee vain kolme kertaa viikossa, vaikka se sopisi henkilön omalle hiuspohjalle ja -tyypille parhaiten, kun taas minulle itselleni ei.

Latvoista kuivat? Ei ihme :D jatka vain samaan malliin, niin hiukset voivat entistä paremmin. Mulla on ohutta hiusta paljon ja pesen ne pari kertaa viikossa. Tottakai sun hiukset tuntuu rasvaisilta, koska peset hiukset joka päivä. Hiuspohja on tottunut siihen, että on tarve pesulle jatkuvasti. Äly hoi!

Äly hoi itsellesi, ei se pesuvälin pidentäminen kaikilla toimi, kokeiltu on pariin otteeseen. Minun täytyy kuivattaa hiukset pesun jälkeen kuivaajalla pää alaspäin. Jos en käytä hiustenkuivaajaa, hiukset ovat rasvaiset jo ennen kuin ne ovat kuivat. Latvat ovat hamppuiset, mutta ei voi mitään. Olen perinyt hiuslaadun isältäni ja tiedän, että kyse ei ole jokapäiväisestä pesusta.

Haloo! Ei se jokapäiväinen pesu ainakaan tee hyvää hamppuisiin hiuksiin. Mikset leikkaa hamppuisia latvoja sitten? Fakta nyt on vaan se, että mitä enemmän pesee hiuksia ja peräkkäin , sitä enemmän ne rasvoittuu.

T. Samaa mieltä yllä olevan kommentoijan kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan vanhuksia jotka pääsevät hiustenpesulle yleensä kerran viikossa.

Toisilla heistä hiukset näyttävät rasvaisille jo seuraavana päivänä, joillain menee se viikkokin kun hiukset ovat ilmavat ja puhtaan näköiset.

Näin ovat elelleet jo vuosia, joten luulisi heidän rasvaisempienkin jo tottuneen ja hiusten "muuttuneen".

Vierailija
64/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Latvoista kuivat? Ei ihme :D jatka vain samaan malliin, niin hiukset voivat entistä paremmin. Mulla on ohutta hiusta paljon ja pesen ne pari kertaa viikossa. Tottakai sun hiukset tuntuu rasvaisilta, koska peset hiukset joka päivä. Hiuspohja on tottunut siihen, että on tarve pesulle jatkuvasti. Äly hoi!

Äly hoi itsellesi, ei se pesuvälin pidentäminen kaikilla toimi, kokeiltu on pariin otteeseen. Minun täytyy kuivattaa hiukset pesun jälkeen kuivaajalla pää alaspäin. Jos en käytä hiustenkuivaajaa, hiukset ovat rasvaiset jo ennen kuin ne ovat kuivat. Latvat ovat hamppuiset, mutta ei voi mitään. Olen perinyt hiuslaadun isältäni ja tiedän, että kyse ei ole jokapäiväisestä pesusta.

Haloo! Ei se jokapäiväinen pesu ainakaan tee hyvää hamppuisiin hiuksiin. Mikset leikkaa hamppuisia latvoja sitten? Fakta nyt on vaan se, että mitä enemmän pesee hiuksia ja peräkkäin , sitä enemmän ne rasvoittuu.

T. Samaa mieltä yllä olevan kommentoijan kanssa

Kyllä minä ne leikkautankin, mutta hiukset kasvavat. En käy kampaajalla viikottain. Miten pystyn pidentämään hiusten pesuvälejä vaikka viikkoon, kun minun pitää kuitenkin liikkua kodin ulkopuolella? En voi olla joka paikassa pipo päässä.

Pesin hiukset torstaiaamuna ja nyt äsken. Hiukset oli ihan rasvaiset latvoja myöten ja ne haisi. Pesuvälien pidentäminen ei vaan toimi toisilla.

Vierailija
65/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paksu lasimainen hiuslaatu, eikä tarvi pestä kuin pari kertaa viikossa. En toki oleta että kaikilla muilla olisi samanlainen hiuslaatu kuin minulla, minulla on tälläinen hevosenjouhityyppinen ja joillakin jotain muuta. Myös se mitä tekee päivän mittaan vaikuttaa siihen pitääkö pestä vai ei, minä en harrasta urheilua, tee remonttia tai käy navetalla päivittäin, joten minun hiukseni pysyvät aika puhtaina pitkään.

Sekava viesti. Onko hiuksesi siis lasimaiset vai hevosenjouhityyppiset?

On kyllä sekava aloitus

Vierailija
66/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksuja lasimaisia hiuksia ei ole olemassa. Lasimaisesta hiuksesta puhutaan, kun hiuslaatu on ohut. Paksu hiuslaatu on karkeaa. Kannattaa tutustua perusasioihin ennen kun tekee aloituksia.

Vierailija
67/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta normaalilta. En ole koskaan kuullut, että kenenkään hiukset rasvoittuu samana päivänä. Onko sulla fyysinen terveys ihan OK? Sekin voi vaikuttaa.

Vierailija
68/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri sellaiset hiukset, joita ap kuvaili. Ohuet lasimaiset, paljon hiuksia. Ei mulla silti päänahka rasvoitu, ja voin hyvin pestä esim. viiden päivän välein.

Vierailija
69/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paksuja lasimaisia hiuksia ei ole olemassa. Lasimaisesta hiuksesta puhutaan, kun hiuslaatu on ohut. Paksu hiuslaatu on karkeaa. Kannattaa tutustua perusasioihin ennen kun tekee aloituksia.

Enhän minä ole sanonutkaan että lasimainen hius voisi olla laadultaan paksu?

Ap

Vierailija
70/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen saa pestä hiuksensa just niin usein kuin haluaa.

Vierailija
71/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans ärsyttää sellainen "Ei hiuksia herrajumala päivittäin pidä pestä!" -paasaus kun fakta on se että kaikkien ihmisten hiukset ja päänahat ei vaan ole samanlaisia.

Mun hiukset on todella pörröiset, laineikkaat ja päänahka rasvoittuu todella nopeasti. Jos en pese joka aamu tulee yön jäljiltä ihan kamalia rasvaisia pyörteitä jokapuolelle joita ei vaan saa pois (siihen lisäksi yöllä tyynyyn hinkkaantunut pörröpilvi latva niin jeejee). Erilaiset shampoot ja pidennetty pesuväli kokeiltu ja ei vaan toimi, näyttää ja tuntuu kamalalta niin mieluummin vaan pesen päivittäin ja kosteutan hyvin öljyllä ja hiusnaamiolla.

Vierailija
72/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lasimaiset hiukset eikä  mun tartte pestä  niitä päivittäin. Jos ap:n päänahka rasvoittuu noin paljon on joko  hormonitoiminta tai ruokavalio päin honkia.

Vierailija
73/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lasimaiset hiukset eikä  mun tartte pestä  niitä päivittäin. Jos ap:n päänahka rasvoittuu noin paljon on joko  hormonitoiminta tai ruokavalio päin honkia.

Höpö höpö. On ihan synnynnäinen ominaisuus, rasvoittumista päänahka (tai iho) paljon vai vähän. Minä olen myös näitä, kenen on pestävä hiukset joka päivä. Pesenhän kasvonikin.

Vierailija
74/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. On ihan synnynnäinen ominaisuus, rasvoittumista päänahka (tai iho) paljon vai vähän. Minä olen myös näitä, kenen on pestävä hiukset joka päivä. Pesenhän kasvonikin.

Höpöhöpö vain itsellesi. Sua edellinen kirjoittaja on oikeassa. Kenenkään hiukset eivät rasvoitu päivässä, jos on terve. Hormonitoiminnan häiriöt voivat aiheuttaa tuon vaivan, että todella lapsellista yrittää väittää vastaan.

Vierailija
75/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö vain itsellesi. Sua edellinen kirjoittaja on oikeassa. Kenenkään hiukset eivät rasvoitu päivässä, jos on terve. Hormonitoiminnan häiriöt voivat aiheuttaa tuon vaivan, että todella lapsellista yrittää väittää vastaan.

Missä vaiheessa se hormonitoiminta sitten tasaantuu, että päänahan rasvoittuminen loppuu? Riittääkö 40 vuotta?

Vierailija
76/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa se hormonitoiminta sitten tasaantuu, että päänahan rasvoittuminen loppuu? Riittääkö 40 vuotta?

Ei riitä. Olen yli 50 v. ja yhä pesen hiukset päivittäin. Noiden idioottien mielipiteet kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Vierailija
77/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rasvottuu hiukset ihan kunnolla jos en pese joka päivä :D Ehkä pesun voisi korvata jokin pesujauhe, joka siis harjataan pois eikä pestä vedellä, sellaista voisi ehkä kokeilla, ainakin se imisi sen ylimääräisen rasvan pois.

Vierailija
78/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan käynyt ihotautilääkärillä ongelmasi kanssa? Noin nopea talineritys ei ole normaalia.

Vierailija
79/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko luulet, että tuo on ihan normaalia? No, omapahan asiasi, kun et halua uskoa. Itse olisin jo mennyt lääkäriin.

Vierailija
80/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää ja uskoa, että sairaudet voivat aiheuttaa hiusten rasvoittumista? Itselläni kävi niin ja nyt lääkityksen myötä olen huomannut eron.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän