Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ihmiset, jotka kivenkovaan väittävät ettei hiuksia tarvitse pestä päivittäin - Kyllä tarvitsee, jos on lasimaiset hiukset

Vierailija
27.08.2017 |

Ihan eri asia on, jos on vaikkapa luonnonkihara tai muuten vaan karhea ja/tai paksu hiuslaatu.
Ei sellaisia hiuksia varmastikaan tarvitse pestä kuin muutaman kerran viikossa (monet pesevät jopa harvemmin), mutta itselläni on lasimaiset, suomalaisille tyypilliset ohuet hiukset (joita tosin on määrällisesti paljon). Minun nyt vaan pitää pestä ne, sillä jos jätän yhdenkin päivän väliin, koko hiuspohja tuntuu tukkoiselta ja hiukset ovat tyvestä rasvaiset, mutta latvoista kuivat. Se ei todellakaan näytä eikä edes tunnu hyvältä!

Ärsyttää, että jotkut alan ammattilaisetkin kauhistelevat, miten joku voi pestä hiuksiaan joka päivä, mutta kun jos se tunne ja näky on inhottava, minkä pesemättömät hiukset aiheuttavat, miksi niiden kanssa pitäisi väkisin kärvistellä? Olo on paljon raikkaampi ja peilikuva kivempi, kun hiukset ovat ilmavat ja raikkaat!

Miksi ei voida ymmärtää, että jokainen pesee hiuksiaan niin usein kuin hänestä itsestä tuntuu parhaalta?
Samalla tavalla minä voisin kauhistella, kun joku pesee vain kolme kertaa viikossa, vaikka se sopisi henkilön omalle hiuspohjalle ja -tyypille parhaiten, kun taas minulle itselleni ei.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan eri asia on, jos on vaikkapa luonnonkihara tai muuten vaan karhea ja/tai paksu hiuslaatu.

Ei sellaisia hiuksia varmastikaan tarvitse pestä kuin muutaman kerran viikossa (monet pesevät jopa harvemmin), mutta itselläni on lasimaiset, suomalaisille tyypilliset ohuet hiukset (joita tosin on määrällisesti paljon). Minun nyt vaan pitää pestä ne, sillä jos jätän yhdenkin päivän väliin, koko hiuspohja tuntuu tukkoiselta ja hiukset ovat tyvestä rasvaiset, mutta latvoista kuivat. Se ei todellakaan näytä eikä edes tunnu hyvältä!

Ärsyttää, että jotkut alan ammattilaisetkin kauhistelevat, miten joku voi pestä hiuksiaan joka päivä, mutta kun jos se tunne ja näky on inhottava, minkä pesemättömät hiukset aiheuttavat, miksi niiden kanssa pitäisi väkisin kärvistellä? Olo on paljon raikkaampi ja peilikuva kivempi, kun hiukset ovat ilmavat ja raikkaat!

Miksi ei voida ymmärtää, että jokainen pesee hiuksiaan niin usein kuin hänestä itsestä tuntuu parhaalta?

Samalla tavalla minä voisin kauhistella, kun joku pesee vain kolme kertaa viikossa, vaikka se sopisi henkilön omalle hiuspohjalle ja -tyypille parhaiten, kun taas minulle itselleni ei.

Latvoista kuivat? Ei ihme :D jatka vain samaan malliin, niin hiukset voivat entistä paremmin. Mulla on ohutta hiusta paljon ja pesen ne pari kertaa viikossa. Tottakai sun hiukset tuntuu rasvaisilta, koska peset hiukset joka päivä. Hiuspohja on tottunut siihen, että on tarve pesulle jatkuvasti. Äly hoi!

Äly hoi itsellesi, ei se pesuvälin pidentäminen kaikilla toimi, kokeiltu on pariin otteeseen. Minun täytyy kuivattaa hiukset pesun jälkeen kuivaajalla pää alaspäin. Jos en käytä hiustenkuivaajaa, hiukset ovat rasvaiset jo ennen kuin ne ovat kuivat. Latvat ovat hamppuiset, mutta ei voi mitään. Olen perinyt hiuslaadun isältäni ja tiedän, että kyse ei ole jokapäiväisestä pesusta.

Olet varmaan käynyt ihotautilääkärillä ongelmasi kanssa? Noin nopea talineritys ei ole normaalia.

Ei AP halua uskoa sitä.

Vierailija
82/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lasimainen hius, todella vaikealaatuinen. Pesen joka toinen tai kolmas päivä. Alussa pesuvälien pidentäminen oli haastavaa, koska hiukset rasvoittuivat heti, mutta jonkin ajan kuluttua rasvoittuminen väheni. Käytin välipäivinä aluksi suolasuihketta, joka vähän kuivatti hiuksia. Nykyisin en tarvitse sitäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edelleenkään ihan varma mitä "lasimaisuudella" tarkoitetaan, mutta minäkin pesin ennen päivittäin, mutta nykyään kahdesti viikossa. Tämän tekee mahdolliseksi se, että käytän kuivashampoota joka ilta (yötä vasten vaikuttamaan, harjaan vasta aamulla) ja nukun aina hiukset kiinni jonkinlaisilla nutturoilla.

Hiukseni ovat aivan suorat, hyvin hennot, sileät, vetelät ja ryhdittömät, vaikkakin melko runsaslukuiset.

Vierailija
84/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lasimaiset hiukset eikä  mun tartte pestä  niitä päivittäin. Jos ap:n päänahka rasvoittuu noin paljon on joko  hormonitoiminta tai ruokavalio päin honkia.

Höpö höpö. On ihan synnynnäinen ominaisuus, rasvoittumista päänahka (tai iho) paljon vai vähän. Minä olen myös näitä, kenen on pestävä hiukset joka päivä. Pesenhän kasvonikin.

Höpöhöpö vain itsellesi. Sua edellinen kirjoittaja on oikeassa. Kenenkään hiukset eivät rasvoitu päivässä, jos on terve. Hormonitoiminnan häiriöt voivat aiheuttaa tuon vaivan, että todella lapsellista yrittää väittää vastaan.

Missä vaiheessa se hormonitoiminta sitten tasaantuu, että päänahan rasvoittuminen loppuu? Riittääkö 40 vuotta?

Ei riitä. Olen yli 50 v. ja yhä pesen hiukset päivittäin. Noiden idioottien mielipiteet kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Ei uskoisi kielenkäytön perusteella.No, annoitpahan tietyn kuvan itsestäsi.

Vierailija
85/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset kyllä tottuu pitempään pesuväliin. Tietenkin ne rasvoittuu heti kun yhden päivän jättää välistä kun ennen on pesty joka päivä. Itse pesen 2 kertaa viikossa. Aluksi rasvoittuivat nopeasti ennenkuin tottuivat, nyt eivät enää rasvoitu lähes ollenkaan. Eikä ole kiharaiset tai muuten käkkärät hiukset.

Vierailija
86/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset kärsii kun joka päivä pesee. Ja rasvoittuu ja likaantuu helpommin.

Vierailija
87/87 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampari kirjoitti:

Hiukset kärsii kun joka päivä pesee. Ja rasvoittuu ja likaantuu helpommin.

Kenellä rasvoittuu, kenellä ei. Jokainen on yksilö ja se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle. Piste ja loppu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi