Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ärsyttää kun ystäväni ei voi lähteä pienelle matkalle

Vierailija
26.08.2017 |

Olis tiedossa kiva paikka ja ilmainen majoitus.
Edulliset matkaliput eikä se voi lähteä "näin äkkiä".
Mikä on niin vaikeaa? Pakkaa vaihtovaatteet laukkuun ja pyyhkeen sekä hammasharjan.
Mietin että lähtisinkö yksin!

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen matkustanut yksin ulkomaillekin.

Yksi reissu oli kyllä tylsä kun ei ollut tekemistä.

Ap

Matkustit ulkomaille eikä sulla "ollut mitään tekemistä"?! 😃 Kuulostat tosi älykkäältä tyypiltä, hei...

Jos et tajunnut niin älykkäät ihmiset haluavat tehdä muutakin kuin ottaa aurinkoa.

Älykkäät ihmiset eivät lähde paikkaan, jossa ei voi tehdä muuta kuin ottaa aurinkoa. 

Uusi maa ja kohde. Ei silloin ollut nettiä.

Vierailija
62/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kiva paikka ei välttämättä ole ystäväsi mielestä kovinkaan kiva vaikka sinusta olisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Matkustit ulkomaille eikä sulla "ollut mitään tekemistä"?! 😃 Kuulostat tosi älykkäältä tyypiltä, hei...

Jos et tajunnut niin älykkäät ihmiset haluavat tehdä muutakin kuin ottaa aurinkoa.

Älykkäät ihmiset eivät lähde paikkaan, jossa ei voi tehdä muuta kuin ottaa aurinkoa. 

Mitä tekemistä netillä on asian kanssa?

Vierailija
64/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kiva paikka ei välttämättä ole ystäväsi mielestä kovinkaan kiva vaikka sinusta olisikin.

On se. Ystäväni ilmoitti itse olevansa kiinnostunut käymään tuolla paikassa.

Vierailija
65/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua ollenkaan tätä ap:n vänkäämistä kaikkia kommentteja vastaan enkä ollenkaan jankkaamista sen puolesta, että miksi ystävä voisi/hänen pitäisi lähteä matkaan. Ystävä todennut, että ei lähde nyt. Sillä siisti. Olkoon syy, vaikka sisään kasvanut varpaankynsi, niin se on ystävän päätös. That's it.

Vierailija
66/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua ollenkaan tätä ap:n vänkäämistä kaikkia kommentteja vastaan enkä ollenkaan jankkaamista sen puolesta, että miksi ystävä voisi/hänen pitäisi lähteä matkaan. Ystävä todennut, että ei lähde nyt. Sillä siisti. Olkoon syy, vaikka sisään kasvanut varpaankynsi, niin se on ystävän päätös. That's it.

Ehkä tuo ystävä vänkää kaikesta muustakin ja on ärsyttävää matkaseuraa 😜

Vierailija
67/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan yksi kaveri, joka kanssa oli toisaalta tosi takertuva (ei siis yksin halunnut tehä mitään) ja toisaalta sitten mielestään oli sellainen "uskalikko rohkelikko". Olisi pitänyt lähteä hänen kanssaan vaihtoon johkin ihan persläpeen, mun olisi "pitänyt mennä opintojen ohella johkin töihin, että voit kerätä rahaa, et voidaan lähtee kahestaan vaiks jonnekin päin Afrikkaa, ku se on aina ollu MUN unelma" jne. jne. En käsitä...tyyppi oli vielä aikanaan joutunut raiskatuksi yhdellä ulkomaanreissullaan, kun oli lähtenyt väärän miehen matkaan "ku mielenkiintost tutustuu uusiin ihmisiin!"

Joku terve järki+itsesuojeluvaisto puuttui tuolta tyypiltä kyllä.

Sitten oli naama mutrulla mulle, kun "mikset sääki vois joskus uskaltaa repästä ja tehä jota?!"

Vierailija
68/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää ihmiset, joiden mielestä kaikkien pitäisi "uskaltaa" heittäytyä ja matkustella äkkilähdöillä ties missä Botswanassa kassissa mukana vain vaihtokalsarit ja myslipatukka.

Ei ole kyse ulkomaan matkasta!

Minua ärsyttää ihmiset, joiden mielestä kaikkien pitäisi "uskaltaa" heittäytyä ja matkustella äkkilähdöillä ties missä Längelmäellä kassissa mukana vain vaihtokalsarit ja myslipatukka

Ei ole kyse Längelmäestä.

Vierailija
69/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ystäväsi ei vaan ole niin innostunut matkustamisesta ja haluaa käyttää vapaa-aikansa muuhun. Ja ainahan matkoilla rahaa menee enemmän kuin kotioloissa vaikka itse matka olisikin halpa. Pyydä joku toinen kaveri mukaan tai lähde yksin. Ei siitä voi suuttua jos toinen ei halua samaa mitä itse.

Vierailija
70/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistat talon? Eli se on kuin hän tulisi kylään luoksesi, mutta niin, ettei hän pääse sieltä lähtemään silloin kun tuntuu, että nyt riittää. Itse matkailen mieluiten "puolueettomilla" mailla, joissa ei tarvitse pelata pelkästään toisen säännöillä ja toisen kodin tavoilla.

Ei siellä ole mitään "toisen kodin tapoja".

Miten niin ei ole? Ei se ystäväsi talo ole vaan sinun, joten sinun tavoillasi ja säännöilläsi siellä silloin ollaan. Ei se ole mikään neutraali maaperä, jossa molemmat ovat yhtä vieraita ja jonkun muun tahon määrittelemien sääntöjen varassa. Vierailulla sinun luonasi ystäväsi siellä olisi.

Vierailija
71/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua ärsyttää toisen ihmisen elämä? 

Vierailija
72/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistat talon? Eli se on kuin hän tulisi kylään luoksesi, mutta niin, ettei hän pääse sieltä lähtemään silloin kun tuntuu, että nyt riittää. Itse matkailen mieluiten "puolueettomilla" mailla, joissa ei tarvitse pelata pelkästään toisen säännöillä ja toisen kodin tavoilla.

Ei siellä ole mitään "toisen kodin tapoja".

Miten niin ei ole? Ei se ystäväsi talo ole vaan sinun, joten sinun tavoillasi ja säännöilläsi siellä silloin ollaan. Ei se ole mikään neutraali maaperä, jossa molemmat ovat yhtä vieraita ja jonkun muun tahon määrittelemien sääntöjen varassa. Vierailulla sinun luonasi ystäväsi siellä olisi.

Ei se ole sataprosenttisesti minun.

Vierailija
73/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä voi pyytää ketään toista kaveria mukaan?

Ei ole montaa sellaista jotka lähtisivät.

Eräs ystävä voisi lähteä mutta en vaan usko että sekään kykenisi matkaan.

Mietin juuri yhtä tuntemaani ihmistä joka olisi hyvää seuraa, tosin sillä todennäköisesti on menoja viikonloppuisin.

en lainkaan ihmettele ettei matkaseuraksesi ole tungosta, anteeksi että sanon niin. Kun katsot asiaksesi valittaa tätä asiaa keskustelupalstalla, valitat sitä melko varmasti heille itselleenkin ja selän takana loputtomiin. Eivät ihmiset sellaista jaksa.

Vierailija
74/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin juuri yhtä tuntemaani ihmistä joka olisi hyvää seuraa, tosin sillä todennäköisesti on menoja viikonloppuisin.

en lainkaan ihmettele ettei matkaseuraksesi ole tungosta, anteeksi että sanon niin. Kun katsot asiaksesi valittaa tätä asiaa keskustelupalstalla, valitat sitä melko varmasti heille itselleenkin ja selän takana loputtomiin. Eivät ihmiset sellaista jaksa.

Et taida ymmärtää sitä että valitan täällä juuri siksi kun en asianomaiselle valita.

Vierailija
75/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida ymmärtää sitä että valitan täällä juuri siksi kun en asianomaiselle valita.

Sinä et taida ymmärtää sitä, ettei muitten ihmisten tarvitse hyppiä sinun pillisi mukaan. Sinun "kviat reissusi" eivät ilmeisesti ole heille niin kivoja reissuja.

Vierailija
76/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengi vois ottaa enemmän Muumimammasta oppia.

Muumipappa tai Muumipeikko saa jonkun härön idean, niin mamma on samantien hapuilemassa laukkuunsa vaapukkamehua ja hilloa ja eikun menoks.

Yhdeksän kertaa kymmenestä se Muumimamma jää kylläkin kotiin. Sanoo vaan, että olkaa varovaisia, tulette sitten kun tulette. Ja sitten Mamma jää hillottamaan omenoita ja tuulettamaan huoneita ja kasvattamaan kurpitsoita, onnellisena autuuasta yksinolosta.

Vierailija
77/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aikana ennen nettiä käytiin hakemassa kirjastosta pino kirjoja kohdemaasta. Tutkittiin karttoja, selailtiin opaskirjasia, etsittiin tietoa mahdollisista nähtävyyksistä. Paikan päällä juteltiin paikallisille, kyseltiin hyviä ruokapaikkoja ja oppaiden ulkopuolisia näkemisen arvoisia paikkoja.

Vierailija
78/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan sitä sorttia, joka tarvitsee ehdottomasti kaverin myös leffaan, markkinoille ja naapurikorttelin kotiseutumuseoon. Mitään ei voi tehdä yksin. Kaverin täytyy kokea kaikki sama kuin hänenkin, ja vieläpä samalla tavalla, ja ajatellakin niistä kokemuksista samalla tavalla. Ehkä se ap:n kaveri on väsynyt elämään ap:n elämää.

Vierailija
79/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on varmaan sitä sorttia, joka tarvitsee ehdottomasti kaverin myös leffaan, markkinoille ja naapurikorttelin kotiseutumuseoon. Mitään ei voi tehdä yksin. Kaverin täytyy kokea kaikki sama kuin hänenkin, ja vieläpä samalla tavalla, ja ajatellakin niistä kokemuksista samalla tavalla. Ehkä se ap:n kaveri on väsynyt elämään ap:n elämää.

95 prosenttia asioistani teen yksin. Oli vaan puhe tästä matkasta ja tämä henkilö esitti kiinnostuksensa.

Moni ihminen ilahtuisi päästessään tuonne paikkaan.

Vastaava paikka maksaa aika paljon vuorokaudelta muualla.

Vierailija
80/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde yksin ja vietä mukava rentouttava loma täysin oman aikataulusi mukaan. Sitten ei enää ärsytä.