ärsyttää kun ystäväni ei voi lähteä pienelle matkalle
Olis tiedossa kiva paikka ja ilmainen majoitus.
Edulliset matkaliput eikä se voi lähteä "näin äkkiä".
Mikä on niin vaikeaa? Pakkaa vaihtovaatteet laukkuun ja pyyhkeen sekä hammasharjan.
Mietin että lähtisinkö yksin!
Kommentit (91)
No totta hitossa lähdet yksin! Matkasta saa eri tavalla itselleen positiivisia asioita, kun matkustaa yksin. Ystävän kanssa saa taas erilaisia positiivisia asioita. Mutta mene ihmeessä yksin!!! Itse olen matkustellut yksin ympäri Eurooppaa yksin viikko tolkulla, ja moneen kertaan, aivan mahtavia kokemuksia. Toisaalta kaverin kanssa tai nykyisin perheen kanssa taas saa muunlaisia upeita kokemuksia ja muistoja itselleen.
Öö, olisko opiskelu, työ, perhe esteenä siihen, ettei voi yhtäkkiä lähteä..hohhoijaa..
Yksin matkustaminen ei sovi kaikille. Aina voi yöpyä hostellissa vanhempanakin mutta vaatii rohkeutta. Itse yövyn hotellissa ja tykkään että ei tarvi ottaa ketään huomioon. Voi lähteä aamulla mihin aikaan lystää ja ei tarvi odottaa . Täytyy olla niin saman henkinen kenen kanssa reissaa.
Minä en lähtisi yhden tietyn ihmisen kanssa reissuun vaikka paljon olemmekin muutoin tekemisissä.
Kerran ollut matkalla hänen kanssaan ja se oli pienoinen helvetti.
Ota huomioon tämäkin vaihtoehto, olet muutoin hyvää seuraa mutta matkaseurana et.
Toki voi se olla niin kuin hän sanoo, ei voi lähteä pikaisella varoitusajalla vaikka haluaisikin.
Matkoilla menee rahaa myös syömisiin ja muuhun. Ehkä hänellä ei ole juuri nyt varaa, vaikka matkustus ja majoittuminen olisivat halpoja. Ehkä ei kehtaa sanoa sitä sinulle ja vetoaa tuohon, että ei voi lähteä niin nopeasti. Itse olen joskus lähtenyt matkalle, vaikka ei juuri silloin olisi ollut varaa ja jouduin elämään tosi tiukasti matkan jälkeen. Matkallakin kävi kieltämättä rahatilanne useamman kerran mielessä, kun käytiin syömässä. Enää en ehkä vastaavassa tilanteessa lähtisi siis.
Yksin matkailu on ihan antoisaa, joten lähde vaan matkalle, vaikka et kaveria saisikaan mukaan!
En mäkään tajua noita, jotka ei itekseen pysty lähtemään lyhyellä aikataululla. Jos olisi lastenhoidot yms esteet hoidettu, niin ei kuusikaan tuntia riitä, että pystyisi lähtemään. Se on outo ajatus.
Esim itekseen elävä äitini, ei työvelvotteita tarvii vähintään viikon henkistä valmistautumisaikaa, että on lähdössä reissuun. Muutaman kerran olisi ollut hyvä äkkilähtö samalle päivälle, niin ei onnistunut. Joten nappasin sitten siskon mukaan. Jälkeenpäin kyllä äiti sitten surkutteli, kun hän en ottanut häntä reissuun..
Minua ärsyttää ihmiset, joiden mielestä kaikkien pitäisi "uskaltaa" heittäytyä ja matkustella äkkilähdöillä ties missä Botswanassa kassissa mukana vain vaihtokalsarit ja myslipatukka.
Vierailija kirjoitti:
Öö, olisko opiskelu, työ, perhe esteenä siihen, ettei voi yhtäkkiä lähteä..hohhoijaa..
No kun ei oo mikään noista!
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää ihmiset, joiden mielestä kaikkien pitäisi "uskaltaa" heittäytyä ja matkustella äkkilähdöillä ties missä Botswanassa kassissa mukana vain vaihtokalsarit ja myslipatukka.
Ei ole kyse ulkomaan matkasta!
Sinun mielestäsi kiva paikka? Ilmainen majoitus kuulostaa jo epäilyttävälle, kaikki eivät halua tuntemattomien nurkkiin loisimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun ei oo mikään noista!
No ehkä ei vaan halua matkustaa sun kanssa.
Tai sitten on sovittuna jotain muuta, mistä ei halua sinulle kertoa. Tai vaan pitkään odotettu tilaisuus rauhoittua ja rentoutua.
Mikä on ilmainen majoitus? Minua ei saisi suurin surminkaan punkkaamaan jonkun kaverin nurkissa. Haluan hotellihuoneen ja senkin yksin, en kaverin kanssa jaettuna.
Minkä takia mietit lähtisitkö yksin? Jos sinun pitää miettiä tuollaista asiaa, niin et ole yhtään parempi kuin ystäväsi, joka puolestaan ei halua lähteä lyhyellä varoitusajalla. Huomaatko? Kummallakin teistä on omat rajoituksensa. Ystävälläsi aika, sinulla yksin lähteminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse ulkomaan matkasta!
Minua ärsyttää ihmiset, joiden mielestä kaikkien pitäisi "uskaltaa" heittäytyä ja matkustella äkkilähdöillä ties missä Längelmäellä kassissa mukana vain vaihtokalsarit ja myslipatukka
Vierailija kirjoitti:
Olispa outoa lähteä Botswanaan noin kevyesti pakattuna.
Sanot, ettei työ eikä perhe eikä muukaan ole este. Kun olen vaikka lomalla töistä, joku voisi sanoa, että työ ei ole este kun olet kerran lomallakin. Mutta lomalle voi olla suunniteltuna vaikka ihan sitä olemista, rentoutumista, vähän siivoilua, pyykinpesua ja taas sitä rentoutumista. Itseänikin on houkuteltu lomalla vaikka mihin, mutta miksi haluaisin käyttää vähät lomani siihen, että ravaan tuntemattomissa paikoissa ja tulen kotiin parahiksi lähteäkseni taas töihin, entistä väsyneempänä?
Tai sitten hän ei vain tykkää tuollaisista reissuista, ei juuri nyt halua lähteä sellaiselle, ei halua lähteä juuri sinun kanssasi. Tai sitten lähtö vain tulee liian äkkiä: kyllä minä tykkään tietää useampaa päivää aiemmin, jos jotakin tuollaista isompaa tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Matkoilla menee rahaa myös syömisiin ja muuhun. Ehkä hänellä ei ole juuri nyt varaa, vaikka matkustus ja majoittuminen olisivat halpoja. Ehkä ei kehtaa sanoa sitä sinulle ja vetoaa tuohon, että ei voi lähteä niin nopeasti. Itse olen joskus lähtenyt matkalle, vaikka ei juuri silloin olisi ollut varaa ja jouduin elämään tosi tiukasti matkan jälkeen. Matkallakin kävi kieltämättä rahatilanne useamman kerran mielessä, kun käytiin syömässä. Enää en ehkä vastaavassa tilanteessa lähtisi siis.
Yksin matkailu on ihan antoisaa, joten lähde vaan matkalle, vaikka et kaveria saisikaan mukaan!
No mulla on vähemmän rahaa kuin sillä.
Olis lähdetty halpisbussilla joka ei maksa kuin muutaman euron.
Mä jatkan..
Oma viimeisin esimerkki on viime viikolta. Ykskaks tarve oli lähteä Vain elämää konserttiin, sinne sai vielä lippuja. Ostin rohkeasti kaksi. Soitin tuolle äidilleni perjantaina päivällä, että nyt olisi hyvä tilaisuus lähteä katsomaan Samu Haberia. Kaikki on maksettu, mä tulen hakemaan sut kotoa ja vien kotiin. Kiitokseksi avusta, jota kesällä sain. (aika usein näin tehdään, äiti marjastaa, eikä rahaa ota. Mä vien sitä jonnekin konserttiin tai teatteriin ja syömään jne.)
Aikansa tuo kiemurteli ja sanoi sitten ei. Käly lähti. Hemmetin hauska ilta oli ja veli lähti vielä kuskiksikin, että saatiin nautittua hieman kuohuvaakin.
Tähän ei olisi tarvittu kuin se myslipatukka, ehkä tena.
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi kiva paikka? Ilmainen majoitus kuulostaa jo epäilyttävälle, kaikki eivät halua tuntemattomien nurkkiin loisimaan.
Ei siellä ole ketään tuntemattomia.
Se on paikka jonne saan mennä.
Joo mene yksin.