Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ärsyttää kun ystäväni ei voi lähteä pienelle matkalle

Vierailija
26.08.2017 |

Olis tiedossa kiva paikka ja ilmainen majoitus.
Edulliset matkaliput eikä se voi lähteä "näin äkkiä".
Mikä on niin vaikeaa? Pakkaa vaihtovaatteet laukkuun ja pyyhkeen sekä hammasharjan.
Mietin että lähtisinkö yksin!

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää ihmiset, joiden mielestä kaikkien pitäisi "uskaltaa" heittäytyä ja matkustella äkkilähdöillä ties missä Botswanassa kassissa mukana vain vaihtokalsarit ja myslipatukka.

Ei ole kyse ulkomaan matkasta!

Minua ärsyttää ihmiset, joiden mielestä kaikkien pitäisi "uskaltaa" heittäytyä ja matkustella äkkilähdöillä ties missä Längelmäellä kassissa mukana vain vaihtokalsarit ja myslipatukka

Pöh pöh.

Vierailija
22/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jatkan..

Oma viimeisin esimerkki on viime viikolta. Ykskaks tarve oli lähteä Vain elämää konserttiin, sinne sai vielä lippuja. Ostin rohkeasti kaksi. Soitin tuolle äidilleni perjantaina päivällä, että nyt olisi hyvä tilaisuus lähteä katsomaan Samu Haberia. Kaikki on maksettu, mä tulen hakemaan sut kotoa ja vien kotiin. Kiitokseksi avusta, jota kesällä sain. (aika usein näin tehdään, äiti marjastaa, eikä rahaa ota. Mä vien sitä jonnekin konserttiin tai teatteriin ja syömään jne.)

Aikansa tuo kiemurteli ja sanoi sitten ei. Käly lähti. Hemmetin hauska ilta oli ja veli lähti vielä kuskiksikin, että saatiin nautittua hieman kuohuvaakin.

Tähän ei olisi tarvittu kuin se myslipatukka, ehkä tena.

Hankala käsittää että kaikki eivät nauti konserteista ollenkaan? Itse en lähtisi edes ilmaiseksi katsomaan mitään Vain Elämää-konserttia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi vois ottaa enemmän Muumimammasta oppia.

Muumipappa tai Muumipeikko saa jonkun härön idean, niin mamma on samantien hapuilemassa laukkuunsa vaapukkamehua ja hilloa ja eikun menoks.

Vierailija
24/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkoilla menee rahaa myös syömisiin ja muuhun. Ehkä hänellä ei ole juuri nyt varaa, vaikka matkustus ja majoittuminen olisivat halpoja. Ehkä ei kehtaa sanoa sitä sinulle ja vetoaa tuohon, että ei voi lähteä niin nopeasti. Itse olen joskus lähtenyt matkalle, vaikka ei juuri silloin olisi ollut varaa ja jouduin elämään tosi tiukasti matkan jälkeen. Matkallakin kävi kieltämättä rahatilanne useamman kerran mielessä, kun käytiin syömässä. Enää en ehkä vastaavassa tilanteessa lähtisi siis.  

Yksin matkailu on ihan antoisaa, joten lähde vaan matkalle, vaikka et kaveria saisikaan mukaan!

No mulla on vähemmän rahaa kuin sillä.

Olis lähdetty halpisbussilla joka ei maksa kuin muutaman euron.

Millainen se ilmainen majoitus on? Jonkun tuttusi nurkissa? Hotelli? Itse en lähtisi yöpymään kenenkään minulle tuntemattoman kotiin (enkä välttämättä tutunkaan), mutta jos kaverilla olisi hotellimajoitus vaikkapa kilpailusta voitettuna, niin voisin harkita.

Ja onko sulla vähemmän rahaa kuin "sillä", koska aina tartut tuollaisiin äkkipikalähtöihin ja hullutuksiin, etkä ajattele, että rahaa tulee menemään paljon enemmän kuin miltä "ilmainen yöpyminen ja parin euron bussimatka" alkuun kuulostaa?

Vierailija
25/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jatkan..

Oma viimeisin esimerkki on viime viikolta. Ykskaks tarve oli lähteä Vain elämää konserttiin, sinne sai vielä lippuja. Ostin rohkeasti kaksi. Soitin tuolle äidilleni perjantaina päivällä, että nyt olisi hyvä tilaisuus lähteä katsomaan Samu Haberia. Kaikki on maksettu, mä tulen hakemaan sut kotoa ja vien kotiin. Kiitokseksi avusta, jota kesällä sain. (aika usein näin tehdään, äiti marjastaa, eikä rahaa ota. Mä vien sitä jonnekin konserttiin tai teatteriin ja syömään jne.)

Aikansa tuo kiemurteli ja sanoi sitten ei. Käly lähti. Hemmetin hauska ilta oli ja veli lähti vielä kuskiksikin, että saatiin nautittua hieman kuohuvaakin.

Tähän ei olisi tarvittu kuin se myslipatukka, ehkä tena.

Hankala käsittää että kaikki eivät nauti konserteista ollenkaan? Itse en lähtisi edes ilmaiseksi katsomaan mitään Vain Elämää-konserttia. 

:D

Että ihmiset tekevät asiat itselleen vaikeaksi. Enhän mä sitä olisi äidilleni edes tarjonnut, jos olisin tiennyt, ettei hän siedä sitä. :D

Ostin liput Tavastian Sunrise Avenue keikalle, äidin kanssa yhteisestä sopimuksesta. Tiedätkö, kyllä hän tykkää, mutta tuo "äkkilähtö" on hänelle vaikeaa.

Vierailija
26/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ärsyttää ihmiset, jotka ei osaa ottaa huomioon toisen elämäntilannetta ja kunnioittaa toisen päätöstä kieltäytyä asioista, siitä ärsyyntymättä.

Ei on ei ja sun tulisi ystävänä sitä kunnioittaa.

Vierailija
27/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkoilla menee rahaa myös syömisiin ja muuhun. Ehkä hänellä ei ole juuri nyt varaa, vaikka matkustus ja majoittuminen olisivat halpoja. Ehkä ei kehtaa sanoa sitä sinulle ja vetoaa tuohon, että ei voi lähteä niin nopeasti. Itse olen joskus lähtenyt matkalle, vaikka ei juuri silloin olisi ollut varaa ja jouduin elämään tosi tiukasti matkan jälkeen. Matkallakin kävi kieltämättä rahatilanne useamman kerran mielessä, kun käytiin syömässä. Enää en ehkä vastaavassa tilanteessa lähtisi siis.  

Yksin matkailu on ihan antoisaa, joten lähde vaan matkalle, vaikka et kaveria saisikaan mukaan!

Millainen se ilmainen majoitus on? Jonkun tuttusi nurkissa? Hotelli? Itse en lähtisi yöpymään kenenkään minulle tuntemattoman kotiin (enkä välttämättä tutunkaan), mutta jos kaverilla olisi hotellimajoitus vaikkapa kilpailusta voitettuna, niin voisin harkita.

Ja onko sulla vähemmän rahaa kuin "sillä", koska aina tartut tuollaisiin äkkipikalähtöihin ja hullutuksiin, etkä ajattele, että rahaa tulee menemään paljon enemmän kuin miltä "ilmainen yöpyminen ja parin euron bussimatka" alkuun kuulostaa?

Ei ole hotelli eikä siellä ole ketään tuttua.

En ole maininnut että aina tartun äkkilähtöihin.

Säästänkö rahaa jotta saan hautoa sitä arkussa?

Vierailija
28/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo majoitus minuakin mietityttää. Missä se olisi? Itsekään en lähtisi kenenkään tuntemattoman nurkkiin, enkä edes puolituttujen.

Vierailija
29/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei vaan halua lähteä.

Mitä enemmän aloittaja vilauttelee vihjeitä reissusta, sitä karmeammalta se minunkin korviini kuulostaa.

Vierailija
30/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ihmeessä yksin. Miksi et lähtisi, jos ei ole edes ulkomailla?

Vierailija
31/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, olisko opiskelu, työ, perhe esteenä siihen, ettei voi yhtäkkiä lähteä..hohhoijaa..

No kun ei oo mikään noista!

Siinä tapauksessa ainoa jäljelle jäävä syy on huono hammashygieniasi.

Vierailija
32/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hotelli eikä siellä ole ketään tuttua.

En ole maininnut että aina tartun äkkilähtöihin.

Säästänkö rahaa jotta saan hautoa sitä arkussa?

Ei sitä hautoa tarvitse, mutta on terveellistä vähän koettaa ennalta hahmottaa kokonaiskustannuksia. Ilmaisia juttuja kun harvoin on. Hautoa voi sen verran, että kun pesukone kosahtaa tai tulee iso hammasremontti, niin ei tarvitse luopua asunnosta voidakseen sen maksaa.

Vierailija
33/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö nyt voi kertoa, mikä se reissu olisi ja mikä majoitus?

Vierailija
34/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan kotimaan matka ja toiset maisemat.

Omistan talon maalla.

Vierailija
35/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde ihmeessä yksin. Miksi et lähtisi, jos ei ole edes ulkomailla?

Joo, aika lähellä tuo on nyt ajatuksissa.

Vierailija
36/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vaan ei halua lähteä.Sinua ärsyttää hirveästi kun et saa mitä haluat. Älä syytä kaveria omasta harmituksestasi.

Vierailija
37/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengi vois ottaa enemmän Muumimammasta oppia.

Muumipappa tai Muumipeikko saa jonkun härön idean, niin mamma on samantien hapuilemassa laukkuunsa vaapukkamehua ja hilloa ja eikun menoks.

Se on satukirja. Tosielämässä Muumimammalla olisi ollut elämää suuremmat menkat juuri sinä päivänä ja hän olisi huutanut häröilijöille että painuisivat vittuun.

Vierailija
38/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan kotimaan matka ja toiset maisemat.

Omistan talon maalla.

Aiempi kuvauksesi oli "Se on paikka jonne saan mennä."

Kuka puhuu omistamastaan talosta ensin täysin kierrellen ja sitten noilla sanoilla? Ihan hyvin olisit alusta lähtien voinut puhua suoraan. Nyt käyttäydyt kuin henkilölisyytesi paljastuisi av:lla, jos sanot omistavasi talon.

Tuo kiertely kuulostaa epärehelliseltä. Ei ihme, jos kanssasi ei haluta matkustaa.

Vierailija
39/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä haluaisin Botswanaan.

Vierailija
40/91 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen työtä, jossa ollaan koko ajan ihmisten kanssa tekemisissä ja pyritään ratkomaan heidän elämänsä ongelmia. Näissä vuorovaikutustilanteissa pitää olla skarppina. Vapaa-aikana haluan yleensä olla itsekseni tai korkeintaan läheisten seurassa, koska ihmissuhdekuorma on täynnä. Helpompi on lähetä tapahtumiin, jotka on ennalta suunniteltuja ja joihin voi itseään psyykata, tosin niiden pitää olla sitten myös itseä kiinnostavia. Olen huomannut että ystävien on tätä vaikea ymmärtää ja mua pidetään jotenkin hankalana tyyppinä kun en enää innostu asioista niin spontaanisti kuin aiemmin. Tuollaiset ap:n kaltaiset ehdotukset sais multa kyllä pakit.