Somen uusin sankarinaiset trendi; Meikittömät naiset
https://www.instagram.com/p/BYL6ll9FR6u/
Ei filtterii, ei täytteit, ei meikkii, ei Microbleidaust, ei kulmaväriä. 3 viikkoon ei naamanpesua. Kirjoittaa Amanda Harkimo instassa, Sieppi teki saman aikaisemmin.
Pidätkö naista sankarina, jos hän ei käytä meikkiä tai pese naamaansa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Onhan se surullista että nykymaailmassa naiset kokee niin suurta painostusta näyttää hyvältä, että meikittömyys on sankariteko. Mutta ei se näiden naisten vika ole!
Olemalla meikitön, sotii tätä ulkonäköpainetta vastaan ja se on aina hyvä asia.
Mitä painostusta? Ämmät toisiaan arvostelee, ei ole näiden naisten vika vaan niiden toisten naisten! Typeryksiä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Eivät he oikeasti uskalla olla meikittömiä. Oikeasti meikitön kulkee suurimman osan viikosta ilman minkäänlaista meikkiä kasvoillaan, siis vesipesulla.
Olen nykyään enimmäkseen meikitön mutta vedellä en aio alkaa kasvojani pesemään. Käytän mieluummin kevyttä puhdistusainetta.
Vierailija kirjoitti:
https://www.instagram.com/p/BYL6ll9FR6u/
Ei filtterii, ei täytteit, ei meikkii, ei Microbleidaust, ei kulmaväriä. 3 viikkoon ei naamanpesua. Kirjoittaa Amanda Harkimo instassa, Sieppi teki saman aikaisemmin.
Pidätkö naista sankarina, jos hän ei käytä meikkiä tai pese naamaansa.
Öööh, siellä instassahan nimen omaan lukee: "kolme viikkoa oon naamaa pessy".
Minä kyllä jäin ihmettelemään, että eikö sitten silloin pese, kun meikkaa?!?
Vierailija kirjoitti:
Olenko ihan harhainen, vai onko tuossa kuvassa muidenkin mielestä ainakin:
- Meikkivoidetta
- Puuteria (otsalla)
- Silmien alla ihan selvästi (vieläpä huonosti levitetty) peitevoide
- Jotain vienoa punaakin on laitettu
- Huuletkin näyttää ihan siltä kuin olisi pienen pieni rajaus
No ei minusta kyllä näytä olevan tuollaisia meikkejä. Minullakin posket ovat punaisemmat kuin muu iho ja tulee tuollainen kontrasti niiden ja silmien väliin, jos siihen viittasit peitevoiteella ja punalla.
Enkä tosiaan näe mitään rajausta huulissa.
Joka ajalla on omat kotkotuksensa. A. Harkimo on mun käsittääkseni jotain 28v joten alkaa olemaan tohon instaselfiehommaan kohta yläikäinen. Hän voi tietysti säheltää kun pappa betalar. Varmaan suku järjestää jonkun suojatyöpaikan jos ei löydä rikasta miestä. Hjallishan sanoi jossain lehdessä että oli varoitellut Amandaa, että ihan kaikkea ei kannaisi julkisuuteen jakaa tulevaisuuden kannalta, mutta minkäs hän sille voi. Hjallis on siis setä Amandalle.
Naiset on helvetin rumia ilman meikkiä.
"Ja kolme viikkoa oon naamaa pessy et saisin kans ripset vekka"
Eikös tuo tarkoita, että Amanda ON PESSYT kasvojaan kolmen viikon ajan (ilmeisesti ahkerasti) saadakseen ripsipidennykset irtoamaan?
Vierailija kirjoitti:
Joka ajalla on omat kotkotuksensa. A. Harkimo on mun käsittääkseni jotain 28v joten alkaa olemaan tohon instaselfiehommaan kohta yläikäinen. Hän voi tietysti säheltää kun pappa betalar. Varmaan suku järjestää jonkun suojatyöpaikan jos ei löydä rikasta miestä. Hjallishan sanoi jossain lehdessä että oli varoitellut Amandaa, että ihan kaikkea ei kannaisi julkisuuteen jakaa tulevaisuuden kannalta, mutta minkäs hän sille voi. Hjallis on siis setä Amandalle.
Miten niin fiksulla miehellä voi olla noin tyhmä veljentytär?
Aina kun on joku trendi ollut pitkään valloillaan, seuraa siitä ennen pitkää vastatrendi, joka on siis päinvastaista mitä aiemmin. Tämä näkyy esim. historiallisissa aikakausissa selkeästi. Viime vuosina on ollut todella pinnalla hyvin voimakas meikki varjostuksinen kaikkineen, joten odotettavissa on että muotiin tulee jossain vaiheessa se toinen ääripää.
Mielenkiintoista seurata millaisen suosion tämä luonnollisuustrendi saa. Toisaalta kynsien, ripsien, hiusten ym. kauneusjuttujen teettäminen työllistää tosi paljon etenkin naisia, joten kansantaloudellisesta näkökulmasta tällainen trendi pitkään jatkuessaan voi olla aika vahingollista. Itse ajattelen että parempi on ostaa erilaisia palveluja kuin järjettömät määrät tavaraa, mutta ehkä luonnollisuustrendi lisää erilaisten luomukauneushoitojen määrää.
Sitten taas kautta aikojen ne, joilla on ollut aikaa, energiaa ja varallisuutta, ovat tavoitelleet ikuisen nuorekasta olemusta ja kauneutta (mitä se kunakin aikakautena onkin tarkoittanut) että näinköhän esim. luonnollinen rypistyminen tulee yleiseksi kauneusihanteeksi tulevaisuudessa?
Häh? Poliisit, sammutusyksiköissä ja sairaaloissa työskentelevät on sankareita.
Mitä aankarillista on meikittömyydessä? Kai mä sit olen meikittömyyden xena, kun en ole koskaan meikannut ja postaan selfieitäkin nettiin.
Nämä aitouttaan ja luonnollisuuttaan todistelevat lisäketyhjikset näyttävät vain entistä epäaidommilta tällaisten juttujen myötä. Menisi tuokin äm mä oikeisiin töihin ja lopettaisi lässytyksen, 30v akka.
Ehkä meikitön, mutta kestoväriä on ainakin kulmissa ja ripsissä ja ihan kuin jotain rajaustakin näkyisi ripsien tyvessä...