Aina pitäisi niin halvalla pärjätä kaupassa
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Taloussuunnittelu ei vaan ole ap:n eikä myöskään sen miehen vahvoja puolia.
Hyvin mä pärjäsin kun entisen perheeni kaikki raha asiat yksin hoidin. Sain säästöönkin pienistä tuloista ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Taloussuunnittelu ei vaan ole ap:n eikä myöskään sen miehen vahvoja puolia.
Hyvin mä pärjäsin kun entisen perheeni kaikki raha asiat yksin hoidin. Sain säästöönkin pienistä tuloista ihan hyvin.
Silti aiot ostaa kaupasta kaikki turhuudet mitä ne keksivät pyytää...
No jos ennen osasit hoitaa raha-asiat fiksusti, mihin se taito on kadonnut? Mikset nyt osaa tehdä ruokakaupassa järkeviä ostoksia?
Vierailija kirjoitti:
No jos ennen osasit hoitaa raha-asiat fiksusti, mihin se taito on kadonnut? Mikset nyt osaa tehdä ruokakaupassa järkeviä ostoksia?
Olen liikaa lellinyt miestä ja lasta ja ostanut sitä mitä he toivovat. Entinen perheeni ei ollut nirso mutta nykyinen on.
Ihan mahtavaa kuitenkin, että olet saanut selville ongelman perussyyn.
Nyt siis lopetan liian lellimisen ja palautat ruokaostokset ruotuun. Ei kalliita tavaroita, ei herkkuja, ei eineksiä. Tavallisia halpoja perustarvikkeita. Niistä kyllä saa aikaan oikein maittavaa ruokaa itse tekemällä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mahtavaa kuitenkin, että olet saanut selville ongelman perussyyn.
Nyt siis lopetan liian lellimisen ja palautat ruokaostokset ruotuun. Ei kalliita tavaroita, ei herkkuja, ei eineksiä. Tavallisia halpoja perustarvikkeita. Niistä kyllä saa aikaan oikein maittavaa ruokaa itse tekemällä.
Niin täytyy tehdä. Mä olisin muutenkin parempi hoitamaan raha asioita mutta kun mies ei anna niitä hoitaa.
Mä lopettaisin ruoanlaiton kokonaan ja kävisin jossakin kuppilassa syömässä.Ostakoon ukko nakkinsa itse ja penskoille pitsat ja hampurilaiset.Kyllä rahaa säästyy.
Ei ymmärrä....kun maistaa halpoja kuorettomia nakkeja pelkiltään ja purkkihernaria.vaikka hernekeittoon olisi lisätty vain vettä ja lämmitetty Niin kyllä hernari paremmalle maistuu.jotkut nakit maistuu ihan karmealle Vaikka ne olis pilkottu hernarin sekaan...vähän aiheen vierestä..sori
Jos ette kumpikaan nosta palkkaa, millä mies olettaa sinun käyvän kaupassa? Eihän teillä silloin pitäisi olla rahaa edes halvalla käymiseen.
Miksi olet työssä yrityksessä, joka ei maksa palkkaa? Jospa kertoisit miehellesi, että tulet työhön takaisin heti, kun palkka alkaa juoksemaan.
Kenen säästöillä te elätte? Jos miehesi ei anna rahaa, sinun on lopetettava se kaupassa käyminen. Et voi yksipuolisesti velkaantua loputtomiin.
Ei ehkä kuulu asiaan mutta onko teillä avioehto. Kerääkö mies yritykseen itselleen omaa omaisuutta eikä siksi halua maksaa rahaa ulos?
Jotenkin sinun pitäisi nyt keskittyä miettimään omaa parastasi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ette kumpikaan nosta palkkaa, millä mies olettaa sinun käyvän kaupassa? Eihän teillä silloin pitäisi olla rahaa edes halvalla käymiseen.
Miksi olet työssä yrityksessä, joka ei maksa palkkaa? Jospa kertoisit miehellesi, että tulet työhön takaisin heti, kun palkka alkaa juoksemaan.
Kenen säästöillä te elätte? Jos miehesi ei anna rahaa, sinun on lopetettava se kaupassa käyminen. Et voi yksipuolisesti velkaantua loputtomiin.
Ei ehkä kuulu asiaan mutta onko teillä avioehto. Kerääkö mies yritykseen itselleen omaa omaisuutta eikä siksi halua maksaa rahaa ulos?
Jotenkin sinun pitäisi nyt keskittyä miettimään omaa parastasi.
Mä elän noilla vanhoilla säästöillä joita mulla enää vähän on ja mies elää omilla säästöillään. Ei ole avioehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Eikä se onnistu millään.
Mikä siinä on vaikeaa? Mun päiväbudjetin yläraja on asetettu 10€uroon ja ihan hyvin pärjään. Välillä ihmettelen, että miksi jotkut ihmiset kokevat jatkuvasti tarvetta ostella jotain. Monilla menee useita kymppejä päivässä käytännössä täyteen turhuuteen ja sitten vielä päälle ihmettelevät kun ovat "köyhiä".
Ihan hullua tämä nykypäivän kerskakuluttaminen. Täysin kahelia.
Vierailija kirjoitti:
Älä kuuntele niitä. Ostat perunaa, sipulia ja voita. Paistelet niitä voissa ja kaikkien suusta valuu kuola!
Siihen itsetehdyt lihapullat vielä niin jopa maistuu kaikille. Siis keitetyt uudet perunat.
Jos ruokaostokset on mahdollista tehdä päivittäin, ja budjetti on tarkka, niin itse tekisin näin: viikoksi tehdään ruokalista ja budjetti, ja ruoka valmistetaan joka päivä (näin ei napsita aineksia etukäteen, vaikka nakkeja). Jos jämiä jää, niitä voi sitten loppuviikolla syödä jos päivän ruoka ei kelpaa. Myös leivät, hedelmät, jugurtit ym. voi ostaa aina valmiiksi vain yhdeksi päiväksi. Jos ilmenee tyytymättömyyttä, sanoisin että tämä viikko on näin budjetoitu, ja jos joku haluaa muita herkkuja itselleen lisäksi, voi kaivaa omaa kuvettaan. Tiukka linja.
EiNiinMitäänMieltä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä se onnistu millään.
Mikä siinä on vaikeaa? Mun päiväbudjetin yläraja on asetettu 10€uroon ja ihan hyvin pärjään. Välillä ihmettelen, että miksi jotkut ihmiset kokevat jatkuvasti tarvetta ostella jotain. Monilla menee useita kymppejä päivässä käytännössä täyteen turhuuteen ja sitten vielä päälle ihmettelevät kun ovat "köyhiä".
Ihan hullua tämä nykypäivän kerskakuluttaminen. Täysin kahelia.
Samaa mieltä, 10 eurolla saa tarpeet monen päivän aterioihin. Vaivannäköä vaatii tietysti valmistaa ruoka, mutta aivan tavallista terveellistä arkiruokaa pystyy valmistamaan aivan pienelläkin rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mies lapsen isä?
Jos mies on yrittäjä, hänen luulisi ymmärtävän tilanteenne kun selität hänelle minkä verran rahaa on ruokaan käytettävissä ja miksi sillä rahalla ei voi ostella nakkeja.
Ensimmäiseksi muuten kannattaa tehdä niin että mies ei todellakaan syö mitään kalliita kuppilalounaita! Eväät kotoa töihin, siinä säästää monta sataa kuussa. Persaukisten ei kerta kaikkiaan kannata syödä lounasta ulkona.
Eri asia tietysti jos yrityksenne on se lounaskuppila ja voitte syödä siellä ilmaiseksi. Silloin miehen tietysti kannattaisi tuoda ruokaa töistä kotiin ja söisitte päivälliseksi tähteitä.
Ap:n mies on nuohooja. Eipä se paljon voi kuskata duunista kotiin mitään syötävää...
Miten ap voi olla miehensä nuohousyrityksessä mukana? Mikä rooli ap sinulla on miehesi yrityksessä?