Pyöräilevät PASKAT ja idiootit, jotka antavat näille tietä
Mistä pyöräilijät ovat saaneet päähänsä, että heillä on etuajo-oikeus suojatielle joka paikassa? Syöksytään tielle vaikka autoilija ei ole kääntymässä suojatielle ja kolmiota ei ole. Jotkut taulapäät vielä antavat näille junteille tietä kyseisissä kohdissa. Miksi? Toinen mitä pyöräilijäiden ei ilmeisesti tarvitse noudattaa on kolmio. Tosin eihän heitä koske mitkään muutkaan liikennesäännöt...
Kommentit (140)
Mitä hiton kolmioita pyöräteillä muka on?
Pyöräilijät saa ajaa suojatielle jos on pyörätien jatke. muuten eivät saa suojateillä ajaa.
Ja oikeesti, kaikilla ei ole ajokortteja.
Pyöräilijää väistetään suojatiellä VAIN jos autoilija on kääntymässä suojatielle tai autoilijalla on kolmio/stopmerkki. Muuten pyöräilijä väistää aina. Ja kolmioita on kaupungissa autoteillä, samoilla teillä jossa juntit pyöräilee.
Vierailija kirjoitti:
Mistä pyöräilijät ovat saaneet päähänsä, että heillä on etuajo-oikeus suojatielle joka paikassa? Syöksytään tielle vaikka autoilija ei ole kääntymässä suojatielle ja kolmiota ei ole. Jotkut taulapäät vielä antavat näille junteille tietä kyseisissä kohdissa. Miksi? Toinen mitä pyöräilijäiden ei ilmeisesti tarvitse noudattaa on kolmio. Tosin eihän heitä koske mitkään muutkaan liikennesäännöt...
Mistä paikasta autoilijat ovat saaneet päähänsä että on etuajo-oikeus kääntyessä, tultaessa kolmion takaa, tai muuten vaan vaarantaa törkeästi heikompien ja fiksumpien henki liikenteesä?
Pyöräilijä on PYHÄ. Häntä eivät tosiaan koske mitkään säännöt, esim niin alkeellinen asia, että ostoskeskuksen kävelykäytävillä ei saa ajaa pyörällä, metrolaiturilla ei saa ajaa pyörällä. Ei onnistu pyörän taluttaminen edes näitä pieniä matkoja paikoissa, jotka tarkoitettu jalankulkijoille. Kevyen liikenteen väylät ovat pahimmat, silmät pitäisi olla selässäkin, että huomaa lähestyvän pyöräterroristin. Onneksi tulee kohta talviliukkaat, nekin on paremmat kuin tämä pyöräilykausi.
Suurimmat sikailijat liikenteessä ovat fillaristit. Eritoten nämä työmatkapyöräilijä-kamikazet, joiden ei tarvitse välittää mistään säännöistä.
Pyöräilijät on kyllä paskinta sakkia liikenteessä. Täälläkin huomaa, että he yhä luulevat, että joku vitun "pyörätien jatke" oikeittaa ajaa suojatielle joka ei ole edes risteyksessä. Ottakaapa asiasta selvää ja kysykää vaikka poliisilta kun näette. Paikassa jossa ei ole kolmiota autoilijoilla ja ei ole kääntyvien risteys se pyörä TALUTETAAN jos halutaan tietä. Ajamalla joudutte väistämään.
Saahan se pyöräilijä ajaa suojatiellä, mutta hänellä ei välttämättä ole etuajo-oikeutta.
Itse en kyllä väistä yhtään täysi-ikäistä pyöräilijää, jos liikennesäännöt eivät sitä minulta edellytä. Nojaan tööttiin ja toivon että törppö ehtii alta pois. Alaikäisten kohdalla väistän, mutta samalla kerron heille väistämissäännöstä.
Ajokorttia ei todellakaan ole kaikilla, mutta olen suhteellisen varma että vähintään koulussa on opetettu perus liikennesäännöt kaikille.
Pyöräkortti pakolliseksi. Oppisi fillaristitkin perus liikennesääntöjä. Vai onko niin, että ei riitä älli edes oppimaan?
Puolikaljut insinöörit trikoissaan, heitä ei lait eikä kohteliaisuussäännöt koske.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijät saa ajaa suojatielle jos on pyörätien jatke. muuten eivät saa suojateillä ajaa.
Niin saa ajaa, mutta ei tuo vielä ota kantaa väistämisvelvolllisuuteen. Pyöräilijä väistää aina paitsi silloin, kun auto on kääntymässä sen pyörätien jatkeen yli, autolla on kolmio tai auto on ajamassa liikenneympyrään tai sieltä pois.
Kuka idiootti lieneekään kirjoittanut lakiin tuon kohdan "pyörätien jatkeesta", kaikki pyöräilijät hokee silmät pyöreinä sitä vaikka se ei sinänsä karro väistämisvelvollisuudesta yhtään mitään. Itseäni pyöräillessä ärsyttää, kun autoilijat antaa tietä silloin kun mulla on väistämisvelvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Saahan se pyöräilijä ajaa suojatiellä, mutta hänellä ei välttämättä ole etuajo-oikeutta.
Itse en kyllä väistä yhtään täysi-ikäistä pyöräilijää, jos liikennesäännöt eivät sitä minulta edellytä. Nojaan tööttiin ja toivon että törppö ehtii alta pois. Alaikäisten kohdalla väistän, mutta samalla kerron heille väistämissäännöstä.
Ajokorttia ei todellakaan ole kaikilla, mutta olen suhteellisen varma että vähintään koulussa on opetettu perus liikennesäännöt kaikille.
Laki kieltää liikenneturvallisuuden vaarantamisen. Sinun pitää sovittaa nopeutesi siten, että et aja ihmisten päälle. Se, että joku rikkoo lakia ei oikeuta sinua vaarantamaan tämän henkilön turvallisuutta, joten sinä tulet saamaan tuomion jos silminnäkijät sanovat, että et edes yrittänyt jarruttaa.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi tänään väistin autolla pyöräilijää, joka ajoi suojatielle kolmion takaa ja vielä kahvia hörppien. Pyöräilijöillekin voi olla risteyksissä semmoinen pieni kolmio, joka kertoo väsitämisvelvollisuudesta. Usein ne on sijoitettu risteyksiin tai suojateiden lähelle, jos autoilijoille näkyvyys huono pyörätien suuntaan esim. rakennusten takia. Ja ei, kaikilla ei tarvitse olla ajokorttia mutta liikennesännöt on hyvä tuntea.
Itse menen ihan tieliikennelain mukaan. Se on joskus kova paikka näille sukkahousupyöräilijöille kun arat kuskit tekevät heille tietä ja sitten yhtäkkiä joku noudattaakin liikennesääntöjä.
Kyllä meinaan löytyy pyörästä jarru vaikka kuinka sieltä yritetään tulla tuhatta ja sataa.
Säännöt ovat turhan epäselvät ja epäkäytännölliset. Monesti saa pyöräillä yli kohdasta, jossa pyöräilijänä on väistämisvelvollisuus. Samasta paikasta menee myös jalankulkijoita ja auto joutuu varmuuden vuoksi hidastamaan, että pyöräilijä ei tule alle. Siten tulee jatkuvasti epäselviä tilanteita, että kumpi tästä nyt menee. Itse olen ratkaissut nämä joko vain odottamalla pyörällä tien reunassa katselemalla muualle tai sitten taluttamalla yli. Ei kuitenkaan jaksaisi jatkuvasti hyppiä pois pyörän selästä tai jäädä odottamaan vaivaannuttavasti kun auto koittaa antaa minulle tilaa.
Suojatiellä pitäisi asettaa autoilija väistämisvelvolliseksi aina myös pyöräilijän suhteen.
Tän takia hyppään suojatiellä aina pyörän kyydistä pois jalankulkijaksi niin autoilijan on pakko pysähtyä.
kammottavia ovat mutta päällekö pitäisi ajaa
Olisi kiva jos AUTOILIJAT osaisivat myös liikennesäännöt. Tänään olin ylittämässä tietä suojatien kohdalta kävellen (ilman pyörää siis), odottelin yli 60 autoa ennen kuin joku pysähtyi päästämään yli. Useasti olen meinannut jäädä auton alle, silloin kun minulla on vihreät ja auto on kääntymässä oikealle...
Olen autoilija mutta toisinaan myös pyöräilen. Itse olen huomannut että autoilijat ovat pääsääntöisesti täysiä kusipäitä. Pyöräilijöistä ei välitetä pätkääkään. Tosi harva autoilija ottaa pyöräilijän oikeudet huomioon. Näin se vaan menee, vahvemman oikeus. Minä itse annan pyöräilijälle tilaa kääntyessä ja kaikissa muissa tilanteissa joissa heille kuuluu antaa etuoikeus. Mutta en silloin kun tullaan kolmion takaa tielle auton eteen! No en silloinkaan aja päin jos pystyn sen estään, mutta se ei ole minun syy jos jotain tapahtuu..
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva jos AUTOILIJAT osaisivat myös liikennesäännöt. Tänään olin ylittämässä tietä suojatien kohdalta kävellen (ilman pyörää siis), odottelin yli 60 autoa ennen kuin joku pysähtyi päästämään yli. Useasti olen meinannut jäädä auton alle, silloin kun minulla on vihreät ja auto on kääntymässä oikealle...
Mikäli seisot siinä paikallasi = luovut oikeudestasi mennä ensin. Ei tällöin kukaan pysähdy.
Astut rohkeasti suojatielle niin autot pysähtyvät. Ja ei, kukaan EI aja päällesi.
Tuon kun opit niin huomaat että tien yli pääsee ihan helposti.
Savolaisjurpot antavat alapeukkua.