Pyöräilevät PASKAT ja idiootit, jotka antavat näille tietä
Mistä pyöräilijät ovat saaneet päähänsä, että heillä on etuajo-oikeus suojatielle joka paikassa? Syöksytään tielle vaikka autoilija ei ole kääntymässä suojatielle ja kolmiota ei ole. Jotkut taulapäät vielä antavat näille junteille tietä kyseisissä kohdissa. Miksi? Toinen mitä pyöräilijäiden ei ilmeisesti tarvitse noudattaa on kolmio. Tosin eihän heitä koske mitkään muutkaan liikennesäännöt...
Kommentit (140)
Helpommalla pääsee kun ei aja fillaristin päälle suojatiellä. Vaikka olisikin oikeus.
Ihmiset ei tiedä liikennesääntöjä. Muutama päivä sitten sain melkoiset tööttäykset vastaantulevien kaistalla olleelta autoilijalta, joka oli pysähtynyt suojatien eteen päästämään pyörän selässä istuvaa ihmistä suojatieltä yli. Meinas että mä oon paska kun en pysähdy vaan ajan etuajo-oikeussäännön mukaan autoilijana tietysti ensin.
Sir whinesalot kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trikoosukkulat on ihan sairaita hiton pellejä, eivät välitä liikennesäännöistä pätkääkään.
Polkevat ajoradalla rinnatusten, vaikka vieressä on hyväkuntoinen pyörätie. Suihkuttelen niille aina tuulilasinpesunestettä.
Miksi et vain voi suoraan myöntää, että näissä ärsyttää lähinnä se, että he ovat niin paljon kovakuntoisempia kuin sinä? Tällaiset pyöräilijät pyöräilevät yleensä todella paljon ja heillä on liikennesäännöt hallussa varmaan paremmin kuin millään muulla yksittäisellä tietä käyttävällä ryhmällä, joka ei ole ammattiryhmä. Se on valtaosan etu, että he eivät pyöräile pyörätiellä, koska jalankulkijat eivät yleensä osaa reagoida mitenkään järkevästi noin nopeasti liikkuviin pyöräilijöihin. Siten on turvallisempaa kaikkien kannalta mennä ajoradalla, jossa on selvät säännöt ja hyvä näkyvyys.
Tää on niin huvittava peruste että trikoosukkuloita tyyliin kadehditaan kun ne on muka niiiiiiin hyväkuntoisia ja se kateus saa sitten muka arvostelemaan sitä päätöntä menoa.
Todellisuudessahan se hyvillä renkailla, monilla vaihteilla ja kevyellä rungolla varustettu trikoosukkulan fillari liikkuu melko vähäisellä lihasvoimalla. Että jos fillarilla oikeasti kuntoilla haluaa niin kannattaa kyllä suosia vähän erilaista pyörää ja erilaista maastoa. Ylipäätään tälläinen harrastus ei kuulu muun liikenteen sekaan. Eihän kukaan ralliautollakaan tule testaamaan säätöjä yleisille teille muusta liikenteestä piittaamatta vaikka sillä ralliautollakin siellä tiellä saa kyllä ajaa. Ei ratsukotkaan mene laumana, osa rinnakkain puolen kaistan leveydellä muuta liikennettä haitaten. Samoin pitää sen sukkahoususankarinkin noudattaa niitä liikennesääntöjä (joita eivät kyllä todellakaan tunnu osaavan!) ja esim. sovittaa vauhtinsa niin että ei vaaranna muita vaikka se olisikin kiva päästellä niin paljon kuin pyörästä (ja ukosta) lähtee.
En tiedä missä te törmäätte näihin kammottaviin pyöräilijälaumoihin, itse liikun paljon autolla, kävellen ja pyöräillen ja valtaosa on kohteliaita ja toimii liikennesääntöjen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Helpommalla pääsee kun ei aja fillaristin päälle suojatiellä. Vaikka olisikin oikeus.
Mitään välimalliahan ei ole?
Esim ajaa sopivaa vauhtia ja seurata mitä muu liikenne tekee?
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijä on PYHÄ....
Älä nyt jaksa lässyttää. Suomessa autoilija on kaiken kuningas ja kaikki kaksipyöräiset ovat saatanasta.
Ihan sama on polkupyörällä vai pärrällä liikkeelle, ei autoilijat tunnu kiinnittävän mitään huomiota. Kiilataan päälle ja tullaan kolmion takaa eteen tyynen viileästi.
Ero on vain siinä, että kaksipyöräinen häviää aina. Oli syy sitten hänessä tai autoilijassa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä te törmäätte näihin kammottaviin pyöräilijälaumoihin, itse liikun paljon autolla, kävellen ja pyöräillen ja valtaosa on kohteliaita ja toimii liikennesääntöjen mukaan.
Jos tiellä on vaikka viisikin pyöräilijää, jotka ajavat pienin välimatkoin edessäsi. Välimatkoista johtuen kaikki viisi on ohitettava kerralla. Eli niitä ei ohiteta mutkaisemmalla tiellä enää sitten juuri ollenkaan, jos on vastaantulevaa liikennettä kuten ruuhka-aikoina on. Millä oikeudella nämä pyöräpellet aiheuttavat vaikkapa 20 autoilijan saapumisen töihin 5 min myöhemmin? Jokaisella on kuitenkin myös auto kotona.
Puhumattakaan pitemmistä letkoista.
Vierailija kirjoitti:
Mistä pyöräilijät ovat saaneet päähänsä, että heillä on etuajo-oikeus suojatielle joka paikassa? Syöksytään tielle vaikka autoilija ei ole kääntymässä suojatielle ja kolmiota ei ole. Jotkut taulapäät vielä antavat näille junteille tietä kyseisissä kohdissa. Miksi? Toinen mitä pyöräilijäiden ei ilmeisesti tarvitse noudattaa on kolmio. Tosin eihän heitä koske mitkään muutkaan liikennesäännöt...
Mietin samaa. Minua tympii pyöräillessä nämä tietä antavat autoilijat. Tiedän kyllä milloin minä väistän, ja sittne joku puupää yhtäkkiä pysähtyykin päästääkseen yli. No sitten pitää keräillä vauhtia.
Ja jos olen itse autolla ja joku kimpoilee miten sattuu fillarilla, niin harvoin kovin isoja väistöliikkeitä teen. Ja töötillä voi ilmaista tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Savolaisjurpot antavat alapeukkua.
Ei vaan tuo AP:n tyyli on naurettava. Ihan kuin autoilijat osaisivat säännöt tai noudattaisivat niitä.
Mutta siinä olen samaa mieltä, että osa pyöräilijöistä ajelee ihan itsemurha meiningillä, mutta se on heidän ongelma. Itse en väistä, mikäli minun ei kuulu väistää.
Pakko väistää pyöräilijää, koska päälle ei saa ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tulla minun eteeni. Se voi sattua, hyvin pahasti jopa.
Moni pyöräilijä on kyllä opetettu tuollaiseen, sitten kun en annakaan tietä niin ollaan ihan aidosti hämmästyneitä.
Moni sukkahousupyöräilijä kokeilee taas onneaan ja jarruttaa voimakkaasti viime hetkessä yrittäen pelotella. Ei muuten tehoa, minua vaan naurattaa -minähän olen paritonnisen teräskuoren sisällä.
Suomessa on kaikkein vihamielisimmät autoilijat mitä euroopasta löytyy. Missä tahansa muualla on ihan ok, että esimerkiksi moottoripyörällä ajetaan ruuhkassa siinä jonojen välissä. Monessa muussa maassa on kaupungeissa omat kaistat pyöräilijöille ja valoissa on ok mennä siihen keulille.
Suomessa kaikki on täysin päinvastoin. Toisaalta, jos joku fillaristi poukkoilee miten sattuu, niin se on omaa tyhmyyttään. En minä väistä, jos joku tulee suoraan tien yli pyörällä.
Ei ne kaikki autoilijatkaan tiedä mitä kolmio tarkoittaa... Tänään kotiin pyöräillessäni vihainen autoilija tööttäsi kun ajoin suojatien jatkeen yli, vaikka hänellä oli kolmio jossa pyöräilijän kuva. Tietysti väistin.
Jos joku autoilija haluaa antaa väistämissäännöistä huolimatta mulle pyöräilijänä tietä, kiitän kättä nostamalla ja jatkan matkaani. Muuten annan tietä. Ei se ole sen vaikeampaa.
Vielä helpompaa tietysti olisi, jos kaikki osaisivat väistämissäännöt - niin pyöräilijät kuin autoilijatkin.
Ps. Välillä olen autoilijan, välillä pyöräilijän roolissa liikenteessä.
Jos siis käännyn autolla, ja molemmissa teissä (se jolta käännyn, sekä se jolle käännyn) on suojatien, niin kummalla näistä ajavaa pyörälijää mun tulee väistää, vai väistänkö molempia?
Mä ainakin aina odotan, että autot menee ensin, ennenku pyöräilen suojatielle. Vaikka niillä autoilla olis kolmio, ni annan silti mennä ensin. Luovun mieluummin oikeuksistani, ku hengestäni.
Ihan sama mistä kiellosta tai säännöstä on kyse, suurin osa nykyihmisistä vaan on idiootteja.
Meidän kauppakeskuksen oven edustalta on poistettu tuppiroskikset, katukivetykseen maalattu savuton alue xx metriä, kieltotaulut joka seinällä, ja silti urpot polttaa alueella, joka päivä siis muutama. Sairaan raivostuttavaa hajupellejen toimintaa!!!!
Ja toisaalta mä ajan pyörällä muut huomioonottaen ja tänä kesänä kaksi kertaa auto meinannut tulla kolmion ja pyöräilijöistä varoittavan kyltin takaa päälle, kun minä tulen oikealta ja pyörätie jatkuu suojatien päällä, lisäksi kyseessä on vielä tie, jolta läpiajo kielletty.
Mua ärsyttää laiskat autoilijat, jotka ei käytä vilkkua, koska pysähdyn ja odotan monesti turhaan...
Asioilla on monta puolta, mutta mä kuitenkin rakastan kaupunkia ja ihmisiä, pysyis vaan maastamuuttajat aisoissa, eikä menettäisi käpyä kaupunkiliikenteessä. Ymmärrän, että maaseudulla ei ole ruuhkia!!!!
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei tiedä liikennesääntöjä. Muutama päivä sitten sain melkoiset tööttäykset vastaantulevien kaistalla olleelta autoilijalta, joka oli pysähtynyt suojatien eteen päästämään pyörän selässä istuvaa ihmistä suojatieltä yli. Meinas että mä oon paska kun en pysähdy vaan ajan etuajo-oikeussäännön mukaan autoilijana tietysti ensin.
Teknisesti ei ole olemassa etuajo-oikeutta, vaan väistämisvelvollisuus. Joka tuossa koski siis pyöräilijää. Pieni lakitekninen juttu,
Vierailija kirjoitti:
Outo keskustelu, trollataanko tässä vaan. Fillaroin, autoilen ja kävelen ja joo, välillä näkee törppöjä kaikissa näissä ryhmissä, mutta ehdottomasti suurin osa on fiksua porukkaa. Mitä iloa joku saa tällaisesta lietsomisesta? Tylsä elämä ja tuottaa tyydytystä piilotettuihin aggressioihin?
Minä en ainakaan näe edes viikottain pyöräilijöitä jotka ajaisivat niin kuin kuuluisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin aina odotan, että autot menee ensin, ennenku pyöräilen suojatielle. Vaikka niillä autoilla olis kolmio, ni annan silti mennä ensin. Luovun mieluummin oikeuksistani, ku hengestäni.
Siis pitääkö autojen eteen kuitenkin pyöräillä, kun tälle tulee alapeukkua? 😂
Usein vika on autoilijoissa; annetaan tietä vaikka ei tarvitsisi ja sitten pyöräilijä tai jalankulkija joutuu menemään yli vaikka oli jo aikeissa odottaa.