Pyöräilevät PASKAT ja idiootit, jotka antavat näille tietä
Mistä pyöräilijät ovat saaneet päähänsä, että heillä on etuajo-oikeus suojatielle joka paikassa? Syöksytään tielle vaikka autoilija ei ole kääntymässä suojatielle ja kolmiota ei ole. Jotkut taulapäät vielä antavat näille junteille tietä kyseisissä kohdissa. Miksi? Toinen mitä pyöräilijäiden ei ilmeisesti tarvitse noudattaa on kolmio. Tosin eihän heitä koske mitkään muutkaan liikennesäännöt...
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva jos AUTOILIJAT osaisivat myös liikennesäännöt. Tänään olin ylittämässä tietä suojatien kohdalta kävellen (ilman pyörää siis), odottelin yli 60 autoa ennen kuin joku pysähtyi päästämään yli. Useasti olen meinannut jäädä auton alle, silloin kun minulla on vihreät ja auto on kääntymässä oikealle...
Mikäli seisot siinä paikallasi = luovut oikeudestasi mennä ensin. Ei tällöin kukaan pysähdy.
Astut rohkeasti suojatielle niin autot pysähtyvät. Ja ei, kukaan EI aja päällesi.Tuon kun opit niin huomaat että tien yli pääsee ihan helposti.
Ei pidä paikkaansa. Autoilijan tulee antaa tilaa suojatietä ylittävälle, joten jos ajat siten, että jossain vaiheessa joku voi kävellä autosi alle, niin rikot lakia. Ei siellä tien reunassa juuri koskaan turhaan seisoskella, joten tiedät kyllä, että suojatietä ollaan ylittämässä, mutta et silti hidasta. Ei auta suojatielle astuminen, koska jotkut vetävät siitä huolimatta nenän edestä. Pidemmälle ei voi astua, koska auto voi ajaa päälle siinä tapauksessa.
Paras tapa ylittää suojatie on toki siten, että katsot jo kaukaa mistä tulee autoja ja sen jälkeen kävelet suojatielle kuin et edes katsoisi. Jos otat katsekontaktin autoilijaan, niin tämä tietää sinun nähneen hänet ja siten vetää taas nenän edestä.
Ei ole pelkästään yksi tyyppi, vaan on enemmän sääntö kuin poikkeus, että ensimmäinen auto vetää nenän edestä ja ehkä vasta toinen hidastaa jos sekään. Tähän tarvittaisiin ehdottomasti tehovalvontaa.
Outo keskustelu, trollataanko tässä vaan. Fillaroin, autoilen ja kävelen ja joo, välillä näkee törppöjä kaikissa näissä ryhmissä, mutta ehdottomasti suurin osa on fiksua porukkaa. Mitä iloa joku saa tällaisesta lietsomisesta? Tylsä elämä ja tuottaa tyydytystä piilotettuihin aggressioihin?
Vierailija kirjoitti:
joten sinä tulet saamaan tuomion jos silminnäkijät sanovat, että et edes yrittänyt jarruttaa.
Kyllä nähtiin, että jarruvalot syttyi. Fillaristin syy.
Vierailija kirjoitti:
Tän takia hyppään suojatiellä aina pyörän kyydistä pois jalankulkijaksi niin autoilijan on pakko pysähtyä.
Tuo on muutenkin fiksua. Se on itsellesi turvallisempaa ja myös mukavampi autoilijalle, kun jalankulkija tulee suojatielle rauhallisesti eikä suhahda yllättäen vauhdilla polkien.
👍
Vierailija kirjoitti:
Puolikaljut insinöörit trikoissaan, heitä ei lait eikä kohteliaisuussäännöt koske.
Joo, potat päässä, munat hiessä, ne veuhtoo menemään... Idiootin näköistä touhua juuri tämä täälläkin mainittu: suhailu jalkakäytävällä, suojatiellä poukkoillen kävelijöiden väleistä, jopa metrolaitureilla. Ei siellä pyöräilypotan alla järkeä ole ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva jos AUTOILIJAT osaisivat myös liikennesäännöt. Tänään olin ylittämässä tietä suojatien kohdalta kävellen (ilman pyörää siis), odottelin yli 60 autoa ennen kuin joku pysähtyi päästämään yli. Useasti olen meinannut jäädä auton alle, silloin kun minulla on vihreät ja auto on kääntymässä oikealle...
Mikäli seisot siinä paikallasi = luovut oikeudestasi mennä ensin. Ei tällöin kukaan pysähdy.
Astut rohkeasti suojatielle niin autot pysähtyvät. Ja ei, kukaan EI aja päällesi.Tuon kun opit niin huomaat että tien yli pääsee ihan helposti.
Ei pidä paikkaansa. Autoilijan tulee antaa tilaa suojatietä ylittävälle, joten jos ajat siten, että jossain vaiheessa joku voi kävellä autosi alle, niin rikot lakia. Ei siellä tien reunassa juuri koskaan turhaan seisoskella, joten tiedät kyllä, että suojatietä ollaan ylittämässä, mutta et silti hidasta. Ei auta suojatielle astuminen, koska jotkut vetävät siitä huolimatta nenän edestä. Pidemmälle ei voi astua, koska auto voi ajaa päälle siinä tapauksessa.
Paras tapa ylittää suojatie on toki siten, että katsot jo kaukaa mistä tulee autoja ja sen jälkeen kävelet suojatielle kuin et edes katsoisi. Jos otat katsekontaktin autoilijaan, niin tämä tietää sinun nähneen hänet ja siten vetää taas nenän edestä.
Ei ole pelkästään yksi tyyppi, vaan on enemmän sääntö kuin poikkeus, että ensimmäinen auto vetää nenän edestä ja ehkä vasta toinen hidastaa jos sekään. Tähän tarvittaisiin ehdottomasti tehovalvontaa.
Ethän sinä ole ylittämässä suojatietä jos vaan seisot siinä! Sinä annat silloin autojen mennä ensin.
YRITÄ edes ymmärtää kulta pieni....
Heti kun astut suojatielle niin autot pysähtyvät.
Itse teen noin ilman mitään ongelmaa ja 45-vuotiaaksi olen jo elänyt että ei se niin vaarallista voi kerta kaikkiaan olla.
Joko kokeilet ehdottamaani ja huomaat että "tämähän toimii" tai jatkat seisoskeluasi.
Aivan sama toki minulle.
Trikoosukkulat on ihan sairaita hiton pellejä, eivät välitä liikennesäännöistä pätkääkään.
Polkevat ajoradalla rinnatusten, vaikka vieressä on hyväkuntoinen pyörätie. Suihkuttelen niille aina tuulilasinpesunestettä.
Oon samaa mieltä. Olen poikkeus. Mutta kun pysähdyn väistämään, sääntöjen mukaan, autoa, tulee joku kamikaze vauhdilla ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän takia hyppään suojatiellä aina pyörän kyydistä pois jalankulkijaksi niin autoilijan on pakko pysähtyä.
Tuo on muutenkin fiksua. Se on itsellesi turvallisempaa ja myös mukavampi autoilijalle, kun jalankulkija tulee suojatielle rauhallisesti eikä suhahda yllättäen vauhdilla polkien.
👍
Missä autoilijat muka antavat tietä jalankulkijoille?. työmatkalla voisin kuolla 10 kertaa jos menisin kuten säännöt edellyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijää väistetään suojatiellä VAIN jos autoilija on kääntymässä suojatielle tai autoilijalla on kolmio/stopmerkki. Muuten pyöräilijä väistää aina. Ja kolmioita on kaupungissa autoteillä, samoilla teillä jossa juntit pyöräilee.
Ei aivan, ajoradan reunassa pyöräileviä väistetään samon kuin autoja.
Eli tasa-arvoisissa väistät aina oikealta tulevaa pyöräilijää.
Vierailija kirjoitti:
Säännöt ovat turhan epäselvät ja epäkäytännölliset. Monesti saa pyöräillä yli kohdasta, jossa pyöräilijänä on väistämisvelvollisuus. Samasta paikasta menee myös jalankulkijoita ja auto joutuu varmuuden vuoksi hidastamaan, että pyöräilijä ei tule alle. Siten tulee jatkuvasti epäselviä tilanteita, että kumpi tästä nyt menee. Itse olen ratkaissut nämä joko vain odottamalla pyörällä tien reunassa katselemalla muualle tai sitten taluttamalla yli. Ei kuitenkaan jaksaisi jatkuvasti hyppiä pois pyörän selästä tai jäädä odottamaan vaivaannuttavasti kun auto koittaa antaa minulle tilaa.
Suojatiellä pitäisi asettaa autoilija väistämisvelvolliseksi aina myös pyöräilijän suhteen.
Miksi ihmeessä?
Säännöt ovat ihan selvät ja järkeenkäyvät. Pyörä liikkuu niin nopeasti, että auto joutuis käytännössä joissakin kohdissa pysähtymään, jos haluaisi olla varma, ettei pyörä singahda eteen. Pyöräilijä voi hyvin taluttaa pyörän tien yli, jos ei halua odottaa autojen ohi menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä ole ylittämässä suojatietä jos vaan seisot siinä! Sinä annat silloin autojen mennä ensin.
YRITÄ edes ymmärtää kulta pieni....Heti kun astut suojatielle niin autot pysähtyvät.
Itse teen noin ilman mitään ongelmaa ja 45-vuotiaaksi olen jo elänyt että ei se niin vaarallista voi kerta kaikkiaan olla.
Joko kokeilet ehdottamaani ja huomaat että "tämähän toimii" tai jatkat seisoskeluasi.
Aivan sama toki minulle.
Väitätkö, että autoilijat ovat niin tyhmiä etteivät tajua jalankulkijan odottavan päästäkseen yli? No se selittää ne monet autoilijat jotka sujahtaa ohi varo sitä tai takapuolta hipoen. Joskus kurvaten viereiseltä kaistalla. Taitavat olla vapaa- aikanaan niitä kamikatze-pyöräilijöitä. Ainakin sama tyyli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👍
Missä autoilijat muka antavat tietä jalankulkijoille?. työmatkalla voisin kuolla 10 kertaa jos menisin kuten säännöt edellyttävät.
Kyllä minulla on tapana antaa tietä. Autoilen ja ajelen skootterilla paljon, pk-seudulla.
Täällä näkee valtavan paljon ku*ipäisiä autoilijoita ja pyöräilijöitä. Valvontaa ei juuri lainkaan.
Moni jalankulkija ja pyöräilijä tietä saadessaan moikkaa kiitokseksi ja sekös lämmittää autoilijan mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👍
Jos suhahtaa yllätten vauhdilla polkien, ei todellakaan ole jalankulkija. 😉
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Tekee mieli heiluttaa keskaria kaikille idiooteille, joilla on aina niin kiire kotiin töistä tms., että se antaa etuajo-oikeuden suojatiellä, vaikka jalankulkijan toinen jalka tai vaikkapa lastenvaunut olisivat jo suojatien puolella. Siinä sitten kiltisti odotat, että arvon autoilijat ajavat ensin ja sitten sinä pääset toiselle puolelle tietä. Siinä odotellessa myöhästyy usein myös bussista, jos bussipysäkki on tien toisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👍
Jos suhahtaa yllätten vauhdilla polkien, ei todellakaan ole jalankulkija. 😉
No ei olekaan, siksi se pyörää taluttava jalankulkija onkin fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YRITÄ edes ymmärtää kulta pieni....Heti kun astut suojatielle niin autot pysähtyvät.
Aivan sama toki minulle.Väitätkö, että autoilijat ovat niin tyhmiä etteivät tajua jalankulkijan odottavan päästäkseen yli? No se selittää ne monet autoilijat jotka sujahtaa ohi varo sitä tai takapuolta hipoen. Joskus kurvaten viereiseltä kaistalla. Taitavat olla vapaa- aikanaan niitä kamikatze-pyöräilijöitä. Ainakin sama tyyli.
Tottakai se jalankulkija on menossa tien yli -se on selvää kaikille. Mutta ennen sitä hän syystä tai toisesta luopuu oikeudestaan mennä ensin ja odottaa että autot ovat menneet.
Väistämissäännöt ovat aivan selvät, ei niissä ole mitään vaikeaa. Osa pyöräilijöistä ne ymmärtääkin. Mutta sitten osa pyöräilijöistä on Minä-ihmisiä. He eivät ymmärrä, että liikenne ei ole Minua varten, vaan yhteispeliä.
Pyöräilijöiden pahimmat virheet ovat liian suuri tilannenopeus ja ymmärtämättömyys siitä, että pyörällä ajaminen on ajoneuvon kuljettamista, ja että ajoneuvolla ajettaessa on noudatettava joka hetki tarpeellista varovaisuutta ja huomioitava muut liikenteessä olijat, erityisesti jalankulkijat. Tämä periaate ei ole läpäissyt monen pyöräilijän paksua kalloa.
Olen huomannut, että nykyään tuntuu autoilijat antavan tietä pyöräilijöille, mutta ei jalankulkijoille suojatiellä.
Uskomatonta! Näitä kamikaze-autoilijoita näkee liikenteessä lähes päivittäin, pahimpana päivinä useita!
http://www.is.fi/autot/art-2000000683109.html