Teinien aivoituksia=)) Tämä meillä tänään..
"Äiti oikeesti haloo mullon huomenna koulukuvaus ja vaan kolmet housut. En mee"
Jep jep ja huoh taas😂
Aina luetaan sutkauksia lasten suusta mutta teinien suusta ne jännimmät tarinat tulee.
Jaa omasi..😉
-kolmen teinin äiti
Kommentit (345)
Onko täällä muita, jotka eivät vain voi sietää puolison entisestä liitosta/suhteesta olevaa lasta? Tytärtä? Miehen 13v tytär on jotenkin kasvatettu aivan kieroon. Ei kestä lainkaan sitä, että aikuiset puhuvat keskenään, keskeyttää ja kiljuu välittömästi. Käskyt tää jatkuvasti isäänsä, eli ei edes osaa koskaan kysyä nätisti mitään. Alkaa heti itkemään, kun ei pääse mäkkäriin.
Annoin hänelle nimpparilahjaksi kirjan, ja alkoi siitäkin itkemään, ja kysyi että eikö ole muka muuta, että mummi antoi paljon lahjoja?!? Olin aivan äimänkäkenä tuosta ja isä vain nauroi. Enpä enää anna tälle enää ikinä lahjoja. Miten jostain lapsista kasvatetaan niin huomion kipeitä ja itsekeskeisiä? Ei tottele mitään ja kun vähänkin tälle sanoo tiukemmin niin alkaa itkut ja pitää heti soittaa äidille.
Miten tuollainen lapsi tulee edes pärjäämään elämässä? Äiti soittaa isälle joka asiasta, esim. miksi lapsella meni uinnissa vettä nenään? Miksi taskussa on kiviä, miksi on polvessa mustelma? Mitäh?!?
Tiedän että viha-sana on liian voimakas, mutta miten tällaisessa pitäisi osata isän naisystävänsä toimia? Lapsi pitää kyllä minusta ja keksin meille aina tekemistä, kun olen käymässä. Tuntuu kuitenkin että lapsi pitää valtaa ja isä vain vikisee.. Voiko tällaiseen lapseen tottua ja suhtautua oikein?
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä muita, jotka eivät vain voi sietää puolison entisestä liitosta/suhteesta olevaa lasta? Tytärtä? Miehen 13v tytär on jotenkin kasvatettu aivan kieroon. Ei kestä lainkaan sitä, että aikuiset puhuvat keskenään, keskeyttää ja kiljuu välittömästi. Käskyt tää jatkuvasti isäänsä, eli ei edes osaa koskaan kysyä nätisti mitään. Alkaa heti itkemään, kun ei pääse mäkkäriin.
Annoin hänelle nimpparilahjaksi kirjan, ja alkoi siitäkin itkemään, ja kysyi että eikö ole muka muuta, että mummi antoi paljon lahjoja?!? Olin aivan äimänkäkenä tuosta ja isä vain nauroi. Enpä enää anna tälle enää ikinä lahjoja. Miten jostain lapsista kasvatetaan niin huomion kipeitä ja itsekeskeisiä? Ei tottele mitään ja kun vähänkin tälle sanoo tiukemmin niin alkaa itkut ja pitää heti soittaa äidille.
Miten tuollainen lapsi tulee edes pärjäämään elämässä? Äiti soittaa isälle joka asiasta, esim. miksi lapsella meni uinnissa vettä nenään? Miksi taskussa on kiviä, miksi on polvessa mustelma? Mitäh?!?
Tiedän että viha-sana on liian voimakas, mutta miten tällaisessa pitäisi osata isän naisystävänsä toimia? Lapsi pitää kyllä minusta ja keksin meille aina tekemistä, kun olen käymässä. Tuntuu kuitenkin että lapsi pitää valtaa ja isä vain vikisee.. Voiko tällaiseen lapseen tottua ja suhtautua oikein?
Nappasitko tekstisi toisesta ketjusta,jossa lapsi olikin 7-vuotias???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana ketju :). Meillä teinit jo aikuisia ja muuttaneet kotoa pois. Olisi kyllä monta hauskaa tarinaa kerrottavana ja monta tarinaa, jolloin meinasin repiä hiukset päästäni pois raivosta, kun oli sellaista vääntämistä.
Mutta yksi juttu tuli mieleen, minkä halusin kertoa. Teinitytön kanssa katseltiin minun vanhoja kuvia. Kuinka hämmästynyt tyttö oli, kun katsoi jotain minun teinikuvaani: Äiti, sinähän olet ollut joskus ihan kaunis :O.
Se tuli niin vilpittömän ällistyneenä, että aloin ääneen nauramaan. Juu, äitikin on ollut joskus ihan mukiimenevän näköinen nuorena :).
Kuinka ihania nuoria aikuisia heistä on kasvanut kaiken vääntämisen jälkeen. Jopa paljon fiksumpia, kuin minusta tuli koskaan. Jälkeen päin on juteltu näistä teiniajoista ja olen kertonut, miksi jouduin kieltämään ja sanonut monesti, että virheitä tein itsekkin ja toisinkin olisin voinut toimia. Mutta koska teillä ei opaskirjaa tullut matkassa, niin aina en osannut toimia oikein ja tajunnut, että sen kiukkuamisen takana oli paha oli tai jotain sattunut. Ja koska olen vain tavallinen ihminen, en osannut aikuisena aina pysyä, vaan provosoiduin ja suutuin, vaikka olisi pitänyt osata herkemmällä korvalla kuunnella.
Äiti, sinähän olet ollut joskus ihan kaunis :O.
Se tuli niin vilpittömän ällistyneenä, että aloin ääneen nauramaan. Juu, äitikin on ollut joskus ihan mukiimenevän näköinen nuorena :).
minkä näköinen olet nykyään??????
Minä en tee koskaan pärställe mitään muuta kun aamusuihkussa suikutan vedellä, ja hyvä iho on, eikä ole ryppyjä vaikka 45v on jo ovella.
Ei ihminen rupsahda sen takia että ei meikkaa, vaan sen takia että vanhenee tai on sairas.
Kummallista kun rupsahtamista pidetään sellaisena jonka voi korjata laittautumalla, ei rupsahtamiselle voi kukaan muu kuin plastiikkakirurgi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana ketju :). Meillä teinit jo aikuisia ja muuttaneet kotoa pois. Olisi kyllä monta hauskaa tarinaa kerrottavana ja monta tarinaa, jolloin meinasin repiä hiukset päästäni pois raivosta, kun oli sellaista vääntämistä.
Mutta yksi juttu tuli mieleen, minkä halusin kertoa. Teinitytön kanssa katseltiin minun vanhoja kuvia. Kuinka hämmästynyt tyttö oli, kun katsoi jotain minun teinikuvaani: Äiti, sinähän olet ollut joskus ihan kaunis :O.
Kuinka ihania nuoria aikuisia heistä on kasvanut kaiken vääntämisen jälkeen. Jopa paljon fiksumpia, kuin minusta tuli koskaan. Jälkeen päin on juteltu näistä teiniajoista ja olen kertonut, miksi jouduin kieltämään ja sanonut monesti, että virheitä tein itsekkin ja toisinkin olisin voinut toimia. Mutta koska teillä ei opaskirjaa tullut matkassa, niin aina en osannut toimia oikein ja tajunnut, että sen kiukkuamisen takana oli paha oli tai jotain sattunut. Ja koska olen vain tavallinen ihminen, en osannut aikuisena aina pysyä, vaan provosoiduin ja suutuin, vaikka olisi pitänyt osata herkemmällä korvalla kuunnella.
Äiti, sinähän olet ollut joskus ihan kaunis :O.
minkä näköinen olet nykyään??????
Minä en tee koskaan pärställe mitään muuta kun aamusuihkussa suikutan vedellä, ja hyvä iho on, eikä ole ryppyjä vaikka 45v on jo ovella.
Ei ihminen rupsahda sen takia että ei meikkaa, vaan sen takia että vanhenee tai on sairas.
Kummallista kun rupsahtamista pidetään sellaisena jonka voi korjata laittautumalla, ei rupsahtamiselle voi kukaan muu kuin plastiikkakirurgi mitään.
Omasta kokemuksestani voin sanoa, että niin kauan kun naisella on kuukautiset ja normaali hormonitoiminta, niin sitä jotenkin säilyy nuorekkaana. Minä kulahdin heti kun kuukautiset loppuivat, vaikka varsinaisia vaihdevuosivaivoja ei pahemmin ollutkaan. Vartalo vankistui, rinnat muuttuivat raskaiksi ja isoiksi (yäk!), kasvot hieman valahtivat. Onneksi kasvojen hyvä luusto jotenkin pitää ne ryhdissä. Ylipainoa on kertynyt, vaikka elämäntavat ovat olleet kohtuulliset aina. Ei ylensyönti, ei alkoholia, ei tupakkaa, kunnon yöunet, ruumillista aktiviteettia jne. Vähän ennen kuukautisten loppumista oli jonkinlainen tankkausvaihe, kahvileivät ym. herkut maistuivat enemmän kuin koskaan, mutta se vaihe meni onneksi ohi eikä jäänyt pysyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nappasitko tekstisi toisesta ketjusta,jossa lapsi olikin 7-vuotias???
Käytätkö koko elämäsi vauva palstaan?
Onko muilla samoja tunteita? Minä en halua edes äitiini koskea, koska se tuntuu niin vastenmieliseltä. Syynä ei siis ole epäsiisteys vaan se, etten voi sietää koko ihmistä saatikka häneen koskemista. Älöttää, jos äiti pyytää esim. kiharhamaan hiuksiaan tms. Hän yrittää joskus olla tykö tai tekemisissä, mutta mua ei vaan kiinnosta koko ihminen ( eikä ole minun syytä, että hän/saati kukaan muukaan minut synnytti, tämätuleville kommentoijakauhkaajille tiedoksi). Ällötys ja inho alkoi jo kun olin noin 9-1ov, ennen yläastetta kumminkin. Syitäkin tähän löytyy ja paljon ja rankkoja, mutta kuinka pahoja niiden pitääkään olla, jotta olisi oikeutettua tuntea näin?
ärsyttää kun vanhemmat valittaa koko ajan. ja ne sanovat koko ajan hiljaa haluan kattoa telkkaria joudun tiskaamaan ja kattomaan siskojen ja pikkvelien perään se ei ole kivaa ja vaikka jos en halua tiskata tai osota mieltä niin vanhemmat suuttuvat
jos vaikka pyydän että voiko se käyä kaupungilla ku tarvin uusia vaatteita? vastaus on: ” joo heti ku tulee palkka. ” sitte palkka tulee ja parin päivän päästä mä kysyn: ” kävikkö sielä? ” vastaus : ” no en käyny ku et tullu mukaan! ja laskuihin meni vaikka kuinka paljon rahaa! ” Tosi kiva.. ja sit jos esim yritän puhua sille jostain esim. että mun isosisko ja isoveli lyö ja potkii mua, nii vastaus on: ” no ei kiinnosta teidän asiat on paljon enemmän mietittävää ku te. ” Arvatkaa vaan kuin pahalta se tuntuu !!!! :(( Ihan ku kaikki muu olis tärkeempää ku omat lapset!!! 🙁
Saan viikkorahaa 1,50€ viikossa, ja teen kaikki askareet kunnolla.
Sit joskus äiti sanoo joskus :”Nyt teet kaikki (vapaaehtoiset) lisätehtävät, tai muuten et saa viikkorahaa kahteen viikkoon.” Oon jopa meidän luokan tokaks paras matikassa, ja keskiarvoni on 9½!
häiritsee kauheesti kun asun kahdessa paikassa – äitillä kaksi viikkoa, sitten iskällä. Ja kun muutan, se ilta menee tosi väsyneenä koska muuttaminen on henkisesti niin raskasta. Ja heti seuraavana päivänä alkaa kauhea huuto. Se on ihan järkyttävän ärsyttävää ! Oon yrittänyt puhua, mutta aina ne keksii että niillä on kuulemma perusteltu syy olla ärtynyt ja aina kaikki alkaa jostain turhasta ! Ja kaikki tuo johtuu luultavasti siitä että iskä on aina tosi kiireinen naisystävänsä ja niitten yhteisten duunien kanssa ja äiti on muuten vaan sellanen stressaajaluonne ja sillä on aina kiire jokapuolelle, suihkuun, tekemään ruokaa, aina minä yksin, voisi nyt joku auttaa. Se on tosi uuvuttavaa !
Iskä on inhottava. Jos sanon, että mahaan sattuu ihan älysti, niin se vaan sanoo: Valehtelee ihan varmana. Sitten pitää mennä kouluun ja yrittää selvitä mahakivussa…
Ja sitten isi aina pomottelee, vaikkei ite siivoa, raivaa eikä tee MITÄÄN PERHEEN KANSSA, ja joka ilta käpertyy sohvalle tietokoneen kanssa ja sanoo tekevänsä työjuttuja, ei edes nouse muuta kun geokätköilemään iltaisin ja syömään, eli en saa tehdä mitään iskän kans!!!
Lisäksi mua aina kehutaan ja multa odotetaan liikoja, ja sitten kun pikkasen epäonnistun nii se on maailmanloppu! Ä-L-Y-T-Ö-N-T-Ä
Vierailija kirjoitti:
häiritsee kauheesti kun asun kahdessa paikassa – äitillä kaksi viikkoa, sitten iskällä. Ja kun muutan, se ilta menee tosi väsyneenä koska muuttaminen on henkisesti niin raskasta. Ja heti seuraavana päivänä alkaa kauhea huuto. Se on ihan järkyttävän ärsyttävää ! Oon yrittänyt puhua, mutta aina ne keksii että niillä on kuulemma perusteltu syy olla ärtynyt ja aina kaikki alkaa jostain turhasta ! Ja kaikki tuo johtuu luultavasti siitä että iskä on aina tosi kiireinen naisystävänsä ja niitten yhteisten duunien kanssa ja äiti on muuten vaan sellanen stressaajaluonne ja sillä on aina kiire jokapuolelle, suihkuun, tekemään ruokaa, aina minä yksin, voisi nyt joku auttaa. Se on tosi uuvuttavaa !
Se on nyt niin Viljo-Petteri ..että Iskäs panee sitä uutta naistaan ja sä oot vähän niinkuin tiellä.
Äitiäs ottaa päähän kun se joutuu nyt tekemään kaiken ja rupsahtamaan, kun rahat menee Viljo-Petterin ruokaan ja vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Iskä on inhottava. Jos sanon, että mahaan sattuu ihan älysti, niin se vaan sanoo: Valehtelee ihan varmana. Sitten pitää mennä kouluun ja yrittää selvitä mahakivussa…
Ja sitten isi aina pomottelee, vaikkei ite siivoa, raivaa eikä tee MITÄÄN PERHEEN KANSSA, ja joka ilta käpertyy sohvalle tietokoneen kanssa ja sanoo tekevänsä työjuttuja, ei edes nouse muuta kun geokätköilemään iltaisin ja syömään, eli en saa tehdä mitään iskän kans!!!
Lisäksi mua aina kehutaan ja multa odotetaan liikoja, ja sitten kun pikkasen epäonnistun nii se on maailmanloppu! Ä-L-Y-T-Ö-N-T-Ä
Iskällä on käyny niinsanottu VAHINKO kondomin kanssa.
Mutta iskä kuitenkin osallistuu pakollisiin kuluihin.
Suosittelen sinullekin kortsun käyttöä heti 14 vuotiaasta asti
Vierailija kirjoitti:
ärsyttää kun vanhemmat valittaa koko ajan. ja ne sanovat koko ajan hiljaa haluan kattoa telkkaria joudun tiskaamaan ja kattomaan siskojen ja pikkvelien perään se ei ole kivaa ja vaikka jos en halua tiskata tai osota mieltä niin vanhemmat suuttuvat
Suosittelen keskittymistä äidinkielen tunnilla ja oikein kirjoituksen harjoittelua.
Kerro vanhemmillesi että tiskikoneita saa osamaksulla, voit osallistua hankintaan viikkorahoillasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Veisitkö koiran ulos" (äiti teinille normaalilla puheäänellä)
"Veisitkö koiran ulos" (hiukan kovemmalla äänellä hetken kuluttua)
"Nyt Jaakko sen koiran kanssa ulos" (kovalla äänellä viiden minuutin päästä)
"Aina mulle huudetaan"
Miksi äiti kysyy, että veisitkö koiran ulos? Jos Jaakko vastaa, että en vie, niin se on siinä sitten. Tuskin jaakko sitä koiraa omistaa ja ainakin minä aikuinen oletan, että kysymykseen voi vastata myös ei, jos se noin esitetään.
Kyllä sen taitaa tietää äiti, Jaakko ja lukija itsekin, että kyseessä ei ollut kysymys. Kysymysmerkkikin jätetty pois. Tai ainakaan kieltävä vastaus ei ole vaihtoehto ihmiselle, joka maksaa ruoan ja huolehtii, että on katto pään päällä.
Katsos, hyvä ihminen, ei se lasten elättäminen ole mikään hyvää hyvyyttään tehty teko, vaan vanhemman velvollisuus. Jos pistää lapset alulle, niille annetaan se ruoka ja katto pään päälle.
Lapsen elättäminen on nimenomaan hyvän hyvyyttään armosta annettu. - Katsos, hyvä ihminen, lapsen voi antaa sijaiskotiin.
Olin yli 39 asteen kuumeessa, ja pyysin teiniä käyttämään koiran. Kysyi, ettenkö voisi ottaa kuumetta alentavaa lääkettä, ja käyttää sitten itse kun olo on parantunut.
Saatoin ehkä vähän kiehahtaa vastauksesta.
ilmaista lapsi työvoimaa?? kirjoitti:
Saan viikkorahaa 1,50€ viikossa, ja teen kaikki askareet kunnolla.
Sit joskus äiti sanoo joskus :”Nyt teet kaikki (vapaaehtoiset) lisätehtävät, tai muuten et saa viikkorahaa kahteen viikkoon.” Oon jopa meidän luokan tokaks paras matikassa, ja keskiarvoni on 9½!
Ja voi tätä rahanmenoa! Meidän teini osti keväällä ainakin 600 eurolla vaatteita ja kenkiä ja mitä nyt tarvitsi. Mikään ei ole enää kuva ja kelpaa vaan pitäisi saada uudet vermeet. En osta. Oppiipahan valitsemaan tarkemmin ensi kerralla.
Pituus 160cm paino 99 kg .Käytän tunikoita ja legginssejä. Hiukset ovat lyhyet ja niissä on punaiset raidat.
Poltan röökiä ja olen luonteeltani räväkkä