Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien aivoituksia=)) Tämä meillä tänään..

Vierailija
21.08.2017 |

"Äiti oikeesti haloo mullon huomenna koulukuvaus ja vaan kolmet housut. En mee"
Jep jep ja huoh taas😂

Aina luetaan sutkauksia lasten suusta mutta teinien suusta ne jännimmät tarinat tulee.
Jaa omasi..😉

-kolmen teinin äiti

Kommentit (345)

Vierailija
281/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu pikkusiskoni kanssa kun kävin heidän luonaan kysymässä mitä pitää tuoda kaupasta, kun äiti toipui leikkauksesta. Miljöönä räjähtänyt keittiö, jota viimeiset 5 päivää on käyttänyt vain sisko, koska äiti oli sairaalassa ja sen jälkeen lähinnä nukkunut kipulääkkeissä ja syönytkin sängyssä. Minä siis olen 25 ja sisko 13.

M: "Miksi täällä näyttää tältä? "

S: "No ku ei kukaan oo siivonnut."

M: "Miksi? Voisit pikkusen käyttää järkeä ja olla avuksi, ku tiiät et äiti on toipilas."

S: "No mut ku mä oon kuitenki kokannu ja aattelin et äiti voi sit siivota ku toipuu. Eiks se riitä et mä teen kuitenki ruokaa? " (eli pussinuudeleita, ranskiksia ja makkaraa)

Ei riittänyt ja pakotin siskon siivoamaan sillä aikaa, kun itse kävin kaupassa ostamassa lisää täytettä kaappeihin. En ymmärrä miten voi olla teinille niin rankkaa laittaa astiat koneeseen ja ne ruokapakkaukset roskikseen ja pyyhkiä leivänmurut pois pöydältä muualle kuin lattialle.

Vierailija
282/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein lähtöä töihin ja teini poika oli syömässä keittiössä. Tiskikone oli melkein täys ja pyysin poikaa laittamaan ne astiansa koneeseen, kun on syönyt, ja laittamaan pesuainetabletin koneeseen myös ja kone käyntiin.

Tulin töistä muutaman tunnin kuluttua. Katsoin että kone on pysähtynyt ja aloin tyhjentämään sitä. Avasin luukun ja ylläri oli melkoinen kun heti yläkorissa vastaan tuli ne teinin astiat. Ei ollut asetellut niitä niin kuin astiat yleensä koneeseen asetellaan vaan siinä ne oli kaikki päällekäin; lautasella lasi ja lusikka, ja kaikissa likaiset pesuvedet tietysti. Niin ja se pesuaine... olis voinu ottaa tabletista kääremuovin pois...

Kysyin teiniltä mikä ajatus tässä oli, sain vastaukseksi, että kun et ohjeistanut seikkaperäisesti niin näin nyt tuli tehtyä.

:D

Kyllä sinullakin näköjään aikaa olisi ollut, kun muutaman tunnin työpäiviä teet.

Asiahan ei tähän mitenkään liity, mutta valotanpa nyt kuitenkin tätä työasiaa. Mulla on kaksiosainen työpäivä. Menen aamulla viiden aikoihin 4-5 tunniksi töihin, olen päivän kotona ja menen taas illaksi 4-5 tunniksi töihin. Jos lähden töihin niin, että ehdin täpärästi ennen työn alkua perille ja tiskikone on melkein täys, on jotenkin perusteltua pyytää siltä syöjältä, jonka astiat täyttää koneen loppuun, että täyttäisikö loppuun ja käynnistäis. Mulla ei ollut silloin aikaa jäädä odottamaan niitä astioita, koska oli jo kiire töihin.

Älä yhtään huoli mun työpäivien pituuksista, kyllä ihan täyttä päivää teen vaikken siellä työkohteessa yhteen putkeen ole. Tänäänkin olen jo ollut 4 tuntia, iltapäivällä/illalla en vielä tiedä kauanko menee, mutta vähintään se 4h kuitenkin.

Navetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v tyttäreni meni huoneeseensa itkemään ja viiltelemään itseään koska joutui olemaan kuukauden kotiarestissa siksi että oli sanonut isäänsä tyhmäksi.

Vierailija
284/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v tyttäreni meni huoneeseensa itkemään ja viiltelemään itseään koska joutui olemaan kuukauden kotiarestissa siksi että oli sanonut isäänsä tyhmäksi.

Vierailija
285/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti, olen löytänyt tosi upean artistin, mistä et ole koskaan kuullut!

Sellainen kuin Santana!

Aloin hyräillä Santanaa ja näytin nolosta cd-telineestäni Santanan cdt, että kuunnellaanko yhdessä.

Linnoittautui huoneeseensa loppupäiväksi. Eikä olla yhdessä Santana kuunneltu.

Vierailija
286/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaupassa 15-vuotiaan kanssa. Kaupassa oli juuri tehty remonttia ja tavaroiden järjestys oli muuttunut. En sitten löytänyt jotain etsimääni, joten menin kysymään eräältä työntekijältä, missä se mahtaisi olla. Tämän jälkeen teini sähisi, kuinka NOLOA oli, kun olin kysynyt työntekijältä apua :D Ilmeisesti olisi pitänyt kiertää kaupan hyllyt vaikka yksitellen ennemmin.

Vierailija
287/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti musta ei tule ihan kamalaa teiniä, nää kuulostaa kauheilta. :D

T. 12v

Tulee susta. Mutta niin tulee kaikista muistakin hetkeksi ja se on vaan normaalia.

Niin näköjään tulikin. En tiennyt, pitäisikö itkeä vai nauraa, kun näin ja muistin kirjoittaneeni tuon viestin (ja voin nykyään jopa samaistua joihinkin näihin tapauksiin).

T: se sama tyttö näin kaksi vuotta myöhemmin, joka ei ymmärrä, miksi on hengannut ja hengaa vauva.fissä

Vierailija
288/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini: en ehdi syömään tänään koulussa (koulu alkaa niin, että ensin on ruokailu, sitten eka tunti vasta). Anna rahaa, meen mäkkiin ennen koulua.

Minä: jospa menisit sinne kouluun vaan syömään.

Teini: no en tasan

Minä: no sitten syöt runsaan aamupalan kotona tai teet eväät

Teini: mä en ikinä saa rahaa mihinkään kivaan ja kukaan ei halua olla mun kaveri

Minä: onhan sulla rahaa (saa kk rahan ja lisäksi kerran viikossa on lapsenvahtina naapurissa)

Teini: no enkai mä omia rahoja tollaseen käytä

Huoh joo.

Hieno lokinpoikanen kasvamassa

Vierailija
289/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, voiko puhelimella soittaakin?

Teinillä puhelun aina äänettömällä ja mummurukat ei saa teiniä soittamalla kiinni.

Vierailija
290/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän melkein 13v alkoi itkeä kertoessaan pan-seksuaalisuudestaan. Syy oli se, että tunnettiin termi eikä oltu sitä vastaan.

Nolot vanhemmat

Meillä teini osti kiireesti itselleen Jozo-paketin sen jälkeen kun oli kuullut koulussa panseksuaalisuudesta. Hän nimittäin raivosi vanhemmille siitä, että hänestä on yritetty tehdä väkisin panseksuaalia kotona Pan-suolaa käyttämällä.

Seuraavalla kerralla ostin sitten sovinnolla Seltiniä perheen ruoanlaittosuolaksi.

Vierailija
291/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein lähtöä töihin ja teini poika oli syömässä keittiössä. Tiskikone oli melkein täys ja pyysin poikaa laittamaan ne astiansa koneeseen, kun on syönyt, ja laittamaan pesuainetabletin koneeseen myös ja kone käyntiin.

Tulin töistä muutaman tunnin kuluttua. Katsoin että kone on pysähtynyt ja aloin tyhjentämään sitä. Avasin luukun ja ylläri oli melkoinen kun heti yläkorissa vastaan tuli ne teinin astiat. Ei ollut asetellut niitä niin kuin astiat yleensä koneeseen asetellaan vaan siinä ne oli kaikki päällekäin; lautasella lasi ja lusikka, ja kaikissa likaiset pesuvedet tietysti. Niin ja se pesuaine... olis voinu ottaa tabletista kääremuovin pois...

Kysyin teiniltä mikä ajatus tässä oli, sain vastaukseksi, että kun et ohjeistanut seikkaperäisesti niin näin nyt tuli tehtyä.

:D

Ööö... Sitä muovia ei poisteta tabletista, ääliö.

Jos kääremuovi on kirkas, sitä ei poisteta. Jos se on muunlainen se poistetaan pösilö.

Vierailija
292/345 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva vastaanpäkitys. "Jos sä äiti käsket mun lukee kokeeseen, niin en varmana lue" "Jos sä käsket mun mennä nukkumaan, niin valvon koko yön" (tämä siis koulupäivää ennen)

Jos tuohon yrittää sanoa, että itselleen hän vain hallaa tekee, niin vastaus on jotain "niin mutta silti en tee/mene..."

Ei uskoisi että tuo on noin muuten ihan fiksu ja järkevä 17v6kk tyttö

Häh? Mä saatoin sanoa noin 7-vuotiaana. Tossa iässä asuin jo omillani ja olin täysivaltainen aikuinen. Pitäiskö sun lakata käskemästä tollasista asioista? Varmaan käsket hampaidenpesulle ja iltapissille....

Vierailija
293/345 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Veisitkö koiran ulos" (äiti teinille normaalilla puheäänellä)

"Veisitkö koiran ulos" (hiukan kovemmalla äänellä hetken kuluttua)

"Nyt Jaakko sen koiran kanssa ulos" (kovalla äänellä viiden minuutin päästä)

"Aina mulle huudetaan"

...ja kukahan sen koiran siihen perheeseen oli tahtonut?

Tuskin se Jaakko.

Vierailija
294/345 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Veisitkö koiran ulos" (äiti teinille normaalilla puheäänellä)

"Veisitkö koiran ulos" (hiukan kovemmalla äänellä hetken kuluttua)

"Nyt Jaakko sen koiran kanssa ulos" (kovalla äänellä viiden minuutin päästä)

"Aina mulle huudetaan"

Meillä teini huutaa lopulta "Äitiiii, tuu siivoon toi pentu kusi mun lattialle" En mene, pentu viedään pihalle heti eikä kohta.

Itse en neuvottele. Kun koiran täytyy päästä ulos ja teiniä ei kiinnosta, vien koiran teinin huoneeseen ja pistän oven kiinni. Mahdollisia vahinkoja en siivoa. Ei ole montaa kertaa tarvinnut näin tehdä.

Vierailija
295/345 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu pikkusiskoni kanssa kun kävin heidän luonaan kysymässä mitä pitää tuoda kaupasta, kun äiti toipui leikkauksesta. Miljöönä räjähtänyt keittiö, jota viimeiset 5 päivää on käyttänyt vain sisko, koska äiti oli sairaalassa ja sen jälkeen lähinnä nukkunut kipulääkkeissä ja syönytkin sängyssä. Minä siis olen 25 ja sisko 13.

M: "Miksi täällä näyttää tältä? "

S: "No ku ei kukaan oo siivonnut."

M: "Miksi? Voisit pikkusen käyttää järkeä ja olla avuksi, ku tiiät et äiti on toipilas."

S: "No mut ku mä oon kuitenki kokannu ja aattelin et äiti voi sit siivota ku toipuu. Eiks se riitä et mä teen kuitenki ruokaa? " (eli pussinuudeleita, ranskiksia ja makkaraa)

Ei riittänyt ja pakotin siskon siivoamaan sillä aikaa, kun itse kävin kaupassa ostamassa lisää täytettä kaappeihin. En ymmärrä miten voi olla teinille niin rankkaa laittaa astiat koneeseen ja ne ruokapakkaukset roskikseen ja pyyhkiä leivänmurut pois pöydältä muualle kuin lattialle.

Voi ei, tunnistin tästä itseni 13-vuotiaana. Minun kohdallani tuollainen puusilmäisyys johtui siitä, ettei minulta ja sisaruksiltani koskaan oikein vaadittu kotitöihin osallistumista vaan äitini marttyyrina hoiti kaiken. Siinä oppi väkisinkin sen ajatustavan, että kyllä äiti hoitaa. Kesti pitkään päästä siitä ajatusmallista eroon ja olin varmasti vielä hiukan päälle parikymppisenäkin aika rasittava loinen muiden mielestä.

Vierailija
296/345 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Hei voisit antaa mulle 100 euroo.... " Siis mitä? Miksi? " No sulla on rahaa! Mä näin kun ennen ruokakauppaan menoa nostit!!!! HAH HA " Niin ennen kauppaan menoa... Mitä sinä äsken söit?  ...

" Mutku eihän maksa paljoo ja... "

Teini 15v. Kaupasta ostin ruokaa, pesuaineita....

T: Isä

Mitä ideaa on nostaa käteistä ja mennä kauppaan ja käyttää ne. Mikset ohita yhtä vaihetta ja käytä korttia kaupassa suoraan?

Vierailija
297/345 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

15vee ei halunnut kanssa Tokmannille, jos joku näkee :D 

Vierailija
298/345 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Hei voisit antaa mulle 100 euroo.... " Siis mitä? Miksi? " No sulla on rahaa! Mä näin kun ennen ruokakauppaan menoa nostit!!!! HAH HA " Niin ennen kauppaan menoa... Mitä sinä äsken söit?  ...

" Mutku eihän maksa paljoo ja... "

Teini 15v. Kaupasta ostin ruokaa, pesuaineita....

T: Isä

Meillä oli kerran  vastaava tilanne ja vastaava keskustelu "Äiti annatko mulle 50 e ?" "50e ? Ei ole just nyt". "Sähän nostit ennen kauppaan menoa!"  "Niin, kauppaan. Ruokaan " " Miten paljon sä muka ostit!"

Säästän kuitit ja esittelinkin silmät pyöreinä toljottavalle teinille miten paljon maksaa  ruuat kolmelle ihmiselle,  kissalle, vessanpaperit.... siinä hupenee äkkiä 100 e. 

Vierailija
299/345 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko viedä ne likaiset vaatteet sieltä huoneestasi pyykkiin ?

Teini : joo kohta 

Voisitko pistää jo sen pelin kiinni koska huomenna koulupäivä !!

Joo kohta ,pelaan tän kieroksen enään. 

Tätä joo kohta kuunnellaan usein. Tuossa sitten päätin että en hitto kerää niitä pyykkejä ja rupeen sanoo itsekkin joo kohta. Noh nuori tulee suihkusta. Täh äiti mulla ei yhtään puhtaita kalsareita. Voi voi mä pesen kohta sanoin. Pojan ilme oli hauska ja hämmästynyt :)

Vierailija
300/345 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana ketju :). Meillä teinit jo aikuisia ja muuttaneet kotoa pois. Olisi kyllä monta hauskaa tarinaa kerrottavana ja monta tarinaa, jolloin meinasin repiä hiukset päästäni pois raivosta, kun oli sellaista vääntämistä. 

Mutta yksi juttu tuli mieleen, minkä halusin kertoa. Teinitytön kanssa katseltiin minun vanhoja kuvia. Kuinka hämmästynyt tyttö oli, kun katsoi jotain minun teinikuvaani: Äiti, sinähän olet ollut joskus ihan kaunis :O.

Se tuli niin vilpittömän ällistyneenä, että aloin ääneen nauramaan. Juu, äitikin  on ollut joskus ihan mukiimenevän näköinen nuorena :).

Kuinka ihania nuoria aikuisia heistä on kasvanut kaiken vääntämisen jälkeen. Jopa paljon fiksumpia, kuin minusta tuli koskaan. Jälkeen päin on juteltu näistä teiniajoista ja olen kertonut, miksi jouduin kieltämään ja sanonut monesti, että virheitä tein itsekkin ja toisinkin olisin voinut toimia. Mutta koska teillä ei opaskirjaa tullut matkassa, niin aina en osannut toimia oikein ja tajunnut, että sen kiukkuamisen takana oli paha oli tai jotain sattunut. Ja koska olen vain tavallinen ihminen, en osannut aikuisena aina pysyä, vaan provosoiduin ja suutuin, vaikka olisi pitänyt osata herkemmällä korvalla kuunnella.

Äiti, sinähän olet ollut joskus ihan kaunis :O.

Se tuli niin vilpittömän ällistyneenä, että aloin ääneen nauramaan. Juu, äitikin  on ollut joskus ihan mukiimenevän näköinen nuorena :).

minkä näköinen olet nykyään??????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän