Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KULTAINEN 60-LUKU JA VIIKKO 14

03.04.2006 |

Heips!

Eipä ollut kukaan vielä laittanut aloitusta, vaikka iltapäivässä jo mennään, joten minä nyt pistän sitten jotain jutuntynkää.

Täällä on märkää ja harmaata ja yöllä oli satanut kosolti lunta. Räystäistä roikkuu sellainen jääpuikkorivistö, että se näyttää joltain örkkiarmeijan asevarastolta.

Yö oli taas hilpeää menoa. Menin nukkumaan puoli yhdeltätoista, sitten heräsin tasan kahdeltatoista, yhdeltä, kahdelta, kolmelta ja neljältä, valvoin neljästä puoli kuuteen ja sitten olen nukahtanut niin, että heräsin vasta vähän ennen kahdeksaa. Hipheijaa juu. Ja Rennietä ja manteleita kuluu...

Tänään olen saanut eteisen siivotuksi ja ajattelin jatkaa vielä makkarista. Jäi noi viikonlopun siivoushommat ihan olemattomiksi.

Oih ja voih, minä vaan huokailen, että syntyispä jo ens viikonloppuna, vaikka sisimmässäni tiedän, että vähintään viikolle 40 tässä mennään. Voi jukra... Mitä käynnistysvinkkejä tiedätte kolmen ässän lisäksi?

kyselee Bonita 37+2

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Jorvissa tuli käytyä, mutta ei synnytyspuolella. Eilen aamulla oli neuvola, ja th mittaili mahaa ja oli sitä mieltä, että liian pieneltä näyttää. Sf-mitta toista kertaa peräkkäin alle alimman käyrän (ja musta kun tuntuu että nahka ratkeaa ihan justiinsa...). Hän laittoi sitten pikalähetettä äpkl:lle. Olin itse vielä siellä neuvolassa sitä mieltä, että eiköhän syy piile tämän hepun roikkuvassa asemassa. Alemmas ei nimittäin varmaan pääse ilman että ylettäisin omin sormin paijailemaan! Mutta arvaatte, että kun pääsin kotiin, niin oli itkussa pidättelemistä, kun kuvittelin kaiken maailman istukan toimintahäiriöt ja vaavin ahdinkotilat + kehityksen pysähtymisen jne.

No, täksi perjantaiaamuksi mulle järjestyi lääkäriaika, ja siellä sitten ultrattiin ja tehtiin painoarvio. Kaikki on ihan kunnossa. Napavirtaukset moitteettomat. Vaavi on tosi virkeä ja hyvinvoiva. Painoarvio 2514g, mikä ei ole jättimäinen, mutta menee aivan lineaarisesti keskikäyrällä. Sf-mitan pienuus johtuu siitä mistä kuvittelinkin.

Sen verran sain tuosta taas itselleni kurinpalautusta, että lopetan sen synnytyksen toivomisen nyt kahdeksi viikoksi. Olis hyvä päästä kolmeen kiloon, niin välttyisi siltä pakkosyötöltä. Eli mulla on ollut vähän toisenlaisia ongelmia kuin Aadiliinalla (kiitos liikuttavasta kertomuksesta ja hyvää vointia!! :) eli maitoa kyllä tulis, mutta vauva ei jaksa imeä kun on sen verran hentoinen.

Se tämän mamman omastanavasta. Supistelut jatkuu ja kova paine on alapäässä, mutta koitan nyt unohtaa ne ja ottaa levon kannalta.

Voi harmitus Äitimiian flunssaa. Se on koettelevaa. Ja voi hurjuus, onko Vaahtiksen käynnistys siis jo _ensi_ maanantaina???? Apua, ihan alkaa jännittää!!

Telkkarista: mites on Bonita Kyläsairaala alkanut maistua? Musta se oli alkuun vähän tylsä, mutta nyt oon kyllä alkanut tykätä monista hahmoista. Kyllä ne britit osaa! Varsinkin Ken, Lizzie ja Dr Rose on kivoja. Eli kyllä sen sarjan avulla pääsee pahimmasta Bellamy-Ventress -kaksikon ikävästä yli...

Mulle näköjään maistuu raskauden loppuaikoina aina sesongin herkut! Esikoisen synnytys käynnistyi varmaan Runebergintorttujen yliannostuksen takia, ja nyt tämä vauva taitaa olla kymppimämmillä kuorrutettu... ;-)

Hyvää vointia kaikille, jakselkaas ja kirjoitelkaa ahkerasti

t. Jymy rv 36+6 vai 37+0?

Vierailija
42/56 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jymykkä, mä olin ihan saletti että olisit jo synnärillä puskemassa vaavia ulos! Mutta tosi hyvä, että siellä beibillä on nyt kuiteskin kaikki kunnossa sun säikähdyksen jälkeen, sehän on pääasia. Kurjaa tommoset välikohtaukset, huhhuh. On nää viimiset viikot kyllä hermojaraastavia, ei voi muuta todeta.

Juu, maistuuhan se Kyläsairaala, joka päivä katson mitä Royaliin kuuluu. Kyllä minullakin oli ensin vähän suhtautumisvaikeuksia, mutta nyt tosiaan olen ihan kotiutunut sarjaan. Lizzie onkin tosi mainio, ja Dr Rosea ei päihitä kukaan, se on niin hykerryttäväiskammottavaisen itsekeskeinen! Meinasin kuolla naurusta siinä jaksossa, kun se oli ilmoittautunut itse leikkelemään itseään ja Weatherill sanoi saliin tullessaan, että hän tuli todistajaksi jos sattuisitte nostamaan syytteen hoitovirheestä itseänne vastaan! :-D

Mites Äitimiian vointi tänään? Onko keljumpi vai parempi olo kuin eilen? Panadol Hottia kitaan ja lepoa! (Se P Hot on kyllä järkyn makuista, kenen valopään idea on mahtanut olla lisätä siihen sitä mentholia?)

Totesin tänä aamuna suihkun jälkeen, etten tuoksunutkaan joka paikasta ihan suihkunraikkaalta, ja syynkin äkkäsin pian: multa tihkuu jo vähän maitoa! Haisin siis äidinmaidolta. Tulin oikeestaan iloiseksi, maidontulo kun ei oo ollut mitään ihan iisiä edellisten kanssa. Jospa nyt pääsis imettämään kauemmin kuin ne surkeat kolme kuukautta mitä edellisistä! Voin HYVIN kuvitella Aadiliinan fiilikset, kun kämppis ruiskii maitoa suurinpiirtein seinillekin ja iteltä ei tahdo tulla mitään. Sellasta oli mulla erityisesti esikoisen kanssa. Ja kaikkein veemäisintä oli, että jokainen vierailija/soittaja kyseli, että tuleeko maitoa, ihan kuin se olis niille kuulunut! Argh.

Mä en ole oikein saanut tänään muuta aikaiseksi kuin että lounaan söin (tosi terveysruokaa; ite paistettu lehtipihvi ja uuniranskiksia, oli silti edes vesimelonin viipaleita kyytipoikana) ja suoritin olkkarissa pikaimuroinnin ja -pölyjenpyyhinnän. Siivosin sen kunnolla maanantaina, niin nyt saa viikonloppusiivo olla minimaalista. Kyläsairaalan katsoin ja videolta eilisen Teho-osaston jakson. Laiskottaa ja on lötkö olo, mutta syykin on varmaan taas siinä, että viime yö oli taas ihan yhtä show' ta. Puoli kolmesta viiteen valvoin, lueskelin vanhoja lehtiä olkkarissa ja yritin aina välillä saada unen päästä kiinni.

t. Bonita 37+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täältä malta olla poissa! ihan pakko tulla tsekkaamaan mitä teille kuuluu.

Jymy: Olipa mukava kuulla, että vauvelilla on kaikki hyvin. Lähettelen täältä rentoutussäteitä, jos ne tehoaisi suppareihinkin.

;)

Aadiliina ja Lula

Vierailija
44/56 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minäkin täällä jo olin varma, että Jymy ei enää yhtenä kappaleena ole...

Hyvä, että kaikki oli kunnossa. Kurja pelästyä tuolla lailla.

Oma kuntoni on siinä mielessä parempi kuin eilen, että en koko ajan pärski. Mutta aikamoinen tukkoisuus on kyllä päällä. Ja mulla on muutenkin koko raskausajan ollut nenä tosi tukkoinen. Ja Panadol Hot on tosiaan, Bonita, ihan hirveän makuista. En oikein saa sitä alas. Eli hunajateetä vaan...

Kiitos, myös noista astmalääkevastauksista, täytyykin kysyä siitä vielä lisää ensi kontrollikäynnillä. Luulisi, että tuollainen asia kerrottaisiinkin, koska muutenhan sitä saattaisi hidastaa synnytystään jollain Ventolinella.

Voimia teille loppuvaiheen odottajamammat. Täällä ollaan hengessä mukana. Omatkin tunnelmat teitä jännätessä tiivistyy :)

äitimiia rv 31+6 (huomenna " pikkukeskosuusraja" ylitetty - nämä on näitä mun maamerkkejäni ;)

Vierailija
45/56 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa pikkuisen, että on helpompi löytää.

Eilen oli aika surkea päivä, kun oli niin hankala olo ja illalla mittasin sitten sokereita, tuli taas uudet ennätykset :( Milloinkahan tuo lääke alkaa vaikuttamaan?

Kevis

Vierailija
46/56 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh,Jymy vai mämmillä siellä herkutellaan ja kuorrutetaan pikkuista.

Älkääpä kanssasisaret unohtako myöskään suklaamunia!

Meidän 5-vuotias kysyi tänään, kun oli puhetta pääsiäispupusta, että mitäse tarkoittaa kun menee pupu pöksyihin.

Kaikkea nekin funtsailee.

Täällä sujuisi yöt vielä ihan hyvin, mutta lonkkasärky alkaa aamuyöstä ja joutuu kääntelemään itseään vähän väliä. Onko kellään konstia, mikä vois auttaa?

Patjanvaihtoa ei olla saatu aikaiseksi ja se vois olla ihan paikallaan.

Muuten ei ole suurempia vaivoja vielä ja närästyskin on taas ollut pitkään poissa.

Nyt olis pakko porukan kanssa mennä ulkoilemaan, mutta kun ei yhtään huvita tuolla lumisella märällä pihalla seistä töröttää. Mä hommaan ens viikolla lipun Timbuktuun, jos ei ala aurinko paistaa!

Hyvää viikonloppua kuitenkin kaikille, koittakaa lepäillä ja rentoutua.

Meriaani rv25+6

Vierailija
47/56 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mulla on Meriaanin kanssa samat mielipiteet, että kevättä nyt kehiin ja äkkiä! Tätä loskaa ja räntää ollaan saatu nyt jo ihan tarpeeksi.

Voi kunpa osais sanoa jotain järjellistä tolle Kevikselle niistä sokereista, mutta kun en osaa. En ole ite kertaakaan joutunut niitten kanssa pulaan, niin että tässä on vähän peukalo keskellä päälakea nyt. Tsemppiä sulle nyt kumminkin, ja kärsivällisyyttä. Eiköhän se lääkitys ala ennen pitkää kuitenkin purra! (helppo meikäläisen sanoa, tiedän...)

Mä lyllersin ekaa kertaa moneen päivään (kun aina on satanut!) tuolla kävelylenkilläni ja kyllä takaisin tullessa taas ajattelin, että voi taivas, jos mä tosiaan kaks viikkoa tässä kunnossa tuolla vielä puuskutan etanavauhtia, niin hermot menee. Kyllä joku tolkku tarttis olla! Mun kaulaani vois ripustaa kyltin " Säälittävä näky" , kun vaapun niinkuis lillerilalleri eteenpäin.

Mein isäntä yllätti positiivisesti, oli mennyt ja ostanut mulle lahjan " ihan muuten vaan" , ja kun avasin paketin, niin siellä oli Kalevala-korun karhukorvikset, joita olin joskus ihaillut, mutten ollut raatsinut ostaa. Oijoi, tuli ihan seurusteluajat mieleen, kun silloin ukkokullalla oli tapana aika useinkin tyrkätä vähän ujon näköisenä mulle joku pieni korurasiapaketti käteen. Kyä mää olin otettu tästä...

Perhe kattelee Ässät-Kärpät ottelua, ja voitte vaan arvata kumpaa joukkuetta täällä kannatetaan, kun Pori on 15 km päässä. Mä menen nyt tekemään safkaa, sain kamultani uuden kanakeittoreseptin ja jaksoin jopa ruveta koklaamaan sitä.

t. Bonita 38+0

Vierailija
48/56 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on parit pääsiäismunat kätketty ja löydetty... rauha maassa hetken aikaa... Meinas vaan ottaa ohraleipä, kun samalla kun piilottelin munia niin koira toisessa päässä olkkaria katsoi asiakseen löytää niitä... ;-)

En tainnut jaksaa eilen edes kirjoitella mitään. Hankala on olo, mutta yritän nyt vaan tässä jotenkin ajatella vauvan kasvua ja olla toivomatta käynnistymistä.

Tsemppiä Kevikselle. Kurjalta kuulostaa. :(

Meriaani: patjan vaihto olis varmaan paras konsti, mutta se on törkeän kallista. :P Meillä on onneksi hyvät patjat, mutta sitten kun oon nukuttamasta kuopusta sellaisella halpis-rullapatjalla, niin eikös oo jo viiden minuutin päästä hirveät lonkkasäryt. - - - Jotain apua on siitäkin, jos keksit jonkun tosi tukevan tyynyviritelmän, johon sitten asennat itsesi kyljellesi nukkumaan (no varmaan oot jo yrittänyt, eli tää on turha neuvo...). Mulla on se jätti-iso imetystyyny, johon saan itseni aika hyvin niin että päälimmäinen lonkka saa aina lepuutusta. Mutta sitten kyljyksen kääntäminen yöllä onkin aika iso operaatio...

Onnea Bonitalle, kun oot jaksanut ulkoilla! Mä oon vaan kuikkinut ulos ja käynyt kärräämässä kuopuksen päiväunille... Eilen ihailtiin kyllä meidän ' omaa' käpytikkaa joka oli taas tullut päristämään sähkötolpan peltiä. Ja peipponen lauloi perjantaina kevään ekan kerran meidän pihalla! Eli kyllä nuo linnut on ainakin sitä mieltä, että kevään ptiäis pikkuhiljaa tulla, vaikka taivaasta ja maasta ei vois samaa päätellä.

Ens viikolla tilaan vaavi-sängyn. Että on varmasti ennen pääsiäistä perillä. Jos saatais pikku tipu-pupunen pyhien kunniaksi... :D

hyvää vointia, kirjoitelkaas taas

t. Jymy rv 37+2?

Vierailija
49/56 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut harvinaista kun meillä ei ole tänä aamuna käynyt yhtään noita-akkaa (lukuunottamatta meidän murkkuneitiä ja kaveriaan) kun yleensä niitä käy pilvin pimein. Olen varannut pikku namupussukoitakin vaikka kuinka paljon. Olisi nyt saanut tulla niin ei houkuttelisi ainakaan itse rueta niitä popsimaan.

Voi Kevis kun kurjaa jos sulla sokerit on ollu korkeella. Älä välitä, mä tein kans eilen huikeet pohjat kun 2h ruoan (tais olla vähän makeeta mukana) jälkeen napsahti mittariin 12.7. Ei oo koskaan aikasemmin mullakaan tollasii arvoja ollut.

Eilen kävin siellä Kättärillä käyrällä ja sen reissun jälkeen oli niin armoton v***tus päällä ettei oo kertaakaan koko raskauden aikana ollut. Hormonit kävi kyllä sellasil kiekoilla etä ihan meinas itku päästä. Ensinnäkin käyrällä oli reilu puoli tuntia ja se oli ihan ok. Lääkäriä en nähnyt ollenkaan ja kyselin sitten kätilöltä punktion vastauksista, jatkosta ja siitä maanantaista. Hän sitten tuli ystävällisesti ilmoittamaan, että lääkäri katsoi niitä papereita ja että maanantaina ei käynnistetä vaan mun pitäis sitten käydä joka aamu avopotilaana siellä päivystysosastolla käyrällä. Joo, niin varmaan, arvatkaapas olinko raivona? Mä en käynnistystä halua, mutta en myöskään aio joka päivä siellä laukata. Meillä on isäntä viikon sairaslomalla, mutta sinnehän en sitä ilmota vaan sanon, etten saa hoitajaa poitsulle joka aamu. Alunperinhan oli puhe, että tarvittaessa voidaan tehdä maanantaina uusi punktio ja sen mukaan edetä. Ihan kun ihmisellä ei olis muuta tekemistä kun laukata naapurikunnassa joka aamu visiitillä. Ymmärrän jos vauvalla olis joku hätä, mutta niin ei pitäis olla. Saas nähdä mitä siellä sitten huomenna sanotaan...

Olihan taas purnausta ja omaanapaa, mutta kiukku oli melkoinen. Nyt laittamaan poitsua päikkäreille ja sit itsekin hetkeks huilaamaan. Jatkan jutustelua huomenna kun saavun sieltä lääkärireissulta...

Terkuin Vaahtis, poitsu 1v 5kk ja " Velmeri" 37+4

Vierailija
50/56 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeellistä että muuttavat tuolla tavalla suunnitelmia ja ilman mitään kunnon selityksiä! Just se ramppaaminen tällaisen mahan kanssa - ja kun ei oo niin älyttömän yksinkertaista järjestää muuta perhettä - vie kaikki loputkin voimat! Mua jo harmittaa sekin, että huomenaamulla on neuvola, kun torstainakin oli neuvola ja perjantaina Jorvi, ja taas on pakattava kolme poikaa mukaan ja jotenkin jaksettava sinne. Mulla on verenpaineet olleet yläkanttiin (siis omasta tasosta) mutta takuulla se johtuu vaan pelkästään siitä rasituksesta, kun joutuu hinautumaan milloin minnekin milloin milläkin kokoonpanolla. Eli voimia koitan täältä lähettää sulle.... hyvä kun kerroit missä mennään ja tuu heti infoamaan kun tiedät enemmän.

Meillä ei oo myöskään käynyt kuin kourallinen virpojia. Viime vuosi oli myös hiljainen, mutta edellisenä oli porukkaa jatkuvana virtana. Omien poitsujen kanssa käytiin vain muutamassa lähitalossa; kyllä sitä makeeta riittää nyt yllin kyllin - eikä mamma jaksanut kävellä pitempää lenkkiä! :) Meidän poikia kun ei oikein vielä voi laskea keskenään matkaan, kun nuorempi velho on 3v ja isompikin vasta 6.

Äh, närästää ja maha painaa. Ja arvatkaas, minkä tempun ukkoni teki äsken??! Ei tosiaankaan tuonut mulle mitään korviksia (yhyy... ;) vaan tuli Hondan avaimet kourassa että nyt eukko koeajamaan tuosta yksi auto! Ensinnäkin: meil ei oo rahaa; toisekseen: en oo ihan missään ' ajokunnossa' vaan olo on kiikun kaakun onko synnytys heti, nyt vai välittömästi! No, kiukkuisena kuin ampiainen kävin kuitenkin kaahaamassa tuolla pienen lenkin, ja täytyy (teille, ei miehelle tietystikään... ;) myöntää että oli hulppea fiilis uudella tilavalla autolla, johon me kaikki mahduttais paitsi koira. Mutta jääköön haaveeksi ellei tule lottopottia.

Nyt pikkumies itkee, nyyh se nukkui vain tunnin päiväunet...

terv. Jymy

Vierailija
51/56 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnnäkin Jymylle: Mitä Hondaa testasitte? Meillä oli koekäytössä FR-V, johon mahtuu kuusi henkeä + koirat ja täytyy myöntää, että oli oikein kivan tuntuinen peli :O) Nyt kun saisi vielä rahat tuosta vanhasta talosta irti, niin pääsis uuden auton ostoon...

Meitä vainoaa jokin huono onni :o( Maanantaina hajosi rengas autosta, tiistaina videot, torstaina auto ilmoitti, että ABS ei toimi ja illalla alkoi savu nousta tietokoneesta!!!! Toi ABS sentään palautui (kai, varoitusvalo ainakin sammui) ja lauantaina oli ihan " pakko" käydä ostamassa uusi läppäri, jotta pääseen taas nettiavaruuteen. Samalla tosin käytiin hulluilla päivillä ja rahaa meni...

Torstaina käytiin Brunolla 4D-ultrassa ja olin kyllä vähän pettynyt. Ei musta kovin paljoa eronnut tavallisesta ultrasta, tosin vauvan kasvot kyllä nähtiin, mutta nekin oli niin valmiin näköiset, ettei oikeasti ole tuon näköiset vielä näillä viikoilla. Sukupuolta ei haluttu tietää, joten poikaa vielä odotellaan tulevaksi :o) Pääasia kuitenkin oli, että vauva oli täydellinen :o) Painoarvio oli 870g ja kaikki virtaukset erinomaisia. Istukka oli siirtynyt leikkausalueelta ylös ja arpialuekin oli normaalin paksuinen. Nyt sitten saa taas hetkeksi (yrittää) unohtaa kaikki murheet.

Vaahtiksen tilanne kyllä kuulostaa raivostuttavalta. Saisi nyt jotain tapahtuakin, tuollainen ylimääräinen juoksuttaminen on turhauttavaa!

Meillä ei käynyt ketään virpomassa! Mun täytyy varmaan syödä kaikki karkit ;o) Omista lapsista kaksi keskimmäistä kyllä kävivät virpomassa muutamat naapurit.

Äitimiialle tervehtymissäteitä! Ihanaa oli lukea, että Aadiliinalla ja pienellä on kaikki hyvin, vaikka sektio olikin tavallista vaikeampi!! Mä olen aina päässyt tosi helpolla! Kevikselle voimia sokeritaisteluun!

Mulla yölliseen lonkkasärkyyn on auttaneet venyttelyt (joogaa) ja tuo sama, mitä Jymy mainitsi eli imetystyyny (tai tavalliset tyynytkin käy) jalkojen väliin tukemaan.

Tinka + Nuppu rv 26+1

Vierailija
52/56 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Tinkalle mukavista ultra kuulumisista. Kyllä kummasti rauhoittaa mieltä kun näkee että kaikki on hyvin.

Kiitos myös lonkkakipu neuvoista. Venyttelyä en olekaan kokeillut ja jos totta puhutaan, niin tyynytkin ovat vain käyneet mielessä, mutta laiskana ihmisenä en ole jaksanut nousta yöllä niitä hakemaan, vaan olen käärinyt peittoa rullalle. Ensi yöksi sitten varaudun.

Autokuumeilua on näköjään ilmassa ainakin miehillä. Me vaihdoimme alkuvuodesta kunnon tila-autoon, tosin 10 vuotta vanhaan, mutta oikein hyväkuntoiseen chrysler voyageriin ja entiseen vielä vanhempaan farmariin verrattuna on kyllä mukava matkustaa. Mä en ole pahemmin sillä vielä ajellut, kun musta tuntuu etten mä mahdu sen kanssa parkkiruutuunkaan, mutta pitäis vaan vähän harjoitella.

Oletteko te mahtuneet siis rattiin vielä ihan viime viikoille asti? Mä taidan olla sen mallinen ihminen, että jos maha mahtuu ratin ja selkänojan väliin, niin ylettyyköhän mun jalat vielä polkimille?

Onkohan tänä vuonna ollut joku noitakato, kun meillekin jäi pussikaupalla karkkeja. Tenavat kyttää niitä nyt ihan haukkoina ja äitikin ehkä vähän...

Mukavaa loppupäivää kaikille toivoo Meriaani rv 26+0

Vierailija
53/56 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiasäteitä Vaahtikselle! Voin hyvin eläytyä tohon tilanteeseen ja ajatella, miten pettymyksen ja kiukun kyyneleet tulee pintaan! Jo nyt on pompotusta, ihan älytöntä tollanen!

Meilläkään ei ole VIELÄ käynyt virpojia, mutta syy on säässä, sillä täällä on satanut vuorotellen vettä ja räntää kuin aisaa heti aamusta lähtien. Nyt näyttää uhkaavasti hiukan kirkastuvan ja pelkään, että ovikello alkaa soida. Juu, namuja on varattuna kyllä, mutta kuka siellä ovella jaksaa juosta ja rampata? En ainakaan minä tällaisen mahan kanssa.

Viikonlopun ruokakokeilut ovat olleet surkeita. Eilinen kanakeitto ei maistunut miltään, ja tänään tein uusimman Kotivinkin reseptillä jauhelihapaistosta, joka oli myös jokseenkin mitäänsanomattoman makuista. Huoh, tosi palkitsevaa...

Olen suurimman osan päivästä istunut ja lukenut. Sain Sophie Kinsellan romskun " Shopaholic & Sister" (suomennettu muistaakseni nimellä Himoshoppaajan sisko) loppuun, ja nyt en oikein tiedä, mitä seuraavaksi alkais. Silittääkin tarttis mutta kun tietää paljonko sitä hommaa rakastan... Pitäiskö lähteä vuokraamaan joku leffa?

t. Bonita 38+1

Vierailija
54/56 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmmh... täytyy kysyä mikä se malli oli... ja olihan se varmasti honda? Ainakin se oli hopeenvärinen. *hekotusta* Mä oon ihan toivoton näissä. Mutta hyvän tuntunen oli ajaa; siinä oli yksi lisäpenkki edessä ja kolme mahtuis taakse eli neljälle lapselle ja kahdelle aikuiselle ihan hyvä versio. Takana tavaratilaa mukavasti, jos sen rakin siis jättäis kotiin...

Mutta palaan siis viisaampana ;-)

Jymy

Vierailija
55/56 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkään ei käynyt KETÄÄN. Olin oikein varautunut, kun ekan kerran poika siinä iässä, että ymmärtää tällaiset asiat. Kerroin jo eilen, että tänään tulee virpojia ja hän kysyi ekana aamulla, että koska ne nyt sitten tulee? En ole koskaan ennen ollut pettynyt virpojien puuttumiseen, mutta nyt olin poitsun puolesta. Äh. Ehkä vanhemmat on reagoineet niihin juttuihin, ettei vieraiden ovien taakse uskalla enää päästää jne.

Onpas Vaahtis aika kurja tilanne. Mä olen jo ihan kypsä näihin n 2x viikossa käynteihin, mutta joka päivä... Sitä paitsi jos on jo asennoitunut että käynnistetään tiettynä päivänä, niin peruutus on kuitenkin harmillista.

Yölliset selkä- ja lonkkakivut on tuttuja täälläkin. Mä vaihdan joka yö suurinpiirtein petareiden määrää (kun meillä on ylimäärisiä - siis niitä pakusumpia) ja ikinä ei tunnu sopivalta. Tai sitten kun lonkille on sopivan pehmeää niin yläselkää särkee. Sattuuko kenenkään muun KYLJET tuosta ylhäältä?? Mulla on ihan sellainen tunne kun kaikki nahka olisi tarvittu etupuolen tarpeisiin ja nyt kyljistä venyy ja paukkuu... ihan kuin olisin repeämässä just, jos ei masun kasvu hidastu. Vatsa on nyt sen kokoinen kuin viimeksi synnärille lähtiessä. Mitä 2 kk:n päästä, jos ei vauva tule ennen sitä?

Kiitos kaikille mua flunssan kanssa tsempanneille, tervehtymissäteet :) ovat selvästi auttaneet. Kuumetta ei ole tullut ja muutenkin tuntuu, että pahin meni jo ohi. Onneksi! Olen myös tosi iloinen, sillä vaikka pojan leikkikoulussa oli oksennustautia (sain kuulla vasta jälkikäteen) edellisviikolla niin me ei saatu sitä.

Meillä on auto sen verran uusi, että vaihto ei onneksi ole ajankohtainen. Ostettiin alunperin, vaikka silloin vielä lapsettomia oltiinkin, reilun kokoinen farkku, johon mahtuu turvaistuimet ja kärryjäkin kaksin kappalein (on testattu). Meillä olisi se terassin lasitus ajankohtainen, mutta saamamme tarjoukset oli kyllä hurjia. Oltiin itse arvioitu pari tonnia vähintään halvemmaksi :(

Mutta: Hyvää palmusunnuntain jatkoa kaikille kultsuille ja erityisesti Vaahtis, koita jaksaa!

äitimiia rv 32 +1

Vierailija
56/56 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää palmusunnuntain iltaa täältäkin!

Minä en ole taas jostakin syystä moneen päivään ehtinyt koneelle ja huomaan, että muut olleet kovasti aktiivisia kirjoittelemaan.

Meillä nuo ajatukset vain viikosta toiseen on pyörineet tuon rempan ympärillä,viikonloppu tehty kodinhoitohuonetta ja nyt alkaa olla valmista, koko remppa ois jo valmis ellei ois tehty pientä mokaa eli unohdettu hyväksyä!!:-((saunantekijän urakkatarjousta eli remppareiska luuli, ettei oteta tarjousta vastaan ja me ihmeteltiin että missäs viipyy, kun ei mitään kuulu, no tietty oli ottanut viimeviikoksi muita hommia, joten vasta huomenna aloittaa meillä(ei mennyt kuin 1.5vkoa hukkaan aikaa,arghh!!)lupasi toisin, että pääsiäiseksi sauna lämpiää:-))

Nuo lonkka, selkä ja kylki kivut tuttuja täälläkin, olen yrittänyt hautoaniitä niitä iltaisin kuumalla" jyväpussilla" mutta ei siitä paljon apua ole ollut.Ja särkylääke ei ainakaan minulla tehoa ollenkaan,tosin Panadol ollut muutenkin aina minulle " karkkitabletti" ,josta ei hyötyä ole ollut.

siirrytään taas uuteen viikkoon, huomenna olisi taas neuvolatädin kontrolli..katsotaan mitä siellä sanotaan...

tuah rv 28+5