Ammattisi hauskat puolet (olen itse lipuntarkastaja)
Oma miete: Kun asiakkaan kädet alkavat tärisemään "etsiessään lippua". Aika paljon vitsaillaan työkavereiden kesken näitten asiakaspoloisten yrityksiä etsiä kaikenlaisia mahdollisia tekosyitä maan ja taivaan väliltä.
Voitte luottaa, että me kyllä nähdään jo kaukaa kuka matkustaa jäniksenä astuessamme kulkuneuvoon. Aivan turha yrittää. Mitä huvittavia puolia löydätte omalla työpaikallanne? ; )
Kommentit (145)
Ei niin hauska juttu meillä siivoojilla:
Mennään ihmisten hotellihuoneisiin koputtaen ja kun ei vastausta kuulu sisään vaan, ja monesti siellä sitten nukutaan tai muuta... Että käyttäkää niitä "ei saa häiritä"- lappuja please!
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuoltoalala kyseessä. Joillekin on ylivoimaisen vaikeaa esittää KELA-korttinsa tai muu henkilötunnuksen sisältämä kortti, vaikka sitä kohteliaasti pyydetään, sillä "en mä maksa tätä ite, taho X maksaa". Selvä, voisinko silti saada korttinne, etsisin sen avulla tietonne koneelta. "Siis mä EN maksa, X maksaa. Nimi on Virtasen Matti, pitäis löytyy koneelta". Tässä kohtaa hymyilyttää usein.
Niin, KELA-korttilla ei oo vielä tähän mennessä keltään veloitettu rahaa tililtä ja samannimisiä löytyy moooooonta nimikaimaa. Haluaisin vaan varmistua oikeasta henkilöstä, kaikkien edun mukaisesti. En kiusaa tahallani.
Mihin te sitä Kela-korttia tarvitsette, eikö se ole Kela-korvauksen saamista varten? Eikö yhtä hyvin voisi kysyä henkilötunnusta tai vaikka ajokorttia, jos on joku kortti pakko saada hypisteltäväksi?
Nimim. HSL:n pitkäaikainen työntekijä (12 vuotta takana) kirjoitti:
Oma miete: Kun asiakkaan kädet alkavat tärisemään "etsiessään lippua". Aika paljon vitsaillaan työkavereiden kesken näitten asiakaspoloisten yrityksiä etsiä kaikenlaisia mahdollisia tekosyitä maan ja taivaan väliltä.
Voitte luottaa, että me kyllä nähdään jo kaukaa kuka matkustaa jäniksenä astuessamme kulkuneuvoon. Aivan turha yrittää. Mitä huvittavia puolia löydätte omalla työpaikallanne? ; )
30km on pitkä matka ja työttömällä on vuokranmaksun jälkeen päivää kohden rahaa 2-6 euroa per päivä. Joskus saa keikkatöitä 5-6 tunnin varoajalla pitää matkustaa kehyskunnista isoon kaupunkiin. 7,20e. on iso raha ketenkin loppukuusta ja keikkatyön palkka maksetaan pahimmillaan kuukauden kuluttua! Minkä teet? Näytän passin ja maksan erissä. Pakko mikä pakko,toimittava tilanteen edellyttämällä tavalla. Kiitos
Nykyään jätänkin keikat väliin,kannustinloukku muutenkin,päälle vielä matkakulut. Etsin vakituista työtä,en keikkoja.
Ammattini on psykiatrinen sairaanhoitaja, ja nauran ja vittuilen potilailleni minkä kerkeän.
Huvitavaa lukea elämänkoululaisten kommentteja koskien lippujen hinnoittelua. Ehkä niiden oluttuoppien rykimisen voisi jättää pari iltaa viikossa väliin, niin mahtaa yhtäkkiä ollakkin se siivu matkalipulle käytettäessä julkisilla varoilla kustannettua kulkuneuvoa? Toinen lääke on toki, että menisitte töihin ja lakkaisitte iänikuisen valittamisen ja vinkumisen.
Tänään siivilivaatteissa, monta vastaavaa tapausta aika säikähtäneen näköisenä. Hiljaista poikaa sitä ollaan kun ollaan kohdakkain, tietysti netissä on helppo uhitella.; )
Vierailija kirjoitti:
Nimim. HSL:n pitkäaikainen työntekijä (12 vuotta takana) kirjoitti:
Jaa no tuo selittää ainakin sen lipuntarkastajan pettyneen ilmeen joitain vuosia sitten metrossa. Olin ollut sairaana ja matkustin sairasloman loppupäivinä metrolla ja kädet tosiaan sen taudin jäljiltä tärisivät kun kaivoin matkakorttia taskusta. Sorry mutta tärinästä huolimatta lippu oli voimassa.
Krapula sulla oli
Ammattini on kukkahattutäti ja joo kaivan ne hakemukset esiin ja neuvon niitä, jotka sitä tarvitsevat. En täytä sulle, joka oot työssä käyvä ja kateellinen toimeentulotuella eläville. Ne tuet ei vaan sulle kuulu. Niin se vaan on. On olemassa tietyt säännöt joilla tässä yhteiskunnassa pelataan. Ja tää on vaan mun työ. Teen sitä sen suuremmin tunteilematta ja säälimättä.
Off-topic, mutta olen kerran rakastellut yhtä lipuntarkastajana työskentelevää naista. Yllättäen oli aika viehättävä tapaus (poikkeuksellista, sillä useimmat joihin tuolla liikenteessä törmää ovat sietämättömän näköisiä haahkoja).
Jäi yhden illan jutuksi. Periaatteesta.
Teen ihmisille kotisivuja ja ihmisten sivuilleen tarjoamat kuvat usein ihmetyttävät ja niiden valintaperusteet. Paras oli kun asiakas halusi sivuilleen kuvan jossa on hänen rakas laukkunsa. Jos se oli joku vuitton niin ei sitä kukaan sivujen kohderyhmään kuulunut tavallinen mummo ymmärtänyt. Näytti lähinnä salkulta. Sain ylipuhuttua että parhaalta näytti kuva jossa oli ihan vain niitä myynnissä olevia tuotteita siinä somistuksessa. Ja toinen mieleen jäänyt oli asiakas joka halusi paraatipaikalle kuvan tilanteesta ennen kuin hänen firmansa tuli ja laittoi asiat kuntoon. Siinäpä hyvä ensivaikutelma saitille tulijalle.
Mihin te sitä Kela-korttia tarvitsette, eikö se ole Kela-korvauksen saamista varten? Eikö yhtä hyvin voisi kysyä henkilötunnusta tai vaikka ajokorttia, jos on joku kortti pakko saada hypisteltäväksi?[/quote]
Kela-kortilla todistetaan, että on oikeus suomalaiseen sairaanhoitoon. Muutenhan kuka tahansa voisi varailla aikoja ja käyttää palveluita pelkällä poliklinikka- tai päivämaksulla...
Ja toiset palveluntarjoajat (esim yksityiset hammaslääkäriasemat) vähentävät laskusta suoraan Kelan osuuden. Näin ei potilaan tarvitse itse hakea korvausta jälkikäteen...
Vierailija kirjoitti:
Katsoa potilastiedoista asiakkaan ammatti. Jos on lipuntarkastaja niin otan vähän kovakouraisemmat otteet hoidossa. :) Terv hammaslääkäri.
Anteeksi, mutta tämä on kyllä täysin mauton kmmentti.
t. Hammaslääkäripelkoinen
Takuu-asiakkaat on kyllä huvittavimpia mun työssä. Tullaan kolme-neljä vuotta vanhan tuotteen kanssa liikkeeseen, ja vaaditaan takuuta. Kun yritetään selittää, että tuote ei ole ikuinen, haukutaan koko firma. Hyvin usein ihmiset tuo myös tuotteen joka on mutkalla joka suuntaan tai jopa tuhannen päreinä. "No ihan itestään meni, en ollu ees lähelläkään". Ihan itestään varmaan vääntynyt, kyllä kyllä.
Kyse silmälaseista. Me kyllä nähdään, onko se vääntynyt vai "itestään mennyt". Viime viikolla tuli asiakas 8 vuotta vanhan tuotteen kanssa, ja ihmetteli kun on huonoa laatua, naarmujakin tullut..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuoltoalala kyseessä. Joillekin on ylivoimaisen vaikeaa esittää KELA-korttinsa tai muu henkilötunnuksen sisältämä kortti, vaikka sitä kohteliaasti pyydetään, sillä "en mä maksa tätä ite, taho X maksaa". Selvä, voisinko silti saada korttinne, etsisin sen avulla tietonne koneelta. "Siis mä EN maksa, X maksaa. Nimi on Virtasen Matti, pitäis löytyy koneelta". Tässä kohtaa hymyilyttää usein.
Niin, KELA-korttilla ei oo vielä tähän mennessä keltään veloitettu rahaa tililtä ja samannimisiä löytyy moooooonta nimikaimaa. Haluaisin vaan varmistua oikeasta henkilöstä, kaikkien edun mukaisesti. En kiusaa tahallani.
Mihin te sitä Kela-korttia tarvitsette, eikö se ole Kela-korvauksen saamista varten? Eikö yhtä hyvin voisi kysyä henkilötunnusta tai vaikka ajokorttia, jos on joku kortti pakko saada hypisteltäväksi?
Ennenmuinoin kelakortissa oli erilaisia koodeja joilla esim. annettiin alennuksia tai muuta joistain lääke- tai hoitosysteemeistä. Nykyäänhän noi näkyvät suoraan henkilötodistuksen (tunnuksen) avulla nopeimmin koneelta. Vanhat tavat ei vaan helpolla väisty eli edelleen vaaditaan sitä hiton kelakorttia terveudenhoidssa joka paikassa.
Huvittavinta oli töissäni se, että asiakkaat luulivat antaneen tehtävän asianajajan työstettäväksi. Totuushan oli se, että ne ihan perus toimistotyöntekijät, kuten silloinen minä vain toisen asteen koulutuksen käyneenä, tekee ne työt ja asianajajat vaan kuittaavat työn ja palkkion - asiakkaiden arvostusta unohtamatta.
Tällaisia töitä oli esim. käännöstyöt, perintödokumentit, kauppakirjat...
Katsonkin nykyään hieman eri silmin myös asianajajien työtä.
Siivoojana näkee aika paljon työpaikan eri työhenkilöiden ruokailutottumuksista tai mitä purkkaa tai karkkia syö. Välillä huvittaa tyhjentää yhden henkilön työpisteen roskista. "Jaa tää tyyppi onkin koukussa samoihin kurkkukarkkeihin kuin mä". 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoa potilastiedoista asiakkaan ammatti. Jos on lipuntarkastaja niin otan vähän kovakouraisemmat otteet hoidossa. :) Terv hammaslääkäri.
Kerro mistä potilastiedoista hammaslääkärissä käy ilmi ammatti? Ainakaan mun ammatti ei todellakaan kuulu hammaslääkärille...
Kylläpä se aika monissa papereissa kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mistä potilastiedoista hammaslääkärissä käy ilmi ammatti? Ainakaan mun ammatti ei todellakaan kuulu hammaslääkärille...
Kyllä ainakin muussa terveydenhuollossa näkyy tietojärjestelmää perustiedot-kohdassa puhelinnumero ja muut yhteystiedot, nimetty lähiomainen ja ammatti. Hammashuollossa en ole koskaan ollut töissä, mutta ihmettelen, jos ei.
Vähän samaa apteekissa. Luullaan, että ne reseptit on tietokannassa nimellä 🙄Haloo, se kattaa koko maan.