Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette- koira töihin mukaan?

Vierailija
16.08.2017 |

On oma toimisto ja alle 20 kollegaa, mies lähti reissuun ja otti 'atleettisemman' koiramme mukaan ja nyt tuo on yksin tuolla😓. Mitä luulette? Monet pitävät koirista mutta tietenkin on allergioita sun muita.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako myös tuoda sukulaiset tai poikaystävän?

Vierailija
82/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on joka viikko jonkun koira toimistolla. Mutta asiasta on sovittu ja kukaan ei ole niin allerginen, että koira haittaisi. Suurin osaa rapsuttelee koiria ja juttelee niille, niin minäkin, vaikka pidänkin enemmän kissoista.

Kuka teillä työt tekee? 

Apua, onko jossain vielä sellainen työyhteisö, jossa kaikki istuu omalla työpisteellään koko päivän, eivätkä nouse ylös kuin käydäkseen lounaalla ja vessassa?

Minä esim. rapsutan koiraa kun käyn kahvia keittiöstä, samalla kun käyn kysymässä työkaverilta jotain, matkalla neukkariin, vessaan mennessä tai ihan vaan kun nousen ja vähän kävelen&venyttelen. Lisäksi meillä saa pitää kahvitaukoja. Silloin kerkiää rapsuttaa koiraa ihan kunnolla :)

En kyllä kestäisi olla töissä paikassa, jossa ei saa yhtään liikkua, jutella työkavereiden kanssa tai pitää muita mikrotaukoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä koirista ja mulle olisi vaikea silti sanoa että älä tuo, ihan vaan siksi, etten pidä koirista lähelläni. Saanko samaan syssyyn tuoda työpaikalleni poikaystäväni kun se ei tykkää olla yksin kotona?

Vierailija
84/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla on välillä jollain koira mukana enkä tykkää yhtään. Alkaa suorastaan vituttaa kun näen koiran työpaikallani. Vihaan koiria ja olen myös allerginen niille. Allergia ei estä satunnaisia kohtaamisia koirien kanssa, vasta pidempiaikainen altistus tekee olon tukkoiseksi. Mutta sisäinen vitutus näissä tilanteissa alkaa samantien enkä viitsi sanoa että vihaan koiria yli kaiken koska nämä koiraihmiset loukkaantuvat (kaikkihan pitävät koirista), joten yritän vain pysyä eri tilassa koiran kanssa. Työpaikkani ei kuitenkaan ole mikään koirakennel ja mielestäni koirat eivät sinne kuulu. Minkään muun eläimen omistaja ei ole noin itsekäs kuin koiran omistaja.

Ohi aiheen, mutta on. Kissan omistajat ovat nimittäin sitä mieltä, että heidän lemmikkinsä saavat vapaasti kulkea ulkona, maata naapureiden autojen päällä, p*skoa kasvimaille jne. sillä kissat nyt ovat vaan sellaisia, vapaana liikkuvia lemmikkejä. Minun piti laittaa verkot omien kasvilaatikoiteni päälle, sillä jonkun lemmikki käytti niitä vessanaan. Todella ärsyttävää.

Vierailija
85/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikille ok, niin varmasti siinä tapauksessa. Jos allergisia niin ei. Olen alleginen eläimille. Pidän koirista, mutta koiran nuolaisusta nousee kutiavia patteja. Joitakin koiria siedän ilman suurempia oireita. Joistakin silmät kutiaa, nenä vuotaa ja pahimillaan johtaa astma kohtaukseen.

Vierailija
86/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on joka viikko jonkun koira toimistolla. Mutta asiasta on sovittu ja kukaan ei ole niin allerginen, että koira haittaisi. Suurin osaa rapsuttelee koiria ja juttelee niille, niin minäkin, vaikka pidänkin enemmän kissoista.

Kuka teillä työt tekee? 

Apua, onko jossain vielä sellainen työyhteisö, jossa kaikki istuu omalla työpisteellään koko päivän, eivätkä nouse ylös kuin käydäkseen lounaalla ja vessassa?

Minä esim. rapsutan koiraa kun käyn kahvia keittiöstä, samalla kun käyn kysymässä työkaverilta jotain, matkalla neukkariin, vessaan mennessä tai ihan vaan kun nousen ja vähän kävelen&venyttelen. Lisäksi meillä saa pitää kahvitaukoja. Silloin kerkiää rapsuttaa koiraa ihan kunnolla :)

En kyllä kestäisi olla töissä paikassa, jossa ei saa yhtään liikkua, jutella työkavereiden kanssa tai pitää muita mikrotaukoja.

Niin, toiset meistä on töissä tekemässä töitä ja toiset vain juoruamassa ja silittelemässä koiria. Sinunlaisesi kyllä tiedetään. Muut tekevät sinunkin työsi, kun sinulla on liian kiire rampata ympäri toimistoa töitä välttelemässä. 

Vierailija
87/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla on välillä jollain koira mukana enkä tykkää yhtään. Alkaa suorastaan vituttaa kun näen koiran työpaikallani. Vihaan koiria ja olen myös allerginen niille. Allergia ei estä satunnaisia kohtaamisia koirien kanssa, vasta pidempiaikainen altistus tekee olon tukkoiseksi. Mutta sisäinen vitutus näissä tilanteissa alkaa samantien enkä viitsi sanoa että vihaan koiria yli kaiken koska nämä koiraihmiset loukkaantuvat (kaikkihan pitävät koirista), joten yritän vain pysyä eri tilassa koiran kanssa. Työpaikkani ei kuitenkaan ole mikään koirakennel ja mielestäni koirat eivät sinne kuulu. Minkään muun eläimen omistaja ei ole noin itsekäs kuin koiran omistaja.

Johtuu varmaan siitä, että koira on perheenjäsen josta halutaan pitää huolta yhtä hyvin kuin lapsesta. Ja nyt ei pölvästien tule verrata muuten lapsia ja koiria keskenään. Minäkin pidän enemmän koiristani, kuin tympeistä vihaajista. Luulen, etten voisi sietää sinua mitenkään.

Vierailija
88/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin tuoda työpaikalle äidin. Tulisi turvallisempi olo, kun mamma olisi töissäkin passaamassa.

t. kilttipoika

Vierailija
89/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kissa- ja koira-allergia. Kissoista tulee pahemmat oireet, siis käytännössä jos esim. kirppiksellä selailen vahingossa sellaisen myyjän vaatteita, joissa on kissankarvoja, saan kulkea nenä vuotaen, silmät kutisten ja kurkku karvastellen loppureissun. Olen joutunut ensiapuun, kun olin asunnossa jossa oli kissoja ja henkitorvi turposi lähes umpeen.

Koirien kanssa oireet on rodusta kiinni. En tiedä itsekään, mihin oireiden aste perustuu - kaverin kaverin saksanpaimenkoiran silitys aiheutti toisen silmän umpeen muurautumisen, mutta veljelläni on allergiaystävällisiä koiria, joiden paijaamisesta ei tullut mitään oireita.

Pitäisin todella itsekkäänä sitä, että työkaveri toisi koiransa töihin. Koirien omistajat tuntuu olevan aina sitä mieltä, että ne allergiset kitisee tyhjästä ja liioitellen silkkaa veemäisyyttään, kyllä meidän Musti-Puppeli voi nyt tulla kun kaikki siitä tykkää ja se on niin ihana. No kun ei. En oo valinnut tämmöstä elämää rajottavaa tekijää, ja jos jollain on toimistolla allergia, sillon ei vain yksinketaisesti oli ok ottaa allergiaa aiheuttavaa eläintä töihin mukaan. Eihän ole ok tunkea diabeetikkotyökavereiden kahvileipiinkään sokeria, koska se on jonkun muun mielestä hyvää niin, "ottakoon insuliinia". Tai tuoda heinäallergisista työkavereista välittämättä työpaikan koristeeksi ison heinäkimppuasetelman, koska se nyt vaan on niin kiva mun mielestä ja ne muut voi ottaa Heinixin jos ottaa päähän.

Jos on elämä noin hankalaa, miksi et hakeudu siedätyshoitoon? Useampi täällä valittaa allergioista ja ei sanallakaan kukaan ole sanonut että "siedätyshoito epäonnistui". Allergia on hoidettavissa oleva sairaus - jos ei hakeudu ja kokeile hoitoa on turha valittaa allergiastaan. Jos siedätyshoito epäonnistuu säntillisestä hoitoon sitoutumisesta huolimatta = aidosti vakava tilanne.

Jos et hakeudu hoitoon, oma asiasi. Älä vaan sitten sanele muiden asioita. Pitäisi olla olemassa diagnoosi "hoitoresistantti allergia" jonka saa vain hoidot läpikäytyään tai iän/muun esteen takia. Eli kannattaa ehkä vaan sanoa että "olen jättänyt allergiani hoitamatta, se on tietoinen päätös ja en pyydä sen takia erikoiskohtelua".

Haista paska! Yleensä en koskaan puhu rumasti mutta lainaamani kirjoittaja syyttää allergisia erikoiskohtelua vaatimisesta vaikka itse on se joka vaatii erikoiskohtelua itselleen ja koiralleen. Koirat on vain eläimiä. Kenenkään ei tarvi käyttää elämästään vuotta siedätyshoidossa (joka voi olla hyvinkin rankkaa) sen takia että sinä saisit raahata koirasi jokapaikkaan. Ja kirjoitan tämän koiria rakastavana ihmisenä mutta olen empaattinen ihminen ja ymmärrän että ihmiset ovat tärkeämpiä kuin koirat. Vaikka koirista pitää huolehtia hyvin niin et voi velvoittaa toisia siedätyshoitoihin ym sen takia että saisit viedä koirasi työpaikalle mihin se ei muutenkaan kuulu.

Vain eläimiä. Tämä kertoikin sinusta jo kaiken. Haistapa itse, yrjöttävä tyyppi.

Vierailija
90/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä tykkää. Minun kimppuuni on lapsena tuntematon koira ilman syytä hyökännyt, ja siitä on jäänyt pelko isompia koiria kohtaan. Olisi kurjaa saada tällaisen asian takia vaikean tyypin maine töissä. Ei haittaa jos joku haluaisi tuoda joskus koiransa näytille, mutta jatkuva läsnäolo tuntuisi stressaavalta.

Vierailija
91/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka teillä työt tekee? 

Ootko sä raukka orjana jossain? Ei minua ainakaan ole sidottu tuolini kiinni eikä suussa suukapulaa.

Vierailija
92/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka teillä työt tekee? 

Ootko sä raukka orjana jossain? Ei minua ainakaan ole sidottu tuolini kiinni eikä suussa suukapulaa.

Kiihottava ajatus tuo sitominen. Kerro lisää!

Vierailija
93/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köh kirjoitti:

Ihmisillä on niin eri tasoisia allergioita ja muita hengityselinsairauksia että turha siitä on lähteä palstoilla vääntämään voivatko vaiko eivätkö voi olla koirien kanssa tekemisissä.

Oleellista olisi että ketään ei joudu työpaikalla kärsimään muiden tekemistä valinnoista jos joku sairaus tai allergia sattuu olemaan.

Pomolla koira toimistolla -> meikä etätöihin. 

Vierailija
94/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka teillä työt tekee? 

Niin, toiset meistä on töissä tekemässä töitä ja toiset vain juoruamassa ja silittelemässä koiria. Sinunlaisesi kyllä tiedetään. Muut tekevät sinunkin työsi, kun sinulla on liian kiire rampata ympäri toimistoa töitä välttelemässä. 

Teillä on kyllä oikeesti ankea työyhteisö, oletko miettinyt alanvaihtoa? Mä olen IT-firmassa, täällä halutaan pitää ihmiset tyytyväisinä, jotta ne tekee parhaansa. Meillä saa muuten pelata myös biljardia työaikana, jos tuolta koiran rapsuttelulta ehtii. Tästä huolimatta, tai ehkä tämän takia, firma on voitollinen ja tekee hyvää tulosta.

Vierailija
95/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa jos olisi toimistossa koira. Tosin jos on pahasti allerginen työkaveri niin sitten ei tietenkään.

Vierailija
96/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ok, asukkaat tykkäävät hirveästi kun otan koirani mukaan töihin. Vanhuspuolella asumisyksikössä töissä. Asukkaat tykkäsivät hirveästi kun meillä kävi kaverikoirat vierailemassa, ja siitä se ajatus sitten lähti että esimies sanoi että me joilla on koiria, voitaisiin ottaa niitä mukaan. Minun mukanani kulkee kaksi hyvin ystävällistä saksanpaimenkoiraa jotka ottavat kiitollisena rapsutukset vastaan jokaiselta vanhukselta.

Tämä on ollut siinäkin mielessä aivan loistava kokeilu, että ollaan saatu aktivoitua niitäkin vanhuksia tulemaan yhteisiin tiloihin ja lähtemään ulos, jotka eivät sitä normaalisti halua tehdä. Koirien telmimistä seuraavat mielellään ulkona.

Vierailija
97/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana piristys työpaikalle, mutta kysytään muilta etukäteen =)

Vierailija
98/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eläimiä työpaikalle. En pidä koirista ja kissoille olen allerginen.

Aiemmassa työpaikassa (pieni yksityinen hotelli) yksi työntekijä toi koiransa mukana töihin. Pieni koira onnistui aiheuttaa monta vaaratilanetta mm. asettumalla keittiössä jalkojen taakse nukkumaan. Puurokattila käsissä ei ole kiva kompastua koiraan, kokemusta on. Koiran paikka ei muutenkaan ole keittiössä, jossa laitetaan ruokaa asiakkaille. Yleisten tilojen siivous kesti paljon kauemmin niinä päivinä, kun koira oli käynyt työpaikalla, matot oli täynnä koirankarvoja ja kuolaa pitkin lattioita. Aina piti kytätä, ettei koira päässyt asiakashuoneisiin.

Nykyisin työskentelen avokonttorissa. Joku kysyi, saisiko koiran tuoda töihin. Onneksi esimies oli fiksu ja kielsi. Ihan riittävästi siellä on meteliä ilman räksyttäviä koiria.

Vierailija
99/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites koira ulos jonnekin ja tauoilla sitten sen kanssa? Meillä on ollut jollakulla pentu ensin nukkumassa ison auton perätilassa ja sitten sopivassa lieassa ulkona (sellainen paikka, ettei pääse hätyyttämään ohikulkijoita tms. Ruoka- ja kahvitauot sitten koiran kanssa

Vierailija
100/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiasiedätys kestää itse asiassa kolme vuotta. Sinne ei pääse tuosta vain, ei edes vaatimalla. Itse sain taistella seitsemän vuotta päästäkseni siedätykseen, ja kärsin hyvin vaikeista koivun siitepölyn aiheuttamista oireista. Olisikin vain kutinaa, mutta kun olet tosi sairas kaksi vuorokautta joka altistuksen jälkeen lääkkeistä huolimatta, niin kevät pysyttiin sisällä. Kunnes lopulta päästivät siedätykseen.

Ja siitepölylle altistuu jokainen, vaikka kuinka yrittäisi suojautua. Koirien kanssa harvempi joutuu tekemisiin, joten käytännössä koira-allergian siedätykseen ei pääse ollenkaan, ellei ole esim. eläinlääkäri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän