Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Se siivoaa, jota häiritsee"

Vierailija
04.07.2024 |

Tuo otsikon periaate "se siivoaa, jota sotku häiritsee" on johtanut siihen, että siivoan kaiken. Alan olla aika uupunut, mutta asiaa ei voi mitenkään muuttaa, koska jos toista ei sotku häiritse eikä vaivaa, on mahdotonta saada häntä sitä poistamaan.

En ole edes mikään siisteysintoilija.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kumppani tms. on sanonut suoraan että hänestä on mukavampaa asua likaisessa kodissa ja sinä voit lopettaa siivoamisen, koska häntä ei haittaa? Vai voiko olla niin että tykkää kuitenkin siitä että joku siivoaa? Ottaako sinun mielipiteesi muissa asioissa huomioon ollenkaan vaan tekeekö kaiken niin kuin itse haluaa?

Vierailija
2/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on kyllä hankala, jos siisteyskäsitykset eroavat sen verran, että toista alkaa aina ärsyttää ja joutuu siivoamaan. Eli se kaaos ei ikinä löydä sitä pistettä, jossa se häiritsisi myös sitä toista osapuolta. Kyllä siinäkin raja saattaisi tulla vastaan, mutta ennen sitä on se siistimpi puoliso jo hermoheikko (vaikka ei mikään siisteysintoilija olisikaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin aina se joka siivosi. Siivosin ongelmatkin ulos niin johan taakkakin helpotti.

Vierailija
4/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni exän kanssa niin, että minä siivosin, koska häiritsi. Hän kokkasi, koska oli nälkäinen.

Vierailija
5/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, itsehän mahdollistat sikapossun käytöksen. Pistä kiertoon, ei tosta mitään tule. Menetät vain mielenterveytesi.

Vierailija
6/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin. Syhdyt vielä siivottomammaksi kuin törkymöykky. Voi vaikka paskantaa lattialle, niin joko häiritsee häh??

Vierailija
7/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieststäväni asui huomattavasti enemmän tavarapaljouden keskellä, kun tavattiin. Itse löen lähes minimalisti. 

Pari v, kun vietimme harvoin miesystävän luona aikaa, käytiin aina joku kaappi läpi ja kiertoon lähti paljon tavaraa. Esim hänellä ei ollut kaikki kasppien ovet paikoillaan jne. Mä tulin elämään ja laitoin kuntoon. Mm parvekkeella oli vuosia ollut auton renkaita, kukkaruukkuja lukuisia määriä avioliiton ajoilta. Matto oli kiinni parvekkeeseen. Yhtenä juhannuksena kastelin mattoa, jotta se irtosi. Sitten pesin sen, laitoin kuivumaan. Putsasin koko parvekkeen ja ennen lähtöä laitoin kuivan maton paikalle. Mies juuri pari pv sitten sanoi hän vieläkin ihmettelee miten mä saan asiat tehtyä

Vierailija
8/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Meillä työvuorotkin menee tosin siten, että minä menen aikaisemmin töihin ja pääsen sieltä aikaisemmin pois kuin mieheni, joten kerkeän töiden jälkeen siivoamaan ne ärsyttävät aamupalaroskat keittiössä yms. Sitten kun mies pääsee töistä joskus iltapäivän jälkeen, hän on poikkeuksetta väsynyt eikä enää esim ruuanlaiton jälkeen siivoa kuin astiat korkeintaan ja kaikki murut jää lojumaan, liesi likaiseksi, tiskialtaassa saattaa olla möhnää... Sitten minä taas siivoan, koska muuten aamulla ei todellakaan ole kiva herätä likaiseen keittiöön laittamaan aamupalaa. Sama imuroinnissa... Olen enemmän aikaa kotona, niin ehdin bongata pölyt lattialta ja mies ei ehdi niitä kuulemma havainnoimaan. Lattian pesu ei myöskään miehelle ole mikään sellainen asia mikä pitäisi tehdä. Minusta lattia pitää pestä, kun se näyttää tahraiselta ja meillä se jostain syystä tahraantuu alle viikossa jo!

Minulla on sellainen periaate, että jos minä laitan astiat astianpesukoneeseen, minulla on suurempi vastuu ne korjata pois sieltä kaappeihin. Tämä siksi, että kerta minulla on ollut energiaa kerätä ne sinne koneeseen, niin on odotettavaa että minulla on energiaa ne siivota sieltä myös  Sama pätee toki miehelle. Joudun usein patistelemaan, että hän laittaisi itse pesemänsä lakanat pesukoneesta kuivumaan. En ymmärrä kerta kaikkiaan, että jos jompi kumpi on alunperin halunnut alkaa jotain tuommoista "kaksivaiheista" kotityötä tekemään, miksi jonkun muun pitäisi se hoitaa loppuun.

Vierailija
9/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Meillä työvuorotkin menee tosin siten, että minä menen aikaisemmin töihin ja pääsen sieltä aikaisemmin pois kuin mieheni, joten kerkeän töiden jälkeen siivoamaan ne ärsyttävät aamupalaroskat keittiössä yms. Sitten kun mies pääsee töistä joskus iltapäivän jälkeen, hän on poikkeuksetta väsynyt eikä enää esim ruuanlaiton jälkeen siivoa kuin astiat korkeintaan ja kaikki murut jää lojumaan, liesi likaiseksi, tiskialtaassa saattaa olla möhnää... Sitten minä taas siivoan, koska muuten aamulla ei todellakaan ole kiva herätä likaiseen keittiöön laittamaan aamupalaa. Sama imuroinnissa... Olen enemmän aikaa kotona, niin ehdin bongata pölyt lattialta ja mies ei ehdi niitä kuulemma havainnoimaan. Lattian pesu ei myöskään miehelle ole mikään sellainen asia mikä pitäisi tehdä. Minusta lattia pitää pestä, kun se näyttää tahraiselta ja meillä se jostain syystä tahraantuu alle viikossa jo!

Minulla on sellainen periaat

Mulla taasen toimi exän kanssa hyvin se, että mä laitoin pyykkikoneen päälle ja hän ripusti. Tai täytin tiskikoneen loppuun ja laitoin sen päälle ja hän tyhjensi. Nämähän on asioita, joista voi sopia.

Vierailija
10/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Robotti-imuri ostoksille. Ole hyvä. PS. Robotti-imuri myös pesee lattian.

Vierailija
11/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä 18-vuotiaana en suostunut käymään miesystävän kotona, koska siellä oli "sotkuista" eli siellä oli pahvilaatikkoja keskellä lattiaa. Kerran meinasin kompastua sellaiseen ja en mennyt hänen kotiin toista kertaa. 

Vierailija
12/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla ei sitten ole kodissasi oikeutta aiheuttaa sinua häiritsevää sotkua.

Vierailija
13/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taasen toimi exän kanssa hyvin se, että mä laitoin pyykkikoneen päälle ja hän ripusti. Tai täytin tiskikoneen loppuun ja laitoin sen päälle ja hän tyhjensi. Nämähän on asioita, joista voi sopia.

Paitsi jos lopputulos on aina se, että märät pyykit on koneessa vielä viikon päästä ja astiat tyhjentämättä kun pitäisi saada likaisia laitettua sisään.

Vierailija
14/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin teen myös naiststävän luona käydessäni, yleensä ollaan minun luona.

Vierailija
15/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni exän kanssa niin, että minä siivosin, koska häiritsi. Hän kokkasi, koska oli nälkäinen.

Tämmöiseen voisin mielelläni suostua. En jaksaisi kokata kuin pari kertaa viikossa (kuten sinkkuna), mutta miehen kanssa tarvitsee päivittäin.

Vierailija
16/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykkien kanssa kyllä joo, koska ne menee pilalle, jos me jättää koneeseen, mutta astioiden kanssa en ymmärrä tuota.

Vierailija
17/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo sopii niin kauan kuin muille sopii sen seuraukset. Minulla on vuorokaudessa samat tunnit kuin muillakin, jos käytän niitä siihen, että siivoan useamman aiheuttamaa sotkua yksin, on kohtuutonta valittaa siitä, että minulla ei ole aikaa. Pikkuhiljaa on alkanut mennä perille, että jos haluaa minulla olevan enemmän aikaa tai ei halua viettää sitä siivoten kanssani, on osallistuttava siivoukseen. Minulle kyseessä on osittain ihan terveydellinen asia. Jos en pidä siisteyttä tietyllä tasolla, allergia ja astma alkavat oireilla enemmän. 

Vierailija
18/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Meillä työvuorotkin menee tosin siten, että minä menen aikaisemmin töihin ja pääsen sieltä aikaisemmin pois kuin mieheni, joten kerkeän töiden jälkeen siivoamaan ne ärsyttävät aamupalaroskat keittiössä yms. Sitten kun mies pääsee töistä joskus iltapäivän jälkeen, hän on poikkeuksetta väsynyt eikä enää esim ruuanlaiton jälkeen siivoa kuin astiat korkeintaan ja kaikki murut jää lojumaan, liesi likaiseksi, tiskialtaassa saattaa olla möhnää... Sitten minä taas siivoan, koska muuten aamulla ei todellakaan ole kiva herätä likaiseen keittiöön laittamaan aamupalaa. Sama imuroinnissa... Olen enemmän aikaa kotona, niin ehdin bongata pölyt lattialta ja mies ei ehdi niitä kuulemma havainnoimaan. Lattian pesu ei myöskään miehelle ole mikään sellainen asia mikä pitäisi tehdä. Minusta lattia pitää pestä, kun se näyttää tahraiselta ja meillä se jostain syystä tahraantuu alle

Meillä on jo robotti-imuri, mutta ongelmana meillä myös se, että mies jättää vaatteita lojumaan lattialle tai keittiön lattialle jos on tippunut jotain sipulin kuoria, niin niitä se imuri ei osaa kerätä pois. Eli joka päivä pitää kuitenkin itse myös imuroida. Lattiaa robottimme ei osaa luututa. Meillä vaikka on uusittu laminaatti, niin jotenkin tahrat vain pinttyvät tosi herkästi. Sitten kun keittiön alakaapin oviin tulee roiskeita ja ne pyyhkii, on melkeinpä samalla vaivalla sitten pestävä se lattia siitä altakin, koska sieltäkin yleensä niitä roiskeita löytyy.

Vierailija
19/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se myös.huomio toista, joka rakastaa.

Ex imuroi aina,  koska halusi auttaa siivoamisessa. Ja minä yritin olla marmartamatta ja imuroida sitten kunnolla mieheltä salaa. Teki hän muutakin, mutta otti imuroinnin hommakseen minun vuokseni. 

Toiselle voi tehdä asioita ja kuuluu tehdä. 

Vierailija
20/56 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapään kautta olen oppinut, että toisille ei - pidä alkaa siivoamaan ilman korvausta - . Ei niinku ryhdytä kodinpalvelijaksi ilman, että palkasta sovitaan.  Eikä edes muutetaan yhteen, jos toinen ei osaa huolehtia kodin siisteydestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän