Mitä mieltä olette- koira töihin mukaan?
On oma toimisto ja alle 20 kollegaa, mies lähti reissuun ja otti 'atleettisemman' koiramme mukaan ja nyt tuo on yksin tuolla😓. Mitä luulette? Monet pitävät koirista mutta tietenkin on allergioita sun muita.
Kommentit (104)
Edellisessä työpaikassa oli joskus siivoojalla pieni chihu mukana ja täytyy sanoa että niinä päivinä porukka oli paljon rennompaa eikä rähjätty pikkuasioista... jotenkin työilmapiiri parani sen pienen chihulaisen ansiosta.
Kävin taannoin erään palveluyrittäjän luona "hoidoissa", koska sain lahjakortin. Että otti kaaliin kyseisen henkilön pieni piski, joka räksytti hulluna joka ikistä risahdusta, minkä kuuli.
Itselläni on astma ja allergioita, mutta "siedän" kyllä sekä kissoja että koiria. On koirarotuja, joita voisi ajatella omaksi lemmikiksenikin.
Mutta rentoudu siinä sitten, kun koira hyppelee edes taas ja haukkuu kimakalla äänellä noin minuutin välein.
Ei tullut minusta pidempiaikaista asiakasta.
Mulla on kissa- ja koira-allergia. Kissoista tulee pahemmat oireet, siis käytännössä jos esim. kirppiksellä selailen vahingossa sellaisen myyjän vaatteita, joissa on kissankarvoja, saan kulkea nenä vuotaen, silmät kutisten ja kurkku karvastellen loppureissun. Olen joutunut ensiapuun, kun olin asunnossa jossa oli kissoja ja henkitorvi turposi lähes umpeen.
Koirien kanssa oireet on rodusta kiinni. En tiedä itsekään, mihin oireiden aste perustuu - kaverin kaverin saksanpaimenkoiran silitys aiheutti toisen silmän umpeen muurautumisen, mutta veljelläni on allergiaystävällisiä koiria, joiden paijaamisesta ei tullut mitään oireita.
Pitäisin todella itsekkäänä sitä, että työkaveri toisi koiransa töihin. Koirien omistajat tuntuu olevan aina sitä mieltä, että ne allergiset kitisee tyhjästä ja liioitellen silkkaa veemäisyyttään, kyllä meidän Musti-Puppeli voi nyt tulla kun kaikki siitä tykkää ja se on niin ihana. No kun ei. En oo valinnut tämmöstä elämää rajottavaa tekijää, ja jos jollain on toimistolla allergia, sillon ei vain yksinketaisesti oli ok ottaa allergiaa aiheuttavaa eläintä töihin mukaan. Eihän ole ok tunkea diabeetikkotyökavereiden kahvileipiinkään sokeria, koska se on jonkun muun mielestä hyvää niin, "ottakoon insuliinia". Tai tuoda heinäallergisista työkavereista välittämättä työpaikan koristeeksi ison heinäkimppuasetelman, koska se nyt vaan on niin kiva mun mielestä ja ne muut voi ottaa Heinixin jos ottaa päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vie vaan jos esimies antaa luvan. Astmaatikoilla ja allergisilla on lääkkeet käytössä. Ei maailman tarvitse pyöriä heidän mukaan.
Hengittäminen on vähän niinkuin pakollista. Ainakin, jos aikoo pysyä elossa. Eli mielestäni maailma ei pyöri minun ympärilläni, jos muut pitävät huolen siitä, että pystyn hengittämään vielä työpäivän jälkeenkin. Allergialääke ei estä reaktiota, ainoastaan lievittää oireita.
T: allergikko, jolla kurkku turpoaa kaikkein mukavimmistakin koirista (ja kissoista ja hevosista ja...)
Eli ei koiria töihin, ellei ole kymmeneen kertaan varmistettu, ettei kukaan saa siitä oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla on välillä jollain koira mukana enkä tykkää yhtään. Alkaa suorastaan vituttaa kun näen koiran työpaikallani. Vihaan koiria ja olen myös allerginen niille. Allergia ei estä satunnaisia kohtaamisia koirien kanssa, vasta pidempiaikainen altistus tekee olon tukkoiseksi. Mutta sisäinen vitutus näissä tilanteissa alkaa samantien enkä viitsi sanoa että vihaan koiria yli kaiken koska nämä koiraihmiset loukkaantuvat (kaikkihan pitävät koirista), joten yritän vain pysyä eri tilassa koiran kanssa. Työpaikkani ei kuitenkaan ole mikään koirakennel ja mielestäni koirat eivät sinne kuulu. Minkään muun eläimen omistaja ei ole noin itsekäs kuin koiran omistaja.
Siis tämä, olen 200% samaa mieltä.
Et ole allerginen, vain vittumainen ihminen. Hae apua tohon koiravihaasi!
Kyllä! Yksi tai kaksi koiraa pieneen toimipaikkaa. Isompaan yritykseen vaikka kaikkien koirat kerralla.
Olen itse koiraihminen, mutta en pidä siitä että koiria tuodaan toimistolle. Kaikki ei ole koiraihmisiä ja muutenkin koira jaloissa pyörimässä haittaa keskittymistä. Toki se riippuu vähän koirastakin minkälainen se on, mutta lähtökohtaisesti en kyllä toisi koiria töihin. Omaani en ole vienyt enkä vie, vaikka osaisi varmasti olla kiltisti.
Meillä on toimistolla joskus koira tai pari ja tämä ok. Meillä oli nimetön "äänestys" siitä saako koiria tuoda ja jos yksikin olisi vastustanut, se olisi ollut ei, mutta kaikille sopi. Olen allerginen mutten saa oireita ilman ihokosketusta kunhan koira ei ole pitkiä aikoja ihan vieressäni. Ensimmäisten allergiavuosieni aikana hengitystieoireet olivat niin kovia etten olisi pystynyt olemaan samassa tilassa koiran kanssa.
Täälläkin on aika jännä tuo oletamus joissakin kommenteissa, että astmaatikot olisivat jotenkin lähes aina allergisia eläinpölylle.. Itsellä keskivaikea astma ollut jo 20 vuotta, päivittäinen kortisoniläälitys siis, ja useampikin koira sekä kissa ollut sinä aikana. Astmaatikkoja on niin erilaisia, että ei pitäisi kyllä yleistellä. Itsellä myöskään tuoksut eivät aiheuta mitään astmakohtauksia. Mutta koira töissä onkin jo hankalampi juttu, koska siellä kuitenkin voi olla niitä eläinallergikkoja sekä koirapelkoisia. Itse en veisi, ellen sitten olisi ensin ottanut tosi tarkasti selvää, onko se kaikille muille työntekijöille ok.
No me ei olla töissä sun toimistossa. Pitäisiköhän sun kysyä sieltä että onko allergiaa ja muutenkin sopiiko että koira mukana? Jos ei niin ei.
Koira on mulla mukana liikkeessäni joka päivä. Asiakkaat tykkää. Koira on kiltti ja rauhallinen vanhus. 🐶
Vierailija kirjoitti:
Vie vaan jos esimies antaa luvan. Astmaatikoilla ja allergisilla on lääkkeet käytössä. Ei maailman tarvitse pyöriä heidän mukaan.
On mutta ei ne lääkkeet auta. Taittavat vain pahinta oireilua. Altistumisen jälkeen on loppupäivän tukossa, joka paikkaa kutittaa ja kirvelee.
Ei voi ottaa mukaan. Koiran hoito ei ole työyhteisön ongelma. Pitää antaa pois jos ei saa hoidettua.
Yleensä on niin, että kun yhden kerran sallitaan, niin sitten niitä koiria aletaan ottamaan toistuvasti mukaan. Ja pikkuhiljaa moni muukin työkaveri alkaa tuomaan. Voi olla lopulta niin että johonkin tiettyyn vuoroon tullaan aina eläimen kanssa. Oon allergisena nähnyt tämän homman käytännössä niin monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mutta ei ne lääkkeet auta. Taittavat vain pahinta oireilua. Altistumisen jälkeen on loppupäivän tukossa, joka paikkaa kutittaa ja kirvelee.
Ei voi ottaa mukaan. Koiran hoito ei ole työyhteisön ongelma. Pitää antaa pois jos ei saa hoidettua.
Jep. Työpaikka on kuitenkin ensisijaisesti työpaikka eikä koirien päivähoitola. Harmillista, että nämä muutamat jotka kuvittelevat että maailma pyörii heidän koiriensa mukaan, tuppaavat pilaamaan kaikkien koiranomistajien maineen. Harva heistä oikeasti on täystollo vaikka nämä muutamat sellaista vaikutelmaa tehokkaasti luovatkin.
Vierailija kirjoitti:
Oma firma ja koira usein mukana töissä, ei ole työntekijät valittaneet ja jos siltä tuntuu niin tänne ei ole pakko enää tulla, tekijöitä löytyy tilalle kyllä.
Toivottavasti ymmärtää hän kertoa tämän viimeistään työhaastattelussa.
Köhköh kirjoitti:
Hieno juttu sinulle! Itse en pysty valitettavasti pitämään vaikka koirarakas olenkin. Astman lisäksi siis allergioita.
Tokipa jos toimistolla ei ole allergisia/astmaatikkoja ja koira osaa käyttäytyä niin eipä tuo minun elämääni kutittele. Ja esimies suostuvainen totta kai.
Siedätyshoito epäonnistui kohdallasi ja et pysty edes allergialääkkeillä oleskelemaan samassa tilassa koiran kanssa? Astmasi on niin huonossa hoitotasapainossa, että saat kohtauksen koiran läsnäolosta?
Huonostipa pidät asioistasi ja terveydestäsi huolta. Menepä lääkäriin että pääset noista hoidettavissa olevista vaivoista!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kissa- ja koira-allergia. Kissoista tulee pahemmat oireet, siis käytännössä jos esim. kirppiksellä selailen vahingossa sellaisen myyjän vaatteita, joissa on kissankarvoja, saan kulkea nenä vuotaen, silmät kutisten ja kurkku karvastellen loppureissun. Olen joutunut ensiapuun, kun olin asunnossa jossa oli kissoja ja henkitorvi turposi lähes umpeen.
Koirien kanssa oireet on rodusta kiinni. En tiedä itsekään, mihin oireiden aste perustuu - kaverin kaverin saksanpaimenkoiran silitys aiheutti toisen silmän umpeen muurautumisen, mutta veljelläni on allergiaystävällisiä koiria, joiden paijaamisesta ei tullut mitään oireita.
Pitäisin todella itsekkäänä sitä, että työkaveri toisi koiransa töihin. Koirien omistajat tuntuu olevan aina sitä mieltä, että ne allergiset kitisee tyhjästä ja liioitellen silkkaa veemäisyyttään, kyllä meidän Musti-Puppeli voi nyt tulla kun kaikki siitä tykkää ja se on niin ihana. No kun ei. En oo valinnut tämmöstä elämää rajottavaa tekijää, ja jos jollain on toimistolla allergia, sillon ei vain yksinketaisesti oli ok ottaa allergiaa aiheuttavaa eläintä töihin mukaan. Eihän ole ok tunkea diabeetikkotyökavereiden kahvileipiinkään sokeria, koska se on jonkun muun mielestä hyvää niin, "ottakoon insuliinia". Tai tuoda heinäallergisista työkavereista välittämättä työpaikan koristeeksi ison heinäkimppuasetelman, koska se nyt vaan on niin kiva mun mielestä ja ne muut voi ottaa Heinixin jos ottaa päähän.
Jos on elämä noin hankalaa, miksi et hakeudu siedätyshoitoon? Useampi täällä valittaa allergioista ja ei sanallakaan kukaan ole sanonut että "siedätyshoito epäonnistui". Allergia on hoidettavissa oleva sairaus - jos ei hakeudu ja kokeile hoitoa on turha valittaa allergiastaan. Jos siedätyshoito epäonnistuu säntillisestä hoitoon sitoutumisesta huolimatta = aidosti vakava tilanne.
Jos et hakeudu hoitoon, oma asiasi. Älä vaan sitten sanele muiden asioita. Pitäisi olla olemassa diagnoosi "hoitoresistantti allergia" jonka saa vain hoidot läpikäytyään tai iän/muun esteen takia. Eli kannattaa ehkä vaan sanoa että "olen jättänyt allergiani hoitamatta, se on tietoinen päätös ja en pyydä sen takia erikoiskohtelua".
Ilman muuta! Vaikka olenkin enemmän kissaihminen. Meidän työpaikalla on monesti pomon koira vieraillu ja on ollu kivaa piristystä päivään.
Jos on allerginen niin silloinhan saa viettä mukavan pitkän tauon.
Vierailija kirjoitti:
Köhköh kirjoitti:
Hieno juttu sinulle! Itse en pysty valitettavasti pitämään vaikka koirarakas olenkin. Astman lisäksi siis allergioita.
Tokipa jos toimistolla ei ole allergisia/astmaatikkoja ja koira osaa käyttäytyä niin eipä tuo minun elämääni kutittele. Ja esimies suostuvainen totta kai.Siedätyshoito epäonnistui kohdallasi ja et pysty edes allergialääkkeillä oleskelemaan samassa tilassa koiran kanssa? Astmasi on niin huonossa hoitotasapainossa, että saat kohtauksen koiran läsnäolosta?
Huonostipa pidät asioistasi ja terveydestäsi huolta. Menepä lääkäriin että pääset noista hoidettavissa olevista vaivoista!
En ole tuo jota lainasit mutta vastasit niin törkeästi että pakko kommentoida
- enisnnäkin vinkki ettei tuonne lääkäriin tahdo nykyään päästä aina kiireisten kipujenkaan kanssa joten luulen että työkaverin halu tuoda koira töihin ei ole tärkeyslistalla kärjessä lääkäreillä
- siedätystä ei voida tehdä kaikille ja se on kallis ja pitkä projekti. Ei tehdä ihan tuosta vaan.
- vaikka minulla lievä astma enkä tarvi lääkkeitä edes joka vuosi niin silti välillä saan kohtauksen jos koira lähellä sisätiloissa. Ja silti olen jo vuosia ollut ulkona koirien kanssa tekemisissä melkein päivittäin mutta sisätiloissa en kestä niitä (varsinkin osa koirista aiheuttaa herkästi kohtauksen)
Eli älä räyhää asioista joista et tiedä. Ja opettele ymmärtämään että sinä eikä sinun koirasi ole maailman napa.
Siis tämä, olen 200% samaa mieltä.