Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette- koira töihin mukaan?

Vierailija
16.08.2017 |

On oma toimisto ja alle 20 kollegaa, mies lähti reissuun ja otti 'atleettisemman' koiramme mukaan ja nyt tuo on yksin tuolla😓. Mitä luulette? Monet pitävät koirista mutta tietenkin on allergioita sun muita.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kissa- ja koira-allergia. Kissoista tulee pahemmat oireet, siis käytännössä jos esim. kirppiksellä selailen vahingossa sellaisen myyjän vaatteita, joissa on kissankarvoja, saan kulkea nenä vuotaen, silmät kutisten ja kurkku karvastellen loppureissun. Olen joutunut ensiapuun, kun olin asunnossa jossa oli kissoja ja henkitorvi turposi lähes umpeen.

Koirien kanssa oireet on rodusta kiinni. En tiedä itsekään, mihin oireiden aste perustuu - kaverin kaverin saksanpaimenkoiran silitys aiheutti toisen silmän umpeen muurautumisen, mutta veljelläni on allergiaystävällisiä koiria, joiden paijaamisesta ei tullut mitään oireita.

Pitäisin todella itsekkäänä sitä, että työkaveri toisi koiransa töihin. Koirien omistajat tuntuu olevan aina sitä mieltä, että ne allergiset kitisee tyhjästä ja liioitellen silkkaa veemäisyyttään, kyllä meidän Musti-Puppeli voi nyt tulla kun kaikki siitä tykkää ja se on niin ihana. No kun ei. En oo valinnut tämmöstä elämää rajottavaa tekijää, ja jos jollain on toimistolla allergia, sillon ei vain yksinketaisesti oli ok ottaa allergiaa aiheuttavaa eläintä töihin mukaan. Eihän ole ok tunkea diabeetikkotyökavereiden kahvileipiinkään sokeria, koska se on jonkun muun mielestä hyvää niin, "ottakoon insuliinia". Tai tuoda heinäallergisista työkavereista välittämättä työpaikan koristeeksi ison heinäkimppuasetelman, koska se nyt vaan on niin kiva mun mielestä ja ne muut voi ottaa Heinixin jos ottaa päähän.

Jos on elämä noin hankalaa, miksi et hakeudu siedätyshoitoon? Useampi täällä valittaa allergioista ja ei sanallakaan kukaan ole sanonut että "siedätyshoito epäonnistui". Allergia on hoidettavissa oleva sairaus - jos ei hakeudu ja kokeile hoitoa on turha valittaa allergiastaan. Jos siedätyshoito epäonnistuu säntillisestä hoitoon sitoutumisesta huolimatta = aidosti vakava tilanne.

Jos et hakeudu hoitoon, oma asiasi. Älä vaan sitten sanele muiden asioita. Pitäisi olla olemassa diagnoosi "hoitoresistantti allergia" jonka saa vain hoidot läpikäytyään tai iän/muun esteen takia. Eli kannattaa ehkä vaan sanoa että "olen jättänyt allergiani hoitamatta, se on tietoinen päätös ja en pyydä sen takia erikoiskohtelua".

Haista paska! Yleensä en koskaan puhu rumasti mutta lainaamani kirjoittaja syyttää allergisia erikoiskohtelua vaatimisesta vaikka itse on se joka vaatii erikoiskohtelua itselleen ja koiralleen. Koirat on vain eläimiä. Kenenkään ei tarvi käyttää elämästään vuotta siedätyshoidossa (joka voi olla hyvinkin rankkaa) sen takia että sinä saisit raahata koirasi jokapaikkaan. Ja kirjoitan tämän koiria rakastavana ihmisenä mutta olen empaattinen ihminen ja ymmärrän että ihmiset ovat tärkeämpiä kuin koirat. Vaikka koirista pitää huolehtia hyvin niin et voi velvoittaa toisia siedätyshoitoihin ym sen takia että saisit viedä koirasi työpaikalle mihin se ei muutenkaan kuulu.

Vierailija
62/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla on välillä jollain koira mukana enkä tykkää yhtään. Alkaa suorastaan vituttaa kun näen koiran työpaikallani. Vihaan koiria ja olen myös allerginen niille. Allergia ei estä satunnaisia kohtaamisia koirien kanssa, vasta pidempiaikainen altistus tekee olon tukkoiseksi. Mutta sisäinen vitutus näissä tilanteissa alkaa samantien enkä viitsi sanoa että vihaan koiria yli kaiken koska nämä koiraihmiset loukkaantuvat (kaikkihan pitävät koirista), joten yritän vain pysyä eri tilassa koiran kanssa. Työpaikkani ei kuitenkaan ole mikään koirakennel ja mielestäni koirat eivät sinne kuulu. Minkään muun eläimen omistaja ei ole noin itsekäs kuin koiran omistaja.

Siis tämä, olen 200% samaa mieltä.

Et ole allerginen, vain vittumainen ihminen. Hae apua tohon koiravihaasi!

Ai on heti vi..... ihminen jos ei pidä koirista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira on mulla mukana liikkeessäni joka päivä. Asiakkaat tykkää. Koira on kiltti ja rauhallinen vanhus. 🐶

Niinhän sä luulet. Ehkä suurin osa niistä, jotka käyvät, tykkääkin, loput ei kehtaa sanoa ettei tykkää. Puhumattakaan siitä, moniko ihminen jää kokonaan tulematta liikkeeseesi sen takia, että siellä on koira. Kyllä, on minullakin koira, kotona, eikä todellakaan lähde päiväksi toimistolle.

Vierailija
64/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ennenkuulumatonta, olen ollut konttuureissa joissa on ollut koiria silloin tällöin. Nyt luultavasti joku kuitenkin vetää herneen nenään ja vaatii koko toimiston allergiasiivousta että voi tulla töihin kun jo matkalla töihinkin joku oli pessyt vaatteet väärin niin että melkein ois voinut tulla migreenikohtaus siitä löyhkästä.

Mikä on konttuuri??

Vierailija
65/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan hoidat sen itse. Tosin tämä on varmaan itsestään selvää. Tai luulisi olevan, olen ollut töissä pikkufirmassa, jossa tj toi toimistoon joka päivä tyttärensä koiran, joka oli jätetty hänelle hoitoon kun tyttö opiskeli ulkomailla. Olin firmassa toimistosihteerinä, eli siis jokapaikanhöylänä, joten minun tehtäväkseni annettiin myös koiran käyttäminen tarpeillaan. Muun ajan koira vietti jaloissani ja piereskeli.

No, kesäaikaan koiran kanssa ulkoilu työajalla oli ihan kivaakin. Välillä kävelin ostamaan jätskin ja nautin auringosta.

Vierailija
66/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kissa- ja koira-allergia. Kissoista tulee pahemmat oireet, siis käytännössä jos esim. kirppiksellä selailen vahingossa sellaisen myyjän vaatteita, joissa on kissankarvoja, saan kulkea nenä vuotaen, silmät kutisten ja kurkku karvastellen loppureissun. Olen joutunut ensiapuun, kun olin asunnossa jossa oli kissoja ja henkitorvi turposi lähes umpeen.

Koirien kanssa oireet on rodusta kiinni. En tiedä itsekään, mihin oireiden aste perustuu - kaverin kaverin saksanpaimenkoiran silitys aiheutti toisen silmän umpeen muurautumisen, mutta veljelläni on allergiaystävällisiä koiria, joiden paijaamisesta ei tullut mitään oireita.

Pitäisin todella itsekkäänä sitä, että työkaveri toisi koiransa töihin. Koirien omistajat tuntuu olevan aina sitä mieltä, että ne allergiset kitisee tyhjästä ja liioitellen silkkaa veemäisyyttään, kyllä meidän Musti-Puppeli voi nyt tulla kun kaikki siitä tykkää ja se on niin ihana. No kun ei. En oo valinnut tämmöstä elämää rajottavaa tekijää, ja jos jollain on toimistolla allergia, sillon ei vain yksinketaisesti oli ok ottaa allergiaa aiheuttavaa eläintä töihin mukaan. Eihän ole ok tunkea diabeetikkotyökavereiden kahvileipiinkään sokeria, koska se on jonkun muun mielestä hyvää niin, "ottakoon insuliinia". Tai tuoda heinäallergisista työkavereista välittämättä työpaikan koristeeksi ison heinäkimppuasetelman, koska se nyt vaan on niin kiva mun mielestä ja ne muut voi ottaa Heinixin jos ottaa päähän.

Jos on elämä noin hankalaa, miksi et hakeudu siedätyshoitoon? Useampi täällä valittaa allergioista ja ei sanallakaan kukaan ole sanonut että "siedätyshoito epäonnistui". Allergia on hoidettavissa oleva sairaus - jos ei hakeudu ja kokeile hoitoa on turha valittaa allergiastaan. Jos siedätyshoito epäonnistuu säntillisestä hoitoon sitoutumisesta huolimatta = aidosti vakava tilanne.

Jos et hakeudu hoitoon, oma asiasi. Älä vaan sitten sanele muiden asioita. Pitäisi olla olemassa diagnoosi "hoitoresistantti allergia" jonka saa vain hoidot läpikäytyään tai iän/muun esteen takia. Eli kannattaa ehkä vaan sanoa että "olen jättänyt allergiani hoitamatta, se on tietoinen päätös ja en pyydä sen takia erikoiskohtelua".

Siedätyshoitoon ei ole oikeutettu kuin todella pieni osa allergisista ja harvalla on varaa maksaa sellaista itse, se on hyvin kallista hoitoa.

Vierailija
67/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joka viikko jonkun koira toimistolla. Mutta asiasta on sovittu ja kukaan ei ole niin allerginen, että koira haittaisi. Suurin osaa rapsuttelee koiria ja juttelee niille, niin minäkin, vaikka pidänkin enemmän kissoista.

Vierailija
68/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä lyllä haluaisi, että työpaikallani pyörii koira. Tarttuu karvoja vaatteisiin ja muutenkin inhottaa ajatus, että koirien pitää päästänykyään takki päällä joka paikkaan mihin ihmistenkin.

Vierailija
69/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ennenkuulumatonta, olen ollut konttuureissa joissa on ollut koiria silloin tällöin. Nyt luultavasti joku kuitenkin vetää herneen nenään ja vaatii koko toimiston allergiasiivousta että voi tulla töihin kun jo matkalla töihinkin joku oli pessyt vaatteet väärin niin että melkein ois voinut tulla migreenikohtaus siitä löyhkästä.

Mikä on konttuuri??

Satakuntalaisen mummuni kielenkäytössä konttuuri oli kylmällä ulkokuistilla oleva vaatehuone. Mutta tuskinpa tässä sitä tarkoitettiin🤭

Vierailija
70/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin saikulle, jos tuollaista tapahtuisi omalla työpaikallani. En ole allerginen, mutta elukoiden paikka ei ole työpaikalla ellei ole pieneläinhoitaja tms. 

Vierailija
71/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on konttuuri??

Mikä on normo???

Vierailija
72/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on joka viikko jonkun koira toimistolla. Mutta asiasta on sovittu ja kukaan ei ole niin allerginen, että koira haittaisi. Suurin osaa rapsuttelee koiria ja juttelee niille, niin minäkin, vaikka pidänkin enemmän kissoista.

Kuka teillä työt tekee? 

Vierailija
73/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira töihin mukaan vaan, etenkin jos se on opaskoira. :)

Vierailija
74/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin sitten hauskaa, kun koira säikähtää jotain ja hajottaa tuhansien eurojen laitteiston tai onnistuu deletoimaan pomppiessaan jotain olennaista. 

Vierailija
75/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itselläni kolme kilttiä kultaista noutajaa, mutta toimistolta olen kieltänyt ehdottomasti koirat. Tämä siksi, koska en haluan asettaa ketään sellaiseen tilanteeseen, että joutuu vaarantamaan oman terveytensä joukkopaineen takia. Työpaikka on työpaikka, ei sinne oteta koiria, vaikka kuinka olisi hyvinvointia edistäviä. 

Vierailija
76/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin asiakkaana toimistossa, joss oli isohko koira. Yritä siinä keskittyä asioihin, kun koira toi koko ajan pallon minulle, joka piti heittää ja koira pinkaisi perään , toi pallon uudelleen minulle. Ja taas piti heittää. Tätä jatkui koko ajan eikä omistaja pistänyt poikki koiran käyyöstä. Oli häiritsevää, en voinut keskittyä asiaan kunnolla. Koiran omistajasta se oli ihan luonnollista.

Vierailija
77/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin asiakkaana toimistossa, joss oli isohko koira. Yritä siinä keskittyä asioihin, kun koira toi koko ajan pallon minulle, joka piti heittää ja koira pinkaisi perään , toi pallon uudelleen minulle. Ja taas piti heittää. Tätä jatkui koko ajan eikä omistaja pistänyt poikki koiran käyyöstä. Oli häiritsevää, en voinut keskittyä asiaan kunnolla. Koiran omistajasta se oli ihan luonnollista.

Miksi et sanonut, että koira häiritsee sinua ja jatkat keskustelua vasta, kun häiriötekijä on poistettu? 

Vierailija
78/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmannilla esimiehet tuo koiriaan ja jopa lapsiaan töihin, tavalliselta rivityöläiseltä kielletään pitämästä edes valokuvia seinällä. Onneks palkka on niin pieni ettei voi montaa valokuvaa edes ottaa...

Vierailija
79/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä työkavereilta suoraan. Itse olen sellainen planeettojen asennon mukaan allergisoituva, eli jotkut koirat nostavat oireita ja toiset ei, mutta en voi ikinä tietää etukäteen kustakin koirasta allergisoiko vai eikö.

Vierailija
80/104 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tuo koiran töihin, minä tuon hevoseni. Lemmikki kuin lemmikki ja kaikkien pitää hyväksyä se. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi