Mies, mikset käytä ehkäisyä yhden illan hoidon kanssa?
Ei enää ihmetytä ylläriraskaudet tai sukupuolitautien leviämiset, kun juuri ketään ei kiinnosta käyttää kondomia. Omasta kokemuksesta tasan yksi mies on huolehtinut asiasta itse, muuten saanut kuunnella "äääh, onko ihan pakko"- nillitystä. Kuinkahan yleistä tämä on, vai olenko tosiaan vain törmännyt pelkkiin uunoihin? Eikö yhtään huoleta mahdollinen raskaus tai taudit?
Kommentit (74)
Kun olin sairaalassa hoidettavana vain yhden illan ajan, en tarvinnut kondomia. Muutenkaan en ole mieltänyt ehkäisyvälineitä ja hoitoja toisiinsa liittyviksi asioiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takes two to tango, jos yhdenillan panoissa ei käytetä kumia, niin onko se vain mies joka altistuu kauheuksille ja on suojaamattomassa seksissä?
Taas näitä MIESjuttuja, voi sua tätiä
Pointti on se, että molempien tulisi huolehtia ehkäisystä, ei niin että kun sitä kumia vaatii laitettavaksi, niin alkaa vikinä "eikö voitas kuitenki ilman??" Asiasta ei pitäisi edes joutua väittelemään vaan pitäisi olla molemmille itsestäänselvää että kumia käytetään.
Ja täällä on ollut lähiaikoina parikin keskustelua kuinka mies on ottanut kumin pois kesken seksin tai valehdellut sen olemassaolosta. Omallekin kohdalle on näin käynyt.
Joskus on toisinkin päin. Ihan pyytämättä ja yllättäen jouduin tilanteeseen, jossa kumia ei ollut matkassa kummallakaan. Siitä huolimatta nainen vonkasi. Ei voinut tulla raskaaksi eikä kuulemma ollut tauteja, joten paljaalla vaan. No en todellakaan. Ja molemmat siis vahvasti keski-iässä, eikä edes humalassa.
En näe sen kumin käyttämisessä mitään ongelmaa. Kokeilemalla löytää itselle sopivan. En minäkään kaikista kumeista tykkää, mutta omien lempimallien kanssa ei todellakaan ole mikään muovipussi päällä fiilis.
Mulle löi tyttö kortsupaketin käteen, kun oltiin päästy lämmittelyvaiheeseen. Käytät sitten näitä, jos meinaat mennä pidemmälle. Joo, tottakai, mutta olis mulla ollut omiakin sanoin. Vähän oli ehkä hämmästynyt, mutta nyt se selvisi, että yleensä yritetään ilman.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää ihmetytä ylläriraskaudet tai sukupuolitautien leviämiset, kun juuri ketään ei kiinnosta käyttää kondomia. Omasta kokemuksesta tasan yksi mies on huolehtinut asiasta itse, muuten saanut kuunnella "äääh, onko ihan pakko"- nillitystä. Kuinkahan yleistä tämä on, vai olenko tosiaan vain törmännyt pelkkiin uunoihin? Eikö yhtään huoleta mahdollinen raskaus tai taudit?
Tuleva isä yleensä tuollaista ehdottaa.
Ihan fiksunoloiset miehet voivat ehdottaa paljaalla panemista ensi tapaamisella. Hei haloo
Täytyy olla ihmistyypistä (ap:n maku?) kiinni. Itse miehenä olen aina ollut kumin kanssa liikkeellä ja nimenomaan pudän sen käyttöä tärkeänä, vaikka inhoankin sen kanssa puljaamista.
Mä olen opetellut pukemaan kortsun miehen elimen päälle ja aika harvoin mussutetaan, kun otan kumin esiin ja rupean sitä pukemaan. Pidetään yleensä kiihottavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jo herpes ja se tarttuu kondomista huolimatta. HIV:iin on keksitty hyvät lääkkeet jos sellaisen sattuu saamaan.
Kai sentään kerrot kumppaneillesi, että sinulla on herpes?? Se tarttuu oireettomanakin.
No ei tartu.
Olen ollut kerran elämässäni niin ihastunut mieheen lyhyen tutustumisen jälkeen, että järki katosi sekdin kohdalla... noin 30v olen onnistunut käyttäytymään järkevästi ja aina on uusien kumppanien kanssa käytetty kumia. Joskus, minullakin näköjään, Tunteet voi ottaa vallan ja on valmis mihin vaan. Olen aina kauhistellut sitä, miten joku voi mennä sänkyyn uuden miehen kanssa ilman kumia. Se voi näköjään käydä kenelle vaan....:)emme ole aina niin rationaalisia olentoja kuin luulemme!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta mikähän vaivaa naista joka suostuu moiseen?
No mulle nainen sanoi kysyessäni käytetäänkö kumia, ettei tarvii. Tottakai painoin paljaalla. Eikä taudeista tietoakaan.
Siis useimmat yli 30v naiset haluaa jättää kortsun pois - ainakin minun kanssani. Uskotte tai ette, niin yli puolet ihan normaaleista naisista ilmoittaa omatoimisesti ettei tarvitse käyttää. Ja kyseessä ensitreffit ja selvin päin. Itse en aina suostu, mutta joskus semmoinen riskiarvio on tehty ja painettu paljaalla. Ja ilman tauteja on koko elämä menty, paitsi tietty noista papilloomistahan ei koskaan tiedä.
Nuoret naiset ovat selvästi tarkempia tuosta.
Oon huomannut saman. Oon 23v ja miesten ikä 22-32.
Pointti on se, että molempien tulisi huolehtia ehkäisystä, ei niin että kun sitä kumia vaatii laitettavaksi, niin alkaa vikinä "eikö voitas kuitenki ilman??" Asiasta ei pitäisi edes joutua väittelemään vaan pitäisi olla molemmille itsestäänselvää että kumia käytetään.