Mies, mikset käytä ehkäisyä yhden illan hoidon kanssa?
Ei enää ihmetytä ylläriraskaudet tai sukupuolitautien leviämiset, kun juuri ketään ei kiinnosta käyttää kondomia. Omasta kokemuksesta tasan yksi mies on huolehtinut asiasta itse, muuten saanut kuunnella "äääh, onko ihan pakko"- nillitystä. Kuinkahan yleistä tämä on, vai olenko tosiaan vain törmännyt pelkkiin uunoihin? Eikö yhtään huoleta mahdollinen raskaus tai taudit?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten kannattaa muistaa, että naisten kondomi on kehitetty. Sellaisen voi hankkia ja käyttää itse, niin ei tarvitse miestä syyllistää.
Ne ovat kalliimpia eikö tunnu kenestäkään hyvältä ja nyt tarkoitan miehiä myös. Siksi laukussa aina ne peruskumit. Jotenkin silti kuulee ettei halua sitä pistää vaikka ei herran tarvitse edes niistä maksaa kun minulla ne jo on. Olkoon ilman tai etsiköön kaltaisensa tautipesäkkeen.
Jännä juttu, että aina kun ehdottaa naisten kondomia niin joku nainen tulee urputtamaan miten kalliita ne on ja miten huonolta tuntuu. Mistä sinä voit tietää miltä miesten/naisten kondomi miehestä tuntuu?
Vai onko tässä oma mukavuus sittenkin etusijalla ja muut vaan tekosyitä.
Koska puhun ihmisten kanssa joiden kanssa panen. Oletko itse kokeillut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiko muka joku ilman kumia yhden illan tuttavuuden kanssa?
Itse olen pistänyt hommat jäihin siinä vaiheessa, jos sitä kondomia ei löydy tai haluta laittaa, mutta on käynyt hyvin selväksi että miehiä ei olisi yhtään haitannut laittaa paljaalla. Ap
Sama kokemus täällä. Ihmetyttää, että miehiä ei tunnu kiinnostavan yhtään edes oma terveytensä tai isäksi tulo. Menee maku välittömästi tuollaisiin miehiin.
Saa todellakin "jännitystä" elämään kun odottaa sukupuolitautitestien tuloksia. Itse juuri sain puhtaat tulokset. Ei enää ikinä ilman kondomia.
Mä vaadin aina kumin käyttöä!
Ja lähes aina tulee kommentiksi, et ei kai oo pakko?
Mut on pakko. Mistä hän tietää mitä tauteja mulla on ;-)
Itse en nimenomaan anna paljaalla eli ukko saa kerätä kamppeensa samantien, jos ei kumi kelpaa. Siltikin useampi on yrittänyt ottaa kumia kesken kaiken pois.
Ulkomailla käyn panoklubeilla, joilla kumin käyttö on pakollista, änkyröijät heitetään saman tien ulos. Kyllä, tykkään seksistä, mutta en taudeista.
Oli pakko nostaa. Hyvä aihe. Molempien pitää huolehtia kortsusta naisen ja miehen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jo herpes ja se tarttuu kondomista huolimatta. HIV:iin on keksitty hyvät lääkkeet jos sellaisen sattuu saamaan.
Niin ajattelit sitten antaa lahjan tälle yhdenyönjutulle. V***u mikä urpo!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jo herpes ja se tarttuu kondomista huolimatta. HIV:iin on keksitty hyvät lääkkeet jos sellaisen sattuu saamaan.
Kai sentään kerrot kumppaneillesi, että sinulla on herpes?? Se tarttuu oireettomanakin.
Olen saanut sukupuolitaudin kahdelta edelliseltä pitkäaikaiselta poikaystävältäni (kesken suhteen). Oli onneksi näitä helpompia, jotka hoituivat antibiooteilla. En todellakaan pane ilman kumia ihmistä jota en tunne, kun ei voi luottaa ihmiseen jonka tuntisikin tai luulisi tuntevansa paremmin. Nykyään taudit on tosi yleisiä, olen hoitoalalla ja voin sanoa, että nämä vakavimmat taudit, ovat usein ihan normaalilta ja siistiltä näyttävillä ihmisillä, joista ei ikinä päällepäin uskoisi, ei pelkillä narkkareilla. Kertoo jotakin tästä hälläväliä asenteesta, mikä miehillä usein on, toki myös osalla naisista.
Kerran kävi "mies" joka otti kumin pois kesken leikin. Sen jälkeen olen alkanut ilmoittaa että minulla on joku sp-tauti jos äijä ei halua kumia. Olen sitten myös ollut ihan kun en enää kelpaa "taudin" kanssa. Tämä äijä olisi siis halunnut paljaalla mutta kun sanon että minulla on kondulooma en enää kelpaa. Logiikka missä? Mistä sitä tietää kenellä se on kun voi olla pitkään oireeton.
90-luvun alussa kun minä olin parikymppinen ja sinkku, alkoi kiertämään tarina, joka oli kuulemma tapahtunut Ruotsissa. Mies ja nainen olivat tavanneet yökerhossa ja päätyneet miehen asunnolle "jatkoille". Seksi tuli siinä ajankohtaiseksi ja nainen oli pyytänyt miestä käyttämään kondomia. Mies ei halunnut ja oli saanut naisen suostuteltua suojaamattomaan seksiin. Aamulla kun mies heräsi, nainen oli lähtenyt ja vessan peiliin oli huulipunalla kirjoitettu "Välkommen till AIDS-klubben!"
En tiedä oliko tuo urbaani legenda vai oikeasti tapahtunut juttu, mutta jonkinlaisena ruohonjuuritason seksivalistuksena se ainakin joillekin kai toimi. Siihen aikaan sillä oli varmaan valistava tarkoitus jo siltäkin kantilta, että tuolloin vielä moni luuli HIVin olevan yksinomaan homoseksuaalien tauti, jonka olisi jotenkin käytännössä mahdotonta tarttua heteroseksuaaleille ja heteroseksissä.
Mulla oli juuri tinderin kauttapanotreffit. En ollut saanut seksiä kolmeen kuukauteen ja olin todella kiimainen ja mies oli silmääni 11/10. Siinä himoissaan kumihan tietysti jäi käyttämättä vaikka pöydällä valmiina olivatkin. No tietenkin mies tuli sisääni ja eihän siinä muu auttanut kun lähteä hakemaan jälkiehkäisypilleri. Mies ei tuntunut olevan moksiskaan kun sanoin että hei haloo en syö pillereitä. Ikääkin miehellä jo 32 v. Lasta en todellakaan aio hankkia koskaan joten toivon nyt vaan että tuo jälkiehkäisy toimii.
Entisellä työkaverillani (nainen) oli kerran kurkkuklamydia, kyllä oli isot ja kipeät rakkulat huulissa ja suussa. Eipä tuo siitä mitään oppinut vaan sama meno jatkui heti kun oli ne hoitanut pois 😔
Järkyttävän huonolla tasolla tuntuu olevan tämäkin asia. Pitäisi olla itsestäänselvää, että kondomi uusien ihmisten kanssa. Vaan eipä ole, kun ei kuulemma tunnu hyvältä. Joku tässäkin ketjussa sanoi, että kuin muovipussiin naisi. Voisiko sitten olla, että ehkä ei ole tarpeeksi kiihottunut jos ei kerta tunnu miltään? Kiihottunut juuri sen verran, että saa stondiksen, mutta ei muuten? Mieli muualla? Ihmettelen.
Näköjään myös aikuisille olisi tarvetta pakollisille valistuskursseille ehkäisyn suhteen.
En myöskään tajua tätä! Minulla on ollut elämäni aikana n. 30 miestä, joista YKSI on ollut oma-aloitteinen kortsun suhteen. Jotenkin saatan ymmärtää jopa sen, että tautien ei ajatella osuvan omalle kohdalle tai ajatellaan että ne voi hoitaa pois. Mutta entä raskaus!? Mies ei voi tulla raskaaksi, mutta isäksi voi tulla ja tuleekin jos ei käytä kortsua. Ehkä heille ei sitten olisi niin iso asia, että heistä tulisi yksinhuoltaja, koska niin heistä tulisi jos minä pamahtaisin paksuksi.
Kun olen kysynyt onko mies varautunut yksinhuoltajuuteen, joku on saattanut ihmetellä että enkö käytä pillereitä. Miksi ihmeessä käyttäisin pillereitä kun olen sinkku ja saatan olla ilman seksiä jopa pari vuotta jos ketään sopivaa ei osu kohdalle. Jos olisin parisuhteessa, käyttäisin toki pillereitä, mutta todellakaan en ala sekoittamaan hormonitasapainoani vain siltä varalta että joskus tulevaisuudessa mahdollisesti saan seksiä.
Takes two to tango, jos yhdenillan panoissa ei käytetä kumia, niin onko se vain mies joka altistuu kauheuksille ja on suojaamattomassa seksissä?
Taas näitä MIESjuttuja, voi sua tätiä
Täällä on vaikka kuinka monta viestiä jossa nainen paljastaa että on sekstaillut ilman ehkäisyä uuden miehen kanssa, minkä kohdan missasin tuossa aloituspostissa?
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävän huonolla tasolla tuntuu olevan tämäkin asia. Pitäisi olla itsestäänselvää, että kondomi uusien ihmisten kanssa. Vaan eipä ole, kun ei kuulemma tunnu hyvältä. Joku tässäkin ketjussa sanoi, että kuin muovipussiin naisi. Voisiko sitten olla, että ehkä ei ole tarpeeksi kiihottunut jos ei kerta tunnu miltään? Kiihottunut juuri sen verran, että saa stondiksen, mutta ei muuten? Mieli muualla? Ihmettelen.
Tuo muovipussikommentti viittasi kokemukseen naisten kondomista, joka on siis luonnollisesti erilainen kuin miesten kondomi.
Kätesi on yhden illan hoito? Luulin että elämänkumppani.