Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttäviä vuokrasopimuksia Helsingissä

Vierailija
14.08.2017 |

Pakotetaan sitoutumaan vuodeksi ja sitten asuntoa ei saa kuitenkaan jälleenvuokrata. Ei oikein sovi tämmöselle jonka työpaikka voi parin kuukauden varoitusajalla olla vaikka Kuopiossa.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksityiset koskaan saa jälleenvuokrata. Salaa vaan vuokraat.

Vierailija
2/57 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään laki vaadi vähintään vuoden mittaista määräaikaa tai jälleenvuokrauskieltoa. Tarjoa reilusti parempaa vuokraa kuin vuokrapyyntö niin voit saada asunnon ilman rajoituksia. Kyse on markkinataloudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi tuo vuoden pakkoasuminen on hiljaa hyväksytty. Lain mukaan ei voi sopia yli 1 kuukauden irtisanomisaikaa vuokralaiselle. Tuo on käytännössä lain vastaista, vaikka se onkin esitetty jotenkin kierrellen niin, että ensimmäinen mahdollinen irtisanomisaika on se ja se. Ilmeisesti tuomareina ja tuomareiden kavereina on paljon asuntosijoittajia.

Vierailija
4/57 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina kirjannut 12 kuukauden minimiajan vuokrasopimukseen. Olen kuitenkin aina luvannut, että jos lähtö tulee aiemmin, yritämme yhteistuumin löytää uuden vuokralaisen mahdollisimman nopeasti. Näin minulle ei ole tullut tyhjiä kuukausia ja vuokralaiset ovat auliisti siivonneet kämppänsä ja olleet joustavia näyttöjen suhteen.

Vierailija
5/57 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan vaihtuminen toiselle paikkakunnalle on yksi niistä harvoista syistä, joiden perusteella määräaikaisen vuokrasopimuksen voi irtisanoa ennen määräajan päättymistä.

Vierailija
6/57 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulle alle vuosi sitten muuttaneena tuo pakkositoutuminen asuntoon oli isoin kriteeri, joka rajasi muuten hyvät asunnot pois :/ Olin määräaikaisessa työsuhteessa ja ei mitään takeita, että pitäisin asuinalueesta, talosta tai että edes asuisin vuoden päästä kyseisessä kaupungissa.

Ymmärrettäväähän se toki on, että asuntosijoittajat haluavat maksimoida asiakassuhteiden keston...

Vierailija
7/57 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mistä lähtien on tullut tavaksi että takuu talletetaan tuosta vaan vuokraisännän tilille? Tuota käyttävät jopa välittäjät "normaalina". Tästä pitäisi ensimmäisenä kieltäytyä.

Vierailija
8/57 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraisäntä kirjoitti:

Minä olen aina kirjannut 12 kuukauden minimiajan vuokrasopimukseen. Olen kuitenkin aina luvannut, että jos lähtö tulee aiemmin, yritämme yhteistuumin löytää uuden vuokralaisen mahdollisimman nopeasti. Näin minulle ei ole tullut tyhjiä kuukausia ja vuokralaiset ovat auliisti siivonneet kämppänsä ja olleet joustavia näyttöjen suhteen.

Minunkin kanssani on täysin mahdollista sopia poismuutto itselle sopivaan aikaan, huolimatta siitä mitä sopimuksessa lukee. Ne sopimukset tehdään hankalia, kohtuuttomia ja yhteistyökyvyttömiä ihmisiä varten, etteivät nämä pääse hyppimään meidän muiden nenille (vuokralaisen tai sitten vuokranantajan ominaisuudessa, kumpiakin on).

T. Vuokranantaja Helsingistä

Vierailija
9/57 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraisäntä kirjoitti:

Minunkin kanssani on täysin mahdollista sopia poismuutto itselle sopivaan aikaan, huolimatta siitä mitä sopimuksessa lukee. Ne sopimukset tehdään hankalia, kohtuuttomia ja yhteistyökyvyttömiä ihmisiä varten, etteivät nämä pääse hyppimään meidän muiden nenille (vuokralaisen tai sitten vuokranantajan ominaisuudessa, kumpiakin on).

Tiedät kai, että 12 kk:n minimiajan käyttäminen on lain hengen vastaista, koska yli 1 kuukauden irtisanomisaikaa ei lain mukaan saa sopia.

Vierailija
10/57 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraisäntä kirjoitti:

Tiedät kai, että 12 kk:n minimiajan käyttäminen on lain hengen vastaista, koska yli 1 kuukauden irtisanomisaikaa ei lain mukaan saa sopia.

Koska määräaikaisesta vopimuksesta on tullut lain hengen vastainen?

Vierailija
11/57 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä mistä lähtien on tullut tavaksi että takuu talletetaan tuosta vaan vuokraisännän tilille? Tuota käyttävät jopa välittäjät "normaalina". Tästä pitäisi ensimmäisenä kieltäytyä.

Haluan ehdottomasti vakuuden pankin kautta, mutta vuokralaiset väittävät, että vakuustilin perustaminen maksaa ja he itse ehdottavat sitä, että maksavat suoraa tililleni. En pidä siitä, mutta en halua luopua hyvästä vuokralaiskandidaatista asian takia.

Vierailija
12/57 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ensimmäisellä näytöllä on 30 katsojaa ja 20 ilmoittaa haluavansa asunnon, ei kannata kauheasti ehtoja asettaa, jos mielii asunnon saada.

Vierailija
13/57 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraisäntä kirjoitti:

Koska määräaikaisesta vopimuksesta on tullut lain hengen vastainen?

Nämä sopimukset ovat yleensä toistaiseksi voimassa olevia, mutta niissä on silti lain hengen vastaisesti yli 1 kuukauden irtisanomisaika ensimmäisen vuoden ajan.

Vierailija
14/57 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi tuo vuoden pakkoasuminen on hiljaa hyväksytty. Lain mukaan ei voi sopia yli 1 kuukauden irtisanomisaikaa vuokralaiselle. Tuo on käytännössä lain vastaista, vaikka se onkin esitetty jotenkin kierrellen niin, että ensimmäinen mahdollinen irtisanomisaika on se ja se. Ilmeisesti tuomareina ja tuomareiden kavereina on paljon asuntosijoittajia.

Kyseessä on määräaikainen sopimus, jonka jatkumisesta toistaiseksi voimassaolevana sovitaan jo sopimusta tehtäessä. Ei siinä ole mitään laitonta eikä väärää, koska jos saa työpaikan muualta ja joutuu muuttamaan, niin sopimuksen voi irtisanoa.

Vierailija
15/57 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kiva saada tilille kolme tonnia ylimääräistä käyttörahaa!

Ja arvatkaas muuten miksi se vuokratakuun takaisinmaksu joskus viivästyy? Vuokranantajalla on tilit tyhjänä ja paniikki hankkia ne rahat jostain!

Vierailija
16/57 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko vuokrasta tinkiä?

Vierailija
17/57 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin paljastaa teille että katsojat näytöissä vähenee kun kaksion vuokra on yli 1200.

Vierailija
18/57 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tinkinyt vuokrasta muutamia kymppejä kun olen ollut ainoa.

Vierailija
19/57 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yksityiset koskaan saa jälleenvuokrata. Salaa vaan vuokraat.

Tää muuten kannattaakin. Meillä vuokralainen oli jälleenvuokrannut asunnon. Emme tienneet tästä, ilmoitimme vuokralaiselle, että määräaikainen sopimus päättyy, tarvitsemme asunnon lapsellemme. Mitään vastaanottokuittausta ei tullut ja oletimme, että asia ok, koska sopimus on määräaikainen. Kun sopimuksen päätyttyä menimme asuntoon, siellä asui meille tuntematon henkilö, jolla ei ollut aavistustakaan siitä, että asuntoa tarvitaan. Koska alkuperäisessä sopimuksessa oli jälleenvuokrauskielto, oli hänen kanssaan tehty sopimus pätemätön (eikä sitä edes ollut)  ja lähtö oli käytännössä samantien.

Vierailija
20/57 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on määräaikainen sopimus, jonka jatkumisesta toistaiseksi voimassaolevana sovitaan jo sopimusta tehtäessä. Ei siinä ole mitään laitonta eikä väärää, koska jos saa työpaikan muualta ja joutuu muuttamaan, niin sopimuksen voi irtisanoa.

Se on käytännössä lain kiertämistä, koska sopimus voi olla JOKO määräaikainen TAI toistaiseksi voimassa oleva. Ei ole mitään välimuotoja. Ja toistaiseksi voimassa olevaan sopimukseen ei voi sopia yli 1 kuukauden irtosanomisaikaa vuokralaiselle.